Jump to content

Consum Âşi tracĂžiune spate.


swsws

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Deci care este, alternatorul, care ESTE pe bază de alimentat cu curent, funcţionează bre continuu, PE PERSOANĂ FIZICĂ, nu e ca compresoru care cuplează sau decuplează când vrea omu să bage aer rece la sandale vara.

Deci HAI SICTIR că alternatoru strică topicu... :twoup:

Edited by Avantgarden
Link to comment
Share on other sites

Deci care este, alternatorul, care ESTE pe bazĂŁ de alimentat cu curent, funcĂžioneazĂŁ bre continuu, PE PERSOANĂ FIZICĂ, nu e ca compresoru care cupleazĂŁ sau decupleazĂŁ când vrea omu sĂŁ bage aer rece la sandale vara.

Deci HAI SICTIR cĂŁ alternatoru stricĂŁ topicu... :twoup:

daca aveai ceva cunostinte,iti dadeai si tu cu parerea,nu cu sictirul!topicul il strici chiar tu,d-le!

Link to comment
Share on other sites

Pãi da, am ÎnÞeles asta, Însã alternatorul se va Învârti mai greu atunci când trebuie sã producã mai mult curent, prin urmare va creºte ºi consumul de combustibil.

 

Corect. Cu cat ceri mai mult curent din alternator, cu atat acesta se invarte mai greu.

 

Revenind la tractiune spate - avand in vedere ca a cam fost polei in Buc, nici o experienta placuta/neplacuta zilele astea?

Link to comment
Share on other sites

eu am un touring masina e a dreaqu de grea 1560 kg goala, mai am si bagaje tot timpu prin portbagaj.E prima iarna cu rwd, sper sa n-am belele.Pe strada unde stau iarna e jale mare, astia nu vin cu plugul fiind strada destul de ingusta si cam toti cu bmw de pe strada raman blocati in zapada.:twoup:.

Asta era asta iarna.

Link to comment
Share on other sites

Ups, ambreiaj la alternator? Sa faca ce? Probabil te referi la cuplajul unidirectional.

Si in ce fel sustine asta alta afirmatie?

Sincer nu am vazut unul desfacut sa stiu exact cum functioneaza. Treaba e ca la VW tatalui meu am schimbat acest ambreiaj (cum l-a numit mecanicul) deoarece facea galagie. Si unui prieten cu un Opel Combo i s-a rupt acest "ambreiaj si nu mai incarca alternatorul. Folosind o tehnica romaneasca un mecanic "priceput" l-a sudat rezolvand problema in 30 min. De aici eu m-am gandit ca acest "ambreaiaj" functioneaza atunci cand nu sunt multi consumatori pentru a reduce forta necesara invartirii alternatorului. Corect? Daca stii mai multe te rog sa explici.

Link to comment
Share on other sites

Alternatorul n-are nevoie de nici un ambreiaj, puterea necesara pentru a fi invartit in gol (adica pierderea mecanica) fiind foarte mica, la fel si uzura si nu justifica cuplarea -decuplarea mecanica.

La masinile mai vechi incarcarea era ciclica, ceva de genul ajunge la tensiunea x, incarca, prin conectarea tensiunii de excitatie, ajunge la tensiunea y, opreste incarcarea prin oprirea alimentarii infasurarii de excitatie.

Dupa ce am vazut la masina mea tensiunea de excitatie este variata continuu functie de nevoi, asta se observa prin faptul ca tensiunea bateriei e fixa la cponsum constant.

 

Lasati-l incolo de alternator ca nu consuma prea mult, mai mult consuma aerul conditionat, chiar vizibil mai ales la buburuzele gen matiz unde cand il pornesti zici ca tragi frana de mana :twoup:

Link to comment
Share on other sites

De aici eu m-am gandit ca acest "ambreaiaj" functioneaza atunci cand nu sunt multi consumatori pentru a reduce forta necesara invartirii alternatorului. Corect?

Nu este nevoie se decuplezi mecanic alternatorul pentru a nu mai consuma lucru mecanic. Daca chiar vrei sa decuplezi alternatorul, este mult mai simplu sa-i tai excitatia si gata, e ca si cand ar fi decuplat. Consuma doar lucrul mecanic necesar invartirii lui in gol, fara sarcina.

Taierea excitatiei se face in prezent in faza de pornire a motorului.

 

La unele masini, in rola de pe axul alternatorului este inclus un cuplaj unidirectional. Acesta transmite miscarea de rotatie intr-un singur sens. Cred ca despre piesa asta a zis ca este un ambreiaj.

Link to comment
Share on other sites

Folosind o tehnica romaneasca un mecanic "priceput" l-a sudat rezolvand problema in 30 min.

 

Asa a facut si un prieten, in 100km sa rupt cureaua. Acea fulie, denumita in popor frei e un atenuator de socuri. Socuri care le face alternatorul si care dauneaza grav curelei. Sistemul e identic cu al unui torpedo de bicicleta.

Unii zic ca ar mai avea rol si la oprirea motorului pt. ca acesta sa nu trepideze tare.

Link to comment
Share on other sites

Greutatea pe spate te salveaza la plecarea de pe loc - atat! Si e foarte important iarna sa ai ceva in portbagajul bmw-ului. Oricum, pt cei care au condus doar masini cu tractiune fata, e greu sa stapaneasca un bmw iarna. Toata "smecheria" consta in acceleratie :) sa sti cum si cand sa bagi piciorul si cand NU, cand sa decelerezi si cand sa pui piciorul pe frana. Pentru cineva care stie, bmw-ul e distractiv iarna si foarte usor de controlat/redresat :twoup:

Cei care spun ca s-au dus sanie cu bmwu s-ar fi dus bob cu altceva! :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.