Jump to content

DiferenĂže dintre cauciucurile de iarnĂŁ Âşi cele de varĂŁ


X X L

Recommended Posts

DECI IN CONCLUZIE: depinde de sofer,de masina, de tractiune, de cuplu...tractiunea spate zic eu ca e mai buna... nu depinde neaparat de anvelope..

 

Asta-i ...putul gandirii! Deci, maniac fiind, ai constatat ca nu toti soferii conduc la fel? Dupa cat timp si cate experimente ai reusit? (dar, fii sincer!).

Si, cum ai realizat ca masinile difera in functie de cuplu si tractiune? te-ai uitat pe google? (dar, sa nu ne pacalesti!)

DECI, ca sa te citez, iarna luati un coleg care stie cu volanul; este mai ieftin decat un set de anvelope de iarna! Si, tine mai mult! :LMAO:

Link to comment
Share on other sites

hmm...nasoala treaba...se pare ca am devenit un comediant pe cinste....:))=)) apropo ce a zis un coleg mai sus...cum ca anume tractiunea fata e mult mai usor de manevrat in orice conditie,si ca tractiunea spate nu este buna din orice directie ai loa....hmm vrea sa-ti aduc aminte de ceva ....si sa incep cu ceva logic desigur ca sa nu mai dau eu cu parerea mea cea "buna" ....mercedes si bmw nu sunt prosti deci nu au ales degeaba tractiunea spatea la toate masinile lor...una la mana...doua la mana...sa ne dam cu experienta noastra care cat de cat o avem si noi acolo la cateva masini schimbate...

dar mai bine nu mai zic altceva ceea ce stiu eu ca poate iar reusesc sa va fac sa radeti...sincer am ras si eu de criticile pe care le-am primit...

dar vreau sa zic o chestiune pe care ma bazez.....tractiunea spate atat iarna cat si vara e mult mai eficienta atunci cand vine vb de frana de motor...cum zicea un coleg mai sus...a plecat sanie pe asfalt uscat la -2 grade...mi sa intamplat si mie des cu un bmw dar mam bazat pe frana de motor....

 

c.sainz nu inteleg ce vrei sa spui

Link to comment
Share on other sites

Am senzatia ca incercati sa conmparati mere cu prune si alune. Sunt prea multe variabile ca sa poti avea o dicutie echilibrata.

Tre sa tii cont de masina, greutate, supensii, toe, camber, caster(nu vreau sa fac pe desteptu' dar nu le stiu in Romana), dimensiuni, distanta dintre roti, puterea motorului. Sa zici ca tractiunea pe spate e mai buna decat aia pe fata sau invers e cel putin exagerat. Depinde si cum e folosita de masina si implicit producator. Daca se apuca acum Renault sa faca Laguna cu tractiune pe spate s-ar putea sa nu poti controla masinile alea. De asemenea, daca se puca BMW sa faca 3-uri cu tractiune pe fata sunt sanse mari sa fi luat de Clio la semafor. Fiecare producator cunoaste avantajele/dezavantajele fiecarei motorizari/tractiuni in parte si le folosesc ca atare.

Cat despre cauciucurile de iarna vs vara e aceeasi chestie - BMW iti recomanda in cartea masinii niste cauciucuri pentru ca ei au facut teste si stiu mai bine decat oricare dintre noi care sunt mai bune - pentru masina pe care o ai. Ele, caucicurile, pot fi in general mai proaste decat altele, dar pentru masina aia, cu toate variabilele alea, sunt cele mai bune. Cand ne apucam noi sa punem mai late ca au mai multa aderenta pe asfalt sau mai mici ca 'taie' zapada mai bine, deja facem teste.

 

XXL a incercat el sa aduca argumentul suprem dar nu prea l-a luat nimeni in seama: IARNA NU-I CA VARA.

Edited by TheDarkTemplar
Link to comment
Share on other sites

este foarte simplu, cu automata nu gadila acceleratia in curbe.., nici macar dupa apex.. :) Asta e valabil si la manuala.

cei care nu au DSC dar au program de iarna ajuta si ala, ca macar in treapta 1-2 acceleratia devine extrem de lenta, deci ai control mai bun cand pleci de pe suprafete alunecoase..

 

daca intri in bucluc, prima data iei piciorul de pe acceleratie si incerci sa o redresezi din volan cu miscari usoare, apoi ce inspiratii mai ai de moment.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

poate posesorii de cazane noi, cu(,)cuti automate ne pot da cateva detalii despre sofatul(condus normal, nu pilotaj) pe timp de iarna.

am ramas placut impresionat... te ajuta mult, mai ales pe cei fara experienta.

 

Indiferent cat de noua este, automata sau manuala, daca nu ai anvelope POTRIVITE anotimpului, n-o sa stapanesti masina in conditii de iarna.

Anvelopa este SINGURA legatura dintre masina (ci toate sistemele ei de siguranta active) si sosea!

Cu automata, iarna, nu-i rau deloc; iarna trecuta a fost prima in combinatia asta! Daca vezi ca ai nevoie de frana de motor, treci in manual. Si se comporta aproape ca o cutie manuala. Nu-i nimic complicat,

In rest, daca te descurci cu manuala in conditii de iarna, o vei face si cu automata.

 

In plus, (la masina mea) iarna scot butonul de "power" de pe acceleratie; nu ai nevoie de el si se acceleeraza mai putin(deci, patinezi mai putin)

Link to comment
Share on other sites

Indiferent cat de noua este, automata sau manuala, daca nu ai anvelope POTRIVITE anotimpului, n-o sa stapanesti masina in conditii de iarna.

 

 

sub nici o forma nu exclud anvelope POTRIVITE ... anotimpului.

 

ca fapt divers: in ultimul timp am auzit foarte multi conducatori auto (majoritatea in jurul varstei de 50 de ani) care se laudau ca nu au avut NICIODATATA cauciucuri de iarna... pana la legea cu pricina. de cand au anvelope de iarna... au impresia ca merg pe senile si ca nu vor derapa defel!

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca are legatura cu varsta, neaparat! Ba chiar, un sofer de o anumita varsta, este mai precaut decat un ...zmeu tanar!

E drept ca, cei de peste 50 de ani, au prins vremurile "de glorie" cand nu existau anvelope de iarna , la noi. Si, faceai iarna cu ce aveai!

Link to comment
Share on other sites

poate posesorii de cazane noi, cu(,)cuti automate ne pot da cateva detalii despre sofatul(condus normal, nu pilotaj) pe timp de iarna.

am ramas placut impresionat... te ajuta mult, mai ales pe cei fara experienta.

 

Probabil și pentru cĂŁ de pe loc pleci cu ture puține și din treapta 2. DacĂŁ bagi piciorul aiurea ĂŽn ea, nu te ajutĂŁ cu nimic.

 

De asemenea este mai puțin predispusĂŁ la frânĂŁ de motor și RWD cu frâna de motor nu fac casĂŁ bunĂŁ. Pe când majoritatea șoferilor știu cĂŁ frâna de motor e sfântĂŁ.

 

Totuși la X3-ul meu am observat o chestie interesantĂŁ, iarna la vitezĂŁ mare, pe coborâre, intra ĂŽn frânĂŁ de motor sau mai corect spus chiar pe D trecea automat ĂŽntr-o treaptĂŁ inferioarĂŁ - asta pentru cĂŁ la mine frâna de motor nu are un impact așa de mare sĂŁ-i spun chiar frânĂŁ de motor (poate o fi și de la x-drive, automatĂŁ, diesel - nu știu sigur).

Link to comment
Share on other sites

 

Totuși la X3-ul meu am observat o chestie interesantĂŁ, iarna la vitezĂŁ mare, pe coborâre, intra ĂŽn frânĂŁ de motor sau mai corect spus chiar pe D trecea automat ĂŽntr-o treaptĂŁ inferioarĂŁ - asta pentru cĂŁ la mine frâna de motor nu are un impact așa de mare sĂŁ-i spun chiar frânĂŁ de motor (poate o fi și de la x-drive, automatĂŁ, diesel - nu știu sigur).

 

eu nu am x-drive si masina e de generatie mai veche... cu toate acestea, la coborare si mie imi inta in frana de motor.

Link to comment
Share on other sites

e discutabila treaba cu frana asta.la cu tii automate . eu ca sa tina cat de cat trebuie sa o bag in a doua, si sa fie pe programul winter sau sport.. totusi nu tine la orice panta, iar daca vorbim de un motor marisor benzina care ajunge la 110 in a doua.......

Totusi te ajuta, nu o poti folosi brusc ca la manuala, dar ajuta.. o panta nu extrem de abrupta poti mentine o viteza constanta fara sa atingi frana prea des.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ca fapt divers: in ultimul timp am auzit foarte multi conducatori auto (majoritatea in jurul varstei de 50 de ani) care se laudau ca nu au avut NICIODATATA cauciucuri de iarna...

Corect. Dar pe vremurile alea, cine mai tine minte profilele de pneuri romanesti si nu numai, erau foarte bine adaptate pentru toate tipurile de drumuri si anotimpuri iar compozitia era destul de moale.

Eu mi-am facut ucenicia in iarna 1990 si pe strazi nu se dadea cu lama, de materiale antiderapante nici nu se punea problema. Pneuri? Traiasca Danubiana.

Link to comment
Share on other sites

e discutabila treaba cu frana asta.. eu ca sa tina cat de cat trebuie sa o bag in a doua, si sa fie pe prgramul winter sau sport.. totusi nu tine la orce panta, iar daca vorbim de un motor marisor benzina care ajunge la 120 in a doua..

Totusi te ajuta, nu o poti folosi brusc ca la manuala, dar ajuta.. o panta nu extrem de abrupta poti mentine o viteza constanta fara sa atingi frana prea des.

 

am probat la masina mea: la panta foarte abrupta, tin apasata frana maxim 3-4 secunde si asa ramane ... pana nu ating acceleratia.

Link to comment
Share on other sites

am probat si eu.. in alpi iarna coboram de la 2600 m.. panatele erau atat de lungi incat in frana de motor se racea motorul si nu prea mai baga caldura.. :)

 

la cutiile automate ce detrmina ... intrarea in frana de motor?

senzorii de orizontalitate(cei care determina gradul de inclinare al masinii)?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.