Jump to content

Merge inecat la motor rece


Recommended Posts

Salut,

 

Am si eu o problema la un E46 din 2000 316i motor 1.9

Am avut check engine aprins de vreo cateva luni bune dar masina nu avea nici o simptoma dar acum a inceput sa faca figuri. Acum vreo 2-3 sapt cand era motorul rece si acceleram dadea rateuri si mergea inecat, ieri dimineata nu mai tragea peste 2000 rpm si tremura. Dupa ce se incalzeste putin nu mai face figuri.

De asemena tot cand e motorul rece se aude un fluierat / suierat care se opreste dupa vreo 10 min.

 

Azi am fost la tester (dealer BMW) si mi-au zis asa :

 

- chech engine era de la "system too lean" ( nu isi face amestecul cum trebuie) si mi-au zis ca bujiile trebuie schimbate si ca, catalizatorul e terminat si de aceea nu imi trage cum trebuie si se ineaca.

am schimbat bujiile si pana acum nu s-a mai aprins check eng. dar in schimb acum face si mai rau, deabea am plecat cu ea de pe loc, peste 1000 rpm nu mai mergea, trebuie sa stau pe loc putin si sa o turez.

 

Chiar catalizatorul sa fie problema ? nu pot fi sondele lamda ?

 

- de suieratul / fluieratul care se aude mi-ai zis ca probabil trebuie curatata clapeta de acceleratie.

asta nu poate sa fie de la PCV ?

 

Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi

Link to comment
Share on other sites

da, imi fasaie asa cum zici cand opresc motorul. Asta inseamna ca e dus sau e ok sa faca asa ?

 

Daca dureaza 2 - 3 secunde nu. In schimb trebuie sa verifici si furtunul care face legatura intre PCV si Capacul chiulasei...De obicei imbatraneste si crapa

vezi ce zice @XXL aici:

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?sho...p;hl=furtun+pcv

 

Simptomele descrise de tine la inceput, sa stii ca le mai da si debitmetrul cateodata. Deci sa-l ai in vedere si pe el. Sonda lambda o vede testerul daca este busita....cu debitmetrul in schimb, parerile sunt impartite. Fa o proba cu un debitmetru de la un motor similar daca ai ocazia....

Link to comment
Share on other sites

Da, am citit si eu ce a scris XXL, stiu despre care furtune e vorba ca acum recent (de vreo luna) am schimbat cotul de apa (piesa nr.10) pentru ca aveam pierderi de antigel. Furtunul de care zici tu intre PCV si Capacul Chiuloasei e piesa nr 8. nu ? (vreau sa ma asigur :twoup: )

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Tour...em_water_hoses/

 

Am citit si postul lui hidroclau cu ruperile de acceleratie care pot fi din cauza debitmetrului...interesant, o sa il am in vedere si pe el.

La simptomele mele cand motorul e rece si nu mai trage deloc daca scot mufa de la debitmetru iar dupa aceea va merge masina inseamna 100% ca e dus debitmetru ? sau cum pot sa il mai verific ?

 

Mersi tare mult de raspunsurile de pana acum, DanS

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate. Este componentul numarul 8. Daca se aude un fasait in zona aia cu motorul la ralanti, este clar ca este ceva aiurea acolo...poate fi PCV sau furtunul acela. Atentie in schimb cand il verifici...Este matisat impreuna cu cel prin care circula antigelul si trebuie sa fi atent cand il examinezi. Eventual pornesti motorul cu suportil filtrului de polen scos, asa incat sa ai mai mult acces acolo.

Daca nu, parerea mea este ca un tester iti spune sigur daca sondele lambda functioneaza corect.

In ultima instanta, ramane debitmetrul. Poti scoate terminalul si sa vezi daca exista o imbunatatire dar asta nu inseamna ca poti merge cu el asa...trebuie schimbat.

Deci, vezi sa nu ai nimic la PCV/ furtun aferent si apoi incearca o diagnoza pentru verificarea lambda. Daca ai peste 100 000 km si nu au fost schimbate, ar cam fi timpul sa faci chestia asta.

Link to comment
Share on other sites

Am sunat la reprezentata unde mi-au facut testul si i-am cerut foaia pe care mi-a scris toate chestiile ce le-au verificat / constatat.

Primul lucru ce e scris pe foaie e :

 

1. Calibrat sonda lambda - injectie benzina

2. Eroarea chech eng. : Amestec are - benzini defectuos

Posibile Cauze : - Bujii - NOK - (le-am schimbat)

- Cablaj bujii - OK

- Compresie Motor ??

- Filtru Benzini - OK

- Filtru Aer - OK

- Catalizator ??

3. Necesar curatat clapete acceleratie

4. 1 m furtun vacum de diametru 2.5

 

Deci in concluzie, daca sonda/le lambda nu erau OK probabil imi ziceau (apropo de punctul 1 se poate asa ceva ? sa fie calibrat din tester ?)

La punctul 4 despre care furtun e vorba din link ?

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Seda...vacuum_control/

 

Compresia la motor in ce consta ?

 

Scuze de focul asta de intrebari :twoup: dar maine vreau sa o iau la puricat si vreau sa stiu care pe unde sunt sa la verific.

 

Mersi.

Edited by Funderful
Link to comment
Share on other sites

nu ai ce sa calibrezi la sonda lamba. Poate daor au verificat-o..

Cand sonda lambda nu merge ai lipsa de cuplu in turatii joase, consum marit , dar nu tremura motrul sau alte chestii dinastea. Asta nu insamna ca e ok, dar ea singura nu provoaca simptomele descrise de tine.

4 ala mi se pare cel mai semnificativ, inseamna ca au gasit ceva furtune cu gauri..

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate. Este componentul numarul 8. Daca se aude un fasait in zona aia cu motorul la ralanti, este clar ca este ceva aiurea acolo...poate fi PCV sau furtunul acela. Atentie in schimb cand il verifici...Este matisat impreuna cu cel prin care circula antigelul si trebuie sa fi atent cand il examinezi. Eventual pornesti motorul cu suportil filtrului de polen scos, asa incat sa ai mai mult acces acolo.

Daca nu, parerea mea este ca un tester iti spune sigur daca sondele lambda functioneaza corect.

In ultima instanta, ramane debitmetrul. Poti scoate terminalul si sa vezi daca exista o imbunatatire dar asta nu inseamna ca poti merge cu el asa...trebuie schimbat.

Deci, vezi sa nu ai nimic la PCV/ furtun aferent si apoi incearca o diagnoza pentru verificarea lambda. Daca ai peste 100 000 km si nu au fost schimbate, ar cam fi timpul sa faci chestia asta.

 

N-ar fi rau daca ai verifica si injectia!

 

Am sunat la reprezentata unde mi-au facut testul si i-am cerut foaia pe care mi-a scris toate chestiile ce le-au verificat / constatat.

Primul lucru ce e scris pe foaie e :

 

1. Calibrat sonda lambda - injectie benzina

2. Eroarea chech eng. : Amestec are - benzini defectuos

Posibile Cauze : - Bujii - NOK - (le-am schimbat)

- Cablaj bujii - OK

- Compresie Motor ??

- Filtru Benzini - OK

- Filtru Aer - OK

- Catalizator ??

3. Necesar curatat clapete acceleratie

4. 1 m furtun vacum de diametru 2.5

 

Deci in concluzie, daca sonda/le lambda nu erau OK probabil imi ziceau (apropo de punctul 1 se poate asa ceva ? sa fie calibrat din tester ?)

La punctul 4 despre care furtun e vorba din link ?

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Seda...vacuum_control/

 

Compresia la motor in ce consta ?

 

Scuze de focul asta de intrebari :) dar maine vreau sa o iau la puricat si vreau sa stiu care pe unde sunt sa la verific.

 

Mersi.

 

N-ar fi rau sa verifici si injectia!

 

Ai dreptate. Este componentul numarul 8. Daca se aude un fasait in zona aia cu motorul la ralanti, este clar ca este ceva aiurea acolo...poate fi PCV sau furtunul acela. Atentie in schimb cand il verifici...Este matisat impreuna cu cel prin care circula antigelul si trebuie sa fi atent cand il examinezi. Eventual pornesti motorul cu suportil filtrului de polen scos, asa incat sa ai mai mult acces acolo.

Daca nu, parerea mea este ca un tester iti spune sigur daca sondele lambda functioneaza corect.

In ultima instanta, ramane debitmetrul. Poti scoate terminalul si sa vezi daca exista o imbunatatire dar asta nu inseamna ca poti merge cu el asa...trebuie schimbat.

Deci, vezi sa nu ai nimic la PCV/ furtun aferent si apoi incearca o diagnoza pentru verificarea lambda. Daca ai peste 100 000 km si nu au fost schimbate, ar cam fi timpul sa faci chestia asta.

 

Scuze! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Azi dimineata am scos mufa de la debitmetru si masina nu mai se ineaca, m-am oprit si am bagat mufa inapoi, a mers cum am descris in primul post.

Deci merge mai bine cu ea scoasa, asta inseamna 100% ca e dus debitmetrul ?

 

Cum tot ma uitam pe acolo pe la furtune am gasit aceasta chestie (vezi poza). Ma gandesc ca nu trebuie sa fie asa, nu ?

 

Poate sa imi spuna cineva intre ce piese face legatura acel furtun intrerupt ?

post-13985-1290856542_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Azi dimineata am scos mufa de la debitmetru si masina nu mai se ineaca, m-am oprit si am bagat mufa inapoi, a mers cum am descris in primul post.

Deci merge mai bine cu ea scoasa, asta inseamna 100% ca e dus debitmetrul ?

 

Cum tot ma uitam pe acolo pe la furtune am gasit aceasta chestie (vezi poza). Ma gandesc ca nu trebuie sa fie asa, nu ?

 

Poate sa imi spuna cineva intre ce piese face legatura acel furtun intrerupt ?

acolo cred ca era pompa de aer secundara
Link to comment
Share on other sites

Azi dimineata am scos mufa de la debitmetru si masina nu mai se ineaca, m-am oprit si am bagat mufa inapoi, a mers cum am descris in primul post.

Deci merge mai bine cu ea scoasa, asta inseamna 100% ca e dus debitmetrul ?

 

Cum tot ma uitam pe acolo pe la furtune am gasit aceasta chestie (vezi poza). Ma gandesc ca nu trebuie sa fie asa, nu ?

 

Poate sa imi spuna cineva intre ce piese face legatura acel furtun intrerupt ?

 

Inseamna ca debitmetrul este de vina in cazul asta si trebuie inlocuit.

Intai ia vezi poza asta si incearca sa iti dai seama daca lipseste ceva. Acel surub nu cred ca a fost bagat de fabrica acolo, si se vede si un capat liber, iar intre ele lipseste ceva (nu alt surub sigur). Acel furtun cat si celalalt care se vede fisurat (si merge la regulatorul de presiune in rampa de injectie) trebuiesc inlocuite fara discutie, si pus componentul care lipseste la locul lui. Fa chestia asta inainte de a schimba debitmetrul si vezi ce se intampla :twoup:

Apropo, tie nu ti-a dat de banuit surubul ala infipt in furtun? Eu unul as face rost de un mecanic cumsecade si l-as pune sa faca o lista cu ce lipseste de pe masina aia...Eventual un coleg de forum din apropiere ar fi deasemeni indicat.

Este bine si frumos sa-ti scrii locatia de unde esti (asta daca nu este un secret...) Ar ajuta ca un coleg de aici sa vina sa vada si sa-ti dea mai multe explicatii

 

Edit: am vazut ca in lista aia la numarul 4 este trecut 1 m furtun de vacuum de 2.5. Normal este de 3.5 si nu inteleg de ce este scris acolo? A fost schimbat? Daca da, unde? Este exact furtunul ala care trebuie inlocuit (nu are 1 m...se taie bucati din el)

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Incredibil, :twoup: acum mi-am dat seama ca lipseste ceva cand mi-ai spus tu, eu credeam ca acel furtun trebuia sa fie dintr-o bucata.

Mi-am dat seama ca ceva nu e ok cand am vazut acel surub acolo, de aceea am si pus poza sa va intreb.

Imi lipseste piesa nr. 4 Non return valve.

 

Luni o sa imi comand piesele 3,4,5 din linkul atasat

 

 

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Seda...vacuum_control/

 

Furtunul de 1 m pe care l-au scris ei pe foaie mi-au zis ca trebuie inlocuit. Nu stiam despre care e vorba dar acum e clar :)

Nu e nici un secret :) sunt din Arad. Daca cineva poate sa ma ajute i-as fi foarte recunoscator.

Edited by Funderful
Link to comment
Share on other sites

Mi-am comandat azi piesele si pe vineri imi vor venii. Cu debitmetru mai stau sa vad cum se va comporta dupa ce schimb furtunele de la vaccum

Azi am "rupt" toate topicurile / siturile legate de P0171, eroarea ce o aveam si eu. In general cam toate duc la debitmetru

 

http://www.obd-codes.com/p0171

 

Azi am facut urmatorul test, cand am plecat de la servici inainte de a porni masina am scos din nou mufa de la debitmetru, a mers excelent masina, dupa vreo 5 Km m-am oprit si a pus-o la loc...masina mergea bine. Deci imi face figuri doar cand e motorul rece.

Intrebarea care ma termina psihic acum e : daca e dus debitmetru nu ar trebuii sa faca tot timpul figuri ? de ce isi revine dupa ~ 1 Km ?

Edited by Funderful
Link to comment
Share on other sites

Asa cum ti-am mai spus, inainte de inlocuirea MAF-ului, remediaza absolut toate problemele legate de vacuum. Inlocuieste toate furtunasele crapate sau imbatranite si apoi vezi daca mai trebuie inlocuit si asta. Daca in schimb vrei sa-l inlocuiesti cu orice pret, e la libera ta alegere.

In link-ul postat de tine se vorbeste parca si despre asta (There could be a vacuum leak downstream of the MAF sensor.)

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.