Jump to content

Prezon rupt


Recommended Posts

Am vrut sa-mi echilibrez rotile dar azi am dat peste un Dorel care mi-a rupt un prezon in geanta la desfacere.Prezonul era intepenit da el s-a repezit ca taurul.Apoi ne-am chinuit o ora cu un burghiu sa dea gaura in el (conul de la prezon e ramas rupt) a bagat un torx in restul de prezon, a dat ciocane, da a rupt si torxu cand a dat sa-l invarta de-a ramas o bucata de torx inauntru orificiului dat cu burghiul.Am plecat ca aveam treaba, dar tre sa ma intorc la el sa vedem cum sa scoatem bucata rupta.Acu daca fac o pana, sunt terminat...

Aveti vreo patanie de asta la activ? Daca da,cum ati rezolvat ?

Link to comment
Share on other sites

chiar ca 'Dorel' :twoup:

probabil nu-i trece janta de ciotul conului de la prezon, si atunci chiar are o problema in caz de pana :)

 

solutii ar fi cateva..: 1.da gaura in prezon pana scapi definitiv de con, 2.scoti janta, 3.scoti discul, 4.schimbi rulmentul,

idem dar la 4.incerca sa incalzeasca flansa rulmentului si prezonul apucat cu o cheie de tevi

idem dar 4-5..incerca sa-l deblocheze cu dalta...

 

vina nu-i apartine in totalitate, acel prezon s-a lipit/sudat in flansa exterioara a rulmentului.., poate era mai bine daca incerca cu o cheie de impact, sau un pistol pneumatic, la fel cu soc, se mai intampla.

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

chiar ca 'Dorel' :)

probabil nu-i trece janta de ciotul conului de la prezon, si atunci chiar are o problema in caz de pana :)

 

solutii ar fi cateva..: 1.da gaura in prezon pana scapi definitiv de con, 2.scoti janta, 3.scoti discul, 4.schimbi rulmentul,

idem dar la 4.incerca sa incalzeasca flansa rulmentului si prezonul apucat cu o cheie de tevi

idem dar 4-5..incerca sa-l deblocheze cu dalta...

 

vina nu-i apartine in totalitate, acel prezon s-a lipit/sudat in flansa exterioara a rulmentului.., poate era mai bine daca incerca cu o cheie de impact, sau un pistol pneumatic, la fel cu soc, se mai intampla.

Salut

Nu inteleg de ce spui(la p.4) sa schimb rulmentul ?

ps

Avea si pistol pneumatic dar asa e cand e sa ai ghinion... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

la e39 surubul(ca de fapt nu este un prezon :twoup: )strange in flansa exterioara a rulmentului, de asemenea rulmentul este incastrat intre 2 flanse si este un ansamblu nedemontabil, cred ca si la e46 este la fel..

 

si daca nu reuseste sa scoata 'frumos' ciotul ramas, cu siguranta schimbi rulmentul, la fel si in cazul incalzirii, depinde cum o face, poate se deformeaza...

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Sedan - ca sa intelegem, prezonul s-a retezat intre hexagon si con ? adica la diametrul mare al conului ?

Da,i-a ramas omului hexagonu de la surub in cheie,s-a lasat cu toata greutatea corpului pe surub, ....capul conului e ramas in geanta,de aceea ziceam ca daca fac o pana...ca nu as putea schimba roata evident.

Gentile si suruburile nu sunt cele originale, ci ca cea din imagine,hexagonu s-a rupt,a ramas restul inauntru fapt ce blocheaza geanta :twoup:

http://www.ityre.com/i/disks/2127.jpg

Link to comment
Share on other sites

am patit si eu in vara la masina mea.am facut pana si cum ma aflam chiar langa o vulcanizare am zis sa nu ma mai chinui eu sa schimb cu rezerva si sa apelez la vulcanizare.a dat-o jos,dar cand sa-mi puna rezerva pune un prezon sa-l prinda si ce credeti?il scoate rupt pe jumatate :) ,muream de draci.pune altul si la fel il scoate rupt :twoup: .m-am enervat si am schimbat-o tot eu.

s-a rezolvat cu schimbare de fuzeta+rulment

Link to comment
Share on other sites

poate sa sudeze dar cu ceva chinuiala / deranj. dar pana la sudura mai e...

 

normal ar fi ca atunci cand un coleg solicita o solutie tehnica / sfat pentru o problema tehnica atipica, precum asta, normal ar fi sa ne onoreze si cu o poza de calitate, ca sa putem vb in cunostinta de cauza, nu multe presupuneri despre nimic.

 

cred ca voi ati putea sa puneti asta in regulament sau macar o atentionare, ceva.

 

ca sa nu mai amintesc asta; 3 posturi din totalul de 15 apartin initiatorului discutiei. a initiat o dezbatere, dar, chiar daca a rezolvat problema (lucru pe care i-l si doresc de altfel), potea sa ne impartaseasca modul de rezolvare, poate va folosi si altui coleg.

 

ca o paranteza, un surub de roti care se reteaza de acolo are pb MARI si de matritare / de material / tratamente termice.

 

avand in vedere sezonul, v-as recomanda macar sa curatati filetul suruburilor de la roti cu o perie de sama curata, gresate f putin cu ulei grafitat sau unsoare cu cupru. lucru valabil si pt suprafetele de asezare ale rotilor (Al sau otel) pe disc / tambur.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

brownshark omul are o problema, poate nu a avut timp de poze, si la fel poate s-a gandit la majoritatea solutiilor pe care le-am dat noi pe aici.. poate voia doar sa stie daca s-a mai lovit cineva de o asemenea hiba. acum ce sa-i facem? un mic ban? :twoup:..

 

cel mai probabil loc de ruptura la un surub de roata este ori innainte de con, ori intre con si capatul pentru cheie(mai ales daca are capatul pentru cheie scobit) si pana la urma este si normal, acum, deh, nu putem masura forta lui 'Dorel' dar ma gandesc ca a pus in jur de 150-250Nm pe saracul surub-depinde si ce parghie a avut :). daca nu sunt originale il sfatuiesc pe proprietar sa dea o fuga pana la dezmembrari si sa-si ia un set de 20buc originale, se dau pe o cola...

 

p.s. daca modelul de janta este ca cel din poza cam dificil de scos respectivul con fara sa afecteze si janta, parca sunt M12, burghiu de fi10, fi11 perfect centrat pe surub si ar trebui sa scape de con, dupa ce scoate janta se gasesc solutii..

Edited by Gago
Link to comment
Share on other sites

Unii confunda vaselina grafitata cu bitterul suedez. Adica un fel de panaceu universal. O recomanda la orice, la filetarea aluminiului, la gresarea prezoanelor :twoup: .

 

Nu va luati dupa asemenea recomandari, pot fi extrem de periculoase.

 

Prezoanele NU SE UNG SUB NICIO forma cu vaselina! Daca este cazul se ung cu o pelicula extrem de fina de ulei de motor, nu cu vaselina si cu atat mai putin vaselina grafitata.

Nici suprafata de asezare a jantei nu se unge cu vaselina. Se poate unge cu vaselina doar zona de centrare a jantei.

Link to comment
Share on other sites

la cartulie zice ca nu se ung deloc, cu nimic, doar se curata si cam atat..

eu unul le-am curatat cu wd40 si cu peria de sarma, le-am uscat si nu am avut niciodata probleme, nici de blocare in flanse nici rupturi samd, ce-i drept le dau cam de 2-4 ori pe an jos, si probabil de asta nici nu apuca sa se lipeasca..

Link to comment
Share on other sites

poate sa sudeze dar cu ceva chinuiala / deranj. dar pana la sudura mai e...

 

normal ar fi ca atunci cand un coleg solicita o solutie tehnica / sfat pentru o problema tehnica atipica, precum asta, normal ar fi sa ne onoreze si cu o poza de calitate, ca sa putem vb in cunostinta de cauza, nu multe presupuneri despre nimic.

 

cred ca voi ati putea sa puneti asta in regulament sau macar o atentionare, ceva.

 

ca sa nu mai amintesc asta; 3 posturi din totalul de 15 apartin initiatorului discutiei. a initiat o dezbatere, dar, chiar daca a rezolvat problema (lucru pe care i-l si doresc de altfel), potea sa ne impartaseasca modul de rezolvare, poate va folosi si altui coleg.

 

ca o paranteza, un surub de roti care se reteaza de acolo are pb MARI si de matritare / de material / tratamente termice.

 

avand in vedere sezonul, v-as recomanda macar sa curatati filetul suruburilor de la roti cu o perie de sama curata, gresate f putin cu ulei grafitat sau unsoare cu cupru. lucru valabil si pt suprafetele de asezare ale rotilor (Al sau otel) pe disc / tambur.

Salut

Nu stiu de ce ti s-a casunat pe mine,dar trec peste asta...

Inca nu am rezolvat situatia.Trebuie ca ei sa cumpere extractoare de suruburi, (este doar greseala lor),care se insurubeaza invers ca sa desurubezi surubul rupt (filet pe invers).Maine merg sa incercam sa scoata ciotul.

Tin sa mentionez ca la problemele care le-am ridicat aici,daca am rezolvat, am scris si cum.

 

EXTRACTOARE DE SURUBURI RUPTE

 

http://www.toptradeshop.co.uk/dc_photo/pics/TS/TS011/TS011_g.jpg

Link to comment
Share on other sites

dar nu mi-a casunat nimic. ar fi culmea daca mai erai si in belea. sincer am crezut ca ai rezolvat. ce mare deranj un surub rupt

 

 

 

" Unii confunda vaselina grafitata cu biterul suedez. " - iar unii se baga in seama geaba...asta e textul original; " gresate f putin cu ulei grafitat sau unsoare cu cupru. " dar se vede si mai sus. daca ai fi avut de-a face cu masini servisate ca la carte in germania (de ex) ai fi gasit si pe planul de asezare al rotilor si pe reazemele placutelor de frana unsoare cu cupru. evident, n-a fost cazul...

 

Gago - dupa carte ai perfecta dreptate, n-ai vrea sa stii ce am patit cu jante de Al cu adevarat LIPITE de fonta de la discuri datorita faptului ca a facut un caine pipi pe roti.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

la ultimul schimbi de roti iarna asta mi-au curata butucul cu o perie si mi-au dat cu un fel smack alb pe butuc si suprafata de contact dintre janta si rotorul discului de frana, in zona prezoanelor. Nu stiu ce naiba era, nu era ulei sigur, era un fel de pasta alba..

eu prezoanele le dau cu WD 40 si curat cu o perie,se usuca si le pun stranse la 110 NM cu cheie dinamometrica.. altfel risti multe chestii..

In sfarsit, nasoala problema, mie mi s-a rupt capul la unul bolturile care fixeaza placutele de frana de etrier.. spumegam...dar la mine per total a fost mult mai simplu, dar tot s-au chinuit aia in service vreo 20 de min.. bineteles a trebuit sa fac programare.. o saptama am umblat pe o roata cu placute noi si cealalta cu alea vechi .. :twoup:...

poate ai bafta si nu schimbi rulmentul costa ceva si ala..

Link to comment
Share on other sites

DOMI - chiar eram sigur ca scrii de asta ca la voi fara asa ceva nu se face. cea alba e o unsoare siliconica cu niste bilute super fine din teflon, o folosesc si la vulcanizare pt pus gume pe jante Al delicate.

 

de care bolt zici ca placutele nu-s fixate de etrier, sunt flotante in niste ghidaje ???

 

poate zici de suruburile de inox care tin si ghideaza etrierul in port etrier.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

EXTRACTOARE DE SURUBURI RUPTE

 

http://www.toptradeshop.co.uk/dc_photo/pics/TS/TS011/TS011_g.jpg

 

Astea sunt solutia..

+1

La astea ma gandeam si eu dar mi-era lene sa merg sa le fotografiez in garaj.

Pentru cine nu stie ce sunt...Sunt niste extractoare, filetate "pe invers", si conice pe deasupra. Se da o gaura si apoi rasucind chestiile astea in ea in sens antiorar (desurubare), se blocheaza fiind conice, si desfac restul surubului/ prezonului rupt.

Inca odata +1

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

la cartulie zice ca nu se ung deloc, cu nimic, doar se curata si cam atat..

Eu am zis exact ce recomanda BMW, am atasat partea din TIS care se refera la montarea rotilor. Prezoanele se ung cu ulei de motor daca este cazul.

Totodata, BMW precizeaza clar ca prezoanele nu se strang cu cheia pneumatica cu impact.

 

RA__Removing_or_installing_front_or_rear_wheel.pdf

 

Referitor la extractoarele de suruburi, daca prezonul este strans serios, nu ai nicio sansa sa-l scoti cu un extractor din acesta. Cel putin nu cu cele ce sa vand prin metro la preturi de cateva zeci de lei setul.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.