Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

pornire la rece


Recommended Posts

masina 525d 2002...acum vreo doua zile n-am pornit-o o zi si ceva ...intre timp s-a facut foarte frig...cand sa pornesc : bateria era dusa...(intradevar am lasat telefonul in car kit fiind descarcat si in plus cred ca are si cv probleme ca abia l-am cumparat)...am pornit-o impinsa ...problema mea este urmatoarea: de cand s-a facut frig nu mai porneste la sfert ca inainte(sta putin pe ganduri) ..acum mi-a facut faza cu bateria... e posibil sa fie din cauza bateriei problema? sau cv bujii?....multumesc anticipat..
Link to comment
Share on other sites

Poate sa nu porneasca bine din cauza bateriei, nu este exclus. Poti incepe prin a verifica bateria. Pornirea grea in cazul in care ai bateria buna se mai poate datora bujiilor in cazul in care porneste greu numai la rece, dar am auzit ca mai poate si si din cauza alternatorului sau a pompelor de combustibil. Si eu am cam aceeasi problema, doar ca la min porneste greu prima data la rece,indiferent daca e vara, insa daca e cald motorul porneste la sfert de cheie. Prima data am zis ca o sa schimb bujiile si sa vedem daca isi revine sau trebuie sa caut alta solutie. Ar mai putea fi pompa insa dupa gandirea mea spun ca daca ar fi pompa de vina, odata ce am pornit motorul-> il opresc dupa 5-10 sec, a doua oara ar trebui sa o ia din prima , insa nu o ia decat din prima abia dupa ce urca un pic acul de la temp. Revin cu detalii dupa ce schimb bujiile, lunea viitoare.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Poate sa nu porneasca bine din cauza bateriei, nu este exclus. Poti incepe prin a verifica bateria. Pornirea grea in cazul in care ai bateria buna se mai poate datora bujiilor in cazul in care porneste greu numai la rece, dar am auzit ca mai poate si si din cauza alternatorului sau a pompelor de combustibil. Si eu am cam aceeasi problema, doar ca la min porneste greu prima data la rece,indiferent daca e vara, insa daca e cald motorul porneste la sfert de cheie. Prima data am zis ca o sa schimb bujiile si sa vedem daca isi revine sau trebuie sa caut alta solutie. Ar mai putea fi pompa insa dupa gandirea mea spun ca daca ar fi pompa de vina, odata ce am pornit motorul-> il opresc dupa 5-10 sec, a doua oara ar trebui sa o ia din prima , insa nu o ia decat din prima abia dupa ce urca un pic acul de la temp. Revin cu detalii dupa ce schimb bujiile, lunea viitoare.

Bafta!

ms frumos pt raspuns...si la mine porneste greu doar prima data(dimineata) si doar la frig (cand e cald o ia la sfert)...dupa daca opresc motorul si stau 5-10 sec si pornesc iar o ia imediat ...
Link to comment
Share on other sites

La diesel bujiile functioneaza doar la pornirea motorului, in rest stau stinse...

imi permit sa te contrazic. nu folosesc doar pana ce porneste motorul ci si dupa un timp scurt. Se explica si prin faptul ca mai multe pers au av probleme cu pornirea greoaie si tremurul de motor. La schimbarea bujiilor porneste din prima si nici nu mai tremura deloc motorul.

Link to comment
Share on other sites

Doryan, la o masina de 8 ani ar fi indicat sa schimbi bujiile, fara sa mai stai pe ganduri. Panaramele pleaca mai greu, dar pleaca si cu 3 bujii functionale. insa, racindu-se vremea si, poate, pierzandu-si proprietatile bateria, simptomele descrise de tine sunt normale pentru un diesel la care nu mai duc toate cele 6 bujii. Un alt sfat - verifica in compartimentul motor cablul de curent care vine de la baterie, la un moment dat exista o piulita care-l strange si din el pleaca alte ramificatii, e posibil sa se fi slabit si aia.
Link to comment
Share on other sites

La diesel bujiile functioneaza doar la pornirea motorului, in rest stau stinse...

imi permit sa te contrazic. nu folosesc doar pana ce porneste motorul ci si dupa un timp scurt. Se explica si prin faptul ca mai multe pers au av probleme cu pornirea greoaie si tremurul de motor. La schimbarea bujiilor porneste din prima si nici nu mai tremura deloc motorul.

La diesel se incalzesc bujiile, devin incadescente, si ajuta la primele explozii ale motorului, ele functioneaza cateva secunde dupa pornire, evident ca daca sunt stricate porneste mai greu si intrerupt, pt ca cilindrii neasistati de bujie nu o iau asa usor.

Diferenta fata de benzina este capitala, motorul pe benzina nu va functiona niciodata fara bujii, in schimb dieselul da.

Link to comment
Share on other sites

La diesel se incalzesc bujiile, devin incadescente, si ajuta la primele explozii ale motorului, ele functioneaza cateva secunde dupa pornire, evident ca daca sunt stricate porneste mai greu si intrerupt, pt ca cilindrii neasistati de bujie nu o iau asa usor.

Diferenta fata de benzina este capitala, motorul pe benzina nu va functiona niciodata fara bujii, in schimb dieselul da.

Bujiile stau aprinse la diesel proportional cu temperatura motorului, nu numai cateva secunde, ci pot sta si 5-6 minute dupa pornire daca de ex, ambientul are -10 grade......

Iar motorul diesel si cel cu benzina (vis-a-vis de bujii) nu au nici o asemanare.

Link to comment
Share on other sites

bineinteles ca stiam faza cu bujiile de benzina , ca doar am avut motor pe benz si le-am si schimbat de o multime de ori. Eu ma refeream la releul de bujii pe benzina a carui principiu nu il cunosc. Ma gandesc ca se poate defecta si ala si astfel sa nu dea scanteia exact la momentul potrivit sau sa intarzie un pic pornirea. Nush, imi dau cu parerea. La asta nu ma pricep.

O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

la faza cu pornirea grea trebuie sa gasesc si eu o alta solutie, bujiile le-am schimbat(aveam 3 arse din 4) insa tot nu o ia din prima, invarte 1-2 sec sau mai mult pana porneste. Cei drept ca pornirea se face fin, nu mai tremura motorul. Chestia e ca nu stiu ce altceva as putea verifica...
Link to comment
Share on other sites

@dereglatu

De unde stii ca stau bujiile "aprinse" mai multe minute, in functie de temperatura ambientala?

am eu o banuiala.... :twoup: :) :) pune si tu un bec in paralel cu bujia sa te convngi.... :twoup: :twoup:

La majoritatea diesel-urilor, bujiile se sting odata cu indicatorul din bord. Adica sunt oprite inca de dinainte sa pornesti motorul.

Am inteles ca sunt si alt tip de relee, pe generatiile noi de motoare, care opresc bujiile la cateva secunde dupa pornirea motorului.

Temperatura generata de comprimarea aerului este foarte mare (cateva sute de grade celsius) si daca adaugi si temperatura provocata de explozia in sine, banuiesc ca este suficient sa incalzeasca suprafata cilindrilor, astfel incat acestia sa nu mai "fure" din temperatura necesara motorinei de a se aprinde...

Gandeste-te cate rotatii complete face motorul in 5 minute.. 5x750=3.750. E vorba deja de cateva zeci de mii de grade celsius generate de compresie si aprindere...

Nu cred ca mai este nevoie de bujii..

Link to comment
Share on other sites

genu asta de calcul depaseste toate principiile matematicii si fizicii :twoup: nu e suficienta doar temperatura generata de aprindere in functie de temperatura sunt modele care stau mai mult timp aprinse nu doar inainte de pornire un electrician profesionist iti poate da detalii, iar bujiile sa stii ca se gasesc pe comanda si dupa criteriul de aprindere, timpi, si in functie de tipul motor.
Link to comment
Share on other sites

In privinta asta nu-mi fac griji, stai u linistit. Stiu eu ca la cj se face mai multa scoala dar si eu tot de acolo provin :twoup: o iau simplu ca sa intelegi:degeaba aduni 1 oaie cu 1oaie ca tot nu e = un berbec. daca ceea ce sustii u e valabil si practic demonstreaza-o si atunci promit ca nu o sa te mai contrazic. Pana atunci mai vedem.
Link to comment
Share on other sites

Ca sa demonstrez, ar trebui sa construiesc un motor de la zero, deci nu am cum..

Calculele sunt valabile..

Tu stii cum se aprinde motorina? Stii ca, prin comprimare, orice gaz se incalzeste? Stii ca temperatura aerului comprimat in cilindru, la fiecare rotatie, depaseste 300 grade celsius?

Daca inmultesti 300 (grade) x 750 (rpm) x 5 (minute), cam cate grade genereaza motorul, numai prin comprimarea aerului?

Link to comment
Share on other sites

stiu foarte bine, si nu e vb de peste 300grade ci intre 540 si 750 exact in momentul in care se produce explozia dar in functie de motor poate fi si mai mare temperatura. Ca sa te fac inteles iti recomand sa citesti un pic despre releul de bujii, principii de functionare, cat timp poate sa trimita curent, in ce relatii face incalzirea, ce senzori ii dau comanda si atunci o sa vezi ca temperatura mare nu e suficienta pt a functiona motorul in parametrii. De aceea, doar dupa ce motorul e cald si are deja o temperatura suficienta, bujiile nu mai au nici o legatura cu pornirea sau functionarea motorului. Iti mai dau un exemplu: pornesti motorul pe timp de ger, cu bujiile praf, sa zicem, il lasi sa mearga cateva zeci de secunde si il opresti. Daca ar fi cum zici u, acele cateva sute de grade acumulate ar trebui sa fie suficiente ca sa porneasca motorul fara a mai folosi bujiile si totusi releul da iar comanda de incalzire.
Link to comment
Share on other sites

Da, in exemplul tau caldura este absorbita de blocul motor, etc. Logic ca releul va porni bujiile din nou.

Tot ce vroiam sa zic e ca, dupa pornire, motorul isi genereaza destula caldura necesara aprinderii motorinei.. Si ca bujiile nu raman pornite 5 minute, cum zicea un coleg..

Bineinteles ca daca motorul e rece si il opresti de n ori in 5 minute, bujiile vor functiona de fiecare data cand il repornesti..

I rest my case.

Link to comment
Share on other sites

in functie de cat de repede creste temperatura motorului, bujiile inca au consum de curent cand e rece tare, acuma nu pot sa zic cate minute ca asta nu am probat niciodata. insa si la modelul meu din 2000 releul inca trimite curent dupa pornirea motorului daca e rece bine afara dar nu am facut un test de timp sa vad cat mentine incarcarea. Numai bine!
Link to comment
Share on other sites

La majoritatea diesel-urilor, bujiile se sting odata cu indicatorul din bord. Adica sunt oprite inca de dinainte sa pornesti motorul.

Gandeste-te cate rotatii complete face motorul in 5 minute.. 5x750=3.750. E vorba deja de cateva zeci de mii de grade celsius generate de compresie si aprindere...

Nu cred ca mai este nevoie de bujii..

Nene...... tu te auzi, pardon, te citesti cand vorbesti?????

Adica cam cum vine asta "sunt oprite inca de dinainte sa pornesti motoru"....???

"zeci de mii de grade celsius " ?????? :twoup: :) :) cam la cate grade se topeste fonta? stii? si apoi mai ai o problema..... grava......aproppos de chiuleala.......cum adica gazele se incalzesc prin comprimare? io iti dau 2 exemple simple intalnite zilnic...... gazul din bricheta si gazul din rezervorul de GPL..... ia pune talica mana pe rezervor si vezi.....nu cumva e rece?

 

......auzi la el.....".zeci de mii de grade celsius "...... :twoup:

Edited by dereglatu
Link to comment
Share on other sites

Mda.. Sper ca glumiti.. Sau cineva e un pic tolomac, si nu cred ca sunt eu..

Deci, mai explic odata.

1. Nu am zis nicaieri ca motorul produce zeci de mii de grade instant..

Daca stai putin sa te gandesti, nu ti se pare ca motoarele astea transforma energia termica in mecanica?

Ne asta e scopul motorului: sa transforne caldura in miscare? (Am fost cat de plastic am putut)

Cam cate grade crezi ca rezulta in urma combustiei? 2?

Mi s-a parut ca am fost explicit: daca inmultesti gradele rezultate in urma fiecarei explozii x 750rpm (cam atat are un diesel, nu?) x 5 minute (cat ai zis tu), cam cat iti da?

Nu am zis ca gata, in secunda 1 motorul se topeste.. Daca o iei asa cum vrei tu, atunci ai dreptate, si asta ar insemna ca iti topesti toata masina, cu asfalt cu tot, la un drum de 100km.. Si apropo de gaze.. Tu cum crezi ca se aprinde motorina? Prin compresie? Compresia aerului, logic. Ca doar nu s-a aprinde ca si cum ai da cu ciocanul in ea, nu?

Deci, aerul intra in motor, pistonul urca, il comprima si da, culmea, il incalzeste.. Asa se aprinde motorina, ea fiind pulverizata de injector in masa acea de aer (gaz) incalzita prin comprimare..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.