Jump to content

DIY: Inlocuire Filtru Benzina


deathrow

Recommended Posts

La mine nu a fost schimbat niciodata de cand am eu masina, si cine stie cand o fi fost schimbat inainte sa fie masina la mine... Chiar am neglijat filtrul asta asa ca a venit timpul sa il schimb.

 

Inainte de toate doresc sa ii multumesc lui florin33 pentru ca mi-a donat suportii lui pt masina.

 

Cateva observatii... Cat lucrati sub masina... avand in vedere ca lucrati cu benzina, nu ar fi o idee rea sa va descarcati de energia statica atingand masina din cand in cand (ceva de metal... ca daca atingeti cauciucurile nu mere :blink:).

Nu folositi cricul pt a sustine masina cat lucrati sub ea. Faptul ca acesta are o baza cu o suprafata foarte mica, il face extrem de instabil. Daca vectorul fortei compuse din fortele ce actioneaza din partea masinii pe suport pica in afara bazei suportului e bai mare. De aia se foloseste un suport cu baza cu suprafata mare. :)

 

Acestea fiind zise e cazul sa trecem la fapte.

 

Costuri:

Filtru de benzina - 19 $ in USA. 900.000 pe la noi (parca)

4 coliere noi - 20.000

2 bucati de furtun de 8 mm pt linia de alimentare de 4-5 cm lungime fiecare.

 

http://img170.imageshack.us/img170/7495/1le8.th.jpg http://img228.imageshack.us/img228/4084/2ug8.th.jpg

 

Timp:

Aproximativ 30 minute

 

Unelte necesare:

Cric

Suport masina (capra, butuc, calaretz)

Tubulara 10

Tubulara 5

Surubelnitza plata

 

http://img170.imageshack.us/img170/5764/13lt3.th.jpg

 

Etape:

 

1. Pregatiti-va filtrul montand furtunurile pe acesta.

 

http://img167.imageshack.us/img167/2323/3jh8.th.jpg

 

2. Puneti colierele si strangeti-le astfel incat sa asigurati montajul ferm al furtunurilor.

 

http://img167.imageshack.us/img167/4580/4eu5.th.jpg

 

3. Coborati la masina :)

4. Localizati siguranta nr. 54 din tabloul de sigurante al masinii si scoateti-o. Aceasta e siguranta responsabila pt functionarea pompei de benzina. (astfel veti minimaliza scurgerile de benzina de pe instalatie.)

 

http://img228.imageshack.us/img228/321/5bm1.th.jpg

 

5. Porniti masina si asteptati ca aceasta sa se opreasca datorita lipsei de alimentare cu benzina.

6. Ridicati masina la maxim cu ajutorul cricului din dotare. Atentie... Nu puneti cricul in locasul lui normal, ci langa.

7. Coborati cricul avand grija ca masina sa se sprijine pe suport in zona punctului in care normal se pune cricul.

 

http://img170.imageshack.us/img170/3487/10ax5.th.jpg

 

8. Localizati filtrul de benzina. Acesta se afla sub masina, sub scaunul soferului. Se poate ca acesta sa fie protejat de un scut. Daca e cazul, demontati scutul pt a obtine accesul la filtru. (la mine nu a fost).

 

http://img170.imageshack.us/img170/3759/11iz4.th.jpg

 

9. De-acum incepe partea murdara.

10. Filtrul este fixat de masina cu ajutorul unui suport. Acesta este prins inspre linia mediana a masinii cu un surub, iar in cealalta parte cu ajutorul a 2 urechi care intra in 2 fante.

 

http://img228.imageshack.us/img228/6580/6vd3.th.jpg

 

11. Desfaceti piulitza ce fixeaza suportul cu ajutorul unei tubulare de 10.

Edited by deathrow
Link to comment
Share on other sites

12. Desfaceti cele 4 coliere de pe furtunurile ce unesc filtrul cu liniile de alimentare.

 

http://img170.imageshack.us/img170/7426/7rk5.th.jpg http://img170.imageshack.us/img170/1589/8fv8.th.jpg

 

13. Scoateti filtrul cu grija mentinandu-l pe cat se poate in pozitie orizontala pt a evita scurgerile de benzina.

14. Aruncati furtunurile si colierele vechi.

15. Montati filtrul nou avand grija ca sageata de pe acesta sa indice sensul de curgere al benzinei prin filtru. Adica sa arate inainte... :blink:

 

http://img170.imageshack.us/img170/5360/9wx7.th.jpg

 

16. Strangeti bine colierele.

17. Remontati si suportul care tine filtrul avand grija ca urechile acestuia sa fie in fantele ce le corespund si sa calce pe mansonul de cauciuc al filtrului.

 

http://img167.imageshack.us/img167/7391/12mu2.th.jpg

 

17. Lasati masina de pe suport.

18. Porniti masina (o sa dureze umpic pana se va umple filtrul cu benzina.)

19. Verificati daca sunt scurgeri

20. Datzi o tura cu masina si verificati sa fie totul bine.

 

 

Ce am observat...

 

Parca se infige mai bine masina la acceleratii (s-ar putea sa mi se para).

Ce s-a schimbat sigur insa e comportamentul masinii la relanti. Daca inainte simteam umpic datorita vibratiilor ca masina e pornita, si observam cum tremura schimbatorul, acum toate acestea au disparut.

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.