Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

scoate abur/fum abundent


mihai vigariu

Recommended Posts

Salut,

 

am observat o manifestare mai ciudata la e36-le meu(318i), cand merg mai mult si se incalzeste motorul bine in spate imi iese mult abur/fum. Zic abur/fum pentru ca acum de cand e mai rece afara este mai evident, inainte nu mi-a atras atentia,dar acum cand stau la semafor vad in spatele meu norisori. Azi s-a vazut destul de bine, afara erau 7 grade , asa imi arata in bord. Am oprit masina undeva intr0o parcare ,am mers unde aveam treaba si apoi am revenit, am pornit masina si scotea mult mai putin abur/fum desi temperatura apei indicata in bord era la jumatate, indicatorul perfect vertical. Mirosul aburului/fum nu este intepator, intr-adevar se simte un oarecare miros dar nu ceva foarte pronuntat.

Am postat 2 filmulete pe youtube, unul cand scotea mult abur/fum iar altul dupa ce a stat oprita 10 minute.

Stiu ca fiind rece afara e normal sa apara ceva abur dar la mine se vede mult mai mult decat la toate masinilela care ma uitai,mai mult decat si la dacii.

De la ce o fi oare, uleiul il suspectez eu, ar putea sa fie el de vina? n-are decat 6-7000 de km dar mi-a mancat peste 1 litru din el, cu cel vechi cumparat din germania am mers 8000 de km si a mancat 500 ml, iar cand l-am schimbat am schimbat si simering de la vibrochen si garniturile de la corp filtru de ulei pe unde mai pierdea ceva ulei. Acest ulei pe care-l am acum e cumparat de aici de la noi, magnatec 10W40.

Alte manifestari masina nu are, porneste imediat, nu are pierderi d eputere, trage chiar foarte bine, bujii NGK schimbate odata cu uleiul, filtre toate schimbate, antigel schimbat.

E posibil sa fie de la valva PCV?

 

Multumesc pt orice sfat.

 

 

Edited by X X L
insert video
Link to comment
Share on other sites

Verifica daca ai apa in ulei sau ulei in apa.

Apa in ulei sau invers, nicidecum. Bunaoara deschisesem un topic legat de calitatea uleiului care se gaseste la noi, afirmand ca cel de la noi este calitativ inferior fata de ce se gasesc in alte tari europene mai in vest. Spuneam asta referitor la uleiul Castrol Magnatec 10w40 pe care eu il folosesc la masina mea. Am cumparat un bidon de 5 litrii odata cu masina din Germania, am venit acasa am facut schimbu de ulei, am mers 8000 de km si a trebuit schimbat pentru ca am schimbat garnitura de la distributie, simering de vibrochen etc etc. In acest timp masina mea scapa pe undeva ulei(corp filtru de ulei cel mai mult dar si pe la simeringude vibrochen cred), astfel ca in acest timp am pierdut cantitatea echivalenta cu 3 sferturi din distanta intre min si max pe joja.

Uleiul care l-am bagat cand am facut aceasta operatiune a fost tot magnatec 10w40 insa l-am luat dintr-un magazin oarecare. Am avut un feedback negativ inca de la inceput, simteam ca motorul e mai zgomotos cand se incalzea, iar pe langa asta pana in 7300 de km mi-a mancat un litru de ulei pe care l-am completat intre timp iar acum joja era iarasi aproape de minim. Uleiul pe joja era foarte negru si chiar si rece mi s-a parut subtiat.

Am mers astazi le un magazin mai serios unde si schimba uleiul gratis si am gasit bidonul exact cum era cel pe care-l luasem din Germania, scria totul pe el in germana, codul aferent codului de bare incepea cu 4 (inainte sa merg la astia am cautat pe la magazine mai mici si peste tot erau bidoane cu cod care incepea cu 9, si scrisul era in mai multe limbi, bulgareste, romaneste, ruseste etc). Am schimbat uleiul si filtrul la ei, am lecat spre casa, cand am ajuns acasa masina mai scotea inca putin fum, si m-am gandit sa ies pe centura sa o turez putin. Zis si facut, am iesit pe centura, am facut cam 15 km cu turtie intr 3000 si 4000 iar la intoarcere cand m-am uitat sa vad daca mai scoate ceva fum, am avut placuta surprindere sa vad ca nu scotea nici macar un firisor cat de fin de fum sau abur, iar mirosul care ziceam ieri ca se simte dar care nu este foarte pronuntat a disparut complet.

 

Atasez o poza cu imaginea de pe verso de la bidonul de ulei. Textul e scris intr-o singura limba,in germana, codul incepe cu 4 si are undeva in dreapta sigla cu certificarea GVO (nu stiu de la ce vine insa am gasit intr-un magazin tot cu codul cu 4 in fata, dar eicheta scrisa in 4-5 limbi si fara aceasta pictograma).

 

Deci mare grija la ce cumparati, uitati-va dupa aceste caracteristici.

 

Numai bine,

 

P.S. Cei care o sa veniti cu completarea ca exista un standard de calitate pentru ulei si ca oriunde ar fi produs, Turcia , Austria, germania etc, calitatea uleiului e la fel, ca firma Castrol nu-si permite sa-si strice reputatia cu ulei prost, facut in Turcia sau cine stie unde, OK, e parerea voastra , nu incerc sa va conving, dar eu sunt patit si nu o sa mai cumpar orbeste ulei.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

1 - acum cateva zile, am asistat la pornirea unui Golf 1.6 care statuse cam 1 saptamana. Esapamentul era PLIN cu apa, chiar era sa se innece de la apa aia, a scuipat afara cred ~ 0.7L

 

2 - un fenomen similar cu ce ai filmat tu am patit eu la o alta masina, benzina - scotea mult fum alb

 

M-am documentat, si se pare ca in perioada asta cand e aproape de 0 grade, se produce mutl condens in esapament. E posibil ca fumul acela sa fie de la apa din condens

 

Simptomele sunt asa: scoate fum cam dupa ~10min de la pornire si stat pe loc cu ea. Nu scoate fum in sarcina. Nu mai scoate fum dupa ce s-a incins bine esapementul

Link to comment
Share on other sites

1 - acum cateva zile, am asistat la pornirea unui Golf 1.6 care statuse cam 1 saptamana. Esapamentul era PLIN cu apa, chiar era sa se innece de la apa aia, a scuipat afara cred ~ 0.7L

 

2 - un fenomen similar cu ce ai filmat tu am patit eu la o alta masina, benzina - scotea mult fum alb

 

M-am documentat, si se pare ca in perioada asta cand e aproape de 0 grade, se produce mutl condens in esapament. E posibil ca fumul acela sa fie de la apa din condens

 

Simptomele sunt asa: scoate fum cam dupa ~10min de la pornire si stat pe loc cu ea. Nu scoate fum in sarcina. Nu mai scoate fum dupa ce s-a incins bine esapementul

 

Este foarte posibil si ce spui tu, desi mi se pare foarte mult apa, la mine facea in felul urmator. O porneam dimineata, nu scotea mai deloc fum/abur cat era motorul rece apoi pe cat se incalzea scotea din ce in ce mai mult, iar cand faceam drumuri mai lungi in oras si mai stateam la cate un semafor, scotea norisorii care se vad in primul clip pe youtube. Dupa ce am oprit-o si am lasat-o 10 min desi motorul era cald, temperatura la jumate, scotea mult mai putin, apoi iarasi se incalzea si iarasi scotea mult fum/abur. Nu-mi pare rau ca am schimbat uleiul, oricum era f dubios ca mi-a mancat mult din el. O sa revin cu informatii despre cum se prezinta noul ulei, dar o s atreaca ceva timp pt ca eu merg cam 7-8 sute dek m pe luna.

 

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

Verifica daca ai apa in ulei sau ulei in apa.

Apa in ulei sau invers, nicidecum.

 

In acest caz nu ai de ce sa iti faci griji, nu are ce sa fie decat condens. Si la mine scoate aburi ceva mai mult decat alte masini in sezonul rece dar nu chiar asa de mult ca in filmuletele tale.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Am revenit cu concluzia. Deoarece eu fac drumuri scurte se pare ca mi se strange apa din condens pe evacuare asa ca atunci cand evacuarea se incalzeste, apa asta incepe sa se evapore si apare abur mult in spatele masinii. Ca sa evit sa ramana apa in evacuare mai ies din cand in cand afara din oras si fac 20 de kilometrii si se duce totul astfel ca la intoarcere nu se mai vede decat foarte putin abur iesind, nici mana nu se mai umezeste daca o tin la gura tobei. Am observat ca atunci cand scoate aburul acela intens, scuipa si picaturi de apa totodata, apa e chiar limpede nu murdara.
Link to comment
Share on other sites

Acelasi fenomen il am si eu, si eu fac drumuri scurte si dese. Exact asa pateam si la Ford (scotea un abur de ziceai ca se camufleaza masina) si la dacie.

 

Dupa ce se incalzeste bine incepe sa scoata abundent rau ( si curge si apa pe esapament in spate ). Daca plec tare de la stop curge ca din bidon apa din toba finala.

 

Daca nu o opresc si continui sa merg, dupa inca vreo 15 minute nu mai scoate deloc. Eu zic sa nu-ti faci probleme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.