Jump to content

Consum Âşi tracĂžiune spate.


swsws

Recommended Posts

Probabil cĂŁ are legĂŁturĂŁ cu centrul de greutate.

DacĂŁ urci, greutatea maÂşinii se duce pe spate.

Din moment ce maºina are tracÞiune spate, va rezulta aderenÞã mai bunã.

 

Un obiect nu-si schimba centrul de greutata chiar daca urca o panta si nici nu-si transfera greutatea in spate sau in fata dupa bunul plac.Nici macar fizica nu-l ajuta. Din ce ai spus tu..inteleg ca jumatatea din fata a masinii este mai usoara decat cea din spate?! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Probabil cĂŁ are legĂŁturĂŁ cu centrul de greutate.

DacĂŁ urci, greutatea maÂşinii se duce pe spate.

Din moment ce maºina are tracÞiune spate, va rezulta aderenÞã mai bunã.

 

Un obiect nu-si schimba centrul de greutata chiar daca urca o panta si nici nu-si transfera greutatea in spate sau in fata dupa bunul plac.Nici macar fizica nu-l ajuta. Din ce ai spus tu..inteleg ca jumatatea din fata a masinii este mai usoara decat cea din spate?! :twoup:

 

 

Explicatia e foarte simpla.

Cum ziceai tu, asa este, centrul de greutate nu se schimba. Doar ca cei de la BMW "au nimerit" foarte bine centrul de greutate al masinii, au facut-o foarte bine.

Un BMW urca o panta mai usor pentru ca este o masina mai echilibrata, pe fata e greu motorul, pe spate grupul (cardanele) sau cum dracu ii zice, sau ce mai e :)

Pur si simplu e o masina mult mai bine asezata decat altele...parerea mea, gresita sau nu :)

Link to comment
Share on other sites

chestiile alea cu intorsul la 180 apar ca accelerezi ca nebunul. e diferenta cum se manifesta FWD si RWD cand pierd aderenta, la ambele e naspa situatia, se redreseaza diferit..

Eu am impresia totusi ca RWD o redresezi mai usor. Eu am una fara nici un fel de ESP sau control al tractiunii... nu merg ca un melc iarna, dar accelerez usor si nu am probleme..

O singura data am facut un triplu axel, ca la patinaj :twoup: , si asta vara pe ud, cand am accelerat ca un turbat plecand de pe loc intr-o curba, caucicuri pe spate varza si asfalt tocit..

Link to comment
Share on other sites

Probabil cĂŁ are legĂŁturĂŁ cu centrul de greutate.

DacĂŁ urci, greutatea maÂşinii se duce pe spate.

Din moment ce maºina are tracÞiune spate, va rezulta aderenÞã mai bunã.

 

Un obiect nu-si schimba centrul de greutata chiar daca urca o panta si nici nu-si transfera greutatea in spate sau in fata dupa bunul plac.Nici macar fizica nu-l ajuta. Din ce ai spus tu..inteleg ca jumatatea din fata a masinii este mai usoara decat cea din spate?! :twoup:

te contrazic...cum sa nu isi schimbe centrul de greutate daca urca o panta?...normal ca centrul de greutate se schimba..cu cat panta e mai mare cu atat vectorul g cade mai spre spate http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/M...ica44818112.php

Link to comment
Share on other sites

Mi-ai aruncat in fata un link si o afirmatie uluitoare."Normal ca centrul de greutate se schimba..cu cat panta e mai mare cu atat vectorul g cade mai spre spate." Ce ma?! Fizica nu lasa loc de interpetari dupa ureche.Cade mai spre spate?! Ou mai faching gad! :twoup: Mai gandeste-te putin inainte sa ma contrazici si vino cu argumente.. nu cu "vectorul g" sau ca pica "mai pe spate",etc.

Eu nu am spus decat ca un obiect nu-si shimba centrul de greutate!

 

Observ ca nici un desen nu stii sa interpretezi.

Edited by el_fefe
Link to comment
Share on other sites

La tehnologia din ziua de astazi chiar nu vad vreo diferenta majora intre FWD si RWD iarna ... le-am trait pe amandoua

 

Dar daca vorbim de masinile fara sisteme de siguranta, acolo la RWD poti pierde controlul mult mai usor si ceea ce e mai nasol e atunci cand te ia prin surprindere, fara sa mai ai timp de reactie, fara sa mai redresezi, pur si simplu' esti in voia sorti (am trait-o si pe asta si am scapat :twoup:) Masina era echipata pt iarna, viteza era redusa ... dar o curba usoara si o mica denivelare m-au intors 180 grade :)

 

e na,sa nu credeti ca sist astea fac minuni;intr-adevar este mai greu sa te rotesti din senin pe strada,dar din zapada nu te scoate nici mama sistemului;

 

@el_fete si atunci care ar fi explicatia ca rwd-ul urca mai bine la deal decat fwd-ul in conditii de zapada,iar pe drum drept fwd-ul o ia inainte ?

Link to comment
Share on other sites

Probabil cĂŁ are legĂŁturĂŁ cu centrul de greutate.

DacĂŁ urci, greutatea maÂşinii se duce pe spate.

Din moment ce maºina are tracÞiune spate, va rezulta aderenÞã mai bunã.

 

Un obiect nu-si schimba centrul de greutata chiar daca urca o panta si nici nu-si transfera greutatea in spate sau in fata dupa bunul plac.Nici macar fizica nu-l ajuta. Din ce ai spus tu..inteleg ca jumatatea din fata a masinii este mai usoara decat cea din spate?! :twoup:

te contrazic...cum sa nu isi schimbe centrul de greutate daca urca o panta?...normal ca centrul de greutate se schimba..cu cat panta e mai mare cu atat vectorul g cade mai spre spate http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/M...ica44818112.php

Te pricepi si la fizica! :)

Link to comment
Share on other sites

La tehnologia din ziua de astazi chiar nu vad vreo diferenta majora intre FWD si RWD iarna ... le-am trait pe amandoua

 

Dar daca vorbim de masinile fara sisteme de siguranta, acolo la RWD poti pierde controlul mult mai usor si ceea ce e mai nasol e atunci cand te ia prin surprindere, fara sa mai ai timp de reactie, fara sa mai redresezi, pur si simplu' esti in voia sorti (am trait-o si pe asta si am scapat :)) Masina era echipata pt iarna, viteza era redusa ... dar o curba usoara si o mica denivelare m-au intors 180 grade :twoup:

 

e na,sa nu credeti ca sist astea fac minuni;intr-adevar este mai greu sa te rotesti din senin pe strada,dar din zapada nu te scoate nici mama sistemului;

 

@el_fefe si atunci care ar fi explicatia ca rwd-ul urca mai bine la deal decat fwd-ul in conditii de zapada,iar pe drum drept fwd-ul o ia inainte ?

 

Daca as fi fost inginer ti-as fi raspuns. Ma depaseste si nici nu ma intereseaza in mod deosebit ce se intampla. :)

 

 

La mine te refereai? "Te pricepi si la fizica! :twoup: "

Edited by el_fefe
Link to comment
Share on other sites

Un obiect nu-si schimba centru de greutate (daca nu isi schimba forma) dar intra-adevar greutatea se aplica mai spre baza planului inclinat la un obiect care nu e lipit de plan.

 

Greutatea se aplica acolo probabil pentru ca fortele se descompun.

 

 

 

Gata.Chiar ma opresc aici.

Edited by el_fefe
Link to comment
Share on other sites

Pentru orice automobil...la urcare apasarea este mai mare pe puntea spate. Cum BMW are tractiunea pe spate este evident ca urca [in teorie] mai usor.

 

Doar daca o umplem cu un lichid CLAR ca isi modifica centrul de greutate la urcare sau la coborare fata de planul drept :twoup:

 

 

Eventual puteti sa mutati discutia intre ''urcare vs coborare'' si ''tractiune fata vs tractiune spate''.

 

BMW are probleme in curbe si atat. Deoarece este impinsa. La mersul drept nu exista deosebiri atat de mari incat sa faca diferenta !

Edited by Jacobs
Link to comment
Share on other sites

scuze el fefe daca am sarit calul...vorba lui zeky am vorbit cam din aducere aminte...e adevarat ce spune lucian 81

 

Maaa.. nu trebuie sa-ti ceri scuze,esti nebun? :twoup: A fost doar o discutie civilizata,atat. Nici eu nu ma declar mare cunoscator dar sunt unele chestii pe care le stiu si invat pe la facultate.

Link to comment
Share on other sites

Un obiect nu-si schimba centrul de greutata chiar daca urca o panta si nici nu-si transfera greutatea in spate sau in fata dupa bunul plac.Nici macar fizica nu-l ajuta. Din ce ai spus tu..inteleg ca jumatatea din fata a masinii este mai usoara decat cea din spate?! :twoup:

 

Greutatea se mută pe spate, asta era ideea, se face un transfer de mase.

 

N-am folosit un limbaj de specialitate pentru că nu sunt de specialitate.

Pe de altă parte, am avut dreptate.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

BMW are probleme in curbe si atat. Deoarece este impinsa. La mersul drept nu exista deosebiri atat de mari incat sa faca diferenta !

 

Probleme ĂŽn curbe are Âşoferul de BMW neexperimentat, cel care nu ĂŽnĂželege dinamica maÂşinii.

 

TracÞiunea spate este de preferat pe un drum virajat sau pe un circuit unei maºini cu tracÞiune faÞã.

 

Probleme mai mari apar doar În condiÞii de aderenÞã scãzutã, Însã pe drum uscat, nu e nici o greutate sã conduci un BMW.

Link to comment
Share on other sites

D-aia am menţionat dinamica maşinii.

 

Nici o maşină nu sfidează legile fizicii.

 

Dacă intri prea tare ĂŽntr-o curbă, nu prea contează ce maşină ai.

 

Ăn funcţie de maşină, poate apărea supravirarea sau subvirarea, ĂŽnsă controlul tot ĂŽl pierzi.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.