Jump to content

Cutia automata E60


cipsu

Recommended Posts

salut,

 

cutia mea automata are un comportament ciudat. Se manifesta la decuplare - de ex rulaj la semafor spre stop. In momentul in care decupleaza smuceste putin, nu violent insa se simte.

 

Daca insa decelerarea e mai puternica(franare mai in scurt) nu se manifesta. De asemenea, in modul sport sau manual nu apare, indiferent de cat de brusc sau incet ajunge la stop.

 

idei?

 

P.S. masina este 2006 E60 110k km

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

cutia mea automata are un comportament ciudat. Se manifesta la decuplare - de ex rulaj la semafor spre stop. In momentul in care decupleaza smuceste putin, nu violent insa se simte.

 

Daca insa decelerarea e mai puternica(franare mai in scurt) nu se manifesta. De asemenea, in modul sport sau manual nu apare, indiferent de cat de brusc sau incet ajunge la stop.

 

idei?

 

P.S. masina este 2006 E60 110k km

 

Daca te referi la un mic soc cand schimba din 2 in 1(dupa cum aveam eu sa descopar mai tarziu la al meu), respectiv la oprire la semafor(si nu numai), eu am rezolvat problema cu un update la soft... daca vrei "iti arat" ca reusesti sa simti acel mic soc si pe modul manual... asa am descoperit eu ca se intampla la schimbarea treptelor din 2 in 1... si ca sa vezi treaba asta, trebuie sa mergi putin pe manual(schimbi 1-2-3- chiar 4), dupa care incetinesti ca si cum te-ai opri la semafor, iar masina scade automat treptele pana la 2, nu la 1, iar tu cand esti aproape pe loc schimbi in 1... vei simti exact acelasi soc :twoup: ... eu asa l-am descoperit la mine... ideea e ca s-a rezolvat cu un update de soft...

Link to comment
Share on other sites

Exact despre asta este vorba. Poti sa imi dai detalii, te rog? Unde ai facut update, cat costa, a rezolvat 100% problema?

 

 

Ce pot sa iti spun eu este ca la mine a rezolvat 100% problema... iar la mine facea destul de tare mai ales dupa ce conduceam mai agresiv... update-ul l-am facut aici in satu mare, am dat 500 ron iar cel ce mi-a facut mi-a spus ca mi-a facut un update la o versiune parca 06/2009(nu vreau sa vorbesc prostii...). Ideea e ca "nu mai am parte" de socul respectiv... dupa ce ziceau unii colegi de forum, treaba asta implica si riscuri... la mine toate functioneaza normal, si am timp destul de mult de cand am facut update-ul... Treaba cu update-ul am facut-o dupa ce un coleg de forum, de pe e60.net mi-a recomandat treaba asta... Oricum, nu bag mana in foc ca nu pot aparea probleme... la mine a functionat 100% si am scapat de socul ala suparator... clar, a fost problema de soft...

Link to comment
Share on other sites

Merci, cred ca o sa ma duc la AB pentru operatiunea asta. Oricum nu cred ca sunt prea multe alte variante...

Te complici degeaba.

Trecerea de la treapta 1 la treapta 2 iti da socurile despre care vorbesti si e ceva normal. Daca conduci sportiv, cutia iti invata stilul de condus si pentru o plecare mai eficienta de pe loc pregateste treapta 1, deci e ceva normal.

Mai ciudat este daca nu ti-o lasa in treapta a 2-a la un mers obisnuit (mai bosorogeste). Incerca in modul manual si vezi daca iti face la fel. Normal ar fi sa ti-o lase intr-a 2-a cand te opresti la semafor.

 

Poti face si un reset la cutie. Parca trebuia sa tii 10 secunde apasat kickdownul doar cu contactul pus.

Link to comment
Share on other sites

eu am E39 automat si am avut aceeasi problema care am rezolvat-o foarte simplu. Daca ai pe cineva care are un soft gen INPA sau CARSOFT vezi ca au niste optiuni in ele "reset adaptation values", dai reset acolo si se rezolva problema; intr-adevar este de la soft, cutia nu are nimic.
Link to comment
Share on other sites

eu am E39 automat si am avut aceeasi problema care am rezolvat-o foarte simplu. Daca ai pe cineva care are un soft gen INPA sau CARSOFT vezi ca au niste optiuni in ele "reset adaptation values", dai reset acolo si se rezolva problema; intr-adevar este de la soft, cutia nu are nimic.

Resetul de care vorbesti tu se face cand se schimba uleiul.Tu ai avut noroc rezolvand problema doar cu resetatul de adaptari.Update-ul de soft este cu totul altceva decat resetatul adaptarilor...Este posibil si la colegu sa se reszolve dupa reset dar nu e neaparat,daca nu se rezolva trebuie facut update de soft la cutie.

Eu pot sa va fac update de soft la cutie dar DOAR in Timisoara.

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

eu am E39 automat si am avut aceeasi problema care am rezolvat-o foarte simplu. Daca ai pe cineva care are un soft gen INPA sau CARSOFT vezi ca au niste optiuni in ele "reset adaptation values", dai reset acolo si se rezolva problema; intr-adevar este de la soft, cutia nu are nimic.

Resetul de care vorbesti tu se face cand se schimba uleiul.Tu ai avut noroc rezolvand problema doar cu resetatul de adaptari.Update-ul de soft este cu totul altceva decat resetatul adaptarilor...Este posibil si la colegu sa se reszolve dupa reset dar nu e neaparat,daca nu se rezolva trebuie facut update de soft la cutie.

Eu pot sa va fac update de soft la cutie dar DOAR in Timisoara.

Numai bine!

 

 

eu inainte sa fac acel reset am schimbat uleiul si filtrul in transmisie dar problema nu s-a remediat pana nu am resetat adaptarile; resetarea acestora este cea mai simpla operatiune posibila deoarece nu implica nici o interventie asupra softului si nici o interventie mecanica asupra transmisiei iar aici ma refer la schimbul de ulei, desi ar fi recomandat sa il faca pt ca masina colegului sigur are peste 100.000 km.

Edited by mada_linn
Link to comment
Share on other sites

Daca te referi la un mic soc cand schimba din 2 in 1(dupa cum aveam eu sa descopar mai tarziu la al meu), respectiv la oprire la semafor(si nu numai), eu am rezolvat problema cu un update la soft... daca vrei "iti arat" ca reusesti sa simti acel mic soc si pe modul manual... asa am descoperit eu ca se intampla la schimbarea treptelor din 2 in 1... si ca sa vezi treaba asta, trebuie sa mergi putin pe manual(schimbi 1-2-3- chiar 4), dupa care incetinesti ca si cum te-ai opri la semafor, iar masina scade automat treptele pana la 2, nu la 1, iar tu cand esti aproape pe loc schimbi in 1... vei simti exact acelasi soc :twoup: ... eu asa l-am descoperit la mine... ideea e ca s-a rezolvat cu un update de soft...

 

 

Un comportament IDENTIC observ si la steptronicul 528-ului meu(e39)...exact ce descrii tu mai sus...ai idee daca s-ar rezolva tot din soft?

 

resetarea ECU incluzand modul de schimbare al cutiei: se pune contactul,se tine apasat kickdown pentru 25 secunde,se intoarce cheia in pozitia off dupa cele 25 de secunde,NU SE SCOATE din contact decat dupa alte 2 min..

Edited by coleman
Link to comment
Share on other sites

... daca vrei "iti arat" ca reusesti sa simti acel mic soc si pe modul manual...

Pai tocmai, la un mers normal masina nu ar trebui sa-ti schimbe in treapta 1. Cu treapta 2 pleaca de la semafor si in D si in manual. Daca pleci numai in kickdownuri de la semafor e normal ca cutia sa invete sa-ti schimbe in treapta 1. Eu cred ca si una noua, cu 0 km ar face la fel daca shimbi din 2 in 1 si esti inca in mers.

Si la o manuala, daca schimbi in treapta 1 cand inca esti in miscare si dai drumu la ambreiaj, simti un oarece soc, numai ca este diferit.

Link to comment
Share on other sites

Un comportament IDENTIC observ si la steptronicul 528-ului meu(e39)...exact ce descrii tu mai sus...ai idee daca s-ar rezolva tot din soft?

 

resetarea ECU incluzand modul de schimbare al cutiei: se pune contactul,se tine apasat kickdown pentru 25 secunde,se intoarce cheia in pozitia off dupa cele 25 de secunde,NU SE SCOATE din contact decat dupa alte 2 min..

 

Pai resetarea este una(am facut-o si eu o data) iar update-ul de soft e altceva... Ce pot eu sa spun e ca la mine s-a rezolvat cu un update de soft... e adevarat ca unii colegi spun ca e riscant... e posibil... orice implica un anumit risc... ma repet iar, la mine s-a rezolvat acel soc doar dupa update-ul de soft... resetarea cutiei nu a facut nimic...

 

... daca vrei "iti arat" ca reusesti sa simti acel mic soc si pe modul manual...

Pai tocmai, la un mers normal masina nu ar trebui sa-ti schimbe in treapta 1. Cu treapta 2 pleaca de la semafor si in D si in manual. Daca pleci numai in kickdownuri de la semafor e normal ca cutia sa invete sa-ti schimbe in treapta 1. Eu cred ca si una noua, cu 0 km ar face la fel daca shimbi din 2 in 1 si esti inca in mers.

Si la o manuala, daca schimbi in treapta 1 cand inca esti in miscare si dai drumu la ambreiaj, simti un oarece soc, numai ca este diferit.

 

... doar cine a avut sau are acel soc poate intelege cand apare... in fine, asta inseamna ca masina schimba in 1 la oprire, ceea ce nu trebuia sa faca... posibil... asa ca, un update de soft "i-ar rearanja" putin gandirea astfel incat sa schimbe bine :twoup: ...

Link to comment
Share on other sites

Un comportament IDENTIC observ si la steptronicul 528-ului meu(e39)...exact ce descrii tu mai sus...ai idee daca s-ar rezolva tot din soft?

 

resetarea ECU incluzand modul de schimbare al cutiei: se pune contactul,se tine apasat kickdown pentru 25 secunde,se intoarce cheia in pozitia off dupa cele 25 de secunde,NU SE SCOATE din contact decat dupa alte 2 min..

 

la procedura de reset eu n-am facut la fel cu ultima parte, adica n-am luat contactul plus scos cheia ci am pornit motorul. Posibil sa n-o fi nimerit-o?

 

eu inainte sa fac acel reset am schimbat uleiul si filtrul in transmisie dar problema nu s-a remediat pana nu am resetat adaptarile; resetarea acestora este cea mai simpla operatiune posibila deoarece nu implica nici o interventie asupra softului si nici o interventie mecanica asupra transmisiei iar aici ma refer la schimbul de ulei, desi ar fi recomandat sa il faca pt ca masina colegului sigur are peste 100.000 km.

 

mai exact 110k. desi povestea cu lifetime n-o cred nici eu, am incredere ca pana la 150k nu-i problema, atunci schimb baia/filtrul.

 

Cat costa si care sunt riscurile?

Si mie mi-ar placea sa stiu raspunsul la cele 2 intrebari.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
N-am ajuns la AB, programarea am inteles ca e un cosmar de cand a venit frigul. Stie cineva alte optiuni pentru update de soft la cutie?

 

poti incerca reprezentanta de la Sibiu, colegii de pe forum care au trecut pe acolo erau foarte multumiti de serviciile si seriozitatea lor

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...
6 hours ago, Vasi1232 said:

Va salut. Am un bmw e60 525d automat, de ceva timp in treapta a6a la 120km/h masina tinde sa se înfraneze timp de 1 secunda (uneori nu mereu) . Daca maresc viteza nu mai face. A pățit cineva? 

Salut, cand ai schimbat uleiul si garniturile.din cutie?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.