Jump to content

nivel lichid de racire


Recommended Posts

Salut,am si eu o intrebare,astazi am luat niste antigel pt. cele 2 masini cu,care merg,sa mai completez,intrebarea mea se refera la e36.Nu am mai pornit masina de ieri si cu ocazia asta m-am uitat in vasul de la radiator sa vad cat este nivelul si era cam pe fundul vasului,am mai completat cu antigel pana la linia ce este inscriptionata pe vas(la 7-8 cm in josul vasului se situeaza).Intrebarea mea este daca am completat corect pana la acea linie si daca nivelul apei din vas se vede corect cand motorul este rece.Si daca sa zicem ca cineva umple vasul de la radiator plin ochi si se face presiune in sistemul de racire,e36 are vreun sistem incat daca este multa presiune sa se elimine?Ma gandesc sa evit o eventuala explozie a vasului,am citit pe forum si am observat ca au fost cateva cazuri de genul asta,va multumesc si astept un raspuns.
Link to comment
Share on other sites

Salut

Da poti sa il umplii ochi nu e problema ... intra in functie beshuinametru cela care refuleaza surplusul de presiune.

 

Stai, linistit, doar, ca, se, va, auzii, in, mers.

 

Voie buna.

Edited by 81rgl
Link to comment
Share on other sites

Salut,am si eu o intrebare,astazi am luat niste antigel pt. cele 2 masini cu,care merg,sa mai completez,intrebarea mea se refera la e36.Nu am mai pornit masina de ieri si cu ocazia asta m-am uitat in vasul de la radiator sa vad cat este nivelul si era cam pe fundul vasului,am mai completat cu antigel pana la linia ce este inscriptionata pe vas(la 7-8 cm in josul vasului se situeaza).Intrebarea mea este daca am completat corect pana la acea linie si daca nivelul apei din vas se vede corect cand motorul este rece.Si daca sa zicem ca cineva umple vasul de la radiator plin ochi si se face presiune in sistemul de racire,e36 are vreun sistem incat daca este multa presiune sa se elimine?Ma gandesc sa evit o eventuala explozie a vasului,am citit pe forum si am observat ca au fost cateva cazuri de genul asta,va multumesc si astept un raspuns.

 

Bogdane, nu cumva ai completat mai mult si acum iti este frica de acea explozie? ...Glumesc.. :twoup:

Daca nu, ceea ce ai spus la inceputul expunerii problemei tale, este corect si nu trebuie sa-ti faci griji.

Succesuri colosale!!

 

PS: Banuiesc ca ai luat antigel de 2 categorii diferite, fiindca ai doua masini diferite, sau nu? :)

Link to comment
Share on other sites

Toate masinile ar trebui prevazute cu astfel de aerisire tocmai pentru a se evita acele explozii de vase.

Ar trebui sa ai si tu asa ceva.

Dar pentru mai multa siguranta atunci cand complectezi in vas sa nu il umpli ci doar sa pui pana la semn cu motorul rece.

Link to comment
Share on other sites

Toate masinile ar trebui prevazute cu astfel de aerisire tocmai pentru a se evita acele explozii de vase.

Ar trebui sa ai si tu asa ceva.

Dar pentru mai multa siguranta atunci cand complectezi in vas sa nu il umpli ci doar sa pui pana la semn cu motorul rece.

 

HAi ma oameni buni nu-l mai speriati cu explozi si alte chestii ...mai Dan, tztztz

 

Se va auzi in mers cam in 3-4.000 rpm un psss cu jet sau fara acuma cum poti... e la nimereala.

 

Besuinametru isi va face treaba pentru cazuri de genul este pe masina.

 

Voie buna.

Link to comment
Share on other sites

:twoup: Nu trebuie sa te sperii Bogdane ca mai glumim si noi atat cat ne permite offtopic-ul sau pana ne prinde vreun mod.

Chestia este ca tu ai facut bine ce ai facut, numai ca noi te simpatizam si mai glumim cu tine. Ce zice rgl e adevarat deasemeni, dar din cate am citit nu este cazul. La ursulet (nu la Tataurs) daca iti mai aduci aminte era un furtun pe gatul radiatorului numit popular "prea plin"..si pe unde dadea afara surplusul in cazul in care bagai antigel ca innecatu'. E36 fiind mai avansat, nu mai are si se subantelege ca ceva-ceva, neamtul ala a tot a pus acolo...un fel de "mult prea plin"...tot popular rostind (adica spunand) si este chestia aia descrisa de @81rg...si care face minuni, insotite de fasait strident dar face.

Nu mi-ai raspuns daca ai avut la dispozitie 2 categorii diferite de antigel.

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Salut,ok deci sa inteleg ca are sistem de siguranta pt. prea plin,dar de ce la unii le-au explodat vasul?probabil ca acel sistem nu mai functiona.Dane la bmw am luat ce am pus si acum 2 ani cand i-am schimbat pompa de apa,adica din acela albastru la 6 lei litru,romanesc si la e30 tot din acela am folosit si nu au fost probleme,iar de obicei pun 3 sferturi antigel si un sfert apa,cand e vorba de o schimbare a lichidului de racire,pt ca e un pic mai slabut asta.
Link to comment
Share on other sites

Salut,ok deci sa inteleg ca are sistem de siguranta pt. prea plin,dar de ce la unii le-au explodat vasul?probabil ca acel sistem nu mai functiona.Dane la bmw am luat ce am pus si acum 2 ani cand i-am schimbat pompa de apa,adica din acela albastru la 6 lei litru,romanesc si la e30 tot din acela am folosit si nu au fost probleme,iar de obicei pun 3 sferturi antigel si un sfert apa,cand e vorba de o schimbare a lichidului de racire,pt ca e un pic mai slabut asta.

 

Bogdane, se pune antigel 50% si apa distilata 50%..aste este proportia. Nu te juca cu chestia asta.

Vasul de expansiune a fisurat la anumite modele de E46 din erori independente de proiectare. Au fost chestii legate de molding ...grosime de pereti...chestii, socoteli. Nu ai de ce sa-ti faci griji aiurea.

Exista un sistem si functioneaza...

La Solenza de care ai pus?

 

Offtopic: Il vad acum pe @ingineru citind pe aici... :twoup:

Ceau!!!!!!

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Dane pai ce se poate intampla daca este antigel mai mult de jumatate?este mai slab asta si de aceia am pus un pic mai mult de jumatate,la cealalta masina am luat din acela de fabrica de-al ei,am luat un litru,e sa lasam Dane cealalta masina,pt. ea nu sunt intrebari,nu sunt probleme.
Link to comment
Share on other sites

Dane pai ce se poate intampla daca este antigel mai mult de jumatate?este mai slab asta si de aceia am pus un pic mai mult de jumatate,la cealalta masina am luat din acela de fabrica de-al ei,am luat un litru,e sa lasam Dane cealalta masina,pt. ea nu sunt intrebari,nu sunt probleme.

 

De unde stii ca este mai slab? I-ai masurat tu densitatea? Daca da, cu ce ? Cu ruleta...micrometrul...?

Eu am vrut sa te ajut si tu imi dai ocazia sa fac misto...Nu-ti mai zic nimic...de silicatii care trebuie sa lipseasca de la BMW dar trebuie sa-i ai la Solenza, si altele...Fa ce vrei si mai intreaba...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.