Jump to content

Consum Âşi tracĂžiune spate.


swsws

Recommended Posts

Desi esti pe un forum cu posesori bmw Imi dai impresia ca nu ai masina cu tractiune spate si vorbesti din auzite.

Intradevar traciunea spate pleaca mai greu iarna de pe loc(patinezi mai mult) pt ca ai doar 50% din greutate pe puntea cu tractiune si nu 80% din greutate cum ai la tractiune fata.

 

Aderenta pt rotile din fata deja e solicitata in curbe, daca o mai soliciti si cu tractiunea, se rupe aderenta si mai repede. Cand se rupe aderenta rotilor din fata , nu mai ai directie ceea ce este cel mai grav.

Cand se rupe aderenta la puntea spate , o redresezi numai decat.

 

Tractiunea fata este buna pt masinile usoare , sub o tona , + ca este mai simplu si mai ieftin de fabricat decat sa te complici cu cardane si alte piese in +.

Totusi hai sa ne uitam la cele mai manevrabile masini din lume, sunt ori 4x4 ori tractiunea spate. Sa-mi dea cineva exemplu de un supercar cu tractiune fata.

Ba spre surprinderea ta, tin sa te informez ca am tinut "mamaliga" pe un BMW si 90% din experienta la volan o am pe tractiune spate. Insa personal, in conditii de iarna cu zapada, gheata si polei, mi se pare putin mai...obositor si mai dificil de condus o masina cu tractiune spate decat una cu tractiune fata. Este pur si simplu perceptia mea... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Desi esti pe un forum cu posesori bmw Imi dai impresia ca nu ai masina cu tractiune spate si vorbesti din auzite.

Intradevar traciunea spate pleaca mai greu iarna de pe loc(patinezi mai mult) pt ca ai doar 50% din greutate pe puntea cu tractiune si nu 80% din greutate cum ai la tractiune fata.

 

Aderenta pt rotile din fata deja e solicitata in curbe, daca o mai soliciti si cu tractiunea, se rupe aderenta si mai repede. Cand se rupe aderenta rotilor din fata , nu mai ai directie ceea ce este cel mai grav.

Cand se rupe aderenta la puntea spate , o redresezi numai decat.

 

Tractiunea fata este buna pt masinile usoare , sub o tona , + ca este mai simplu si mai ieftin de fabricat decat sa te complici cu cardane si alte piese in +.

Totusi hai sa ne uitam la cele mai manevrabile masini din lume, sunt ori 4x4 ori tractiunea spate. Sa-mi dea cineva exemplu de un supercar cu tractiune fata.

Ba spre surprinderea ta, tin sa te informez ca am tinut "mamaliga" pe un BMW si 90% din experienta la volan o am pe tractiune spate. Insa personal, in conditii de iarna cu zapada, gheata si polei, mi se pare putin mai...obositor si mai dificil de condus o masina cu tractiune spate decat una cu tractiune fata. Este pur si simplu perceptia mea... :twoup:

Ăn astfel de conditii Âşi cu tracĂžiunea pe faĂža ai probleme.

Link to comment
Share on other sites

Eu inteleg pe cei ce sustin tractiunea fata. E adevarat la masini usoare si aderenta foarte scazuta (polei). Cand aveam tractiune fata imi placea sa merg cateodata cu frana de mana complet trasa la viteze mici. In schimb cand era vorba de urcat ... naspa, aiurea, cam nasol.

Eu am curaj sa pun pariu cu oricine ca o masina cu tractiune pe spate echipata corespunzator anotimpului va trece peste tot pe unde trece si o masina cu tractiune pe fata .

Link to comment
Share on other sites

Da' nu zice nimeni ca nu poate trece iarna o masina cu tractiune spate exact pe unde trece si o masina cu tractiune fata. Din punctul meu de vedere, tractiunea spate in conditii de iarna mi se pare mai...instabila decat tractiunea fata si atat. Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

Da' nu zice nimeni ca nu poate trece iarna o masina cu tractiune spate exact pe unde trece si o masina cu tractiune fata. Din punctul meu de vedere, tractiunea spate in conditii de iarna mi se pare mai...instabila decat tractiunea fata si atat.

Este instabila in momentul in care calci brusc acceleratia si rotile pierd aderenta se da ori in stanga ori in dreapta.

Link to comment
Share on other sites

Poate sa Îmi spuna ºi mie cineva de ce tot timpul deÞinatorii de bmw-uri sunt priviÞi cu scepticism atunci când vine vorba de faptul ca ºi maºinile noastre au acelaºi consum de combustibil ca alte marci la motoare egale indiferent ca este benzina sau diesel ºi cã dacã este echipata corespunzator va trece prin zapada la fel cum trece una cu tracÞiune pe faÞa. ToÞi cei care nu au avut macar un model de bmw au idei preconcepute.

 

Pierderile in transmisie sunt ceva mai mari la tractiune spate de aici poate rezulta un consum mai ridicat sau performante putin mai slabe. La 4x4 pierderile sunt si mai mari.

Link to comment
Share on other sites

Poate sa Îmi spuna ºi mie cineva de ce tot timpul deÞinatorii de bmw-uri sunt priviÞi cu scepticism atunci când vine vorba de faptul ca ºi maºinile noastre au acelaºi consum de combustibil ca alte marci la motoare egale indiferent ca este benzina sau diesel ºi cã dacã este echipata corespunzator va trece prin zapada la fel cum trece una cu tracÞiune pe faÞa. ToÞi cei care nu au avut macar un model de bmw au idei preconcepute.

 

Pierderile in transmisie sunt ceva mai mari la tractiune spate de aici poate rezulta un consum mai ridicat sau performante putin mai slabe. La 4x4 pierderile sunt si mai mari.

 

 

Posibil!!

Link to comment
Share on other sites

cand aveam rwd la un drum predeall-bran,conditii de ninsoare,prietenii mei cu fwd-uri ajungeau tot timpul inainte; in schimb, cand a fost de urcat o coasta spre pestera eu am reusit fara batai de cap ei nu; pe stradute in buc am ramas inzapezit,pe langa mine a trecut un clio fluierand;

 

in rest ce pot sa zic rwd-ul implica mult mai multa atentie iarna

 

de consumat in plus chiar nu consuma (vb de masini din ac clasa,ac cap cilindrica,aprox ac nr de cp)

Link to comment
Share on other sites

sa va spun eu. tractiunea fata e pt amatori iar cea spate pt profesionisti. asta e singura diferenta.

 

exact :twoup:

asta iarna...n-am avut carnet o perioada...si lasasem masina o parte din aceasta perioada, acasa la Severin...

am rugat un prieten s-o ia din curte si sa vina sa ma ia de la Bucuresti...iar dupa aia sa ma duc inapoi in Buc, dupa cateva zile...

cand m-a dus, era zapada...a mers constant cam cu 100 km la ora - unde era drum drept, etc, pe curbe mai incetinea, normal - ...oricum...ideea e ca drumul ala din noaptea aia, a fost super nasol...am vazut cel putin 5 accidente in acea noapte, dintre care doua cu victime (un camion intrase pe contrasens si lovise alta masina...si aproape de Craiova, un prostovan cu un E39 a intors fara sa se asigure, desi era in localitate, drum cu 4 benzi, iluminat, etc si a intrat unul cu un Opel Astra Caravan in el... soferul din masina in care a intrat camionul a decedat, dar nu stiu daca si cineva din Opelu` ala sau BMW, nu cred, dar ranitit erau oricum) si restul iesite in afara soselei...etc

 

Severin - Bucuresti nu ne-a intrecut nicio masina, indiferent de tipul de tractiune...eu eram putin stresat pe scaunul din dreapta...si omu` n-a facut excese, dar nici eu n-am comentat ca nu mi-am permis, stiam ca este un sofer fff bun... :)

 

dupa ce mi-am luat carnetu`, daduse zapada si-n Bucuresti intre timp...si-l sun sa-i spun ca ma duc prin oras sa vad cum merge masina pe zapada....si mi-a zis "ai vazut ca masina merge si ca a mers foarte bine, acum depinde de sofer" :)

 

si asta-i adevarul...

 

desigur, iarna nu mai faci excesele pe care le poti face vara...

 

p.s. - obligatoriu cauciucuri de iarna, altfel n-ai nicio sansa - reamintesc (ca am mai zis) ca am vazut asta iarna un BMW X5, care, dupa ce ninsese (dar pe DN1 dadusera cu antiderapant + ca circulatia mare...nu mai era zapada), a facut dreapta de pe DN1 inspre Snagov parca...si a intrat direct in santul de pe partea cealalta a drumului...si n-avea viteza mare...40 km /h aproximativ...s-a dus usor direct in santz, n-a mai putut sa ia curba sa tina banda din dreapta...s-a dus inspre stanga, in santz...pe partea cealalta a drumului :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Probabil cĂŁ are legĂŁturĂŁ cu centrul de greutate.

DacĂŁ urci, greutatea maÂşinii se duce pe spate.

Din moment ce maºina are tracÞiune spate, va rezulta aderenÞã mai bunã.

Am mai auzit pe cineva care imi zicea de centrul de greutate.

Posibil sa fie asta explicatia.

Link to comment
Share on other sites

La tehnologia din ziua de astazi chiar nu vad vreo diferenta majora intre FWD si RWD iarna ... le-am trait pe amandoua

 

Dar daca vorbim de masinile fara sisteme de siguranta, acolo la RWD poti pierde controlul mult mai usor si ceea ce e mai nasol e atunci cand te ia prin surprindere, fara sa mai ai timp de reactie, fara sa mai redresezi, pur si simplu' esti in voia sorti (am trait-o si pe asta si am scapat :twoup:) Masina era echipata pt iarna, viteza era redusa ... dar o curba usoara si o mica denivelare m-au intors 180 grade :)

Link to comment
Share on other sites

Sincer eu unu m-am lecuit de tractiune spate!!!Cand oi vinde-o pe asta ori iau un bmw 4x4 ori trec pe tractiune fata si schimb marca.Iarna trecuta cu toate "caucioacele" de iarna tot am lovit-o si m-am dus de cateva ori sanie.Nu mai vb de intors pe sosea de-a latu,noroc ca nu venea nimic.Ajunsesem sa strang din fund la fiecare frana de cred ca scoteai chilotii cu patentu!!!Ca viteza,rar peste 50-60 km/h in bucuresti(vb de iarna trecuta) si cu toate ca am permis de 12 ani asta e prima masina cu tractiune spate,da alta sigur nu mai vreau!!!Ma rog,asta e punctul meu de vedere.Nu ma consider mare sofer profesionist sau pilot...etc ca sa o stapanesc bine iarna!

Nu am condus super marci,dar am condus multe masini de la dacii la fiaturi,forduri,opeluri...etc da toate erau cu tractiune fata.Cea mai pacatoasa masina mi s-a parut bmw-ul pe zapada sau gheata!

Link to comment
Share on other sites

Sincer eu unu m-am lecuit de tractiune spate!!!Cand oi vinde-o pe asta ori iau un bmw 4x4 ori trec pe tractiune fata si schimb marca.Iarna trecuta cu toate "caucioacele" de iarna tot am lovit-o si m-am dus de cateva ori sanie.Nu mai vb de intors pe sosea de-a latu,noroc ca nu venea nimic.Ajunsesem sa strang din fund la fiecare frana de cred ca scoteai chilotii cu patentu!!!Ca viteza,rar peste 50-60 km/h in bucuresti(vb de iarna trecuta) si cu toate ca am permis de 12 ani asta e prima masina cu tractiune spate,da alta sigur nu mai vreau!!!Ma rog,asta e punctul meu de vedere.Nu ma consider mare sofer profesionist sau pilot...etc ca sa o stapanesc bine iarna!

Nu am condus super marci,dar am condus multe masini de la dacii la fiaturi,forduri,opeluri...etc da toate erau cu tractiune fata.Cea mai pacatoasa masina mi s-a parut bmw-ul pe zapada sau gheata!

 

Fiecare cu capacitatile sale in materie de condus :)

Asta numai daca n-ai un BMW de ala vechi, care parca n-aveau ESP...

"tot am lovit-o si m-am dus de cateva ori sanie.Nu mai vb de intors pe sosea de-a latu,noroc ca nu venea nimic" - nu m-am dus niciodata sanie...decat cand am vrut sa fac asta, si nici gand de intors pe sosea de-a latu`...

Adevarat ca iarna nu mai faci ce faci vara, mergi mai retinut, dar totusi...la tine prea prea :)

"Nu ma consider mare sofer profesionist sau pilot...etc ca sa o stapanesc bine iarna!" - e bine ca recunosti, ca-ti dai seama de asta :angry:

Acum sincer, nu c-as fi eu vreun bun sau ceva...ca nu-s nici eu mare sofer sau pilot, dar cred ca tu nu le ai deloc...ca sa fiu dragutz :twoup:

 

Adica...nu spun ca BMW-ul e mai bun pe zapada decat altele cu tractiune pe fata, desi...am trecut cu E46-ele, am urcat o panta la care altii cu tractiune pe fatza impingeau de zor...etc...

Dar nici ca tine sa spui ca te-ntorci, ca te duci sanie...etc...

Eram asta iarna intr-o spalatorie auto...si-am parcat fix in mijloc, aia de la spalatorie imi faceau semne disperati sa n-o pun acolo ca au mai impins de voie...era ceva gheatza...dar deja parcasem ...de curios...am incercat sa ies chiar atunci...am plecat fara probleme...

Totusi, pe gheata nu cred ca mai conteaza ca e cu tractiune pe fata sau pe spate...dar pe zapada mergi foarte bine si cu tractiunea spate, chiar daca cea fata ar fi mai ok...

 

Cea mai pacatoasa masina mi s-a parut bmw-ul pe zapada sau gheata!

+1. Asta e si parerea mea. Pe zapada si gheata este mai instabila decat una cu tractiune fata, ca sa nu mai spun ca te smuceste ASC-ul ala de te ia batu... :twoup:

 

Nu stiu ce aveti fratzilor, zau, sincer :twoup:

Ala parca "smuceste" doar daca accelerezi ca narodu` cand ea oricum nu prinde...si-accelerezi asa fara rost :twoup:

 

Uite la iarna o sa merg dupa tine sau dupa colegu`, pe unde vreti voi, voi cu tractiune fata, ce masina vreti voi, iar eu cu a mea cu tractiunea spate :twoup:

Sa vad si eu unde-s problemele de care ziceti voi, la tractiunea spate...:twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.