Jump to content

Taxa omologare R.A.R.


Ecos

Recommended Posts

Ma adresez in special celor care si-au inmatriculat recent masina adusa din Uniunea Europeana.

 

Intrebarea este: Pentru inmatriculare definitiva a unui BMW E36 din 95, cumparat din italia, mai trebuie omologare la R.A.R. ?

daca vrei sa o inmatriculezi,vorbeste cu cineva sa iti faca o depreciere,scade taxa considerabil :twoup: iar referitor la RAR , eu am platit 1050 lei pt RAR + taxa depreciere.

Link to comment
Share on other sites

trebuie si omologare individuala (se face intotdeauna la emiterea CIV)... OBLIGATORIU !

 

Masina mea a fost deja omologata pentru ca pe cartea de identitate din Italia are codul de omologare trecut. La fel si pe contractul de Vanzare - Cumparare.

In acest caz mai trebuie facuta omologare aici la R.A.R? Din moment ce are cod de omologare scris deja in talon.

Link to comment
Share on other sites

mergi la rar si ii faci procedurile standard stiu ei ce trebuie

 

Am fost acum 3 zile la R.A.R si i-am facut testele si toate cele si am platit aproximativ 1000RON ceea ce m-a cam socat. Dar chestia importanta este ca: Inainte sa iti verifice masina trebuie sa bifezi niste casute si una dintre ele era exact omologarea si pe urma trebuia sa semnezi. Am observat ca omologarea este cea mai scumpa procedura dintre toate celelalte.

Pe urma m-am interesat la o firma care se ocupa cu intocmirea actelor si i-am intrebat daca mai trebuie facuta omologare la R.A.R din moment ce masina a mai fost omologata o data, tot in Uniunea Europeana; si mi-au raspuns clar: NU mai trebuie facuta omologare daca a fost deja facuta in Uniunea Europeana.

Link to comment
Share on other sites

trebuie si omologare individuala (se face intotdeauna la emiterea CIV)... OBLIGATORIU !

 

Masina mea a fost deja omologata pentru ca pe cartea de identitate din Italia are codul de omologare trecut. La fel si pe contractul de Vanzare - Cumparare.

In acest caz mai trebuie facuta omologare aici la R.A.R? Din moment ce are cod de omologare scris deja in talon.

nu confunda OMOLOGAREA DE TIP cu omologarea individuala :twoup:

 

prima e obligatorie la lansarea unui model de serie...

 

a doua este obligatorie la REinmatricularea in alte tari sau la schimbarile de elemente ce modifica performantele masinii (motor, caroserie, etc.) situatie in care se face si omologare artizanala.

Link to comment
Share on other sites

Da-mi voie sa-ti arat ceva:

 

LEGE nr. 289 din 5 august 2009

 

ART. 1

 

4. La articolul 1, alineatul (5) va avea următorul cuprins:

"(5) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculele rutiere utilizate care ĂŽndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:

a) au fost omologate comunitar;

b ) au fost ĂŽnmatriculate ultima dată ĂŽntr-un stat membru al Uniunii Europene;

c) nu au suferit modificări constructive ĂŽn raport cu datele ĂŽnscrise ĂŽn certificatul de ĂŽnmatriculare."

ART. 3

 

c) omologarea comunitară (CE) de tip a ĂŽntregului vehicul - procedura prin care R.A.R. sau o autoritate competentă din alt stat membru al Uniunii Europene certifică faptul că un tip de vehicul rutier ĂŽndeplineşte cerinţele prevăzute de legislaţia comunitară ĂŽn vigoare, valabilitatea omologării fiind extinsă pe tot teritoriul Uniunii Europene."

 

A mea indeplineste toate cele 3 conditii din lege.

Link to comment
Share on other sites

Asadar, din lege iti dai seama clar ca absolut toti cei care au masini aduse din Uniunea Europeana si prin urmare indeplinesc acele 3 conditii din lege, nu trebuiau sa mai plateasca taxa de omologare. Prin urmare, rar-ul ar fi costat in jur de 300 de RON!

 

Banuiesc ca realizati ce inseamna asta, nu?

 

SCRIE FOARTE CLAR!

 

"(5) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) privind omologarea vehiculele rutiere utilizate care ĂŽndeplinesc cumulativ urmĂŁtoarele condiĂžii:

a ) au fost omologate comunitar;

b ) au fost ĂŽnmatriculate ultima datĂŁ ĂŽntr-un stat membru al Uniunii Europene;

c ) nu au suferit modificĂŁri constructive ĂŽn raport cu datele ĂŽnscrise ĂŽn certificatul de ĂŽnmatriculare."

Link to comment
Share on other sites

Taxele au "ramas aceleasi" ca acum 2 ani, a crescut doar TVAul care e aplicat automat la aceste taxe/sevicii.

 

Cum iti explici ca tu ai platit 400 de ron si toti ceilalti care isi inmatriculeaza acum masinilie platesc in jur de 1000 de ron? din cauza majorarii TVA-ului? Fi serios... daca majorezi cu 5% nu o sa ajungi la exagerata suma de 1000 ron.

Link to comment
Share on other sites

PRIMA INFATISARE:

completare c.i.v. 24 lei

certificare autenticitate 84 lei

atribuire nr registru 55 lei

verificari tehnice 94 lei

2x folie securizare 2 lei

certificare autenticitate 27 lei

 

REVENIRE:

verificare norma poluare 20 lei

verificari tehnice 28 lei

 

am fost respins pentru o bieleta si o gaurica in evacuare, se si observa ce au verificat la revenire

Edited by Dan_316i
Link to comment
Share on other sites

PRIMA INFATISARE:

completare c.i.v. 24 lei

certificare autenticitate 84 lei

atribuire nr registru 55 lei

verificari tehnice 94 lei

2x folie securizare 2 lei

certificare autenticitate 27 lei

 

REVENIRE:

verificare norma poluare 20 lei

verificari tehnice 28 lei

 

am fost respins pentru o bieleta si o gaurica in evacuare, se si observa ce au verificat la revenire

 

In ce data ai facut R.A.R - ul?

Link to comment
Share on other sites

@Ecos: esti in continuare in eroare... omologarea despre care vorbesti tu (in citatele acelea din legi) este cea DE TIP, si nu omologarea individuala pentru masini importate de persoane fizice, SH adica... :twoup:

 

in fine, tu poti sa ma crezi sau nu, insa la RAR este OBLIGATORIE omologarea individuala...

 

pentru omologarea de tip, intradevar, dealerii nu trebuie sa mai prezinte la RAR masinile NOI...

 

doar clientii care cumoara acele vehicule NOI, trebuie sa se prezinte cu documentele la RAR pt aplicarea foliei de securizare...

 

dar asta e un alt capitol... :)

 

daca nu m-am facut inteles, imi pare rau...

Link to comment
Share on other sites

Atunci de ce la unii se face omologare individuala si la altii nu?

 

La Bistrita in 27.09.2010

OMOLOGARE - 641,30

FOLIE SECURIZARE - 1

FOLIE SECURIZARE - 1 (ASA APARE PE FACTURA)

CERTIFICAREA AUTENTICITATII - 102,80

DETERM. COEF. DEPRECIERE - 293,70

__________________________________________

TOTAL - 1072,10 RON

ASTEA SUNT TARIFELE PENTRU UN OPEL ASTRA CARA DIN 94 MOTOR DE 1598

 

 

_____________________________________________________________________

 

La Suceava

in luna noiembrie 2010:

Completare C.I.V = 29,30 lei

Cerificarea Autenticitatii Vehiculului = 102,80 lei

Atribuire Numar de Registru = 66,20 lei

Verificari tehnice = 152,70 lei

Folie securizare = 2, 00 lei

Copie Xerox = 0,15 lei

Cerificarea Autenticitatii documente = 32,30 lei

Determinarea coeficientului. DEPRECIERE = 293,70 lei

_______________________________________________

Total: 679,15 lei

Astea sunt tarifele la un opel vectra din 1996 motor 1.6 din 97

 

 

 

( Omologarea este cea mai scumpa procedura si aici am observat ca cei de la R.A.R ii tepuiesc pe cei care nu stiu sau pe cei care nu-si dau seama ca nu trebuie omologare. Pentru ca nu imi justific motivul pentru care o persoana cu Opel Astra a platit omologare si restul taxelor R.A.R cu un total de 1000 de ron si o alta persoana, cu un Opel Vectra, nu a platit omologare si a iesit la un total de 680 ron. Si de aici vine si diferenta asta de pret de aproximativ 300-400 ron intre cei care au facut omologare si intre cei care nu au facut. Cu siguranta este o smecherie care o aplica R.A.R-ul pe persoanele neinformate. Cei care stiu si au noroc nu mai platesc omologare, iar ceilalti sunt santajati fara sa-si dea seama. )

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.