Jump to content

Consum Âşi tracĂžiune spate.


swsws

Recommended Posts

  • Replies 230
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

La tehnologia din ziua de astazi chiar nu vad vreo diferenta majora intre FWD si RWD iarna ... le-am trait pe amandoua

 

Diferenta va fi intotdeauna.Tractiunea fata este mult mai safe si mai buna iarna.Restul sunt basme.

O masina cu tractiune spate nu va urca niciodata o panta iarna mai bine decat una cu tractiune fata.Intotdeauna la masinile RWD spatele tinde sa supravireze cand pierde aderenta.Iar doi la mana iarna cu FWD ai si directia pe rotile motrice astfel incat miscand de volan ai aderenta mai buna +greutate mai mare pe puntea fata datorita motorului.

Link to comment
Share on other sites

La tehnologia din ziua de astazi chiar nu vad vreo diferenta majora intre FWD si RWD iarna ... le-am trait pe amandoua

 

Diferenta va fi intotdeauna.Tractiunea fata este mult mai safe si mai buna iarna.Restul sunt basme.

O masina cu tractiune spate nu va urca niciodata o panta iarna mai bine decat una cu tractiune fata.Intotdeauna la masinile RWD spatele tinde sa supravireze cand pierde aderenta.Iar doi la mana iarna cu FWD ai si directia pe rotile motrice astfel incat miscand de volan ai aderenta mai buna +greutate mai mare pe puntea fata datorita motorului.

 

 

"O masina cu tractiune spate nu va urca niciodata o panta iarna mai bine decat una cu tractiune fata." - nu stiu daca va urca mai bine, dar in niciun caz mai prost :twoup:

Si eu am zis mai sus...am urcat asta iarna cu tractiune pe spate o panta in care altii cu tractiune pe fatza impingeau la ele...acum nu stiu daca aia erau tampiti sau aveau cauciucuri de vara...sau mai stiu eu ce :)

 

Insa, sunt in stare sa pariez ca merg/urc pe oriunde o face orice alta masina cu tractiune pe fata :)

Link to comment
Share on other sites

Dacia 1100 care are tractiune spate poate sa mearga prin zapada la fel de bine ca o dacia 1300 care are tractiune fata, pt ca dacia 1100 are motorul pe spate, deci avand greutate pe rotile motrice, aderenta va creste.

Eu cred ca daca ai cauciucuri de iarna la bmw, rezervorul plin si vre-o trei saci de nisip sau mult bagaj in portbagaj, te poti aventura mai bine pe sosea decat ar putea un audi cu tractiune fata.

La RWD, pe zapada, este important sa pleci de pe loc cu rotile drepte pt a avea rezistenta minima la inaintare si apoi dupa ce masina a prins putina inertie incepi sa tragi de volan.

La FWD daca e usor spatele fuge de fund mai tare decat o tractiune spate, iar daca spatele e greu, se ridica de fata si nu mai are aderenta pt tractiune si virare.

Eu sunt FAN RWD, in 12 ani de permis, 8 ierni le-am trecut cu RWD...

Link to comment
Share on other sites

La tehnologia din ziua de astazi chiar nu vad vreo diferenta majora intre FWD si RWD iarna ... le-am trait pe amandoua

 

Diferenta va fi intotdeauna.Tractiunea fata este mult mai safe si mai buna iarna.Restul sunt basme.

O masina cu tractiune spate nu va urca niciodata o panta iarna mai bine decat una cu tractiune fata.Intotdeauna la masinile RWD spatele tinde sa supravireze cand pierde aderenta.Iar doi la mana iarna cu FWD ai si directia pe rotile motrice astfel incat miscand de volan ai aderenta mai buna +greutate mai mare pe puntea fata datorita motorului.

 

 

"O masina cu tractiune spate nu va urca niciodata o panta iarna mai bine decat una cu tractiune fata." - nu stiu daca va urca mai bine, dar in niciun caz mai prost :twoup:

Si eu am zis mai sus...am urcat asta iarna cu tractiune pe spate o panta in care altii cu tractiune pe fatza impingeau la ele...acum nu stiu daca aia erau tampiti sau aveau cauciucuri de vara...sau mai stiu eu ce :)

 

Insa, sunt in stare sa pariez ca merg/urc pe oriunde o face orice alta masina cu tractiune pe fata :)

Subscriu eu am abandonat cu fwd si am reusit cu rwd pe acelasi traseu, in conditii meteo cel putin la fel de proaste, (cu o masina cu 5-600kg mai grea) si fara nici o tehnica speciala: tr1 la ralanti (fiind si diesel).

Cand am incercat cu fwd, nu am reusit cu fata deoarece nu aveam loc sa accelerez suficient inainte de portiunile dificile, doar cu spatele reuseam sa trec de anumite portiuni dar m-am plictisit si am abandonat.

Link to comment
Share on other sites

La tehnologia din ziua de astazi chiar nu vad vreo diferenta majora intre FWD si RWD iarna ... le-am trait pe amandoua

 

Diferenta va fi intotdeauna.Tractiunea fata este mult mai safe si mai buna iarna.Restul sunt basme.

O masina cu tractiune spate nu va urca niciodata o panta iarna mai bine decat una cu tractiune fata.Intotdeauna la masinile RWD spatele tinde sa supravireze cand pierde aderenta.Iar doi la mana iarna cu FWD ai si directia pe rotile motrice astfel incat miscand de volan ai aderenta mai buna +greutate mai mare pe puntea fata datorita motorului.

+1. Iarna prefer tractiunea fata. Pur si simplu am mai mult control.

Edited by Bobo1987
Link to comment
Share on other sites

Pe intuitie! Normal ca daca te pui sa compar bmw RWD cu o dacie 1300 FWD, normal ca ai zice ca bmw-ul se comporta mai bine.

 

Dar daca compari bmw-ul cu o masina de clasa FWD (cum este si bmw-ul la clasa RWD), lucrurile nu mai stau asa. In 98% cazuri o masina FWD se comporta mai bine decat una RWD iarna! 2% calamitati...

Link to comment
Share on other sites

Hehe...urmaresc cu interes topicul

 

Tomai am trecut de la FWD la E46. Si locuiesc in Brasov, unde spre deosebire de Bucuresti, noi chiar avem iarna cateva luni, cam din noiembrie pana in aprilie (insa nu si anul acesta)

Offtopic: Ma distreaza cum in Bucuresti cum ninge, e prapad, blocaj total. In orasele mai de munte probabil autoritatile sunt obisnuite si nu dorm chiar asa mult cand ninge afara, ca nu prea se blocheaza orasul

 

Insa anul acesta sunt curios sa vad cum m-oi descurca prin zapada. Avem si cateva pante destul de abrupte - pentru cine stie: Dobrogeanu Gherea

Mie imi place sa merg mai sportiv (ma mai dau de-a latul prin giratorii cu FWD cand am ocazia), si nu ar trebui sa-mi fie frica de RWD. Dar IMI ESTE. Pentru ca una e sa mergi sportiv cand vrei tu, si alta e sa mearga masina de capul ei cand vrea ea si sa te ia prin surprindere

 

Din teorie, deocamdata cred ca FWD se conduce mai usor iarna: daca mergi peste limite, iti fuge fata. Bun, iei de pe acceleratie, masina se lasa pe fata, scade viteza (cam singura ar fi bine), si treptat ai din nou aderenta pe fata

la RWD: mergi peste limite, pleaca spatele. Daca nu esti rapid de mana sa contrabrachezi DIN TIMP, te-ai dus.

 

E drept ca atunci cand mergi sportiv, scoti mai mult din masina RWD, e normal - rotile din fata vireaza si cele din spate trag. la FWD alea din fata vireaza si trag in acelasi timp, iar alea din spte merg ca proastele dupa cele din fata

Link to comment
Share on other sites

Hehe...urmaresc cu interes topicul

 

Tomai am trecut de la FWD la E46. Si locuiesc in Brasov, unde spre deosebire de Bucuresti, noi chiar avem iarna cateva luni, cam din noiembrie pana in aprilie (insa nu si anul acesta)

Offtopic: Ma distreaza cum in Bucuresti cum ninge, e prapad, blocaj total. In orasele mai de munte probabil autoritatile sunt obisnuite si nu dorm chiar asa mult cand ninge afara, ca nu prea se blocheaza orasul

 

Insa anul acesta sunt curios sa vad cum m-oi descurca prin zapada. Avem si cateva pante destul de abrupte - pentru cine stie: Dobrogeanu Gherea

Mie imi place sa merg mai sportiv (ma mai dau de-a latul prin giratorii cu FWD cand am ocazia), si nu ar trebui sa-mi fie frica de RWD. Dar IMI ESTE. Pentru ca una e sa mergi sportiv cand vrei tu, si alta e sa mearga masina de capul ei cand vrea ea si sa te ia prin surprindere

 

Din teorie, deocamdata cred ca FWD se conduce mai usor iarna: daca mergi peste limite, iti fuge fata. Bun, iei de pe acceleratie, masina se lasa pe fata, scade viteza (cam singura ar fi bine), si treptat ai din nou aderenta pe fata

la RWD: mergi peste limite, pleaca spatele. Daca nu esti rapid de mana sa contrabrachezi DIN TIMP, te-ai dus.

 

E drept ca atunci cand mergi sportiv, scoti mai mult din masina RWD, e normal - rotile din fata vireaza si cele din spate trag. la FWD alea din fata vireaza si trag in acelasi timp, iar alea din spte merg ca proastele dupa cele din fata

 

 

Craiova este mai mica decat bucurestiul cred ca de 4-5 ori si cum da putina ploaie incep ambuteiajele parca sunt chiori sau vin dupa alta lume .

Link to comment
Share on other sites

Normal cã maºinile cu tracÞiune faÞã se conduc mai uºor În condiÞii de aderenÞã scãzutã decât cele cu tractiune spate, Însã era vorba de un exemplu anume, nu În general.

Daca stai sa te gandesti nu este mare diferenta ca si greutate intre puntea fata si puntea spate.

Nu cred ca este mare diferenta ca si tinuta de drum intre tractiunea pe fata si cea pe spate atunci cand este polei ,gheata sau zapada.

Link to comment
Share on other sites

O masina cu tractiune spate nu va urca niciodata o panta iarna mai bine decat una cu tractiune fata.

 

Pe ce te bazezi?

 

Nu se bazeaza pe nimic :twoup:

Ba chiar il contrazic, spunand c-o sa urc cel putin la fel de bine ca el :)

 

O masina cu tractiune pe spate este cel putin la fel de buna iarna pe zapada, ca una cu tractiune pe fata.

Diferenta este de sofer, e foarte simplu.

 

Nu stiu daca mai stie cineva link-ul, dar a postat cineva aici pe forum un link cu un sofer profesionist care merge super repede si bine, cu un E46 pe un drum plin de zapada, SI CU DSC OFF, ceea ce eu sincer n-as putea.

 

Deci evident ca-s mult mai tantalau la volan decat ala. Asa si cei care nu pot conduce masini (sau le conduc mai greu) cu tractiuni pe spate iarna...si dau cu ele in santz, se invart, etc :)

 

CITITI ce-am scris la pagina 2 . Cum a mers prietenul ala al meu, iarna, pe zapada...eu n-as fi mers niciodata, omul meserias. Conducea mult mai bine ca mine. Si conduc mult mai bine ca mine inca 1000 de persoane probabil. Dar cu siguranta sunt si cel putin 500 de persoane care conduc mai prost ca mine, si-atunci dau vina pe tractiunea spate :twoup:

Edited by hornetb
Link to comment
Share on other sites

Hehe...urmaresc cu interes topicul

 

Mie imi place sa merg mai sportiv (ma mai dau de-a latul prin giratorii cu FWD cand am ocazia), si nu ar trebui sa-mi fie frica de RWD. Dar IMI ESTE. Pentru ca una e sa mergi sportiv cand vrei tu, si alta e sa mearga masina de capul ei cand vrea ea si sa te ia prin surprindere

 

Incearca prima data pe ud la temperaturi pozitive fara dsc ca sa stii la ce te astepti, daca iti plac chestiile aste o sa te bucuri ca ai rwd, eu nu ma mai omor dupa ele ca in "tinerete" dar m-am mai jucat si eu de cand am luat actuala masina.

Link to comment
Share on other sites

Daca stai sa te gandesti nu este mare diferenta ca si greutate intre puntea fata si puntea spate.

Nu cred ca este mare diferenta ca si tinuta de drum intre tractiunea pe fata si cea pe spate atunci cand este polei ,gheata sau zapada.

 

E mai simplu sã pierzi controlul maºinii cu tracÞiune spate dacã n-ai experienÞã ºi nu ÎnÞelegi dinamica maºinii.

 

TracÞiunea faÞã e mai iertãtoare În condiÞii de aderenÞã scãzutã.

Link to comment
Share on other sites

Daca stai sa te gandesti nu este mare diferenta ca si greutate intre puntea fata si puntea spate.

Nu cred ca este mare diferenta ca si tinuta de drum intre tractiunea pe fata si cea pe spate atunci cand este polei ,gheata sau zapada.

 

E mai simplu sã pierzi controlul maºinii cu tracÞiune spate dacã n-ai experienÞã ºi nu ÎnÞelegi dinamica maºinii.

 

TracÞiunea faÞã e mai iertãtoare În condiÞii de aderenÞã scãzutã.

 

Exact.

Link to comment
Share on other sites

Incearca prima data pe ud la temperaturi pozitive fara dsc ca sa stii la ce te astepti, daca iti plac chestiile aste o sa te bucuri ca ai rwd, eu nu ma mai omor dupa ele ca in "tinerete" dar m-am mai jucat si eu de cand am luat actuala masina.

 

Am sa incerc. Oricum in fiecare iarna la inceput ma duc intr-o parcare libera unde ma invart pana ma lamuresc cu dinamica masinii respective :twoup:

 

Totusi E46-le meu e dA, si am auzit ca nu prea te invarti asa fain cu A :)

 

swsws: la FWD ai ~70% din greutate pe fata.

la seria 3 ai 50% din greutate pe spate. Fa si tu diferenta.....

Edited by 4EST
Link to comment
Share on other sites

Daca stai sa te gandesti nu este mare diferenta ca si greutate intre puntea fata si puntea spate.

Nu cred ca este mare diferenta ca si tinuta de drum intre tractiunea pe fata si cea pe spate atunci cand este polei ,gheata sau zapada.

 

E mai simplu sã pierzi controlul maºinii cu tracÞiune spate dacã n-ai experienÞã ºi nu ÎnÞelegi dinamica maºinii.

 

TracÞiunea faÞã e mai iertãtoare În condiÞii de aderenÞã scãzutã.

 

Controlul se pierde tot timpul la viteze mari.

Link to comment
Share on other sites

E mai simplu sã pierzi controlul maºinii cu tracÞiune spate dacã n-ai experienÞã ºi nu ÎnÞelegi dinamica maºinii.

 

TracÞiunea faÞã e mai iertãtoare În condiÞii de aderenÞã scãzutã.

Exact! In concluzie este mai usor de condus iarna un FWD. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Iar cel mai uşor se conduce o maşină cu tracţiune integrală iarna.

 

Controlul se pierde tot timpul la viteze mari.

 

Nu e adevărat.

 

Poţi avea viteză mică şi să prinzi nişte gheaţă şi să te duci sanie până ĂŽn bordură sau stâlp.

 

Nu e nevoie de viteză mare, doar de comenzi greşite, bruscarea volanului sau frânei sau frână de motor făcută când nu trebuie.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

E mai simplu sã pierzi controlul maºinii cu tracÞiune spate dacã n-ai experienÞã ºi nu ÎnÞelegi dinamica maºinii.

 

TracÞiunea faÞã e mai iertãtoare În condiÞii de aderenÞã scãzutã.

Exact! In concluzie este mai usor de condus iarna un FWD. :twoup:

 

 

Este, asa-i, dar asta in niciun caz nu-i adevarat - "O masina cu tractiune spate nu va urca niciodata o panta iarna mai bine decat una cu tractiune fata."

Link to comment
Share on other sites

TracĂžiunea spate nu este pentru figuranĂži Âşi teribiliÂşti. ÂŞi o femeie, ĂŽncepĂŁtoare chiar, dacĂŁ nu conduce ca o sĂŁlbaticĂŁ, eu zic cĂŁ poate circula fĂŁrĂŁ probleme pe orice fel de drum, zĂŁpadĂŁ, polei, etc.

Ai de mult BMW-ul sa spui treaba asta? Adica ai prins cu el o iarna cu zapada si gheata?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.