Jump to content

NU MAI INTELEG (CUTIE AUTOMATA) E39 525TDS


Recommended Posts

salut nu mai inteleg nimic este pentru prima data cand am o masina cu cutie automata ,in oras schimba zic eu normal dar cand plec in afara orasului imi schimba tarziu adica de exemplu la o videza de 100km am o turatie de 2400de rotatii astazi am fost pana in Snagov si la 120 km/h aveam turatia de 4000 :twoup: am dat pe NEUTRU si dinou pe DRIVE si degeaba am accelerat mai tare aprope de rosu a schimbat iar la un interval scurt inca odata a schimbat ca si cum acum eram in trepta normala de viteza  :)

 

testar am facut si nu mi-a spus nimic despre cutie ca ar avea probleme ce altceva sa verific sau sa schimb la cutie....

 

va multumesc pentru rabdare ...

Link to comment
Share on other sites

salut nu mai inteleg nimic este pentru prima data cand am o masina cu cutie automata ,in oras schimba zic eu normal dar cand plec in afara orasului imi schimba tarziu adica de exemplu la o videza de 100km am o turatie de 2400de rotatii astazi am fost pana in Snagov si la 120 km/h aveam turatia de 4000 :twoup: am dat pe NEUTRU si dinou pe DRIVE si degeaba am accelerat mai tare aprope de rosu a schimbat iar la un interval scurt inca odata a schimbat ca si cum acum eram in trepta normala de viteza  :)

 

testar am facut si nu mi-a spus nimic despre cutie ca ar avea probleme ce altceva sa verific sau sa schimb la cutie....

 

va multumesc pentru rabdare ...

dupa cum zici tu pare sa nu ia viteza a cincea. nu cunosc cutia asta automata, dar am avut un passat cu cutie automata tip tronic, si ala nu vroia sa intre in viteza a 5 -a numai daca puneam pe mod semi-automat si o bagam asa in viteza a 5 a. in rest schimba bine. si la service ma costat mai mult manopera decat piesa defectata. dupa cum mi-au spus era vorba de ceva simeringuri la camera de presiune. Asta ti-am povestit asa doar din experienta mea, dar probabil cutia la bmw difera. nu e acelasi

Link to comment
Share on other sites

ori problema electrica la ECU al cutiei sau ceva senzori in ea, ori ceva la blocul hidraulic de comanda posibil.. Din cate stiu la cutiile de e39 schimbarea treptei nu mai e dirijata de blocul hidraulic ci de ECU care comanda niste valve/actuatoare controlate electric...

E greu de spus, e ciudata problema.

Ai schimbat vreodata uleiul in ea ? cati km are? Mergi la un service specializat in cutii automate, aia iti pot spune unde e problema(senzori, ECU sau in cutie). In ultimul caz trebuie reconditionata si costa ceva..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ori problema electrica la ECU al cutiei sau ceva senzori in ea, ori ceva la blocul hidraulic de comanda posibil.. Din cate stiu la cutiile de e39 schimbarea treptei nu mai e dirijata de blocul hidraulic ci de ECU care comanda niste valve/actuatoare controlate electric...

E greu de spus, e ciudata problema.

Ai schimbat vreodata uleiul in ea ? cati km are? Mergi la un service specializat in cutii automate, aia iti pot spune unde e problema(senzori, ECU sau in cutie). In ultimul caz trebuie reconditionata si costa ceva..

 

masina are 280.000 km si nu stiu daca s-a facut schimbul vrerodata la cutie cert este ca eu am luat-o in noiembrie 2009 din germania,poate trebuie sa ma gandesc si la un schimb de ulei :twoup:  

Link to comment
Share on other sites

pai cu siguranta trebuie, daca nu ai istoric, schimbul la a ta se face cam la 80k km. Iar daca nu stii cand s-a facut ultima data... Depinde si de modelul exact de cutie. Mie sa nu fie tardiv totusi, poate ai noroc si scapi doar cu un schimb, desi nu cred.Oricum trebuie sa ajungi la un service specializat in cutii automate. Daca e cutia, o reconditionare te ajunge la vreo 1100 de euro minim, asta daca mergi in Ungaria sau DE, in RO e mai scumpa.

Oricum nu mai forta cutia pana nu te dumiresti ce problema ai..

Link to comment
Share on other sites

Poate bat campii, dar la e39 cand cutia nu poate accesa o anumita treapta de viteza atunci intra in regim de avarie si da eroare, care , evident apare si la diagnoza.

Poate e din alte cauze...acceleratia , din ce stiu eu , are o parte electronica.... Nu stiu, zic si eu.....as exclude cuta pentru ca nu a dat nici o eroare la diagnoza...

Link to comment
Share on other sites

cine stie unde a fost la tester si ce a facut. stii cum e la tester, operatia a reusit dar pacientul tot mort e..ala te ajuta la o diagnoza dar sunt mii de chestii care nu apar..

in mod normal da, apare mesajul ala de care zici dar in cazuri mai grave, cand sesizeaza ca nu mai are ulei la nivel.. sau cand e moarta complet..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
salut nu mai inteleg nimic este pentru prima data cand am o masina cu cutie automata ,in oras schimba zic eu normal dar cand plec in afara orasului imi schimba tarziu adica de exemplu la o videza de 100km am o turatie de 2400de rotatii astazi am fost pana in Snagov si la 120 km/h aveam turatia de 4000 :) am dat pe NEUTRU si dinou pe DRIVE si degeaba am accelerat mai tare aprope de rosu a schimbat iar la un interval scurt inca odata a schimbat ca si cum acum eram in trepta normala de viteza  :twoup:

 

testar am facut si nu mi-a spus nimic despre cutie ca ar avea probleme ce altceva sa verific sau sa schimb la cutie....

 

va multumesc pentru rabdare ...

salut!bine ai venit in clubul celor cu probleme la cutia automata!vorbesc,ca fost posesor de 525 tds automat,actualmente posesor de 525 tds MANUAL! :twoup: am trecut si eu prin aceeasi situatie ca si tine!

PE SCURT:

1:dimineata,pornesc,las motorul 2-3 min. la ralanti,plec.

2:parcurg aprox.2-3 km,urmeaza o pasarela peste o cale ferata cu inclinare de aprox 25-30 grade,blana,dupa care ma opresc la un semafor.

3:se face verde,dar,cand sa plec de pe loc...surpriza-cutia blocata in treapta a 3-a sau a 4-a:ca sa plec de pe loc trebuia sa o turez cam pe la 2500 ture.

4:ajuns acasa,parcat masina,cumparat ulei ESSO LT 71141(recomandare BMW)-bidon de 20 L(asa vine ambalat)+filtru cutie.

5:a doua zi-schimbat uleiul(fara a da cutia si convertizorul jos in asa fel incat sa schimb tot uleiul-10,6 L)+filtru la cutie!am iesit in probe:rezultat?0(ZERO) :)

6:concluzie?TESTER! :twoup:

7:tester INPA:-erori:senzor ABS stanga spate(foarte important!de retinut)si senzor ABS dreapta fata;

8:operatiuni:dezactivat dupa care activat electrovalvele de la cutie.iesit in probe:rezultat?0(ZERO) :twoup: ba chiar mai mult decat atat,cutia blocata in treapta 1 sau 2.schimba trei viteze,consecutive, in interval de 1,5-2 sec daca duceam motorul la 5000 ture!SMECHERIE,NU? :angry:

9:dat cutie+convertizor jos,schimbat ulei complet-inclusiv pe cel din convertizor,curatat magneti,spalat baie de ulei cutie,pus cutie+convertizor inapoi pe masina,iesit in probe:rezultat?0(ZERO) :twoup:

10:dat cutia mea jos,,convertizorul meu pastrat,pus alta cutie pe acelasi cod(exact acelasi cod):iesit in probe:rezultat?0(ZERO) :twoup:(posibila explicatie?-calculatorul de cutie!)

11:deci-convertizorul meu,cutia schimbata,pe care am pus alt calculator de cutie cu acelasi cod(exact acelasi cod):rezultat?0(ZERO).

CONCLUZIE PERSONALA!:2 CUTII CU 2 CALCULATOARE DIFERITE PE ACELASI CONVERTIZOR DUCE LA UN SINGUR REZULTAT SI ANUME ACELA CA DEFECT ESTE CEL DIN URMA!TOTAL GRESIT(cel putin in cazul meu)!la e39 525tds si probabil nu numai,calculatorul de cutie,printre altele, coreleaza informatiile a 2 senzori:senzorul de ABS stanga spate care furnizeaza viteza la roata,si senzorul care da turatia motorului.daca ,calculatorul de cutie nu reuseste sa coreleze informatiile furnizate de acesti 2 senzori(viteza la roata si turatia motorului)apar erori de genul celor expuse mai sus.

Cam asta este ,in mare,descrierea celor intamplate de mine cu cutia automata de la 525 tds.Pana la urma,m-am enervat si mi-am pus cutie manuala,cu tot deranjul pe care l-a presupus.Mi-am asumat riscul,am schimbat-o,cu ambreiaj,cu cardan,cu timonerie,am resoftat calculatorul de motor,ocazie cu care am eliminat procedura de cutie,etc si credeti-ma,functioneaza impecabil!Am tot respectul pentru posesorii de BMW cu cutie automata,dar,personal,nu vreau nici macar sa mai vad asa ceva in fata ochilor.Pana la urma,cu cutie manuala,fara a jigni in vreun fel sau altul pe cineva(si imi cer scuze daca se interpreteaza),schimb viteza daca vreau,schimb cand vreau si schimb cum vreau EU,nu cum vrea ea!

Dupa aproximativ 2 luni dupa ce am schimbat cutia automata,ma suna un tip din Bucuresti,ne impacam la pret,si vine cu masina undeva in nordul tarii sa-mi cumpere cutia automata:ce credeti?m-a sunat dupa o saptamana din Austria sa-mi spuna ca-i functioneaza cutia impecabil!(cutia pe care o avea el nu-i mai mergea in marsarier!)Probabil,concluziile sunt multiple si diverse!

Mentionez ca singurii martori de bord aprinsi inainte de a intra cutia pe regim de avarie erau ABS si ASC(din cauza abs-ului pentru ca au legatura directa).

Apropos,pentru initiatorul topicului,o sa pun manualul cutiei si un pe care o ai tu pe masina(ZF 5HP18),poate te ajuta cu ceva!

 

5HP18.pdf

troubleshooter_5hp18.pdf

Edited by lazarfl76
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

In final am probleme cu senzorul de acceleratie imi face figuri si trebuie sa-l schimb ,denti_marius a avut dreptate :goodjob: piesa nr 3 este buba ..salut o zi buna...

 

http://www.bmwclub.r..._1#entry1279502

 

Ii multumesc si lui lazarfl76 pentru manualul de cutie automata scuze de intarziere :angel:

 

 

 

 

In final am probleme cu senzorul de acceleratie imi face figuri si trebuie sa-l schimb ,denti_marius a avut dreptate :goodjob: piesa nr 3 este buba ..salut o zi buna...

 

http://www.bmwclub.r..._1#entry1279502

 

Ii multumesc si lui lazarfl76 pentru manualul de cutie automata scuze de intarziere :angel:

 

 

 

 

scuze am gresit linkul asta este piesa nr 3 :flowers:

 

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E39/Sedan/Europe/525tds-M51/LHD/A/browse/pedals/acc_pedal_acceler_pedal_assy_potentiom/#13 62 2 245 690

 

 

Edited by valy
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Salutare, si eu am o problema asemanatoare sau poate este doar o inchipuire, precizez faptul ca am si problema cu abs/asc-ul (pe care sper sa o rezolv saptamana asta) dar am impresia ca dupa ce imi apare eroarea de abs si asc, masina nu mai trage in ture sau urca o plaja mai inalta de turatie unde nu are putere, a patit-o cineva? sa fie de la abs/asc ? am impresia ca schimba si mai repede (ca timp) cand merge abs/asc-ul (e39 530da touring)
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.