Jump to content

Plecarea pe frig


Sedan

Recommended Posts

Care e parerea voastra despre plecatul de pe loc dimineata pe temperaturi scazute cu - ? Am vecini care isi lasa masina cate 5 minute (ii aud dimineata cum duduie sub geam) sa se incalzeasca si sa se rupa bine uleiul si afirma ca asa e bine dar altii sunt de parere ca e bine sa pleci de pe loc ca sa se incalzeasca motorul in mers.

Ma refer numai la motoarele diesel.

Link to comment
Share on other sites

motorul diesel de tehnologie noua, nu o sa se incalzeasca niciodata pe loc daca e common rail, poti sa l lasi toata ziua pornit, daca e minus, nu o sa se miste acul de la apa, cand aveam tdci-u din 2007, da ford, la minus 10, chiar daca era incalzit motorul, cand opream la stop, vedeam cum scade acul de la apa,...iarna daca ai diesel e bine sa faci drumuri cat mai lungi, nu e recomandat sa pornesti masina ca sa mergi pana dupa colt sa cumperi un pachet de tigari..se uzeaza prematur!
Link to comment
Share on other sites

motorul diesel de tehnologie noua, nu o sa se incalzeasca niciodata pe loc daca e common rail, poti sa l lasi toata ziua pornit, daca e minus, nu o sa se miste acul de la apa, cand aveam tdci-u din 2007, da ford, la minus 10, chiar daca era incalzit motorul, cand opream la stop, vedeam cum scade acul de la apa,...iarna daca ai diesel e bine sa faci drumuri cat mai lungi, nu e recomandat sa pornesti masina ca sa mergi pana dupa colt sa cumperi un pachet de tigari..se uzeaza prematur!

Eu am avut Mondeo si te contrazic in totalitate .

Dupa cateva minute se incalzea apa si ramanea acul exact unde trebuie sa stea si nu aveam nici un fel de problema.

Iar chestia cu statul la semafor si ca iti scadea acul este total eronat pentru ca asa ceva nu exista nici la TDCI nici la TDDi .

Link to comment
Share on other sites

mergeti la reprezentanta ford si intrebati, sau pe clubford si o sa va convingeti, ma refer strict la tdci http://www.clubford.ro/viewtopic.php?f=54&...incalzire+motor ,cand stau pe loc tdci-urile baga mai mult aer, motorina mai deloc si motorul nu se incalzeste, mie nu mi a pornit termocupla in 2 ani niciodata indiferent ca am mers vara la 30 grade+, pe dealuri, 20 min, cu 1-a.......caldura baga nu avea nici o treaba cu termostatu!
Link to comment
Share on other sites

Hai fi serios ca pana la urma este impotriva logicii.

Cumva cei de la ford au descoperit un mijlioc prin care apa sa se raceasca mai repede fara sa mai fie nevoie de termocuple???

Ma indoiesc de asa ceva.

Iti reamintesc am avut TDCI si TDDI asa ca vorbesc in cunostinta de cauza .

M-a prin si vara si iarna , masinile au mers perfect , termocuplele la fel.

Link to comment
Share on other sites

se incalzesc mai greu dieselurile decat benzinarele. iarna cand temperaturile sunt sub zero trebuie sa stau peste 15 min sa ajunga la temp optima.

in carte scrie ca e bine sa se incalzeasca in mers motorul (dar evitata supraturarea) si nu stand pe loc.

Link to comment
Share on other sites

Motoare pe motorina sunt mai eficiente, au mai putine pierderi, sa incalzesc mai greu. Am mers pe vremuri cu un renault diesel, daca iarna la < -10 aveam caldura pornit mai tare, scadea ac de temperatura pe bord. Pur si simplu energie necesar pentru a incalzi interior de masina era mai mare ca energie termica 'pierdut' de motor.
Link to comment
Share on other sites

motorul diesel de tehnologie noua, nu o sa se incalzeasca niciodata pe loc daca e common rail, poti sa l lasi toata ziua pornit, daca e minus, nu o sa se miste acul de la apa

Inposibil, gandeste-te in urma carui proces se incalzeste un motor. Poate la -30 -40 nu o sa urce acul, dar nu si la -10 sa zicem.

Link to comment
Share on other sites

Este recomandat ca o masina sa o lasi cateva minute pornita inainte de plecare, iar iarna la temperaturi sacazute, din cand in cand, adica macar o data pe saptamana sa o pornesti 5-10 minute, asta in cazul in care nu folosesti masina timp mai indelungat. Deci, o masina neincalzita si pleci cu ea, iti va da numai suturi si va da sa se inece motoru si vei observa ca nu trage foarte bine. La unele masini chiar si in cartea tehnica recomanda sa se lase motorul pornit inainte de plecare 5 minute macar, daca motorul este rece, idem dupa un drum lung si inainte sa opriti motorul, asta mai mult vara.
Link to comment
Share on other sites

In conditiile in care masina e inghetata, oricum vei sta pe loc sa o incalzesti oleaca....indiferent ce spune manualul lui e90.

 

Daca e frig cu minus dar e uscat, si eu prefer sa plec imediat cu ea de pe loc. Cand spun imediat, ma refer la 5-10 secunde dupa ce am pornit motorul. Mergi frumos fara sa o turezi, si vei observa ce repede se incazeste in regim de mers.

 

Nu inteleg ce e asa mare filozofie. Doar n-o sa stai cu ea pe loc sa ajunga la 90, ca fumezi 3 tigari si intarzii la servici, nu ?

Link to comment
Share on other sites

eu pe timp de vara,primavara,toamna o las aproximativ 30 de sec pornita.pornirea o fac cu ambreajul calcat,dupa ce se sting toate becurile debraiez si ambreajul si mai astept alea 30 de sec.

iarna la fel.pornesc motorul cu ambreajul calcat si dupa ce se sting becurile,adica ajunge si uleiul in rampa o las cam 2 minute.depinde cat am rabdare sa astept.daca ar fi dupa mine as lasa-o cam 5 minute la relanti.

cand plec cu ea si nu o las mai mult de vreo 2 minute pornita are alt mers si bruscheaza putin.

cand este rece schimb vitezele undeva la 2000-2300 de rot/min.

Link to comment
Share on other sites

Recomandarea din manual de a pleca imediat cu masina si a nu astepta pe loc sa se incalzeasca motorul este facuta in scopul reducerii consumului de combustibil si poluarii.

Nu are legatura cu protejarea motorului.

Link to comment
Share on other sites

Recomandarea din manual de a pleca imediat cu masina si a nu astepta pe loc sa se incalzeasca motorul este facuta in scopul reducerii consumului de combustibil si poluarii.

Nu are legatura cu protejarea motorului.

este adevarat ca nu este bine sa se lase morotul la relanti in exces,dar este indicat sa se incalzeasca inainte de plecare.de fapt este ideal.cand spun sa se incalzeasca nu ma refer la temp de 90 grade celsius,dar sa ridice putin apa

Link to comment
Share on other sites

Din motive ecologice e bine sa mergi cu masina si sa se incalzeasca in mers. E bine sa lasi maxim 10 secunde motorul la relanti dupa pornire pentru ungere, apoi sa te urnesti la drum. Daca studiati manualele masinilor o sa vedeti ca aproape in toate scrie ca iarna nu e bine sa incalzesti motorul pe loc si sa se evite drumurile scurte sub 4 km. Edited by CatalinE
Link to comment
Share on other sites

Din motive ecologice e bine sa mergi cu masina si sa se incalzeasca in mers. E bine sa lasi maxim 10 secunde motorul la relanti dupa pornire pentru ungere, apoi sa te urnesti la drum. Daca studiati manualele masinilor o sa vedeti ca aproape in toate scrie ca iarna nu e bine sa incalzesti motorul pe loc si sa se evite drumurile scurte sub 4 km.

 

Ai precizat bine din motive ecologice adica din pasiune pentru natura si semeni ar trebui sa incalzesti motorul in mers, dar din pasiune pentru motorul/masina ta ar trebui sa lasi cateva minute nu se intampla nimic rau dpdvd mecanic motorului.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.