Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

pornire la rece


Recommended Posts

Revenind la bujii, exista pana la urma siguranta pe bujii la un 525d e 39?

da, exista, dar nu cred ca e arsa , se afla in blocul de sigurante de langa calculatorul de motor. E un pachet negru sau alb de 4 sigurante cu un capac.

 

Mda.. Sper ca glumiti.. Sau cineva e un pic tolomac, si nu cred ca sunt eu..

Deci, mai explic odata.

....

Mi s-a parut ca am fost explicit: daca inmultesti gradele rezultate in urma fiecarei explozii x 750rpm (cam atat are un diesel, nu?) x 5 minute (cat ai zis tu), cam cat iti da?

in primul rand eu nu te-am jignit, in al doilea rand mai studiaza talica ce scrii adica daca tot te avanti in discutii de astea... citeste princiupiul al doilea al termodinamicii si apoi fa comentarii, ca se intoarce bietul Rudolph Diesel in mormant. El a inventat motorul asta prin 1890 sau 92, daca nu ma insel, si de atunci numai asa functioneaza. In camera de ardere nu sunt mai mult de 5-700 grade celsius si explozia are loc in momentul in care motorina se autoaprinde in contact cu aerul incalzit prin comprimare , da, e adevarat ca aerul se incalzeste prin comprimare (nu toate gazele, depinde de densitate), dar in momentul cand motorul e rece nu e suficient sa comprimi aer ca sa ai o temperatura de autoaprindere, ca de'aia se vaita oamenii pe aici ca nu le pornesc motoarele la rece, iar o amarata de bujie "care se opreste inainte sa pornesti motorul" nu face in pistoane nici macar 250 grade.....Daca ai fi avut curiozitatea sa pui un bec in paralel cu bujia ai fi constatat ca e cum zic eu, adica bujiile se sting intr-un interval cuprins intre 3-4 secunde pana la 600 secunde in functie de temperatura motorului. pentru simplul fapt ca ti ti se stinge becul dupa o secunda, nu inseamna ca bujiile nu merg.Daca ai fi avut vreun diesel clasic cu un jet de injectie / ciclu (ex. td de la bmw) ai fi constatat ca becul se stinge dupa vreo 10 secunde, iar daca dai inainte sa se stinga la automat s-ar putea chiar sa ai surpriza sa nu porneasca. dieselurile noi cu 2-7 jeturi de injectie pe ciclu, in afara ca injecteza direct in piston sunt optimizate pentru pornire, deci autoexplozia motorinei este controlata electronic cu senzori de detonatie si regulatori de debit. de aceea becul e cumva simbolic , dar presupun ca nu ai avut un diesel performant in vreo iarna tare friguroasa ai fi constatat ca becul care se stinge dupa o secunda , de fapt sta aprins chiar vreo 5-8 secunde...... de ce? citeste manualul de instructiuni al masinii si ai sa vezi ca spune ca este recomandat sa dai la automat dupa ce acesta se stinge, timp suficient ca bujiile sa incalzeasca camera de ardere aproape suficient cat sa existe explozie.

Edited by dereglatu
Link to comment
Share on other sites

e bine de stiut si de verificat inainte de a schimba. O intrebare: cum se verifica(profesional) releul de bujii pt a fi sigur ca functioneaza exact cat ar trebui. Nu am apucat sa ma bucur mult de pornirea ok, intradevar era mult mai cald afara, si acuma iar porneste destul de greu(3-4sec) dupa ce s-a racit iar. Alta chestie nu-mi trece prin minte pt ca inainte pornea ok.
Link to comment
Share on other sites

salut george ! ia lamureste-ma putin te rog in legatura cu o releul si bujiile astea. am facut o testare la tine prin vara si mi-ai zis ca am o eroare pe releul de bujii. atunci imi pornea stas, dar de vreo saptamana s-a cam schimbat treaba. imi porneste foarte greu si scoate un nor de fum alb imediat dupa pornire. azi dimineata am dat la automat si a pornit cu o secunda inainte sa ma lase bateria. maine nu cred ca mai porneste ... plus ca in timp ce dedeam la automat au inceput sa licare martorii de la ABS si ASC. intrebarea este, daca am eroare de releu trebuie sa schimb releul neaparat sau este posibil ca el sa fie in regula si eroarea sa provina din bujii.
Link to comment
Share on other sites

de obicei daca ai eroare pe releul de bujii inseamna ca nu merge deloc sau ti-s duse toate bujiile. Mie pe tester nu imi apare nimic insa daca sunt pana in 5 grade celsius porneste ok si daca e mai frig deja invarte 3-4 sec pana o ia. Inainte sa schimb bujiile scotea fum alb la pornire indiferent de temp de afara, insa numai la rece acuma nu mai scoate fum alb dar pe frig porneste tot greu. Mecanicul ce mi le-a schimbat mi-a zis ca de vreme ce au fost 3 bujii arse ar trebui schimbat releul insa nu stiu cum se poate verifica daca functioneaza corect sau nu inainte sa-l schimb.
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca releul ala poate functiona incorect, daca e stricat e stricat si gata.

Trebuie vazut daca intra curent in releu.

Daca nu intra, trebuie schimbata siguranta de care spuneam mai devreme, 100A in portbagaj.

Daca intra curent in releu dar nu iese e clar releul si trebuie schimbat.

Daca sunt arse mai multe bujii, merita de schimbat toate.

Intrebarea e daca atunci cand s-au schimbat bujiile a verificat mecanicul cu bujia afara din motor daca se inroseste cand pui contactul?

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca releul ala poate functiona incorect, daca e stricat e stricat si gata.

Trebuie vazut daca intra curent in releu.

Daca nu intra, trebuie schimbata siguranta de care spuneam mai devreme, 100A in portbagaj.

Daca intra curent in releu dar nu iese e clar releul si trebuie schimbat.

Daca sunt arse mai multe bujii, merita de schimbat toate.

Intrebarea e daca atunci cand s-au schimbat bujiile a verificat mecanicul cu bujia afara din motor daca se inroseste cand pui contactul?

de schimbat le-am schimbat pe toate, bineinteles si bujiile au fost verificate inainte de montare. Alta chestie nu imi trece prin minte avand in vedere ca numai cand e sub o anumita temperatura nu porneste normal. Ma gandesc ca daca releul nu ar functiona deloc ar face ca si inainte de a schimba bujiile, ar scoate in continuare fum si ar invarti mai mult pana sa porneasca. Iar ïn ceea ce priveste explicatia ta cu releul, nu cred ca e asa de simplu. Poate sa trimita curent mai putin timp din cauza lui sau a altor cauze(daca pun contactul de mai multe ori inainte sa dau la cheie porneste mai repede). Faza asta cu verificatul de releu e ca si acela pe care l-am incercat eu cu bujiile din motor(vine curent -merge; nu vine curent - defect). Vreau sa stiu insa ceva profesional, cu aparat, cum se poate verifica si nu babeste¨ . Ms oricum de ajutor.

O zi buna!

Link to comment
Share on other sites

salut george ! ia lamureste-ma putin te rog in legatura cu o releul si bujiile astea. am facut o testare la tine prin vara si mi-ai zis ca am o eroare pe releul de bujii. atunci imi pornea stas, dar de vreo saptamana s-a cam schimbat treaba. imi porneste foarte greu si scoate un nor de fum alb imediat dupa pornire. azi dimineata am dat la automat si a pornit cu o secunda inainte sa ma lase bateria. maine nu cred ca mai porneste ... plus ca in timp ce dedeam la automat au inceput sa licare martorii de la ABS si ASC. intrebarea este, daca am eroare de releu trebuie sa schimb releul neaparat sau este posibil ca el sa fie in regula si eroarea sa provina din bujii.

 

 

sa imi spuneti si mie daca stiti:

1. dupa schimbarea releului de bujii trebuie stearsa eroarea pe tester sau aceasta dispare automat dupa montarea unui releu nou.

2. in timp ce dau la automat se aprind de mai multe ori martorii de la ABS si ASC. (mentionez ca porneste ffffff greu )

Edited by Robert.M
Link to comment
Share on other sites

salut george ! ia lamureste-ma putin te rog in legatura cu o releul si bujiile astea. am facut o testare la tine prin vara si mi-ai zis ca am o eroare pe releul de bujii. atunci imi pornea stas, dar de vreo saptamana s-a cam schimbat treaba. imi porneste foarte greu si scoate un nor de fum alb imediat dupa pornire. azi dimineata am dat la automat si a pornit cu o secunda inainte sa ma lase bateria. maine nu cred ca mai porneste ... plus ca in timp ce dedeam la automat au inceput sa licare martorii de la ABS si ASC. intrebarea este, daca am eroare de releu trebuie sa schimb releul neaparat sau este posibil ca el sa fie in regula si eroarea sa provina din bujii.

 

 

sa imi spuneti si mie daca stiti:

1. dupa schimbarea releului de bujii trebuie stearsa eroarea pe tester sau aceasta dispare automat dupa montarea unui releu nou.

2. in timp ce dau la automat se aprind de mai multe ori martorii de la ABS si ASC. (mentionez ca porneste ffffff greu )

faza cu releul nu stiu, acuma trebuie sa verific si eu insa de clipirea martorilor pot sa iti spun sigur ca nu mai ai baterie sau e f putin incarcata. incearca sa mergi cu ea vreo jumate de ora, o ora si dupa ce se raceste incearca iar. Daca tot asa face e 100%bateria. Cand ai bateria buna invarte foarte repede chiar daca nu porneste(din anumite cauze).

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

salut george ! ia lamureste-ma putin te rog in legatura cu o releul si bujiile astea. am facut o testare la tine prin vara si mi-ai zis ca am o eroare pe releul de bujii. atunci imi pornea stas, dar de vreo saptamana s-a cam schimbat treaba. imi porneste foarte greu si scoate un nor de fum alb imediat dupa pornire. azi dimineata am dat la automat si a pornit cu o secunda inainte sa ma lase bateria. maine nu cred ca mai porneste ... plus ca in timp ce dedeam la automat au inceput sa licare martorii de la ABS si ASC. intrebarea este, daca am eroare de releu trebuie sa schimb releul neaparat sau este posibil ca el sa fie in regula si eroarea sa provina din bujii.

 

 

sa imi spuneti si mie daca stiti:

1. dupa schimbarea releului de bujii trebuie stearsa eroarea pe tester sau aceasta dispare automat dupa montarea unui releu nou.

2. in timp ce dau la automat se aprind de mai multe ori martorii de la ABS si ASC. (mentionez ca porneste ffffff greu )

 

 

dupa cum am anticipat ca nu va mai porni masinutza mea, astazi sa intamplat minunea. am dat la automate pana cand am lesinat bateria. mi s-au aprins toti matorii posibili si imposibili de ziceai ca bordul e in locul bradului de craciun si la sfarsit cand nu mai avea vlaga deloc se aprindeau si farulurile. dar nu m-am lasat batut. am chemat pe cineva cu cabluri de curent sa imi dea curent. am legat cablurile la baterie, dar era deja lesinata... oricum se mai scremea putin, dar nici gand de pornire. a incercat si prietenul meu sa lege cablurile in fata la motor direct pe bornele alea. zicea ceva ca pune masa pe caroseria masinii. eu nu am auzit de asa ceva in viata mea, dar a zis ca raspunde el de tot daca se intampla ceva. masina nu a pornit nici asa ... in fine am luat bateria ca sa o pun pe redresor. nu stiu daca mai e buna sau nu ca are cam 3 ani, dar pe ea apare becul galben aprins unde si scrie ca necesita incarcare. acum abia astept sa o pornesc si ma duc cu ea sa ii schimb releul si bujiile cat mai repede ca nu mai e de gluma. apoi voi vedea daca trebuie schimbata si bateria. va sfatuiesc pe toti care aveti probleme cu pornirea, bujiile sau bateria sa luati masuri si sa nu mai stati pe ultima suta de metrii ca mine si ca primarii de orase cand da zapada si trebuie sa dezapeseasca.

Link to comment
Share on other sites

salut george ! ia lamureste-ma putin te rog in legatura cu o releul si bujiile astea. am facut o testare la tine prin vara si mi-ai zis ca am o eroare pe releul de bujii. atunci imi pornea stas, dar de vreo saptamana s-a cam schimbat treaba. imi porneste foarte greu si scoate un nor de fum alb imediat dupa pornire. azi dimineata am dat la automat si a pornit cu o secunda inainte sa ma lase bateria. maine nu cred ca mai porneste ... plus ca in timp ce dedeam la automat au inceput sa licare martorii de la ABS si ASC. intrebarea este, daca am eroare de releu trebuie sa schimb releul neaparat sau este posibil ca el sa fie in regula si eroarea sa provina din bujii.

 

 

sa imi spuneti si mie daca stiti:

1. dupa schimbarea releului de bujii trebuie stearsa eroarea pe tester sau aceasta dispare automat dupa montarea unui releu nou.

2. in timp ce dau la automat se aprind de mai multe ori martorii de la ABS si ASC. (mentionez ca porneste ffffff greu )

 

 

dupa cum am anticipat ca nu va mai porni masinutza mea, astazi sa intamplat minunea. am dat la automate pana cand am lesinat bateria. mi s-au aprins toti matorii posibili si imposibili de ziceai ca bordul e brad de craciun si la sfarsit cand nu mai avea vlaga deloc se aprindeau si farurile. dar nu m-am lasat batut. am chemat pe cineva cu cabluri sa imi dea curent. am legat cablurile la baterie, dar era deja lesinata... oricum se mai scremea putin, dar nici gand de pornire. a incercat si prietenul meu sa lege cablurile in fata la motor direct pe bornele alea. zicea ceva ca pune masa pe caroseria masinii. eu nu am auzit de asa ceva, dar a zis ca raspunde el de tot daca se intampla ceva. masina nu a pornit nici asa ... in fine am luat bateria ca sa o pun pe redresor. nu stiu daca mai e buna sau nu ca are cam 3 ani, dar pe ea apare becul galben aprins unde si scrie ca necesita incarcare. acum abia astept sa o pornesc si ma duc cu ea sa ii schimb releul si bujiile cat mai repede ca nu mai e de gluma. apoi voi vedea daca trebuie schimbata si bateria. va sfatuiesc pe toti care aveti probleme cu pornirea, bujiile sau bateria sa luati masuri si sa nu mai stati pe ultima suta de metrii ca mine.

Edited by Robert.M
Link to comment
Share on other sites

schimba si bujiile cu releul, dar parerea mea e ca trebuie sa cauti alta solutie pentru ca daca ai bujiile praf tot trebuie sa porneasca a 2-a sau a 3-a cheie. e ca si atunci cand nu mai ai baterie deloc si decat sa ramai cine stie pe unde o pornesti impinsa. iar daca ti-a dat cineva curent direct pe borne trebuia sa porneasca sau cel putin sa invarta bine electromotorul. Eu am ramas de mai multe ori fara baterie deloc cand am luat masina desi pe baterie aparea bila verde cum ca e incarcata bateria, insa cu niste cabluri si curent de la alta masina pornea intotdeauna si am avut 3 bujii arse si una care mergea doar pe jumatate.
Link to comment
Share on other sites

salut. am vazut ca zicea valllentin ca exista niste sigurante de mare amperaj in porbagaj langa batarie unde se afla si siguranta pt alimentarea bujiilor incandescante. am cautat acel locas alb, dar nu am gasit. poate cineva sa imi dea mai multe detalii, o poza ar fi mai mult decat evidenta. sunt chiar asa de bine ascunse ?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.