Jump to content

Schimbarea uleiului la cutia de viteza automata E39 - DIY


paul

Recommended Posts

M-am gandit si la asta sa ma duc dar e cam departe de mine, dar daca nu reusesc sa o fac atunci nu am ce face si am sa fac deplasarea acolo unde este necesar.Dar din comportamentul cutiei sincer zic asa cum zice si @bogdan_chis, marea problema este uleiul astfel sa vedem daca nu cumva reusim sa schimbam tot uleiul(si cel din convertizor) sa curatam frumos cutia, oricum nu e ceva de nerealizat sa dai jos cutia si sa o cureti, si dupa aceea o resoftare.Poate poate se rezolva zic eu.

A si in legatura cu TIS - acolo chiar scrie negru pe alb aceasta simptoma intalnita des la cutiile GM A5S390R. De acolo am zis eu ca schimbul de ulei ar trebui sa o readuca la viata.Inca resofatare nu am facut la ea, poate s-ar rezolva si prin aia dar nu prea cred. Oricum uleiul din cutie cand l-am schimbat era negru negru, am bagat ETL 7045E rosu, iar cand am completat a doua oara dupa vreo 3 sapt era deja inspre negru amestecat cu putin rosu.Deci prin convertizor si prin alte acareturi a mai ramas ulei de ala infect care s-a combinat cu cel nou, banuiesc ca printr-un flash ar trebui sa iasa tot afara si sa bag altul nou sintetic de calitate superioara(aici vorbind de caracteristicile uleiului, de genu vascozitate la rece, la cald etc).

Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

M-am gandit si la asta sa ma duc dar e cam departe asa de mine, dar daca nu reusesc sa o fac atunci nu am ce face si am sa fac deplasarea acolo unde este necesar.Dar din comportamentul cutiei sincer zic asa cum zice si @bogdan_chis, marea problema este uleiul astfel sa vedem daca nu cumva reusim sa schimbam tot uleiul(si cel din convertizor) sa curatam frumos cutia, oricum nu e ceva de nerealizat sa dai jos cutia si sa o cureti, si dupa aceea o resoftare.Poate poate se rezolva zic eu.

 

cel care repara cutii in cluj ..are cont pe forum. nu imi amintesc sub ce user...

stiu ca eu te-am indrumat spre el ... dar da si garantie pe cutia reparata.

cel putin a mea trecuse pe program de protectie.

personal sunt multumit.

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca se rezolva doar prin curatare si schimbare ulei. In situatia ta nu te ajuta cu nimic ca schimbi si uleiul din convertizor.

 

Eu nu as baga ulei sintetic intr-o cutie conceputa pentru ulei mineral. Dar poti incerca, oricum trebuie sa-ti repari cutia.

 

Tare mi-e insa ca are dreptate cel care zicea ca ar trebui schimbat blocul hidraulic. Si probabil si unele ambreiaje.

Link to comment
Share on other sites

@unvicont - ai dreptate intradevar si nu zic ca nu ii un bun mecanic in cutii, doamne fereste, eu trebuie sa iti multumesc ca m-ai trimis la el dar am ramas socat impreuna cu bogdan si mircea cand a zis direct ca ii 700 euro si el schimba blocul hidraulic si gata. Dar la orice alta intrebare pusa de noi catre el in legatura cu simptomele dadea din umeri si tinea in continuare ca e dus blocul hidraulic. Dar nu poti vorbi ca e dus blocul hidraulic cand la cald se comporta perfect iar la rece cand pornesc din parcare dimineata face doar 2 sec urat cand dau din R in D, sau din N in D, dupa care gata pentru toata ziua. Eu zic ca e ceva in blocul hidraulic mizerii, pilitura, ulei inegrit si statut de sute de mii kilometri(am pe ea 210.000km) dar cu siguranta nu e blocul hidraulic deoarece ar fi trebuit deja sa fie in pita si sa imi dea avarie pe ea. Daca nici pe tester nu se vede nimic nu are erori pe ea, electrovalvele functioneaza bine, inseamna ca e ceva mult mai finut de rezolvat la ea si nu doar cu heirup gata schimbam blocul hidraulic ca sigur ala este.Nu contrazic parerea lui dar totusi se putea o abordare mai eleganta in privinta simptomelor zic eu.De abreiaje pot sa zic intr-o oarecare masura ca sunt cam obosite si poate ar trebui schimbate cateva, din considerentul ca in momentul pornirii de pe loc fiind in D si accelerand nu merge in fata doar dupa cateva secunde de trecut prin celelalte trepte N, R, P si invers pana in D. Dar pana la schimbat blocul hidraulic este mult.Eu nu vreau sa jignesc pe nimeni sau sa pun puncte negre sunt sigur ca el este un mecanic desavarsit nu vreau sa fiu inteles gresit poate este blocul din punctul lui de vedere dar se puteau pune cap la cap toate simptomele pe care i le-am prezentat impreuna cu bogdan care de altfel ma ajuta in chestia asta si nu e doar un ciuri-buri de azi de ieri.

Si oricum explicatia cum ca : o lasi aici sa ma dau cu ea apoi o rezolv si apoi vii si arunci cu banu aprox 700euro, dar nu iti zic inainte ce este, adica constatarea ramane secret de stat si iti cer cati bani vreau eu. Intrebarea a survenit acestei afirmatii binenteles : Si eu de unde stiu ce ai facut tu si ce ai constatat? Stau langa el 2 zile? A nu!!!! Imi zicea ca el cumpara blocul hidraulic cu 400 euro si gata este rezolvata problema. Dar de ce nu se poate constata ca doar daca e vora de blocuri hidraulice si schimbat si chestii finute normal ca o sa ma duc la el dar daca pe moment nu am banii disponibili si vreau sa stiu ce are cutia ca sa pot stange bani de bloc hidrauic de ambreiaje de alte chestii nu e posibil ca sigur ma duc la vasilica(nu stiu cine e am dat asa un nume) si le schimba el. Acuma binenteles nu pot eu sa ma opun managementului firmei dar poate ca ar fi fost corect o constatare cu problemele cutiei dupa care alegerea clientului de reparatie sau nu, daca tot zic ca dau garantie si is cei mai buni. Sau ma insel eu?

Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

pai uleiurile sintetice au aceleasi caracteristici cu cele minerale, numai ca sunt mai rezistente. ma refer la cele principale, care ii definesc clasa si aplicatiile.

Eu ulei mineral nu mai gasesc pentru a mea nici sa dau cu tunul, am pus unul sintetic care are in specificatii echivalenta.

LA mercedes, care e mult mai transparent si chair testeaza uleiuri "concurente", ultimul ulei aparut de piata si folosit in cele mai noi cutii ale lor e clar specificat ca e "backward comaptible" . Nu zic ca e valabil peste tot, si cel mai nou ulei va merge inorice cutie, dar daca e testat si e certificat ca aceasi clasa. poti pune.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

@skorpyon sunt total de acord cu o diagnoza corecta.

cel putin la mine... cate povesti am auzit de la mecanici... m-am luat cu mainile de cap.

singurul care a fost in masura sa imi dea un diagnostic corect a fost radu de la bosch.

avea si cu ce... Daca mai are softul iti poate spune despre masina foarte multe, inclusiv anumite piese cand au fost schimbate, ce erori ai avut si cand au fost sterse .....

reprezentanta nu avea ce are radu...sau poate nu aveau interesul sa imi descopere buba.

ei din start mi-au spus: schmbam cutia cu una noua!

 

pai uleiurile sintetice au aceleasi caracteristici cu cele minerale, numai ca sunt mai rezistente. ma refer la cele principale, care ii definesc clasa si aplicatiile.

Eu ulei mineral nu mai gasesc pentru a mea nici sa dau cu tunul, am pus unul sintetic care are in specificatii echivalenta.

LA mercedes, care e mult mai transparent si chair testeaza uleiuri "concurente", ultimul ulei aparut de piata si folosit in cele mai noi cutii ale lor e clar specificat ca e "backward comaptible" . Nu zic ca e valabil peste tot, si cel mai nou ulei va merge inorice cutie, dar daca e testat si e certificat ca aceasi clasa. poti pune.

 

total de acord. daca uleiul are specificatiile tehnice echivalente il poti folosi fara probleme.

in cutia mea... este ulei swag, de 3 ori mai ieftin decat cel de la reprezentanta.

si de anul trecut si pana acum nu am avut probleme cu cutia.

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

Am fost si la radu la bosch am vb cu el mi-o pus masina pe test si e curata cutia lacrima in ceea ce privesc erorile de orice fel legate de ea. De aia ne batem aci de ortul popii sa reusim cumva sa o rezolvam, dar cu puterea lui GURU (bogdan_chis) se face orice :) Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Am reusit ieri cu ajutorul unei coleg sa aduc INPA si sa fac o testare la cutie, astfel incat am reusit sa testez toti solenoizii si toti senzorii la rece, nu am pornit motorul, si se pare ca sunt toate in regula functioneaza excelent, am resetat si adaptarile din cutie, urmeaza sa fac un drum mai lung sa vad daca isi revine, o sa incercam un fel de dializa(flush) eu asa ii spun :twitch: cu uleiul din cutie, deoarece este singurul lucru pe care il mai putem facem, restul problemelor le-am eliminat prin verificari, incercari, testari plus documente specifice.Oricum ramane un mic semn de intrebare la functionarea mecanica a acestor solenoizi, probleme ar putea fi si din cauza depunerilor pe acele bile unisens sau probleme de mecanica la actionarea tijelor de catre solenoizi. In principiu un mare cuvant il are de spus si solenoidul TCC care actioneaza si comanda convertorul de cuplu.Cu mai multe detalii revenim dupa ce o sa facem operatiunea impreuna cu @bogdan_chis, sa speram ca de aceasta data sa fie o chestie benefica si remediabila total pentru cutie.Am ajuns la concluzia ca uleiul este in cea mai mare masura responsabil de aceste simptome. Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

@paul, vreau sa schimb si eu uleiul la cutia mea GM A5S 390R. 1. E OK daca merg la reprezentanta sa comand uleiul? Poti sa imi zici ce cod are uleiul? 2. Pentru a scoate tot uleiul din ea (sau cat mai mult), nu as putea sa desfac conductele din fata de la radiatorul de racire si sa mai curga si din el ce mai este? asta pt. ca oricum am de gand sa desfac fata masinii ca mai am cate ceva de schimbat pe acolo.

 

Cat despre uleiul galben despre care vorbeste edy1092... am schimbat acum cativa ani cutia cu una noua luata din germania de la BMW, cea noua a venit cu ulei in ea, din cea veche defecta cand am desfacut conductele a curs ulei rosu, la fel si in cea noua uleiul era rosu.

Edited by bedwap
Link to comment
Share on other sites

daca esti sigur ca ai cutia aia, uleiul este Texaco ETL 8072B, BMW part no 83220024359, in carte zice ca intra 8l fara cel din convertizor.

Daca mergi la reprezentanta o sa iti ceara codul cutiei mai intai, mai ales daca a fost inlocuita cu alta, nu mai e cea originala de pe masina. Oricum te-as sfatui sa fii sigur ce cutie ai verificand part no stantat pe ea si ce zice eticheta cu "lifetime" de pe ea (o urci pe elevator si e scris pe acolo, trebuie sa cauti atent) inainte sa te apuci de cumparat ulei.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

o sa ma uit si pe eticheta inainte sa comand. ideea e ca s-a pus fix acelasi tip de cutie. eu tin minte ca ,codul de ulei avea 922 la sfarsit iar pe un link de aici am vazut ca se recomanda uleiul de care mi-ai zis si tu. de asta intrebasem.
Link to comment
Share on other sites

daca esti sigur ca ai cutia aia, uleiul este Texaco ETL 8072B, BMW part no 83220024359, in carte zice ca intra 8l fara cel din convertizor.

Daca mergi la reprezentanta o sa iti ceara codul cutiei mai intai, mai ales daca a fost inlocuita cu alta, nu mai e cea originala de pe masina. Oricum te-as sfatui sa fii sigur ce cutie ai verificand part no stantat pe ea si ce zice eticheta cu "lifetime" de pe ea (o urci pe elevator si e scris pe acolo, trebuie sa cauti atent) inainte sa te apuci de cumparat ulei.

Poate sa fie si Texaco ETL 7045E (codul mi se pare ca se termina cu ...922) - si acesta tot rosu e la culoare.

 

sa ma uit si pe eticheta inainte sa comand. ideea e ca s-a pus fix acelasi tip de cutie. eu tin minte ca ,codul de ulei avea 922 la sfarsit iar pe un link de aici am vazut ca se recomanda uleiul de care mi-ai zis si tu. de asta intrebasem.

 

Vezi ca pentru codul ce se termina cu ...922 la final trebuie modelul de ulei pe care l-am scris m-ai sus. Asa am si eu codul. Acuma parerile sunt impartite intre cele doua tipuri de ulei ETL 7045E si ETL 8072B dar oricum codul de pe cutie iti da modelul de ulei.

Edited by skorpyon
Link to comment
Share on other sites

am schimbat si eu azi uleiul in cutie. 36 lei litru la Trado Motors (cod 83220403248) si 313 lei kit-ul cu filtru, garnitura, suruburi baie. Au intrat cam 5.5 litri. Uleiul avea 107k de cand fusese schimbat si era maro, o culoare murdara. Cel nou a fost rosu, binenteles. parca schimba mai "cald" putin.
Link to comment
Share on other sites

lateral stanga ai un buson cu cheie in stea. pornesti motorul si torni pe acolo ulei pana incepe sa curga afara. ui busonul la loc si gata. uleiul din cutie sa fie cald cand faci nivelul. sa lasi motorul vreo 5 minute sa mearga ca sa se incalzeasca uleiul din cutie la 40-50 grade.
Link to comment
Share on other sites

Salut. Vreau sa imi schimb si eu uleiul in cutie. Am citit topicul cap coada. Din acel DIY de la inceput, am ajuns la final bulbersat total. Dupa 6 pagini nu stiu ce ulei sa imi bag in masina. Mecanicul mia zis ca este o eticheta verde pe masina cu codurile GM 96024773; 0362700. Ce ulei am nevoie?

Tot mecanicul a mai zis ca este o gaurica in dreptul convertizorului, si multe masini au un stut pe convertizor, care se da jos si se poate goli uleiul. aici nu am vazut pe nimeni sa pomeneasca de acel stut. Mai stiu un amic cu un mercedes care a patit acelasi lucru, nu avea stutul pe convertizor si iau schimbat in reprezentanta mercedes doar vreo 4l. Astept o parere

Link to comment
Share on other sites

Salut. Vreau sa imi schimb si eu uleiul in cutie. Am citit topicul cap coada. Din acel DIY de la inceput, am ajuns la final bulbersat total. Dupa 6 pagini nu stiu ce ulei sa imi bag in masina. Mecanicul mia zis ca este o eticheta verde pe masina cu codurile GM 96024773; 0362700. Ce ulei am nevoie?

Tot mecanicul a mai zis ca este o gaurica in dreptul convertizorului, si multe masini au un stut pe convertizor, care se da jos si se poate goli uleiul. aici nu am vazut pe nimeni sa pomeneasca de acel stut. Mai stiu un amic cu un mercedes care a patit acelasi lucru, nu avea stutul pe convertizor si iau schimbat in reprezentanta mercedes doar vreo 4l. Astept o parere

 

ai PM

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

am vorbit acum 2 zile cu migu73xxx si mi-a spus ca si-a revenit singura cutia dupa un drum ceva mai lung. sa fie vorba de ce a spus bavaria mai sus ? mie mi-au spus azi ca dupa schimbul uleiului e bine sa fac un update la softul cutiei.

 

 

Saracu om, chiar se vedea ca era disperat ...:|

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

am schimbat si eu azi uleiul in cutie. 36 lei litru la Trado Motors (cod 83220403248) si 313 lei kit-ul cu filtru, garnitura, suruburi baie. Au intrat cam 5.5 litri. Uleiul avea 107k de cand fusese schimbat si era maro, o culoare murdara. Cel nou a fost rosu, binenteles. parca schimba mai "cald" putin.

salut vreau sa schimb si eu uleiul la cutie mentionez 320 d automata 150 cp,la fel sunt preturile si la bmw pitesti vreau doar sa imi spui cate ore a durat la tine toata operatiunea asta.Multumesc

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

nu stiu ce sa fac daca sa schimb uleiul? La a mea mai simt niste socuri uneori cand o accelerez constant in mod normal nu brutal cand trece din 3 in 4. Ma gandesc daca s-ar schimba mersul apoi adica in mai bine fara niciun soc? Apropo , a ta cam cati km are reali?

 

reali 226000 mergi la un mecanic bun prima data si vezi ce zice,inainte sa aschimbi uleiul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.