Jump to content

parcuri masini sh in RO - tzepe sau nu ?


valtheval

Recommended Posts

Salutare,

 

Am vazut cateva topicuri despre parcuri de masini din Romania, care vand masini SH din vest. Totusi, cred ca ar fi interesanta o discutie despre cat de serioase sint persoanele care detin parcurile astea auto, ce garantii dau, etc.

Aam vazut ca unii dintre voi au lucrat pentru diferite parcuri auto si cred ca ar fi interesant sa stim din surse de incredere de unde putem cumpara linistiti si de care sa ne ferim.

Dau un exemplu - Topcars Pipera - bucurestenii stiu cu siguranta locul asta...pe mine cel putin m-a frapat faptul ca masinile din parcul lor au pana in jur de 100k, fie diesel sau benzina. Iar explicatia lor este ca ..."au fost folosite intr-un sistem de leasing a carui regula era ca rulajul masinii sa nu depaseasca in total 100k pentru ca masina sa poata fi vanduta usor dupa exirarea leasing-ului.

Explicatia mi se pare usor copilareasca - sa nu zic mai mult.

Eu personal am avut o experinta nashpa cu Latinefe...dupa ce m-am hotarat la ce masina vreau sa imi aduca, am stabilit pretul, etc, cand sa semnam imi spun senini baietii ca .....aaa, pretul nu este asta, s-a facut o greseala, s-a marit vama...iar pretul e mai mare cu DOAR 1500 eur...de parca eu fac bani acasa si aduc inca 1500 fara nici o problema

Ce ziceti ? Voi ati patit / stiti exemple de genul asta ?

 

PS: Sper ca discutia asta nu va fi interzisa...pana la urma, asa cum discutam de AB sau Filaret, putem discuta si de dealeri SH, right ?

Link to comment
Share on other sites

PS: Sper ca discutia asta nu va fi interzisa...pana la urma, asa cum discutam de AB sau Filaret, putem discuta si de dealeri SH, right ?

130566[/snapback]

 

Cum s-a infiripat la tine gandul asta cu interdictzia?? Baga mare, ca orice informatzie IN FAVOAREA NOASTRA e de bun augur.

Link to comment
Share on other sites

Eu lucrez undeva langa TOPcars PIPERa si trec in fiecare zi pe acolo.Sa ma "benoclez" fireste. Lasand la o parte faptul ca era sa cad intr-un canal la intrare care nu avea capacul pus bine :blink: :) , si in care pana la urma mi-a cazut telefonul din buzunar...., nu am o parare extra..

 

La Bmw-uri de ex. am gasit vreo doua lovite si reparate ( cu stil intr-adevar) dar dupa uzura discurilor de frana nu cred ca au kilometrii reali cei afisati..

 

Parerea mea......

 

Insa daca vreti masini bengo duceti-va la Marin, cum cobori podul la Otopeni pe dreapta sa va dati cu parerea....

Edited by theotien
Link to comment
Share on other sites

multe companii din vest au politica ca luam masini pentru angajati si le vindem cand au un x numar de km. sunt si licitatii organizate cu acasta tema.

ca masinile care se aduc se pun sub 100mii km tocmai pentru ca cel din firma respectiva stie de aceasta politica...

treaba e simpla, in domeniul asta nu exista magie si masini care au fost in proprietatea unei femei pensionate care...

fiecare lucru are pretul lui. o masina batrana cu putini kilometri e mai scumpa decat una tanara cu multi kilometri.

in plus o companie specializata in importu de auto SH poate cumpara la un pret de pana la 10% (in cazul auto de pana la 10mii euro) mai mic decat poate un privat.

daca e sa vorbim de garantii, acestea trebuie suportate de cineva si acel cineva nu poate fi decat clientul.

principalul serviciu al unei compani specializate in importul SH trebuie sa fie faptul ca toti clientii lor trebuie sa isi vada de ce fac ei de obicei (economist,dentist,softist..) si sa le vina auto dorit intr-o mare proportie. spun asta pentru ca e SH si e dificil ca auto sa corespunda 100% (asta in cazul in care solicitantul are solicitari ca pentru NOU).

piata Romaneasca de SH a fost stricata de cei ce frecventeaza pietele si de stilul romanesc. Romanul stie din toate si ii place sa se minta de unul singur.

si da, legislatia romaneasca e un mare minus. de cand intri in tara si pana ajungi acasa legea se poate schimba si poti plati cu mii de euro mai mult taxe. legislatia e facuta de asa natura incat nu e in favoarea cetateanului ci a celui care are legea in mana-angajat RAR (mai putin) si lucrator vamal (foooooarteeeee muuuult).

uitativa pe net si daca acolo vezi: 525d,180mii km,11 mii euro...poti sa vrei ceva sub pretul asta. dar sa vrei la 9mii sau 10mii si 80mii km asta e deja o problema de rezolvat la doctor.

Link to comment
Share on other sites

asta vara am fost la AAA Auto...si am ramas foarte dezamagit.preturi nesimtite ,si multe dintre masini cu jumatate din grosimea discurilor de frana,vopsea matuita,tapiterie uzata....nu credeam ca se poate asa ceva.

de ex un Ford Mondeo TDCI cu juma de discuri de frana,care arata obosit rau de tot,cu 185000km costa doar vreo 16500de €(asta dupa calculele mele,pt ca toate preturile erau exprimate in RON)

Link to comment
Share on other sites

Eu m-am intepat :D la un parc auto din CT...pusesem ochii pe o masina al carei anunt zicea : 2500neg+preluare leasing 19rate x xxxeuro sau 7000euro cash. Am stabilit prin intermediul parcagiului o intrevedere :) cu propietarul :) care nu era proprietarul...era altcineva... :D si mi s-a spus ca cca. 7000euro e ca sa achite toate ratele de leasing..sa se incheie leasingul...si mai trebuie 2500 neg ...comisionul respectivului...asa ca l-am trimis pe respectivul intermediar sa se intereseze exact cat mai are de plata...si apoi sa ma sune...dar nici in ziua de azi nu am primit raspunsul...desi au trecut de atunci 3 saptamani....

Atentie la lichidare de leasing..mergeti personal sa lichidati leasingul...ar fi prea de tot ca intermediarul sa fie mana in mana cu cel de la leasing... :blink:

PS: de fapt nu a fost chiar teapa....ca asa mi-am luat E34..si nu acea masina...daca ala zicea 7000 fix...acum nu mai aveam E34 :)

Edited by iulian518i
Link to comment
Share on other sites

"daca e sa vorbim de garantii, acestea trebuie suportate de cineva si acel cineva nu poate fi decat clientu."

 

Cum asa?

 

In cazul vanzarii unei masini, vanzatorul va raspunde intodeauna pentru viciile bunului. Teoria este consacrata de codul civil nu de ieri de azi, ci de cand era strabunica fata mare. :blink:

Link to comment
Share on other sites

ma refer la faptul ca o masina cu garantie e mai scumpa decat una fara garantie.

cum explici altfel ca o masina cu 5mii km de doi ani are pretul jumatate sau chiar sub.

tocmai prin faptul ca a expirat sau e aproape sa expire garantia de noua.

cum spunea IULIAN mai sus pretul la Mondeo...AAA da garantie, dar de undeva trebuie sa se incaseze banii.

eu zic ca e preferabil sa studiezi auto pe care il iei, sa ai certitudinea ca ce e scris pe bord e real si sa iei un auto la pret bun dupa care sa il intretii cum vrei decat sa ajungi la discutii de ce e si ce nu e acoperit de garantie...sa stai cu masina in expertize si analize. vorbim de SH.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu mai cumpar masina fara garantie in viata mea. Unu la mana, gasesti defecte ascunse dupa cumparare si bagi bani acolo. Deja ai platit cat garantia si ti-ai facut si niste nervi in plus. Dar cu defectele pe care nu stie nimeni sa le remedieze, ce te faci?
Link to comment
Share on other sites

Din punctul meu de vedere...

Inteleg afirmatia conform careia "o masina cu garantie e mai scumpa decat una fara garantie". Si e corecta.

 

Dar..trebuie facuta o precizare. Esentiala.

 

Si anume aceea ca "garantia" pentru care plateste in plus cumparatorul se refera NU LA VICIILE EXISTENTE LA MASINA IN MOMENTUL CUMPARARII, (de care raspunde vanzatorul, asa cum am precizat mai sus) ci la eventualele defectiuni care pot surveni dupa momentul cumpararii, defectiuni ulterioare momentului achizitionarii.

 

Raspunderea pentru vicii este ... sa ma exprim asa..legala (in prima varianta, aia a mea :) ) si contractuala (cealalta :) ) cand cel care cumpara "se asigura" intr-un fel, in schimbul unei sume de bani, ca vinzatorul garanteaza exploatarea in bune conditii pe viitor a bunului in cauza.

 

 

Deosebirea are relevanta in privinta raspunderii civile a vanzatorului. Oricum, sint multe altele de spus aici.

 

 

Revenind la topic, cred ca in Romania nimeni nu-si inchipuie ca "garantia" asta, de orice forma o fi ea, este cu adevarat respectata. Practic, dupa ce ai luat masina de la un astfel de dealer, cu sau fara garantie suplimentara, si constati ca nu functioneaa in parametrii normali, poti cere ... o multime de lucruri, in teorie. :blink:

 

Insa problemele cele mai mari sunt atat timpul necesar unei proceduri judiciare si si...faptul ca tie, ca:rolleyes:cumparator iti revine de dovedit functionarea necorespunzatoare.

Link to comment
Share on other sites

principalul serviciu al unei compani specializate in importul SH trebuie sa fie faptul ca toti clientii lor trebuie sa isi vada de ce fac ei de obicei (economist,dentist,softist..) si sa le vina auto dorit intr-o mare proportie. spun asta pentru ca e SH si e dificil ca auto sa corespunda 100% (asta in cazul in care solicitantul are solicitari ca pentru NOU).

piata Romaneasca de SH a fost stricata de cei ce frecventeaza pietele si de stilul romanesc. Romanul stie din toate si ii place sa se minta de unul singur.

si da, legislatia romaneasca e un mare minus. de cand intri in tara si pana ajungi acasa legea se poate schimba si poti plati cu mii de euro mai mult taxe. legislatia e facuta de asa natura incat nu e in favoarea cetateanului ci a celui care are legea in mana-angajat RAR (mai putin) si lucrator vamal (foooooarteeeee muuuult).

 

 

Salut,

 

Nu neg ca exista situatii descrise de tine....adica companiile occidentale cumpara masini si apoi le vand dar inainte de a atinge un numar de km si ca atare e posibil sa gasesti masini cu < 100 k chiar daca masina are 4-5 ani si e diesel.

Pun la indoiala numai buna credinta a celor care au parcuri auto in romania si care iti vand masini care au kilometraju' dat peste cap da' pe care ti le vand ca fiind reali...cu pret pe masura. Si mai e justificarea idioata cu chestia de care vorbeam...au fost luate in leasing cu conditia sa nu se parcurga mai mult de 100 k.

Te mint pe fatza, asta e problema mea...pentru ca daca te uiti la discuri, volan, etc iti dai seama ca masina are mult peste 150k...

 

E ca faza cu shmenarii care vand Armani la numai 500k, ti se pare foarte ciudat ca un Armani sa coste atat, si ti se raspunde..."sint furate din spania frate....", ma intelegi...si atunci ca fraieru, te arunci si cumperi de fapt spirt aromat, cu gandul ca daca e furat din spania e sigur original...

 

Problema e ca nimeni nu sesizeaza lucrurile astea...ma refer la RAR sau cine dreacu' ar trebui sa se ocupe...sa-i controleze....sa se duca la ei, sa verifice masinile scoase la vanzare, sa le dea un certificat care sa atesta lucrurile astea, iar daca o masina nu are asta, sa nu poata fi vanduta. Cred ca e la mintea cocosului sa existe si la masini asa ceva...pana la urma cumperi o masina nu un pachet de biscuitzi.

Si se pot intampla si nenorociri cumparand o masina accidentata, sau cu defectiuni majore la airbag-uri, directie, etc

Link to comment
Share on other sites

mai jos am un exemplu a o parte din conditiile de cumparare de la una din cele mai mari compani de vanzari din Europa:

 

xxx. Se considera ca au fost acceptate de cĂŁtre CUMPARATOR toate deteriorĂŁrile si/sau defectele aparente ale caroseriei, ale garniturilor si ale pneurilor, cum si ale altor elemente exterioare ale vehiculului, care pot fi puse in evidenta in urma unui control al interiorului si exteriorului vehiculului, efectuat intr-un mod raĂžional atent.

 

xxx+1. Fara prejudiciu privind cele prevãzute in articolul xxy., vânzarea este Încheiata si riscurile, in totalitatea lor, sunt transferate cumparatorului, din momentul adjudecãrii de cãtre comisarul evaluator .

 

xxy. VANZATORUL raman proprietarii vehiculului pana la plata integrala a preÞului cu toate taxele incluse si aceasta chiar in ipoteza in care vehiculul a fost deja ridicat de CUMPARATOR. Totuºi, riscurile sunt, in totalitatea lor, transferate asupra cumparatorului, chiar din momentul in care vânzarea a fost Încheiata.

Link to comment
Share on other sites

e riscant sa iei masina second...daca vb de BMW sunt masini fiabile care nu isi arata nr de km la functionarea motorului,sau a intregului ansamblu de rulare pe sosea.nu toti se pricep la detalii si vb aia romaneasca"Lasa ba sa mearga bine,nu conteaza sa arate perfect".micile detalii pot ascunde defecte majore...
Link to comment
Share on other sites

asta vara am fost la AAA Auto...si am ramas foarte dezamagit.preturi nesimtite ,si multe dintre masini cu jumatate din grosimea discurilor de frana,vopsea matuita,tapiterie uzata....nu credeam ca se poate asa ceva.

de ex un Ford Mondeo TDCI cu juma de discuri de frana,care arata obosit rau de tot,cu 185000km costa doar vreo 16500de €(asta dupa calculele mele,pt ca toate preturile erau exprimate in RON)

130687[/snapback]

 

Da, celebrii AAAAuto....Am vazut si eu halul in care arata masinile. Si stii ce ? Nici nu se obosesc sa le ingrijeasca, spele tapiteria, sa arate civilizat macar. Sa-ti placa sa faci un drive test cu ea...

L-am intrebat pe unul dintre baietii de acolo din parc...."Daca iau o masina din asta (vazusem un modeo misto) dar are un far crapat, il inlocuiti, nu ? Ala da din cap smechereste...nu, exact asa cum le vedeti, asa se vand.." Te apuca spumele de jegosi ce sint.

Daca te duci sa le dai o masina la buy-back, te trezesti cu max 50% din cat face masina...ii zici ca nu-i sanatos la cap si zice sa faci o contraoferta....tu ii mai lasi 200 eur iar el vine cu pretul initial la care a mai pus 100 eur...si tot asa. Vroiam sa imi vand masina la ei acum vreo 3 ani (un mondeo model 98), masina era pe piata vreo 6500 eur, el imi dadea 4000 - i-am zis ca glumeste si m-am carat urgent de la tzepari

Link to comment
Share on other sites

Raspunderea pentru vicii este ... sa ma exprim asa..legala (in prima varianta, aia a mea  :blink: ) si contractuala (cealalta  :) ) cand cel care cumpara "se asigura" intr-un fel, in schimbul unei sume de bani, ca vinzatorul garanteaza exploatarea in bune conditii pe viitor a bunului in cauza.

130724[/snapback]

aceasta problema, in general, de vicii ascunse nu cred ca se poate pune in discutie decat in cazul vanzarilor intre persoane fizice...la dl. Negru care a avut masina de X ani si care vinde masina catre dl. Alb constient de problemele ei, in acest caz actiunea lui dl. Negru este impardonabila. Nu cred ca o persoana normala face asa ceva. A, ca o vinde la un pret cu Y% sub pretul pietei si...putem filozofa la nesfarsit si nu asta e scopul.

In principiu importatorii de SH au posibilitatea sa faca o analiza in limita maxima a vazutului si pornitului de motor a auto-ului pentru care urmeaza sa oferteze sau primesc un raport facut de vanzator referitor la starea auto-ului respectiv (raport nu expertiza tehnico-stiintifica). In functie de ce vezi se ia hotararea o luam sau nu o luam. O iei, o urci pe camion si ajunge aici. O vinzi. Se poate pune problema de rea intentie?

Ca majoritatea jucatorilor din acest domeniu aleg varianta mai usoara si cumpara masini cu km multi pentru ca e mai simplu sa ii dea inapoi si sa vanda fata ca fiind fata mare...

Se poate ca nu toti sa fie la fel?

Link to comment
Share on other sites

AAA auto sunt vai de mama lor.Garantia aia e verbala ca daca ti se strica ceva nu scoti tu nimic pe garantie de la ei.Am un prieten caruia i s-a stricat debimetrul la un BMW si i-au spus ca nu este cazul sa il schimbe ca nu este dus te tot.Mai merge asa :blink:

 

Asa ca feritiva de AAA AUTO sunt tepari rau de tot.Confirm si cele spuse de voi mai sus : iti dau un pret pe masina de zici ca e dauna totala :)

Link to comment
Share on other sites

parerea mea: km dati inapoi mai ales la parcurile de masini din jurul bucurestiului.. am auzit de la un amic de cineva care a cumparat un golf de la pipera top cars cu 80.000 si reali erau peste 150.000 dar nu a stiut sa o verifice unde si cum trebuie decat dupa 2-3 luni de cand o luase.. si oricum am mai auzit cazuri... pe langa asta foarte multe masini puse la vanzare in astfel de parcuri ori au fost taxi ori au fost avariate de la usor pana la grav (de la o aripa infundata pana la dauna totala si refacuta masina din piese etc..)

si ca si cum toate astea nu ar fii de ajuns preturile sunt si cu 1000 1500 mai mari decat pretul mediu al pietei pt masina respectiva.. acest pret se justifica prin faptul ca iti acorda garantie SH.. care parerea mea e ca ar fii si aia buna asta in cazul in care ti-o onoreaza... si nu se intampla f des sa ti-o onoreze..

deci eu atat am avut de zis.. intelegeti voi daca sunt tzepe sau nu firmele astea...

Link to comment
Share on other sites

aceasta problema, in general, de vicii ascunse nu cred ca se poate pune in discutie decat in cazul vanzarilor intre persoane fizice...la dl. Negru care a avut masina de X ani si care vinde masina catre dl. Alb constient de problemele ei, in acest caz actiunea lui dl. Negru este impardonabila. Nu cred ca o persoana normala face asa ceva. A, ca o vinde la un pret cu Y% sub pretul pietei si...putem filozofa la nesfarsit si nu asta e scopul.

In principiu importatorii de SH au posibilitatea sa faca o analiza in limita maxima a vazutului si pornitului de motor a auto-ului pentru care urmeaza sa oferteze sau primesc un raport facut de vanzator referitor la starea auto-ului respectiv (raport nu expertiza tehnico-stiintifica). In functie de ce vezi se ia hotararea o luam sau nu o luam. O iei, o urci pe camion si ajunge aici. O vinzi. Se poate pune problema de rea intentie?

Ca majoritatea jucatorilor din acest domeniu aleg varianta mai usoara si cumpara masini cu km multi pentru ca e mai simplu sa ii dea inapoi si sa vanda fata ca fiind fata mare...

Se poate ca nu toti sa fie la fel?

130744[/snapback]

 

Aha. Deci daca samsarul imi trage mie teapa, e problema mea. Daca eu incerc sa scap de teapa samsarului, e tot problema mea. Asa sa intelegem?

Link to comment
Share on other sites

Aha. Deci daca samsarul imi trage mie teapa, e problema mea. Daca eu incerc sa scap de teapa samsarului, e tot problema mea. Asa sa intelegem?

130762[/snapback]

eu zic ca nu iti pune nimeni pistolul la tampla sa te forteze sa cumperi o masina...

Link to comment
Share on other sites

noi am avut luat un auto de la starea de 0 km, nou si la trei luni dupa ce a iesit din garantie s-a rupt o biela si a iesit prin motor. subliniez faptul ca cel ce conducea masina in mod normal are impresia ca un BURN OUT sau un DRIFT e cel mai periculos lucru pe care il poti face in viata.

cam cat credeti ca au spus ca ne costa expertiza tehnico-stiintifica?

fara numar....

idea e ca iei SH. casti ochii, urechile, gandesti si o iei sau nu. ca se poate intampla cu adevarat sa iasa prost si sa ai ghinion. dar cazurile astea sunt egale cu cazurile de oameni muscati de rechin. subliniez daca nu ai ghinion si daca esti atent.

Link to comment
Share on other sites

idea e ca iei SH. casti ochii, urechile, gandesti si o iei sau nu. ca se poate intampla cu adevarat sa iasa prost si sa ai ghinion.

130770[/snapback]

 

Aha. Deci casti ochii. Ca se intampla sa iei teapa si de la cei care folosesc expresii de genul TOP AUTO. Deci nu e bine sa ai incredere in cei ce vand masini.

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca nu iti pune nimeni pistolul la tampla sa te forteze sa cumperi o masina...

130765[/snapback]

 

da, nici nu-ti pune nimeni pistolu' la tampla sa cumperi salam si sa dai in boala grea..nu asta e problema...problema e ca in romania nimeni nu ia nici o masura sa ii apere pe fraieri...

daca pana si pentru producatoru' de napolitane exista regului (tr de garantie, data fabricatie, ambalare, etc), cu atat mai mult ar trebui sa fie si la masini...unde e vorba de viatza shi moarte pana la urma

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.