Jump to content

Problema necunoscuta la e34 diesel


Calin

Recommended Posts

Instalatia e ok, termostat, robineti caldura, conducte, temperaturi. Apa fierbinte ajunge in caloriferul din bord insa, caldura vine foarte slab. Aerul e doar umpic caldut. Am desfacut torpedou, am verificat clapete, robineti, caloriferul abia pui mana pe el ce fierbinte este. Dar totusi caldura e aproape zero.

Ce sa stiu sa mai fac, unde sa mai caut? deja incep sa-mi pierd nervii cu masina asta.

Link to comment
Share on other sites

Debitul e normal, treptele de viteza functioneaza toate, directionarile de aer sint ok. Temp .e la fel peste tot, indiferent ca sufla la parbriz sau picioare.

edit: cu un singur lucru nu sint in clar, de ce la calorifer vin 3 conducte. Doua sint turul si returul dar ce face a treia? nu am mai vazut niciodata calorifer cu 3 conducte si am vazut destule pana acum.

Sa fie oare 2 radiatoare suprapuse si sa aibe un retur comun? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Poate doar pare debitul bun. Sa nu fie filtrul de polen imbacsit. Poti incerca sa-l scoti sa vezi daca se schimba ceva. tot atunci poti pune mana direct la aeroterma sa vezi cat de fierbinte e aerul. Si ar mai putea fi caloriferul infundat, sa nu se incalzeasca toata suprafata. Asta tot asa o afli, cand desfaci sa ajungi la filtru ai acces si la calorifer.

PE bord in mers isi schimba pozita spre rece acul de la temperatura motor?

Link to comment
Share on other sites

Filtrul polen l-am scos afara, caloriferul e fierbinte. Acul de la apa sta la normal. Pompa auxiliara de apa functioneaza si ea.

Nu stiu ce sa mai verific, am aerisit si instalatia. Mi se pare tare ciudat conceput sistemul de incalzire, l-au complicat cu o gramada de pompe si by-pass-uri.

Totusi ce face a treia conducta?

Debitul e ok, am schimbat carbunii de la motor si am gresat bucsele. Iti arunca jarul de la tigara cand dau la maxim. Totusi pe recirculare parca o idee putin mai cald dar departe de cum ar fi normal.

Link to comment
Share on other sites

Filtrul polen l-am scos afara, caloriferul e fierbinte. Acul de la apa sta la normal. Pompa auxiliara de apa functioneaza si ea.

Nu stiu ce sa mai verific, am aerisit si instalatia. Mi se pare tare ciudat conceput sistemul de incalzire, l-au complicat cu o gramada de pompe si by-pass-uri.

Totusi ce face a treia conducta?

 

incearca in TIS sa vezi poate arata acolo

Link to comment
Share on other sites

Poate totusi esti obisnuit cu alta temperatura la gurile de aer si ti se pare ca nu baga cald. :twoup:

Daca ai putea sa faci o comparatie si cu alt E34 diesel, poate saraca baga normal.

De regula sunt cateva cauze standard atunci cand nu baga cald insa tu vad ca le-ai demontat pe toate. Pe mine ma depasesc fenomenele paranormale, ma retrag. :) Spor!

Link to comment
Share on other sites

Poate totusi esti obisnuit cu alta temperatura la gurile de aer si ti se pare ca nu baga cald. :twoup:

Daca ai putea sa faci o comparatie si cu alt E34 diesel, poate saraca baga normal.

De regula sunt cateva cauze standard atunci cand nu baga cald insa tu vad ca le-ai demontat pe toate. Pe mine ma depasesc fenomenele paranormale, ma retrag. :) Spor!

Link to comment
Share on other sites

si la e 46 e cam la fel. cel putin la mine asa este insa cred ca e de vina aeroterma sau robinetul de caldura. pe recirculare baga mai cald, si nu la temperatura maxima. daca dau la 23 sau 24 de grade parca e mai ok decat la 32. eu am schimbat aeroterma cu una de la benzinar si poate d aia face figuri si nu retin daca si robinetul e pus tot de la aia. am desfundat si caloriferul dar degeaba. baga ceva mai bine dar nu destul. o sa incerc sa verific iar robinetul de caldura sa il curat mai bine si apoi am sa incerc sa schimb piesa cu tepi sa vad daca cupleaza mai bine. sunt si eu curios cum se va termina povestea asta cu caldurile. spor caline
Link to comment
Share on other sites

Totusi ce face a treia conducta?

Ai doua conducte de tur, una pentru partea soferului, alta pentru pasager si a 3-a conducta este de retur.

Se si vede ca dinspre ansamblul de robineti/valve vin doua conducte.

 

1. Ai verificat cele doua conducte care ies din robineti? Sunt fierbinti? Daca nu sunt fierbinti inseamna ca e ceva in neregula cu robinetii sau cu comanda lor.

 

2. Conducta de retur este si ea fierbinte? Daca nu e, inseamna ca este infundat caloriferul.

 

3. Aeroterma sufla aer corect, nu este vreo clapeta blocata cumva?

 

4. Exista o clapeta care mixeaza aerul cald de la calorifer cu aer proapsat si neincalzit din exterior. Nu a ramas cumva deschisa si baga prea mult aer neincalzit?

Link to comment
Share on other sites

Am zis in primul post ca am verificat tot ce se putea verifica si totul era in ordine (cel putin asa am crezut). Toate furtunele fierbinti, circuitul ok dar caldura aproape zero. Ce mi-a dat de gandit a fost ca, cu motorul pornit si incalzit la 90 cand porneam ventilatia venea un puf de cald si imediat dupa aceea se racea instant.

De la bun inceput am suspectat robinetii, pompa auxiliara de apa si intrarile/iesirile din ea. Initial am crezut ca era pus vreun furtun gresit dar n-a fost asa. Am demontat tot ansamblul de robineti si pompa aux. si l-am imprastiat pe masa. Robinetii erau buni, inchideau bine etc. Insa problema a fost la pompa aux. Ea functiona, am scris si in primul post dar din pacate functiona doar motorasul din ea, nu si rotorul. Am alimentat-o si am observat ca palele rotorului nu se miscau deloc. Am desfacut corpul pompei si am observat ca rotorul pompei era format dintr-un magnet fixat intre doua discuri. La unul dintre discuri erau atasate palele care circulau apa. Insa ansamblul era rupt, unul din discuri era rupt de pe magnet. Original era lipit cu ceva solutie ,am curatat-o si l-am lipit cu solutie Sico de la volane, un lipici excelent care rezista si la temp.

Am verificat-o si am montat-o inapoi pe masina, am pus antigel nou, am aerisit instalatia. Acum se poate sta in chiloti in masina, aerul te frige la degete.

Link to comment
Share on other sites

Ssitemul (dupa parerea mea) e cam prost conceput. S-au complicat cam mult cu acea pompa suplimentara, la fel de bine se putea monta un robinet termostatat cu 3 cai. Din cauza acestei pompe defecte circuitul nu sa aerisit complet, caloriferul nu sa umplut cu lichid. Practic aerisirea sistemului cu o pompa defecta nu se poate face. Caldura slaba care am simtit-o se datora doar din cauza aburului care ajungea in calorifer. Dupa remediere si aerisire am facut niste masuratori cu un termometru. Tururile erau cam la 60 grade iar temp. aerului din habitaclu era in jur de 50.

post-8540-1291316703_thumb.jpg

post-8540-1291316712_thumb.jpg

post-8540-1291316721_thumb.jpg

post-8540-1291316736_thumb.jpg

post-8540-1291316747_thumb.jpg

post-8540-1291316756_thumb.jpg

post-8540-1291316768_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ssitemul (dupa parerea mea) e cam prost conceput. S-au complicat cam mult cu acea pompa suplimentara, la fel de bine se putea monta un robinet termostatat cu 3 cai. Din cauza acestei pompe defecte circuitul nu sa aerisit complet, caloriferul nu sa umplut cu lichid. Practic aerisirea sistemului cu o pompa defecta nu se poate face. Caldura slaba care am simtit-o se datora doar din cauza aburului care ajungea in calorifer. Dupa remediere si aerisire am facut niste masuratori cu un termometru. Tururile erau cam la 60 grade iar temp. aerului din habitaclu era in jur de 50.

 

nice job...super meserias :twoup:

Link to comment
Share on other sites

foarte misto, trebuie sa imi fac si eu curaj sa desfac sistemul. Baga caldura dar stiu sigur ca poate mai mult...In plus pe mijloc cred ca am o clapeta blocata, baga doar aer rece asa ca iarna inchid mijlocul complet. ...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.