Jump to content

Schimbarea uleiului la cutia de viteza automata E39 - DIY


paul

Recommended Posts

  • 2 months later...
Pentru cutia ZF A5S 325Z BMW recomanda ulei Esso LT 71141 cu codul 83.22.9.407.807

 

Uleiul cu codul 83.22.9.404.328 pe care l-ai pus tu este facut de Texaco - ETL 7045e si este recomandat de BMW pentru cutiile GM.

 

Se pare totusi ca uleiurile sunt similare. ESSO ( proprietarul marcii Mobil ) recomanda in prezent uleiul Mobil 1 Synthetic ATF with SuperSyn Technology , care poate fi folosit in locul ambelor uleiuri.

 

Exista si varianta ca cei din service sa-ti fi dat un ulei diferit chiar si de cel trecut pe factura.

 

Incearca sa schimbi uleiul si filtrul dar sa nu mai pui ulei varsat, pune uleiul Mobil 1 Synthetic ATF with SuperSyn din link-ul de mai sus.

 

 

asta este ?

 

http://www.uleiuri.ro/product_info.php?cPa...6a9370a12a2f810

Link to comment
Share on other sites

cel original facut de ESSO este semisintetic - Esso LT 71141, iar MOBIL 1 synthetic ATF este un ulei sintetic furnizat de acelasi producator...

 

Applications

Mobil 1 Synthetic ATF is formulated for use in most North American, European and Asian vehicles.

• Approved for Allison C-4 applications

• Exceeds JASO 1-A performance standard

Mobil 1 Synthetic ATF is also suitable for use in vehicles that specify the following fluid requirements:

• Audi G 052 025-A2, G 052 162-A1

• BMW LA2634

Esso LT 71141

• ETL-7045E, ETL-8072B, N402

• Ford* MERCON*, MERCON V, MERCON LV

• All 2005 and earlier GM vehicles**

 

Pe realoem nici nu mai apare codul la uleiul esso...

Link to comment
Share on other sites

tocmai am primit informatii de la AB referitor la schimbul de ulei.

 

1. exista un kit ce contine baia de ulei + garnitura = 214 RON si filtru 79 ron. Nu stiam ca se schimba si baia de ulei...

 

2. uleiul folosit de ei acum este ATF full sintetic (nu semisintetic). acest ulei se poate cumpara la litru, costa 90 ron. vine ambalat in bidoane de 20L si trebuie sa va duceti cu recipiente adecvate.

 

3. Se recomanda schimbarea uleiului la 160.000 km.

 

4. Dupa schimbarea uleiului trebuie facuta o resoftare a cutiei.

 

Schimbare totala de situatie, in conditiile in care acum cateva luni am pus aceeasi problema referitoare la schimbul de ulei si mi s-au dat urmatoarele raspunsuri:

 

- nu se schimba uleiul la cutiile steptronic. este lifetime.

 

- uleiul se poate cumpara doar la bidoane de 20L

Link to comment
Share on other sites

eu zic ca bavaria are dreptate,,deci eu pana nu am schimbat uleiul la cutie,,era ok cutia,,de cand lam schimbat am probleme,,are mici socuri cand schimba,,daca ii facea bine schimbarea uleiului ,,nu facea socurile mici,,dar daca asi mai avea o masina cu cutie automata,,nu asi schimba uleiul deloc,,daca este sa pice,,sa pice ea singura,,nu sa o ajut eu sa pice mai repede,,daca nu schimbam uleiul la cutie,,sigur nu aveam nici o prob cu cutia,,atata am de spus,,eu zic sa nu schimbati uleiul daca nu aveti prob cu cutia,,va spun asta din propia experienta,,si nu va mai luati de bavaria,,ca cred ca este cam singurul care are dreptate,,nu se schimba uleiul la cutie steptronic.....

 

 

Dreptatea este undeva la mijloc. :)

Nu ai facut bine zic eu ca ai urmat un sfat primit pe un forum in detrimentul unui sfat primit de la o reprezentanta BMW din Germania.

 

Deoarece socul a aparut imediat dupa schimbarea uleiului ma gandesc ca pot fi doua variante.Cutia nu si-a adaptat suficient presiunile pentru schimbarea vitezelor, lucreaza inca cu adaptatiile vechi.Poti incerca sa faci un update la soft urmat de stergerea adaptatiilor.Cutia invata si singura noile adaptatii insa uneori poate dura foarte mult timp si de aceea este necesara invatarea ei .Cei din service banuiesc ca pot face acest lucru.

Varianta 2 ar fi cutia defecta.

Incearca insa prima varianta, nu prea mai ai nimic de pierdut :)

 

am vorbit acum 2 zile cu migu73xxx si mi-a spus ca si-a revenit singura cutia dupa un drum ceva mai lung. sa fie vorba de ce a spus bavaria mai sus ? mie mi-au spus azi ca dupa schimbul uleiului e bine sa fac un update la softul cutiei.

Link to comment
Share on other sites

tocmai am primit informatii de la AB referitor la schimbul de ulei.

 

1. exista un kit ce contine baia de ulei + garnitura = 214 RON si filtru 79 ron. Nu stiam ca se schimba si baia de ulei...

 

2. uleiul folosit de ei acum este ATF full sintetic (nu semisintetic). acest ulei se poate cumpara la litru, costa 90 ron. vine ambalat in bidoane de 20L si trebuie sa va duceti cu recipiente adecvate.

 

3. Se recomanda schimbarea uleiului la 160.000 km.

 

4. Dupa schimbarea uleiului trebuie facuta o resoftare a cutiei.

 

Schimbare totala de situatie, in conditiile in care acum cateva luni am pus aceeasi problema referitoare la schimbul de ulei si mi s-au dat urmatoarele raspunsuri:

 

- nu se schimba uleiul la cutiile steptronic. este lifetime.

 

- uleiul se poate cumpara doar la bidoane de 20L

 

Mie la AB Cluj in aprilie mi-au dat raspunsul:

 

1) "Producatorul nu cere schimbarea uleiului, e Lifetime, dar nu face rau cutiei, doar bine daca uleiul din cutie are particule metalice de la uzura" vs. ce am mai auzit in jur si pe forum ca au refuzat sa faca schimbul.

 

2) Am putut cumpara exact cat ulei am vrut.

 

Intr-adevar, e acel set de garnituri si filtru. Vezi si raspunsul meu la intrebarea ta din topicul "Manuala vs. Automata" (chestiunea cu pasta de etanseizare si sa verifici cutia dupa 500-1000 km sa nu curga ulei).

 

Nu stiu la ce s-au referit.Adaptatiile se pot sterge si fara sa reprogramezi cutia.

Ma mir insa ca recomanda schimbarea uleiului la 160.000km, stiam ca este valabila recomandarea numai in US.

Cine stie, poate peste cateva luni se razgandesc.

 

La asta cred ca s-a referit.

 

Cand am schimbat uleiul la cutie, mie mi-a aparut pe factura de la AB ceva de genul "re-initializare soft cutie" ceea ce inseamna exact ce spui tu.

Link to comment
Share on other sites

deci toata ingineria s-ar duce pe la 2000 de ron la reprezentanta?

 

Chiar ma rugase userul armin sa ma uit pe factura:

 

1) ulei cutie 6L...............................................453 RON;

2) set filtru cutie (cu garnituri).........................208 RON;

3) citire erori cutie (diagnoza)..........................36 RON

4) manopera schimbat ulei..............................63 RON

5) reinitializare soft (stergere adaptari).............18 RON

 

Deci e sub 1000 RON :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

atasez un PDF cu cutiile de viteze puse pe diferite motorizari . Sper ca v-am dat raspunsul la multe intrebari

 

P.S. De cand citesc pe forumul asta am observat ca sunt foarte multi bagatori in seama care mai mult induc in eroare decat sa dea un raspuns adevarat si concret...

 

 

Am vb cu Groza Dan si poate face rost de Ulei BMW ATF Fluid (7 Liters, Texaco ETL 7045E, PN: 83220026922) pt Automatic Transmission Steptronic with the GM A5S360R (same as A5S390R), la pretul de 35 ron litrul , problema este ca bidonul are 20 litri ....cine vrea sa se combine cu mine sa schimbam uleiul il rog sa ma contacteze la nr de tel 0721331164

AutomatikgetriebeOelstandskontrolle.pdf

Edited by edy1092
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

am mai observat socuri si cand schimba in viteza superioara si exact cand schimba se intampla sa iau piciorul de pe acceleratie.. pareri?

 

parerea mea este ca nu are timp partea electronica sa se sincronizeze cu schibarile f rapide in anumite circumstante

spun asta pt ca mi s-a intamplat aceasta figura si mie la mai multe masini, tot asa crezand convins ca sunt probleme de uzura la cutie (fapt ce poate fi adevarat in unele cazuri), dar am testat figura asta intentionat si pe un X6 si vreau sa spun ca de cateva ori, (cand mi-a iesit schema) la fel s-a manifestat !!

precizez ca masina avea 55 mii km

Link to comment
Share on other sites

am un prieten care sia cumparat acum cateva luni un 740 diesel din 2005 masina full functiiona super bine dar din cand in cand cutia efectiv smucea neam uita sub masina si am constatat ca avea o piedere de ulei am mers la repezentanta bmw de pe trafic greu acolo primul lucru au completat cu ulei si sa constat ca masina functiona perfect deci avea o pierdere de ulei .sa depistat o fisura la baia de ulei la cutie a schimbat baia de ulei plus kitul de garnituri si a schimbat uleiul la cuite in totalitate si acum masina functioneaza super
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
am un prieten care sia cumparat acum cateva luni un 740 diesel din 2005 masina full functiiona super bine dar din cand in cand cutia efectiv smucea neam uita sub masina si am constatat ca avea o piedere de ulei am mers la repezentanta bmw de pe trafic greu acolo primul lucru au completat cu ulei si sa constat ca masina functiona perfect deci avea o pierdere de ulei .sa depistat o fisura la baia de ulei la cutie a schimbat baia de ulei plus kitul de garnituri si a schimbat uleiul la cuite in totalitate si acum masina functioneaza super

 

Nu avea cum sĂŁ schimbe uleiul ĂŽn totalitate fĂŁrĂŁ sĂŁ demonteze cutia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Am ceva pierderi minore de ulei (steptronic) pe la radiatorul de racire sau pe la furtunele adiacente de racire a uleiului din cutie.Va rog sa-mi spuneti cum pot verifica nivelul uleiului din cutie pt a putea completa corect?..am inteles gresit sau ar trebui completat cu ulei prin busonul de umplere pana incepe sa curga efectiv prin gaura(exista pericol de supraumplere)?multumesc!

 

se pare ca am gasit raspunsurile...le postez aici poate sunt si altii interesati:

 

 

Fluid level checking procedure for GM & ZF

(without dipstick):

1. The transmission temperature must be between 30°C and 50°C before

checking can begin. Use the DIS or the MODIC to determine the

transmission temperature.

2. The vehicle must be level and without load. With the engine running,

switch on the air conditioning. This will increase the idle speed and

ensure that all oil passages in the transmission are filled with oil.

3. Step on the brake firmly, apply parking brake fully and move the

selector lever through each gear position, pausing briefly in each gear.

4. With the engine running and the selector lever in Park position, remove

the filler plug ÂĄ located on the transmission (see picture for location).

If a small stream of oil runs out, the fluid level is correct.

5. If no oil runs out when the filler plug is removed, the fluid level is too

low. Add oil until it starts to overflow.

6. With the engine running, reinstall the oil filler plug (for proper tightening

torque refer to chart below).

Edited by coleman
Link to comment
Share on other sites

cred ca va trebui sa completez si avand sticker verde=> • Green . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Texaco ETL 8072B

Nu am reusit sa gasesc nicaieri cantitati de 0.5-1L din acest ulei (nu am incercat la rep.BMW romania)dar...am gasit in state urmatorul inlocuitor:

http://www.bmwpartsweb.com/BMW-Parts/Autom...-ID-825A69.aspx

ce parere aveti ar fi ok?

Link to comment
Share on other sites

am incercat sa verific/completez nivelul lichidului de ulei din transmisie insa nu am reusit( model cutie A4S270R) am desfacut acel surub de umplere insa in spatele surubului nu am gasit nici gaura:O!!! nu intra nici macar o sarmulita...nu inteleg de ce era obturat(asta inseamna ca trebuie completare facuta cu pompa speciala de vacuum ..etc?)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Salut Tuturor ,

 

 

Sunt posesorul unui e39 525 tds 1998 luna mai , cutie automata 5hp18 cu sticker verde, are cineva idee catzi litri de ulei intra in acest tip de cutie ? mentionez ca am incercat sa schimb uleiul din cutie si filtrul de 2 ori pana acum, de fiecare data am reusit sa scot aprox 4 litri din ea .

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
salut!am o problema dupa ce am schimbat uleiul la cutie.mi se pare ca pana se incalzeste motorul adica ajunge apa la 90 de grade cutia schimba cam aiurea..din treapta a 3 in a 4 sau din a 2 in a 3 dar numai daca merg incet fara sa acelerez tare.daca accelerez tare schimba foarte bine.dupa ce se incalzeste motoru,l problema nu mai este asa de frecventa.aceasta problema o aveam si innainte sa schimb uleiul dar acum mi se pare mai frecventa.uleiul l-am schimbat la bavaria constanta..deci nu la un service de cartier.ceva indicii unde ar putea sa fie problema mea??multumesc mult
Link to comment
Share on other sites

Salut tuturor.

 

Am facut rost de documentatia completa pentru cutiile GM de pe E39; documentul mi se pare super ok; deja l-am printat; m-am gandit ca poate sunt membrii ai forumului interesati; de asemenea cred ca in acest topic are "vizibilitate" f buna; atasez 2 link-uri, in caz ca unul nu merge:

 

http://www.esnips.com/doc/b36bfed1-8612-4a...0/Steptronic-GM

 

http://cid-3628a893becaea60.office.live.co...tronic%20GM.pdf

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.