Jump to content

Sonda lambda


mbmotw

Recommended Posts

Salut! Mi-am luat de 3-4 luni o pisicuta. I-am facut compu-testul in autovit si s-a dovedit ca am 92,5 cai in loc de 115. Fostul proprietar a spus ca i-a schimbat sonda lambda si ca nu se potriveau codurile, dar a lasat-o asa pt ca merge. Nu am avut timp pana acum sa ma ocup si chiar imi pare rau.. poate s-a stricat deja ceva. Ce ma sfatuiti?? Sa fie sonda sau ma mintea respectivu??

P.S. Tipu de la autovit a zis ca nu stie ce e. Pur si simplu nu am cai. Compresia in schimb e buna, cuplul e cel din specificatii, totul la motor a iesit bine in afara de cai.

Link to comment
Share on other sites

Pe drum se pierd ENORM de multi cai. Din pacate.

La cutie se pierde cam 10-15% din puterea motorului, la diferential se mai duc vreo 5-10%.

130443[/snapback]

 

 

... Pai daca in carte scrie ca trebuie sa aiba 115 sa zicem... Unde ai 115 cai ? la roata sub roata pe capota sau pe geam???? se pierd , se pierd dar unde verifici caii??

Link to comment
Share on other sites

Pe drum se pierd ENORM de multi cai. Din pacate.

La cutie se pierde cam 10-15% din puterea motorului, la diferential se mai duc vreo 5-10%.

130443[/snapback]

din cate stiu eu calculul CP se face incluzand toate pierderile in asa fel incat sa ramana ce-i specificati in carte(in cazul asta 115)....chiar daca motorul are 130...calculul final de 115 se face prin scaderea din 130 a pierderilor pe elementele pe care le-ai zis tu.

Link to comment
Share on other sites

Puterea specificata de producator este puterea motorului. Deci se refera la puterea masurata la arborele motorului si nu la puterea care ajunge la roti.

130488[/snapback]

deci daca pe E46-ele meu am 105 cai dat de producator pe arbore inseamna ca puterea efectiva ce ajunge la roti e undeva 85-90CP?asta e nou pt. mine!!!mercic de informatie :blink:

Link to comment
Share on other sites

Caii putere despre care vorbiti sunt cei de la volanta(inclusiv placa si discul de ambreiaj) si nu la roata!

 

Exista multe masini care au acelasi motor (cu acelasi nr de cai pe talon), iar puterea de la roata normal ca difera, din cauza diferentei de greutate , a transmisiei, a aerodinamicitatii etc.

 

Ceea ce este la roata este vorba de cuplu (torque).

 

Deci puterea motorului se masoara in 'cai putere'(1Kw=1,36CP), iar puterea masinii per ansamblu(motor+cutie+cardan+grup+..., si altele) se masoara in 'Nm'.

Link to comment
Share on other sites

Deci puterea motorului se masoara in 'cai putere'(1Kw=1,36CP), iar puterea masinii per ansamblu(motor+cutie+cardan+grup+..., si altele)  se masoara in 'Nm'.

130688[/snapback]

Confuzi un pic notiunile.

 

P = C x Rpm / 7023

P = puterea in cai putere

Rpm = turatia in rotatii pe minut

C = cuplul in Nm

7023 = o constanta ( provine de la conversia din SI in cai putere si Nm )

 

Puterea intotdeauna se masoara in cai putere ( respectiv Kw sau alte unitati similare ) la fel cum intotdeauna cuplul se masoara in Nm.

Dupa cum se vede puterea este direct proportionala cu turatia si cuplul.

De la motor pana la roata, se consuma o parte din cuplul motor pentru invingerea frecarilor din sistemul de transmisie. Deci la roata ajunge un cuplu mai mic decat cel produs de motor.

Link to comment
Share on other sites

Pai gandeste-te si tu, ce ar fi mai frumos sa spuna producatoru, 105 cai sau 90 cai la roata? Zice 105, ca lumea oricum nu stie.

130508[/snapback]

 

de aia se si zice...puterea motorului, 150 CP...nu vezi nicaieri scris "puterea masinii". Asa stiu si eu...daca producatorul zice ca motorul are 150, la roata ajung mai putini, fiindca se pierd la cutie, diferential si alte d'astea

Link to comment
Share on other sites

Salutare baietzii, in leg cu puterea masinii este discutabile rau sau f rau, pt k un prieten de-al meu (are logan) si a facut test DINO la masina, din cate stiu testul se face cand se pune masina p platforma iar rotile adera p acele "roti sau rulouri" iar apoi se masoara puterea ei a masinii si a reesit k are 80Cp, iar Loganul in carte are 79 sau 76 nu shtiu exact k nu ma intereseaza. Deci valoarea probabil se calculeaza la roata, nu la arbore, asha cred eu. Numai bine :blink:
Link to comment
Share on other sites

Baietii...deviati putin de la topic. Intrebarea era daca se poate ca sonda lambda sa imi scada din caii putere pentru ca este de la alta masina. Oricum e interesanta si chestia cu puterea: eu cred ca producatorul specifica puterea motorului masurata la volanta sau la arbore in nici un caz la roata. Arfi prea multe variabile... chiar si marca si dimensiunea cauciucurilor conteaza si cata presiune au.
Link to comment
Share on other sites

Nu am vazut ca nu esti din Buc. Eu iti recomand la mastertuner sa faci testul, nu am facut pana acum, doar am auzit la alti prieteni ca le dadea puteri diferite fata de cei de la Autovit si ar fi fost mai credibile testele de la Mastertuner. Despre sonda lambda nush ce sa zic, si eu am avut-o defecta, nu functiona deloc. Aveam consum foarte mare, motorul mergea destul de bine, nu se simtea ca merge mai prost. Nu stiu daca sonda poate sa fie defecta in sensul ca functioneaza, dar nu la parametrii maximi. Daca poate sa functioneze incorect, ama gandesc ca nu mai regleaza injuctia cum ar trebui si automat nu mai ai puterea maxima. Asta e parerea mea, nu stiu exact daca e asa.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.