Jump to content

DYI brat dreapta


fbuzila

Recommended Posts

Salut.

Azi a inceput sa imi scartaie ceva in dreapta fata cand invart de volan....eu zic ca e bratul dus...

As vrea sa comand piesa si sa il schimb singur.

Stiu ca trebuie date amandoua rotile jos, scutul, apoi bratul....trebuie sa mai stiu ceva?

Orice sfat e binevenit...poate o sa fac si un DYI cu poze daca intereseaza pe careva....

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

of... daca erai in Cluj mi-ar fi placut sa vin sa facem treaba impreuna...

 

Din ce stiu eu cand schimbi bratele ar trebui sa le schimbi pe amandoua si nu numai unul. Motivul ar fi ca bratul care ramane pe stanga e uzat si in timp poate afecta bratul "sanatos" ducand la uzura prematura a acestuia.

 

Despre cum se schimba nu am nici o idee dar ma pot uita in TIS si sa iti spun in linii mari cam ce ar trebui facut.

 

Bafta si daca te apuci un DIY ar fi superb.

Link to comment
Share on other sites

of... daca erai in Cluj mi-ar fi placut sa vin sa facem treaba impreuna...

 

Din ce stiu eu cand schimbi bratele ar trebui sa le schimbi pe amandoua si nu numai unul. Motivul ar fi ca bratul care ramane pe stanga e uzat si in timp poate afecta bratul "sanatos" ducand la uzura prematura a acestuia.

 

Despre cum se schimba nu am nici o idee dar ma pot uita in TIS si sa iti spun in linii mari cam ce ar trebui facut.

 

Bafta si daca te apuci un DIY ar fi superb.

131729[/snapback]

da stiu faza cu amandoua...dar parca nu as vrea acuma sa le schimb pe amandoua :)

sau oare sa mai astept pana dupa iarna sa le schimb pe amandoua? ce se poate intampla la masina cu un brat care scartaie??!! :blink:

Link to comment
Share on other sites

of... daca erai in Cluj mi-ar fi placut sa vin sa facem treaba impreuna...

 

Din ce stiu eu cand schimbi bratele ar trebui sa le schimbi pe amandoua si nu numai unul. Motivul ar fi ca bratul care ramane pe stanga e uzat si in timp poate afecta bratul "sanatos" ducand la uzura prematura a acestuia.

 

Despre cum se schimba nu am nici o idee dar ma pot uita in TIS si sa iti spun in linii mari cam ce ar trebui facut.

 

Bafta si daca te apuci un DIY ar fi superb.

131729[/snapback]

oricum daca ai ceva pasi de urmat ar fi super....cand incep o pun pe prietena-mea sa stea cu aparatul foto langa mine asa ca voi face clar un DIY...

Edited by fbuzila
Link to comment
Share on other sites

Ma pare complicat... iti trebuie niste scule mai... speciale. Iar bucsa aia e dracu! Dar ma gandesc ca daca e uzata bucsa, ar trebui sa iasa usor de pe bratz.

 

Parerea mea e urmatoarea. Cumpara tu o pereche de brate si o pereche de bucse de pe ebay.de. Vezi ca sunt un tip de bucse se cheama HydroLager in germana si cica ar fi mai bune. Apoi planifica-ti vreo 2 zile sau o zi intreaga pt treaba asta si go for it.

 

Success!

Link to comment
Share on other sites

am citit aici cam cum trebuie facut:

http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=140066

Oare trebuie sa schimb si bucsa care intra in brat??...se pare ca nu o sa iasa usor de pe brat.... :blink:

131743[/snapback]

Schimba neaparat si bucsa. Din cate stiu, bucsa nu se poate refolosi.

Recomandarea BMW este sa faci schimbarile pe ambele parti simultan. Oricum dupa ce schimbi bratul trebuie sa reglezi si directia.

Bratul ( Lemforder ) costa vreo 630 RON fara bucsa.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Schimba neaparat si bucsa. Din cate stiu, bucsa nu se poate refolosi.

Recomandarea BMW este sa faci schimbarile pe ambele parti simultan. Oricum dupa ce schimbi bratul trebuie sa reglezi si directia.

Bratul ( Lemforder ) costa vreo 630 RON fara bucsa.

131746[/snapback]

trebuie reglata directia?! :blink:

esti sigur? (ai dreptate cu bucsa....trebuie schimbata)

Link to comment
Share on other sites

Directia trebuie neaparat reglata.

Vezi ca se pare ca este foarte importanta pozitia bucsei pe brat. E o distanta "A" in a 3-a poza, care trebuie sa fie 290,9 +- 1mm, identica pe ambele parti.

post-787-1159205726_thumb.jpg

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Directia trebuie neaparat reglata.

Vezi ca se pare ca este foarte importanta pozitia bucsei pe brat. E o distanta "A" in a 3-a poza, care trebuie sa fie 290,9 +- 1mm, identica pe ambele parti.

post-787-1159205726_thumb.jpg

131756[/snapback]

hmmm....cred ca trebuie sa o bag in service....nu m-as juca asa aiurea cu directia..

eu in 30 oct ajung in romania....oare daca vin la drum asa cu ea are ceva?...imi scartaie la curbe :blink:

Link to comment
Share on other sites

Directia trebuie neaparat reglata.

Vezi ca se pare ca este foarte importanta pozitia bucsei pe brat. E o distanta "A" in a 3-a poza, care trebuie sa fie 290,9 +- 1mm, identica pe ambele parti.

post-787-1159205726_thumb.jpg

131756[/snapback]

am gasit astea pe ebay numai la 100 USD bratul...oare nu e prea ieftin?

 

http://cgi.ebay.com/BMW-3-Series-E46-Front...1QQcmdZViewItem

nu merge linkul...cred ca trebuie sa ai cont, dar uite poza:

post-212-1159218260_thumb.jpg

Edited by fbuzila
Link to comment
Share on other sites

Este suspect de ieftina si nu e specificat producatorul. Cele originale sunt facute de Lemforder.

131858[/snapback]

hmm..asa ma gandeam si eu...cred ca is ceva chinezarii sau poate refacute :blink:

cred ca imi iau de aici din magazin..sunt FEBI sau MEYLE...cam 200 euro bucata...

Link to comment
Share on other sites

Cand mi-au schimbat bratele la e46,nu mi-au reglat directia.Nici nu vad motivul.

131876[/snapback]

Asa recomanda BMW :

 

"Caution!

Before installing a new control arm, it is essential to derust the stub axle in the area of the contact face of the rubber sleeve.

Align/adjust front axle after assembly."

Link to comment
Share on other sites

Asa recomanda BMW :

 

"Caution!

Before installing a new control arm, it is essential to derust the stub axle in the area of the contact face of the rubber sleeve.

Align/adjust front axle after assembly."

131882[/snapback]

 

 

Stiu Paul ce scrie in Tis.

 

Scrie acolo si ca placutele la E39 se pun stanga-dreapta,si tot felul de alte minunatii.

 

Eu mi-am spus parerea,din partea mea poate sa faca geometria :blink:

 

PS

 

Cel mai sigur sa intrebe la un service BMW,asa afla sigur metoda corecta.

Link to comment
Share on other sites

Stiu Paul ce scrie in Tis.

 

Scrie acolo si ca placutele la E39 se pun stanga-dreapta,si tot felul de alte minunatii.

 

Eu mi-am spus parerea,din partea mea poate sa faca geometria :blink:

 

PS

 

Cel mai sigur sa intrebe la un service BMW,asa afla sigur metoda corecta.

131884[/snapback]

 

:)

oricum o fac ca o sa imi schimb pana la urma la service totul...ca nu vreau sa ma vad cu masina desfacuta de mine si sa nu o mai pot pune la loc :)

oricat de mult mi-ar place sa cred ca ma pricep la toate nu e asa...

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca sunt 2 piese perfect identice dimensional. Fie ele si pentru BMW. Si chiar daca ar fi e posibil sa fie un mic joc si sa nu o mai montezi exact pe aceeasi pozitie. Asemenea abateri ar putea cauza abateri ale geometriei.

Abaterile probabil sunt si mai mari daca se pune o piesa de la alt producator.

Cred ca e mai precaut sa se regleze geometria dupa asemenea interventii. Parerea mea. Eu asa as face. As cheltui un pic dar poate as economisi la uzura anvelopelor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.