Jump to content

DIY inlocuire flanse/rulmenti centrare cardan din 3 piese


fao

Recommended Posts

strange cu cheie dinamometrica la valorile indicate...

 

 

SALUT,

tu ai mai schimbat chestiile astea ? (stiu ca te ocupi de niste retrofituri)

 

sunt interesat pentru masina mea, si cam cat duce toata afacerea asta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • Replies 53
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Flansa cu rulment si invelis de cauciuc se numeste HARDING, eu am aceleasi simptome cu bataia in podea, am schimbat hardingul din mijloc, care era foarte uzat, cel din fata si din spate (vb de cardan din 3 piese), si am "mostenit" bataia, nu la fel de accentuata dar se simte...

Aveti idee ce poate fi???

Sa le schimb si pe celelalte?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 1 month later...

din ce stiu eu, in general pica flansa 26117511454 ( Flex Disc for Driveshaft ) asta de cauciuc iar apoi fac probleme si rulmentii aia. se vede imediat cu masina ridicata pe elevator de unde e problema.

 

http://www.4wheelsautoparts.com/bmw-part-26117511454-drive-shaft-flex-joint-febi-p-257.html

 

din asta pleaca trepidatii, pacanituri si alte zgomote

Edited by bmwkey
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

eu aM schimbat flansa si suportul cardanului cu rulment, prima oara cade flansa iar de la vibratiile puternice se rupe si suportul cardanului ala cu rulment

 

 

 

http://imageshack.us/a/img42/5043/21102012428.jpg

 

http://imageshack.us/a/img801/6028/21102012429.jpg

http://imageshack.us/a/img825/2092/21102012427.jpg

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/y/p/108.png

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/z/y/208.png

 

cand cumparati suportul cardanic trebuie neaparat si cordon butilc terostat pt fixare sa nu transmita vibratiile

 

12 Butyl cord Terostat 2460 190MMX20X8MM 1 26127511140 $4.33

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Decand am inlocuit flansa dinspre diferential, imi vibreaza cardanul de la 110 km/h. Zilele trecute am desfacut iara flansele de sustinere si le-am prins la loc si acuma incepe sa imi vibreze de la 95 km/h.

 

Are cineva vrea idee ce sa-i mai fac.

Link to comment
Share on other sites

Decand am inlocuit flansa dinspre diferential, imi vibreaza cardanul de la 110 km/h. Zilele trecute am desfacut iara flansele de sustinere si le-am prins la loc si acuma incepe sa imi vibreze de la 95 km/h.

 

Are cineva vrea idee ce sa-i mai fac.

pai cum am specificat mai sus si am pus si poze trebuie sa schimbi si suportul de la cardan altfel se rupe iar flansha care ai schibato. eu vorbesc din experienta nu din copaci

si mare grija la demontat, trebuie sa faci semn cu un marker alb directia cardanului cum desfaci asa trebuie sa il pui la loc si faci treaba buna.

 

Ca sa vezi daca e rupt suportul de la cardan tre sa dai jos scuturile si o sa il vezi deasupra deasupra inbinarii tevei de esapament mai exact in mijlocul masinii si se vede daca e crapat, dar inainte sa faci acest pas verifica cu atentie suportii motor ca au si ei un rol foarte important impotriva vbratiilor poate o fi unul rupt. oricum sau orice ar fi rupt nu e mare diferenta de pret in jur la 40 euro daca iti faci singur treaba.

 

Mai pe romaneste, ce este acesta? Si unde se pune?

este numarul 12 in poza postata mai sus e un tip de mastice...chit care e mereu moale sta intre caroserie si suport cardan sa nu vibreze in podea

Edited by cezar20
Link to comment
Share on other sites

Ieri am ridicat spatele masinii, rotile din spate sa fie in aer, si am pornit motorul, am bagat a 5-a si am dus-o pana la 100 km/h. Pot sa zic ca nu e din suportii de cardan problema. Eu am cardan din 3 bucati. La imbinarea dintre prima si a doua (dinspre cutia de viteze) e primul suport, acolo nu vibra, dar in schimb la suportul al doilea, cea dintre bucata 2 si 3 vibra cauciucul de la suport in draci. Exact suportul acela l-am schimbat. Am incercat sa desfact suportul sa vina mai jos, am pus alte saibe mai subtiri si tot degeaba. Problema e ca eu cred ca nu am pus cardanul (bucata 2 si 3) in aceeasi pozitie. Ce e interesant ca sub masina nu huruia deloc cardanul, dar in masina se aude foarte tare huruitul.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ieri am ridicat spatele masinii, rotile din spate sa fie in aer, si am pornit motorul, am bagat a 5-a si am dus-o pana la 100 km/h. Pot sa zic ca nu e din suportii de cardan problema. Eu am cardan din 3 bucati. La imbinarea dintre prima si a doua (dinspre cutia de viteze) e primul suport, acolo nu vibra, dar in schimb la suportul al doilea, cea dintre bucata 2 si 3 vibra cauciucul de la suport in draci. Exact suportul acela l-am schimbat. Am incercat sa desfact suportul sa vina mai jos, am pus alte saibe mai subtiri si tot degeaba. Problema e ca eu cred ca nu am pus cardanul (bucata 2 si 3) in aceeasi pozitie. Ce e interesant ca sub masina nu huruia deloc cardanul, dar in masina se aude foarte tare huruitul.

la fel e si la mine...am schimbat toate flansele(ambele de la cardan si cea de la cutie)...am echilibrat cardanul dinamic(la firma specializata) ca am crezut ca nu e echilibrat...am schimbat volanta nou nouta...tampoane motor...tampoane cutie...bucsi grup toate 3 si tot asa face masina...nu stiu ce sa mai schimb ...poate aveti alte pareri si voi:(

Link to comment
Share on other sites

la fel e si la mine...am schimbat toate flansele(ambele de la cardan si cea de la cutie)...am echilibrat cardanul dinamic(la firma specializata) ca am crezut ca nu e echilibrat...am schimbat volanta nou nouta...tampoane motor...tampoane cutie...bucsi grup toate 3 si tot asa face masina...nu stiu ce sa mai schimb ...poate aveti alte pareri si voi:(

 

La mine s-a rezolvat prin schimbarea cardanului.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

eu aM schimbat flansa si suportul cardanului cu rulment, prima oara cade flansa iar de la vibratiile puternice se rupe si suportul cardanului ala cu rulment

 

 

 

http://imageshack.us/a/img42/5043/21102012428.jpg

 

http://imageshack.us/a/img801/6028/21102012429.jpg

http://imageshack.us/a/img825/2092/21102012427.jpg

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/y/p/108.png

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/z/y/208.png

 

cand cumparati suportul cardanic trebuie neaparat si cordon butilc terostat pt fixare sa nu transmita vibratiile

 

12 Butyl cord Terostat 2460 190MMX20X8MM 1 26127511140 $4.33

 

 

 

Salut

 

am si eu un e46 din 2003 FL 318ci si se aude o mica bubuitura cand apas pe ambreaj si bag in viteza

daca schimb articulatia cardan o sa dispara sunetul?

mai trebuie sa schimb ceva?

 

ce-mi poti spune despre Febi? am inteles ca nu e asa de buna.

ce-mi recomanzi? si unde sa o schimb?

sunt din bucuresti

 

Mersi!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

:download: Putina resuscitare postului...

revin cu niste informatii referitoare la flansele cardanului de BMW.

Exista multe cazuri cand s-a raportat un zgomot in transmisie in timpul rularii la diferite viteze (la mie e pe la 50-65 km/h)sub forma unui "scheunat" (cautati pe google "whine/howling sound bmw"). este un zgomot de tonalitate inalta si seamana cu cel de marsarier de la Dacie sau cu transmisia unei rabe. se manifeste indiferent de treapta de viteze sau chiar si pe liber. (de aici am tras concluzia ca nu poate fi cutia de vina)

Identificarea sursei este deosebit de grea fiindca este un zgomot de rezonanta si se propaga in habitaclu.

mai multe detalii aici:

My link

 

se pare ca solutia gasita de BMW consta in "Butyl cord Terostat 2460" , care este un fel de mastic cu rol de izolare sonora a vibratiilor cardanului de caroserie. Piesele 10 si 7 din schema pt masina mea:

Schema realoem

 

Puteti vedea mai multe detalii aici:

My link

 

Cum nu imi aduc aminte daca am instalat sau nu izolatia, o sa verific si apoi, daca e cazul, introduc si eu bucatile de mastic la locul lor si sper sa dispara "miorlaiala", care, repet, este foarte des intalnita, dar multi aleg sa o ignore.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Va salut.

 

Trebuie sa fac inlocuirea flansei si a suportului cu rulment.

Cum imi place sa mesteresc singur la masina mea ( acolo unde vad ca sunt capabil si se poate), ma voi incumeta sa le schimb eu.

Intrebarea mea era: Se poate scoate rulmentul fara sa ai acea cheie(presa) speciala ?

http://www.rmeuropean.com/images/e46-drive-shaft/e46-drive-shaft-9.jpg

 

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Va salut.

 

Trebuie sa fac inlocuirea flansei si a suportului cu rulment.

Cum imi place sa mesteresc singur la masina mea ( acolo unde vad ca sunt capabil si se poate), ma voi incumeta sa le schimb eu.

Intrebarea mea era: Se poate scoate rulmentul fara sa ai acea cheie(presa) speciala ?

http://www.rmeuropean.com/images/e46-drive-shaft/e46-drive-shaft-9.jpg

 

Multumesc.

 

Am reusit sa inlocuiesc atat flansa cat si suportul cu rulmentul intermediar.

O operatiune foarte complicata, in cazul in care nu aveti rampa. Va sfatuiesc sa nu va apucati daca nu aveti o rampa, sau cel putin o bordura pe care sa suspendati o parte a masinii.

De asemenea, in lipsa unei prese, precum cea din imaginea de mai sus, am fost nevoit sa lucrez aproximativ o ora la constructia unei chei improvizate, copiata dpdv tehnic dupa cealalta, caci estetic nu arata la fel. Rulmentul era foarte bine intepenit pe axul cardanic(cel cu caneluri), am incercat fara rezultat sa il slabesc cu ajutorul lui WD40.

Ca si simptome:

-batai ritmice in podea in zona schimbatorului la accelerari mai agresive;

-vibratia schimbatorului si tot la accelerare mai agresiva acesta isi schimba vibratia in miscari stanga dreapta, din cauza rulmentului cardan, care se misca in suport facand cardanul sa bata in podea.

-bataie (ca o bataie intr-un cauciuc) in momentul in care cuplam viteza a 1 a si plecam de pe loc.

Acum, dupa aceasta manevra pot spune ca masina este alta, nu stiu daca placebo sau nu, dar parca acum trage mult mai liniar, probabil si pentru faptul ca acum cardanul este intins, iar la accelerare transmite puterea mai direct in puntea rotilor din spate.

Foarte important sa trasati atat cardanul cat si locul suportului prins pe caroserie inainte sa va apucati sa il desfaceti.

Dupa ce se da traseul de evacuare jos si scutul, puteti trasa si pe axul cardanului(cel cu caneluri) o linie cu o creta astfel incat sa in introduceti exact la fel inapoi.

Am vrut fac un nou DIY, venind ca si un update pentru acesta, insa din pacate a plouat foarte tare pe aproape toata durata operatiunii.

Poze cu piesele schimbate:

20170526_194619.jpg

20170526_194632.jpg

Daca aveti nevoie de un raspuns pe care nu il gasiti prezent in acest DIY, va ajut cu mare placere. Multumiri initiatorului.

Succes.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Am uitat sa mentionez ca in treapta 1 si 2 mai ales in frana de motor se aude ca un lant de bicicleta ne gresat (scartait),zgomotul vine cam de la mijlocul masinii spre spate.Azi am ridicat masina de spate,am decuplat DSC ul si am cuplat prina treapta de viteza si a doua in speranta ca voi depista de unde provine acel scartait,dar nu s-a auzit absolut nimic.La liber in mers nu se aude nimic,doar in sarcina.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Va salut. Masina BMW E90 318i an 2006 . De ceva timp ma confrunt cu o problema asemanatoare, mai exact in frana de motor si mers in marsalier apare un scartait care vine din spatele masinii. Am fost la vreo doua service-uri si nu au reusit sa-mi spuna exact de unde vine zgomotul. Am schimbat recent ambreiaj, discuri frana spate. De curand a inceput sa apara si o vibratie a masinii cand o accelerez, undeva intre 1800-2300 ture. La verificarea cardanului au spus ca e ok , nu sunt jocuri.Unul dintre service-uri au spus ca e din cauza planetarelor ca s-au umflat capetii si freaca in senzorul abs. Edited by adrian_razvan 530d
Link to comment
Share on other sites

Am uitat sa mentionez ca in treapta 1 si 2 mai ales in frana de motor se aude ca un lant de bicicleta ne gresat (scartait),zgomotul vine cam de la mijlocul masinii spre spate.Azi am ridicat masina de spate,am decuplat DSC ul si am cuplat prina treapta de viteza si a doua in speranta ca voi depista de unde provine acel scartait,dar nu s-a auzit absolut nimic.La liber in mers nu se aude nimic,doar in sarcina.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
  • 3 months later...

Am uitat sa mentionez ca in treapta 1 si 2 mai ales in frana de motor se aude ca un lant de bicicleta ne gresat (scartait),zgomotul vine cam de la mijlocul masinii spre spate.Azi am ridicat masina de spate,am decuplat DSC ul si am cuplat prina treapta de viteza si a doua in speranta ca voi depista de unde provine acel scartait,dar nu s-a auzit absolut nimic.La liber in mers nu se aude nimic,doar in sarcina.

 

asa face si la mine, am crezut ca este din intermediar sau ca atinge cardanul in aparatoarea de aluminiu, pana cand am demontat protectia si am saltat-o pe spate , se aude din crucea cardanica dinspre diferential , deci am nevoie de un cardan, asta scartaie intermediarul nu face zgomot

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.