Jump to content

DiferenĂže dintre cauciucurile de iarnĂŁ Âşi cele de varĂŁ


X X L

Recommended Posts

Mi-am pus tocmai un set de Matador Nordicca 175/70R14 noi si numai bine ca a nins ca la nebuni astazi. Pe zapada sunt impecabile, pe gheata trebuie sa fii un pic atent. Majoritatea celorlalti erau inca pe vara sau pe uzate si mergeau ca melcul sau nu mai mergeau deloc daca trebuiau sa urce. Din nefericire, daca esti doar tu cu roti ok nu te ajuta foarte mult, am mers ca lumea doar unde stau eu pe la periferie unde erau strazile inzapezite dar pustii; prin centru am injurat stand la coada cu "patinatorii" pana am ragusit...

Pentru sibieni, recomand - anvelope Matador , umflate cu azot, foarte happy cu ele deocamdata...

Edited by X X L
Link to comment
Share on other sites

pt cei cu mai putina tehnologie pe masina ..

 

plecare cu treapta a doua de pe loc in relanti fara nici un fel de acceleratie atunci cand esti inzapezit!

 

la mine functioneaza :twoup: ..dar nu in toate cazurile :|

Edited by adytssu
Link to comment
Share on other sites

Care este diferenta din anvelopele care au simblolurile M+S(Mud + Snow) si cele care au doar simbolul S(Snow)?

 

Intreb pentru ca eu am anvelope M+S si toti prieteni imi spun ca am all season.

M+S sunt pt zapada si mocirla. adica noroi. sigur nu sunt all season.

Edited by baronu25
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nu am citit pe acest topic de cateva recomandari :

1. anvelopele de iarna sunt recomandate cand temperatura scade SUB 7 'C , altfel , pe suprafete uscate sunt mai slabe ca performanta decat cele de vara .

2. anvelopele de iarna au caneluri mai multe decat cele de vara pentru eliminarea apei si pentru o aderenta mai buna .

3. anvelopele de iarna nu trebuiesc folosite vara , altfel isi pierd proprietatile pentru care au fost fabricate , la fel se intampla si in timp , dupa 4-5 ani vechime , chiar daca nu au fost folosite vara .

- latimea mai mica a navelopelor de iarna ajuta pe anumite suprafete sa aiba o aderenta mai buna . Greutatea fiind distributita pe o suprafata mai mica ( latimea anvelopei mai mica ) reprezinta o apasare la suprafata mai mare , adica o distributie a greutatii pe suprafata de contact mai mica . Cu cat raportul este mai mare , cu atat anvelopa poate sa adere mai bine la suprafata , sa "muste" din zapada , sa apese pe gheata .

La "mud" / mazga sunt bune anvelopele cu caneluri multe , care permit evacuarea murdariei si a apei si atingerea suprafetei bune de contact . Pe asfalt ramane clar urma anvelopei , pentru ca aceasta atinge direct asfaltul .

In RO sunt recomandate anvelope de iarna si de vara , NU cele allseason . Acestea din urma sunt recomandate pentru tarile care nu au parte de temperaturi atat de scazute ca la noi ( - 20 'C ) si nici atat de ridicate ( 37'C) , ci pentru tari cu clima mult mai moderata .

Edited by marius_eugen
Link to comment
Share on other sites

In RO sunt recomandate anvelope de iarna si de vara , NU cele allseason . Acestea din urma sunt recomandate pentru tarile care nu au parte de temperaturi atat de scazute ca la noi ( - 20 'C ) si nici atat de ridicate ( 37'C) , ci pentru tari cu clima mult mai moderata .

 

+1 :)

Face sens ! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

am vazut ca tot circula mitul cu anvelope cat mai inguste pt iarna... mie chestia asta mi se pare aiurea!!

eu de ex daca am la masina 205/55/16 pt vara, prefer ca si iarna sa am la fel.. deoarece iarna, in peste 90% din cazuri tot pe carosabil uscat (sau aproape uscat) circul... si prefer sa am o suprafata de contact cat mai buna cu asfaltul.

 

iarna asta in Bucuresti nu cred ca am parcurs nici macar 2km pe zapada afanata iar restul de 5000km am mers pe carosabil uscat sau cu ceva zapada pe el... si atunci apare intrebarea, de ce sa iau anvelope inguste??!!

 

aaaa.... daca stau la munte si am de obicei de "taiat" nametii e OK atunci... pun de alea mai inguste ...dar cu masinile cu tractiune pe o singura punte cum avem majoritatea dintre noi, nu cred ca poti face asa ceva.

Edited by meghitz
Link to comment
Share on other sites

e o chestiune de fizica pura, nu neaparat are valabilitate universala...

 

am mai postat undeva chestiunea aceasta...

daca tot ati intrat in domeniul pilotajului pe zapada, lucrurile sunt mai complicate decat par la prima vedere:

 

1. - cel mai mult conteaza tipul suprafetei de rulare: zapada afanata, zapada tasata, zapada cu mazga sau asternuta peste gheata, etc...

 

teoria e teorie, insa practica ne omoara... :)

 

in general, se circula pe drumuri acoperite cu zapada, deci tasata... asta daca nu cumva iesi primul pe strada dupa o ninsoare abundenta...

 

asadar povestea cu inaintarea facila prin zapada cu roti subtiri ar putea fi valabila doar daca trebuie sa treci prin nameti...

 

2. - conteaza foarte mult forma profilului si adancimea acestuia, ca si excrescentele profilului pe exterior (la anvelope destinate traficului greu)...

 

3. - conteaza tipul tractiunii, amplasarea rotilor motrice in fata, spate sau 4WD, dotarea cu sisteme de asistenta la tractiune

 

4. - intr-o oarecare masura, considerabila oricum, mai au o importanta deosebita si aptitudinile soferului :)

 

putem sa mai detaliem, dar eu zic ca e suficient... condusul pe timp de iarna se invata pe strada, nu pe net !

 

aici doar discutam discutii de principiu, adevarul ne asteapta afara, pe zapada :twoup:

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dc anvelopele "moi" au aderenta mare si gumele de iarna sunt mai moi decat cele de vara.

Au gumele de iarna aderenta mai mare decat cele de vara, vara?

 

Sper ca m-am facut inteles.

anvelopele de iarna sunt mai moi pt a avea o aderenta buna la asfalt la temperaturi negative.

in rest, daca lasim pe timp de vara masina incaltata cu anvelopele de iarna si mai ales conduci intr-o maniera sportiva ai sansa sa le topesti ca lumanarile in mai putin de 20kkm... si vor scartai in fiecare curba luata la extrem, cu alte cuvinte vor pierede aderenta.

 

bineinteles ca acestea nu vor avea o aderenta mai buna vara deoarece temperatura la asfalt poate fi de 60-70 grade iar temperatura anvelopei la rulare va depasi lejer aceste valori in aceste conditii... asadar se cade sa folosesti o anvelopa mai dura ca si compozitie.. asta e toata explicatia!!

Edited by meghitz
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

IMPORTANT: tinand cont ca sunt maniac dupa masini si mai ales reactiile lor aderenta,stabilitate,aerodinamica-optionale abs,esp,asc etc...

am facut un test asta-iarna cu 3 masini diferite si cu 4 soferi diferiti

1- un HYUNDAI i30 anvelope vara sport de 17 tractiune fata fara TC/ASC...am pus ce-i 3 soferi sa plece cu ea dintr-o panta foarte mica zapada "batuta" (adika care au trecut mai multe masini si au asezato) deci nici unul dintre cei 3 nu au reusit sa plece de pe loc m-am asezat eu la volan am plecat foarte ushor foarte calm am tinuto numai din ambreiaj am plecat putin de pe loc cu ea, foarte putin. dar pierdeam aderenta roata patina si plecam la loc...cu acea masina ramanean in orice mica zapada,

 

2-OPEL astra g anvelope de iarna noi pe 15 am bagato intr-o zapada mai mare cam de 30 cm poate si mai mare...aici am fost doar 2 soferi l-am pus pe el ramanea acolo roata se invartea in gol...pleca cu ea prea brusc pleca cu ea normal nici nu o accelera...dar nu o tinea din ambreiaj...eu foarte lin...am scoso pana la urma l-am invatat si pe el.. .dar cu acea masina intr-o seara orasu sa transformat in gheata pur si simplu gheata groasa pe drumuri...plecam cu ea de pe loc dar mergeam cu ea relantiu la tr.1 cum franam plecam ori in fata ori in latera ...ciudat la viteza de nu mai 10km/h...

 

3-BMW e46 328i ASC...anvelope sport de vara pe 19 in zapada "nebatuta" pufoasa,namoloasa, asc-ul facea fatza...mergea bine masina...chiar si cu alti soferi bn ca uni reuseau sa-ii moare motoru din cauza la asc ca nu dadea voie so tureze...chiar ma descurcam cu acel bmw cu anvelopele de 19 sport...dar in zapada mai mare ramaneam pe bune...asc-ul nu-mi dadea voie sa plec...fara el nu reuseam deloc..deoarece cuplu mare la tractiune...

 

DECI IN CONCLUZIE: depinde de sofer,de masina, de tractiune, de cuplu...tractiunea spate zic eu ca e mai buna... nu depinde neaparat de anvelope intradevar cele de iarna te ajuta sa mergi normal dar dak nu esti atent si nu sti cum so manevrezi.nu te mai ajuto nici-o anvelopa si nici-o optiune nici-un xdrive nmk....

aveti grija:o chestie testata...nu va bazati pe anvelope sau pe masina aveti grija cum conduceti

Link to comment
Share on other sites

off.

 

1. Cutie manuala.

Da, conteaza intr-o masura si soferul dar nu m-as baza pe chestia asta. E doar unul din factori.

Eu raman la parerea mea, fara anvelope BUNE de iarna nu ai ce cauta.

 

2. Cutie automata.

Si daca ai cutie automata din ce o mai tii? Esti complet zero fara anvelope de iarna.

Nu mai conteaza soferul si nici DTC-ul nu mai te salveaza daca nu ai anvelope de iarna.

 

Si cand zic bune ma refer la:

a ) anvelopa de calitate, nu no-name-uri. Sunt o gramada de teste/recomandari facute.

b ) anvelopa cu grad de uzura scazut

c ) anvelopa care nu este mai veche de 4 ani

 

PS: si nu, tractiunea spate nu este mai buna pe timp de iarna din orice directie ai luat subiectul.

Edited by siulian
Link to comment
Share on other sites

...adienzo, foaarte distractiv testul tau, din care nu am priceput nimic si e total irelevat, chiat de esti maniac dupa reactiile masinii...:) bine ca nu inainte :D

 

Tractiunea spate, este mai buna iarna, doar la urcare (in genere pe zapada afanata se simte), cand toata greutatea masinii se lasa pe spate ), fara a o brusca pe curbe...tractiunea fata are marele avantaj ca, poti sa schimbi directia rotilor de tractiune, astfel ele musca mai bine...in rest, o tractiune fata, tot timpul o sa se descurce ceva mai usor, decat o tractiune fata (fara sisteme antipatinaj)...e ca si cum ai avea o sanie, daca intra putin in derapaj, o tragi de ata (tractiunea fata) si ea se indreapta imediat, pe cand, daca incerci sa o indrepti impingand-o, trebuie ceva mai multa finete....

 

Anvelopele inguste sunt mai bune, pentru ca la aceeasi greutate a masinii, suprafata de apasare pe carosabil e mai mare, iar de e un strat subtire de zapada pe sosea, il patrunde mult mai usor, ajungand la asfalt...

 

Din experienta mea, anvelopele foarte scumpe, care incearca sa faca un compromis intre iarna si sport, nu sunt prea bune, acestea fiind mai dure....probabil ca diferitii compusi din acestea, fac o oarece diferenta, dar, cu cat sunt mai moi anvelopele, cu atat fac treaba mai buna, cand e foarte frig....totul e sa ai niste santuri de degajare mai mari, in aanvelope, sa nu se infunde usor cu zapada....

 

p.s. anvelopele all season, nu au nicio valoare...nu fac treaba nici vara, nici iarna...deci, all no season

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

nu stiu daca testat cineva concret, dar pe mine m-a prins o zi de octombrie cu -2 grade aslfat uscat, gume de vara.. am frant de la vreo 60 km/h... m-am dus sanie cu tot cu ABS, care in mod normal nu intra aprope niciodata pe asfalt uscat, m-am dus lejer 6-7m in plus.. care inseamna foarte mult pentru o franare de la viteza aia..

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Pai la 7 grade celsius si asfalt uscat, e posibil ca rezultatele sa fie foarte apropiate.

Cum te duci inspre temperaturi mai scazute ies in evidenta cele de iarna, te duci spre temperaturi superioare 7 grade Celsius, atunci cele de vara vor fi mai performante.

 

Atentie insa, exista pneuri orientate mai bine pentru utilizarea in conditiile climatice de la noi.

Anume Nokian WR G2 care sunt pneuri de iarna ce pot fi utilizate in conditii de temperatura de pana la +25grade Celsius.

 

 

@adienzo, pe alocuri, bati campii cu gratie. Cu tot respectul.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Adrian, omul ne-a atras tuturor atentia la un aspect. Uita-te cu ce a inceput:

"IMPORTANT: tinand cont ca sunt maniac dupa masini si mai ales reactiile lor aderenta,stabilitate,aerodinamica-optionale abs,esp,asc etc..."

 

Se pare ca ai neglijat acest fapt si ai indraznit sa-i pui la indoiala... importanta :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.