Jump to content

frana efficient dynamics


Core

Recommended Posts

Am o intrebare pentru cei cu Efficient dynamics- ati sesizat un prag in apasarea pedalei de frana la care se simte frana aceea dinamica intrand in functiune inainte de franele clasice? Sau ati simtit vreodata frana aceea dinamica (cea care incarca bateria) intrand inaintea franei clasice? Eu nu am simtit. Este prea slaba ca sa poata fi simtita?

Stiu ca atunci cand iei piciorul de pe acceleratie si masina e bagata in viteza aceasta frana dinamica se cupleaza.

 

Si mai vreau sa va intreb ceva despre frana de motor, cat de des o folositi (inafara pantelor mai lungi)?

 

Eu obisnuiam sa o folosesc foarte des, tot timpul, si am mers cu cineva cu o Skoda Octavia care nu folosea frana de motor absolut deloc. L-am intrebat de ce si mi-a zis ca frana de motor creaza probleme la cutia de viteze. M-a pus pe ganduri. Am mai cautat si am gasit ceva ca decelerarea violenta ar produce probleme la transmisie.

 

 

Si mai am o intrebare, desi sunt aproape sigur ca nu exista posibilitatea,

Am un bmw seria 1 cu 2 usi din 2008, model 2009 , apare in rubrica Vanzari Auto.

Usile sunt fara stalpi. Cand deschizi usa geamul se coboara putin iar cand inchizi usa geamul urca la loc.

Exista posibilitatea sa dezactivezi aceasta coborare a geamului? sau sa nu mai urce la loc cand esti in masina.

Tot pe tipul cu skoda l-am auzit cu o problema pe care o are acel model cu geamurile electrice iarna; indicatia pentru posesorii modelului ar fi ca iarna sa nu te atingi de geamuri, le lasi asa :twoup:

 

Merci

Edited by Core
Link to comment
Share on other sites

Faza cu geamurile e normala si nu (cred ca) ai ce sa-i faci.

Frana de motor poti sa o folosesti cat vrei, nu strica nimic. Frana de motor violenta nu e indicata, intr-adevar. Daca e posibil, la frana de motor trebuie trecut prin toate treptele inferioare. De ex., 5 4 3, NU 5 3! E vorba de sincroane. Daca dai un search pe net, vei gasi informatii edificatoare despre faza asta.

Totodata, e recomandat sa faci "rev matching" inainte sa lasi ambreiajul.. Daca exersezi, poti face un down-shift fara sa simti absolut nici o smucitura sau nici un fel de feedback negativ din partea masinii.

In plus, e iarna. Un down-shift facut corect si, poate, concomitent cu frana de serviciu, te poate scoate din multe belele.

Atentie mare la frana de motor "violenta" facuta cu rotile virate! Vorbesc din proprie experienta! Am dat din 4 in 2, in timp ce franam si cu piciorul. Nu potrivisem viteza masinii cu turatia rotilor (masina mergea inca prea repede) cand am lasat ambreiajul (pe care recunosc ca nu l-am patinat deloc) si m-am trezit tragand fundul masinii dupa mine! Intersectia era goala si am scapat fara incidente, dar mi-a fost invatatura de minte!

Bafta.

Practica e mama invataturii! Daca vreti sa va obisnuiti cu down-shift si frana de serviciu (in curba), incercati pe drumuri libere sau in parcari.

Link to comment
Share on other sites

la seria 1 coupe, seria 3 coupe, seria 6 .... e normal sa'ti coboare geamul un pic..daca te'ai uita cu atentie ai vedea ca in starea inchisa a usii, geamul intra cumva, un pic sub chederul masinii ... daca nu'ti coboara geamul, deschizi usa zmucind de ea, .. dar de inchis nu o mai inchizi :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare pentru cei cu Efficient dynamics- ati sesizat un prag in apasarea pedalei de frana la care se simte frana aceea dinamica intrand in functiune inainte de franele clasice? Sau ati simtit vreodata frana aceea dinamica (cea care incarca bateria) intrand inaintea franei clasice? Eu nu am simtit. Este prea slaba ca sa poata fi simtita?

Stiu ca atunci cand iei piciorul de pe acceleratie si masina e bagata in viteza aceasta frana dinamica se cupleaza.

 

Si mai vreau sa va intreb ceva despre frana de motor, cat de des o folositi (inafara pantelor mai lungi)?

 

Eu obisnuiam sa o folosesc foarte des, tot timpul, si am mers cu cineva cu o Skoda Octavia care nu folosea frana de motor absolut deloc. L-am intrebat de ce si mi-a zis ca frana de motor creaza probleme la cutia de viteze. M-a pus pe ganduri. Am mai cautat si am gasit ceva ca decelerarea violenta ar produce probleme la transmisie.

 

 

Si mai am o intrebare, desi sunt aproape sigur ca nu exista posibilitatea,

Am un bmw seria 1 cu 2 usi din 2008, model 2009 , apare in rubrica Vanzari Auto.

Usile sunt fara stalpi. Cand deschizi usa geamul se coboara putin iar cand inchizi usa geamul urca la loc.

Exista posibilitatea sa dezactivezi aceasta coborare a geamului? sau sa nu mai urce la loc cand esti in masina.

Tot pe tipul cu skoda l-am auzit cu o problema pe care o are acel model cu geamurile electrice iarna; indicatia pentru posesorii modelului ar fi ca iarna sa nu te atingi de geamuri, le lasi asa :twoup:

 

Merci

 

Frana de motor nu dauneaza cu nimic cutiei. Nici cu geamurile de coupe nu sunt probleme iarna. Recomanda-i sa-si vada de skoda lui ca spune numai prostii.

Link to comment
Share on other sites

la motoarele diesel socul e mai puternic in momentul franei de motor si e destul de posibil sa cauzeze cutiei.am vazut un ford ,cand din cauza unei frane de motor mai brusca s-a rupt discul de ambreiaj,era diesel.parerea mea ca aceste frane de motor mai bruste nu fac bine deloc.
Link to comment
Share on other sites

Când schimbi in jos vitezele folosind frana de motor este vreo turatie la care trebuie facuta schimbarea vitezei (in jos)?

Pâna acum nu am schimbat vitezele in jos, foloseam frâna de motor cu ultima viteza folosita pana ajungea pe la 1000 rpm, uneori mai uitam si ajungea turatia si pe la 700 rpm.

 

Cand faci down shift si mai folosesti si frana de serviciu, si calci si acceleratia ca sa faci rev matching cum se apasa- cu calcaiul pe frana si cu varful pe acceleratie sau invers? Am incercat o singura data dar cu alta masina. Bmw am inteles ca are pedalele mai apropiate.

Merci

Link to comment
Share on other sites

in general pui presiune pe distributie cand faci decelerare de la ture mari, in rest e chiar recomandat,scade consumul,ajuta la franare si in caz de accident doamne fereste stii ca te opresti totusi. oricum si distributia e gandita sa reziste banuiesc, daca e pe lant nu-i problema by default, iar daca e curea si se respecta termenele de schimbare iar nu-i nicio problema..cine invata sa foloseasca cum trebuie decelerarea scade 1-2L/100 km asa usor
Link to comment
Share on other sites

Am o intrebare pentru cei cu Efficient dynamics- ati sesizat un prag in apasarea pedalei de frana la care se simte frana aceea dinamica intrand in functiune inainte de franele clasice? Sau ati simtit vreodata frana aceea dinamica (cea care incarca bateria) intrand inaintea franei clasice? Eu nu am simtit. Este prea slaba ca sa poata fi simtita?

Stiu ca atunci cand iei piciorul de pe acceleratie si masina e bagata in viteza aceasta frana dinamica se cupleaza.

 

Si mai vreau sa va intreb ceva despre frana de motor, cat de des o folositi (inafara pantelor mai lungi)?

 

Eu obisnuiam sa o folosesc foarte des, tot timpul, si am mers cu cineva cu o Skoda Octavia care nu folosea frana de motor absolut deloc. L-am intrebat de ce si mi-a zis ca frana de motor creaza probleme la cutia de viteze. M-a pus pe ganduri. Am mai cautat si am gasit ceva ca decelerarea violenta ar produce probleme la transmisie.

 

 

Si mai am o intrebare, desi sunt aproape sigur ca nu exista posibilitatea,

Am un bmw seria 1 cu 2 usi din 2008, model 2009 , apare in rubrica Vanzari Auto.

Usile sunt fara stalpi. Cand deschizi usa geamul se coboara putin iar cand inchizi usa geamul urca la loc.

Exista posibilitatea sa dezactivezi aceasta coborare a geamului? sau sa nu mai urce la loc cand esti in masina.

Tot pe tipul cu skoda l-am auzit cu o problema pe care o are acel model cu geamurile electrice iarna; indicatia pentru posesorii modelului ar fi ca iarna sa nu te atingi de geamuri, le lasi asa :twoup:

 

Merci

 

Frana de motor nu dauneaza cu nimic cutiei. Nici cu geamurile de coupe nu sunt probleme iarna. Recomanda-i sa-si vada de skoda lui ca spune numai prostii.

 

 

Geamurile frame-less chiar sunt o problema iarna. Cand ingheata geamul si nu mai misca nici batut, incearca tu sa deschizi usa :) Si daca sa zicem reusesti sa o deschizi (cu sfortza), incearca sa o inchizi dupa :). Deja am facut 3 ierni cu seria 1 coupe si doaaare. Am la mine spray de dezghetare de urgenta non-stop. Am folosit deja jumatate acum vreo 3 zile..

Link to comment
Share on other sites

- frana de motor e mai pregnanta la diesel din cauza compresiei mai mari.

Te contrazic. Motorul diesel are compresie mai mare, da. Dar frana de motor nu e asa eficienta ca la benzinare, in ciuda compresiei...

Din cauza diferentei in care se face amestecul aer-carburant in cilindru, teoretic motorul diesel nu are frana de motor clasica, sa-i zic asa. Dieselul are nevoie de alte mecanisme ca sa "mimeze" frana de motor...

De ex., inchiderea palelor la turbo cu geometrie variabila..

Link to comment
Share on other sites

Când schimbi in jos vitezele folosind frana de motor este vreo turatie la care trebuie facuta schimbarea vitezei (in jos)?

Pâna acum nu am schimbat vitezele in jos, foloseam frâna de motor cu ultima viteza folosita pana ajungea pe la 1000 rpm, uneori mai uitam si ajungea turatia si pe la 700 rpm.

 

Cand faci down shift si mai folosesti si frana de serviciu, si calci si acceleratia ca sa faci rev matching cum se apasa- cu calcaiul pe frana si cu varful pe acceleratie sau invers? Am incercat o singura data dar cu alta masina. Bmw am inteles ca are pedalele mai apropiate.

Merci

 

Pt frana de motor normala, nu e nevoie sa faci heel and toe, ca doar nu esti pe circuit...

Poti foarte bine sa scoti din viteza, tii ambreiajul calcat, bagi in viteza inferioara si inainte sa lasi ambreiajul, urci turatia motorului din acceleratie, astfel incat, atunci cand lasi ambreiajul, turatia motorului sa fie potrivita pt treapta de viteza pe care urmeaza sa o folosesti...

Si bineinteles ca ambreiajul trebuie patinat, nu lasat brusc..

Asa, ca o mica paranteza, eu patinez foarte putin ambreiajul chiar si cand trec din 4 in 5... Niciodata nu iau piciorul brusc de pe ambreiaj.

Pt frana de motor, problemele mari pot aparea tocmai din eliberarea brusca a ambreiajului... Mai ales deca se face frana de motor din 4 in 2, sa zicem.

Calcand ambreiajul, motorul coboara la turatia de relanti. Daca nu se foloseste faza cu rev matching, daca lasi ambreiajul brusc, transmisia trebuie sa forteze motorul sa urce la 4.000rpm, sa spunem. Atunci pot aparea problemele, socul din transmisie fiind foarte mare. Aceste socuri se diminueaza mult prin patinarea ambreiajului si foarte mult (sau poate de tot) daca folosesti rev matching.

Link to comment
Share on other sites

@Rares_CJ: asa o fi cum spui tu, dar la cele non-turbo cum e? Si Pe frana de motor injectia e taiata.

@mihaipg: incearca sa le dai cu ceva (silicon, parca).

@Myx: consumul scade. Iti dai seama ca pe autostrada, nu-ti scade consumul deloc.

Edited by chiciuc
Link to comment
Share on other sites

Geamurile frame-less chiar sunt o problema iarna. Cand ingheata geamul si nu mai misca nici batut, incearca tu sa deschizi usa :) Si daca sa zicem reusesti sa o deschizi (cu sfortza), incearca sa o inchizi dupa :twoup: . Deja am facut 3 ierni cu seria 1 coupe si doaaare. Am la mine spray de dezghetare de urgenta non-stop. Am folosit deja jumatate acum vreo 3 zile..

 

Stiu ca fac probleme in sensul ca nu se deschid cand sunt inghetate, eu am vrut sa spun ca nu se strica.

Link to comment
Share on other sites

in legatura cu geamurile - multumesc de sugestia cu siliconul...insa folosit deja. Din pacate fara prea mult succes. Stau langa un lac, si cand vine gheata, masina este "incastrata". Singura solutie este apa calda/ spray. Cat despre stricat...se cam un pic... La baza, zona care se tot freaca la fiecare deschidere a ushii se matuieste. Rezultatul - dupa 3 ani se vede un pic uzura pe acolo... dar nu din asta se moare :twoup:. Usile arata genial si inca ma "gadila" cam imi spun la spalatorie - "uite ce tare se misca astea cand deschizi usa :)"

 

Cu frana de motor - eu o folosesc non-stop. Am modelul facelift, 1.6 122, cu Ef Din si tot tacamul. Nu am stricat pana acum nimic...dar sincer ma indoiesc de castigul la consum. Eu o folosesc pentru siguranta la franare..din principiu. Si inca ceva totusi ...daca este prea violenta, sunt sanse sa ai senzatii speciale si sa-ti fuga fundul de numa numa. Mde..blocare roti spate...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mi s-a intamplat si mie astazi pentru prima oara, sa fie geamul inghetat si sa nu coboare cand am deschis usa, la un 116i face lift hardTop.

O idee ar fi sa o parchez cu partea stanga la soare.

 

Am o ĂŽntrebare cam blonda, daca sunt -2 grade sau mai rece si dau cu apa pe masina se poate intampla ceva pe undeva?

Link to comment
Share on other sites

Mi s-a intamplat si mie astazi pentru prima oara, sa fie geamul inghetat si sa nu coboare cand am deschis usa, la un 116i face lift hardTop.

O idee ar fi sa o parchez cu partea stanga la soare.

 

Am o ĂŽntrebare cam blonda, daca sunt -2 grade sau mai rece si dau cu apa pe masina se poate intampla ceva pe undeva?

 

:twoup:). Well...se poate sa inghete si ea :) Nu imi dau seama care ar fi ideea...sa dai cu apa calda sa dezgheti? Daca la asta te referi, iti recomand spray de dezghetare - se gaseste la careffour de exemplu ;a vreo 10-20 lei. Am reusit cate ceva cu el lately..

 

 

Mi s-a intamplat si mie astazi pentru prima oara, sa fie geamul inghetat si sa nu coboare cand am deschis usa, la un 116i face lift hardTop.

O idee ar fi sa o parchez cu partea stanga la soare.

 

Am o ĂŽntrebare cam blonda, daca sunt -2 grade sau mai rece si dau cu apa pe masina se poate intampla ceva pe undeva?

 

La ce te referi cand spui 116i face lift HardTop?

Link to comment
Share on other sites

Mi s-a intamplat si mie astazi pentru prima oara, sa fie geamul inghetat si sa nu coboare cand am deschis usa, la un 116i face lift, (hardTop nedecapotabila).

O idee ar fi sa o parchez cu partea stanga la soare.

 

Am o ĂŽntrebare cam blonda, daca sunt -2 grade sau mai rece si dau cu apa pe masina se poate intampla ceva pe undeva?

 

:twoup:). Well...se poate sa inghete si ea :) Nu imi dau seama care ar fi ideea...sa dai cu apa calda sa dezgheti? Daca la asta te referi, iti recomand spray de dezghetare - se gaseste la careffour de exemplu ;a vreo 10-20 lei. Am reusit cate ceva cu el lately..

da, asa am facut astazi, aveam ceva zapada inghetata pe parbriz, suficienta cat sa nu pot sa merg cu masina, si am luat niste apa. Cam multa apa calda. Am o pompa manuala si am dat pe parbriz si apoi aproape pe toata masina.

Mi s-a intamplat si mie astazi pentru prima oara, sa fie geamul inghetat si sa nu coboare cand am deschis usa, la un 116i face lift hardTop.

O idee ar fi sa o parchez cu partea stanga la soare.

 

Am o ĂŽntrebare cam blonda, daca sunt -2 grade sau mai rece si dau cu apa pe masina se poate intampla ceva pe undeva?

 

La ce te referi cand spui 116i face lift HardTop?

hard top, cum zic englezii adica nu e decapotabila, are acoperis solid; fara legatura cu face lift.

Edited by Core
Link to comment
Share on other sites

Mi s-a intamplat si mie astazi pentru prima oara, sa fie geamul inghetat si sa nu coboare cand am deschis usa, la un 116i face lift, (hardTop nedecapotabila).

O idee ar fi sa o parchez cu partea stanga la soare.

 

Am o ĂŽntrebare cam blonda, daca sunt -2 grade sau mai rece si dau cu apa pe masina se poate intampla ceva pe undeva?

 

:twoup:). Well...se poate sa inghete si ea :) Nu imi dau seama care ar fi ideea...sa dai cu apa calda sa dezgheti? Daca la asta te referi, iti recomand spray de dezghetare - se gaseste la careffour de exemplu ;a vreo 10-20 lei. Am reusit cate ceva cu el lately..

da, asa am facut astazi, aveam ceva zapada inghetata pe parbriz, suficienta cat sa nu pot sa merg cu masina, si am luat niste apa. Cam multa apa calda. Am o pompa manuala si am dat pe parbriz si apoi aproape pe toata masina.

Mi s-a intamplat si mie astazi pentru prima oara, sa fie geamul inghetat si sa nu coboare cand am deschis usa, la un 116i face lift hardTop.

O idee ar fi sa o parchez cu partea stanga la soare.

 

Am o ĂŽntrebare cam blonda, daca sunt -2 grade sau mai rece si dau cu apa pe masina se poate intampla ceva pe undeva?

 

 

Trust me - my English is pretty good :). Avem exact aceeasi masina. HardTop spui la o decapotabila...cu plafon de metal (altfel spus, nu de material textil). Asta este hatchback.

 

La ce te referi cand spui 116i face lift HardTop?

hard top, cum zic englezii adica nu e decapotabila, are acoperis solid; fara legatura cu face lift.

 

 

 

Trust me - my English is pretty good :twoup:. Avem exact aceeasi masina. HardTop spui la o decapotabila...cu plafon de metal (altfel spus, nu de material textil). Asta este hatchback.

Link to comment
Share on other sites

O intrebare pentru posesorii de seria 1, la mine daca sta masina 10 zile, atunci cand plec, la cateva roti se smite cauciucul ca e aplatizat in locul in care a facut contact cu solul, pentru cateva sute de metri. La voi se intampla la fel? Am run on flat.

Am vazut o husa pentru geamuri, pt parbriz si geamuri laterale. Mi-as lua una dar e cam ieftina,240 lei. Am intrebat la 3 dealeri in Bucuresti si 1 in Pitesti. Cred ca ar putea sa "faca picioare". ma gandesc ca ar putea ajuta la problema inghetarii geamurilor iarna? Ce ziceti, merita sa iti iei?

Am descoperit ca E87, seria 1 in 5 usi are cadru la geam, ceea ce este minunat. Nu sunt sigur, m-am uitat aseara la unul si era intuneric.

Am mers cred vreo 50 km prin oras cu pneurile avand presiuni 0.5-0.6 bar mai putin decat trebuia. Au ceva cauciucurile? Nu mi-a semnalizat in bord nimic.

One more, voi cat de mult incetiniti cand treceti peste liniile de tramvai In Bucuresti? In Bucuresti cred ca nici frana de motor nu pun prea multi.

Edited by Core
Link to comment
Share on other sites

O intrebare pentru posesorii de seria 1, la mine daca sta masina 10 zile, atunci cand plec, la cateva roti se smite cauciucul ca e aplatizat in locul in care a facut contact cu solul, pentru cateva sute de metri. La voi se intampla la fel? Am run on flat.

Am vazut o husa pentru geamuri, pt parbriz si geamuri laterale. Mi-as lua una dar e cam ieftina,240 lei. Am intrebat la 3 dealeri in Bucuresti si 1 in Pitesti. Cred ca ar putea sa "faca picioare". ma gandesc ca ar putea ajuta la problema inghetarii geamurilor iarna? Ce ziceti, merita sa iti iei?

Am descoperit ca E87, seria 1 in 5 usi are cadru la geam, ceea ce este minunat. Nu sunt sigur, m-am uitat aseara la unul si era intuneric.

 

 

1 - treaba cu rotile - nu am obsevat niciodata asa ceva... este foarte ciudat - daca rotile sunt umflate corect (respectand indicatiile de pe usa), nu au nici un motiv sa se "aplatizeze", run-flat sau ne run-flat. Am aceeasi masina, tot run-flat-uri, si nu am simtit asa ceva niciodata.

 

2 - Huse de geamuri - daca ai S1 in 3 usi (fara cadru), nu poti sa le pui. Nu se inchide geamul. Dar daca ai cu cadru, eu zic sa le folosesti cu incredere - sunt foarte greu de scos fara sa deschizi usa (daca nu imposibil..intregi). Si sunt perfecte pentru vremea asta. Cred ca gasesti si mai ieftine oricum... chiar daca mai slabe calitativ. Tot isi fac treaba :twoup:

Link to comment
Share on other sites

1 - treaba cu rotile - nu am obsevat niciodata asa ceva... este foarte ciudat - daca rotile sunt umflate corect (respectand indicatiile de pe usa), nu au nici un motiv sa se "aplatizeze", run-flat sau ne run-flat. Am aceeasi masina, tot run-flat-uri, si nu am simtit asa ceva niciodata.

 

2 - Huse de geamuri - daca ai S1 in 3 usi (fara cadru), nu poti sa le pui. Nu se inchide geamul. Dar daca ai cu cadru, eu zic sa le folosesti cu incredere - sunt foarte greu de scos fara sa deschizi usa (daca nu imposibil..intregi). Si sunt perfecte pentru vremea asta. Cred ca gasesti si mai ieftine oricum... chiar daca mai slabe calitativ. Tot isi fac treaba :twoup:

1 - rotile sunt umflate corect.

 

2 pentru seria 1 in 3 usi fara cadru intrebam. Daca aveam cardu la portiere nu ma Mai interesa. Este o singura husa o singura bucata ptr parbriz si pentru geamuri portiere. Prinde putin din plafon si are ventuza pt geamuri usi cred. Oricum nu face 2.4 milioane. Nici nu au pe stoc, iar comanda o fac numai daca platesti un avans . Pretul e acelasi la toate reprez. la care am sunat. They have an art of ripping you off.

Link to comment
Share on other sites

Am mers cred vreo 50 km prin oras cu pneurile avand presiuni 0.5-0.6 bar mai putin decat trebuia. Au ceva cauciucurile? Nu mi-a semnalizat in bord nimic.

One more, voi cat de mult incetiniti cand treceti peste liniile de tramvai In Bucuresti? In Bucuresti cred ca nici frana de motor nu pun prea multi.

Am mers acum 5-6 saptamani cu o roata pe pana vreo 30 km(duminica seara(totul inchis) intre urziceni si bucuresti pana am gasit o vulcanizare).Pana acum nu am avut probleme cu cauciucul ala,dar era f fierbinte cand am tras pe dreapta.Oricum,run flat-urile sunt facute din fabrica mai rezistente la socuri si la mers pe pana etc.

Referitor la liniile de tramvai...depinde de cat de mult tii la masina(suspensii etc).

Frana de motor:pai din ce mai rasfoiesc pe forumuri,cred ca 50% nu stiu sa o foloseasca si inca 40% sunt genul ala care ii da in gura ca sa fie primul la semafor si apoi pune frana "in gat" ca sa mai si opreasca.Economic si sanatos...NOT !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.