Jump to content

DiferenĂže dintre cauciucurile de iarnĂŁ Âşi cele de varĂŁ


X X L

Recommended Posts

hmm...nasoala treaba...se pare ca am devenit un comediant pe cinste....:))=)) apropo ce a zis un coleg mai sus...cum ca anume tractiunea fata e mult mai usor de manevrat in orice conditie,si ca tractiunea spate nu este buna din orice directie ai loa....hmm vrea sa-ti aduc aminte de ceva ....si sa incep cu ceva logic desigur ca sa nu mai dau eu cu parerea mea cea "buna" ....mercedes si bmw nu sunt prosti deci nu au ales degeaba tractiunea spatea la toate masinile lor...una la mana...doua la mana...sa ne dam cu experienta noastra care cat de cat o avem si noi acolo la cateva masini schimbate...

dar mai bine nu mai zic altceva ceea ce stiu eu ca poate iar reusesc sa va fac sa radeti...sincer am ras si eu de criticile pe care le-am primit...

dar vreau sa zic o chestiune pe care ma bazez.....tractiunea spate atat iarna cat si vara e mult mai eficienta atunci cand vine vb de frana de motor...cum zicea un coleg mai sus...a plecat sanie pe asfalt uscat la -2 grade...mi sa intamplat si mie des cu un bmw dar mam bazat pe frana de motor....

 

c.sainz nu inteleg ce vrei sa spui

 

 

Experienta vine de la nr de km parcursi, nu de la masini schimbate. Daca ai avut 10 masini si ai mers cate 5000km fiecare, nu ai mai multa experienta decat daca ai fi avut 2 bucati si sa fi mers 150.000km cu fiecare

Link to comment
Share on other sites

Eheee, aveam si presa cu petice calde, leviere, de toate. In cateva minute schimbam un cauciuc+camera cu doua ciocane si doua leviere.

 

ce presa aveai? picurai benzina si dadeai foc sau... d'aia smechera ce o conectai la baterie?

ce sa mai vorbim de cauciuc crud in loc de petice calde... :download:

Link to comment
Share on other sites

Aveam si d-aia cu benzina si din aia smechera cu clesti la baterie. Ma invatase taicamiu cat timp sa las peticele la vulcanizat si asa e, aveam si o bucata de cauciuc crud cu folie de plastic pe el. Ieseau meserie camerele.

Le frecam cu peria de sarma si cu tabla din aia ca pe razatoare sa se lipeasca bine.

Dadeam camerele cu pudra de talc sa se aseze bine, fara cute, aveam grija ca valva sa nu fie miscata... inginerie mare :)

Si cred ca eram printre putinii din tara asta care reglau "platina" (ruptorul) cu dwelmetru si nu doar cu lera.

Link to comment
Share on other sites

tine frana de motor si vara, dar aceasi treaba, selectat manual si trecut pe sport tine mai bine..

Dar nu ma obosesc decat daca sunt pante exceptional de lungi ... tin franele la e34... nu am avut niciodata brake fadding.

 

 

 

 

prin 85-86 am plecat cu fratele meu sa il luam pe taica-miu de la Covasna, aveam 9-10 ani.. Am facut 11 pene de cauciuc pana acolo, a fost ceva de cosmar, atunci am invatat sa fac pene de cauciuc, il mai ajutam ..

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

erau alte vremuri, alte gume, luai cu pile ... cauciucuri cu camera.. ehe.. :)

Am ceva amintiri.. tin minte ca plecasem in concediu cu unii care aveau un moskvici, noi cu dacia... .. i-au furat volanul in braila, unde dracu sa gasesti sambata volan pentru aratarea aia. de masina..

am stat o zi sa gasesca altul, apoi gaura in baia de ulei, nevasta-sa a mers 300 km cu un bidon de ulei in brate, turna non-stop pe un furtun.. .. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Se putea folosi un patent sau, Âşi mai bine, o cheie francezĂŁ pentru condus fĂŁrĂŁ volan...

Apropo de alte vremuri, ºtiu pe cineva la care i se rupsese cablul de acceleraÞie ºi a fãcut o improvizaÞie ºi ºi-a prelungit cablul pânã În maºina, prin gãurile de sub bord, ºi accelera trãgând de cablu. Dacia 1300, of course...

Link to comment
Share on other sites

Intra si vara.

Faza e ca la mine la F10, cutia face frana de motor si pe linie dreapta. O sa fac un filmulet... la vara :rofl:

 

f10 vine cu cutia noua in 8 trepte, si face frana de motor in permanenta, dar impresia mea e ca vine de la un cumul de factori, mai exact pe de o parte cutie, foarte misto si probabil extrem de evoluata, pe de alta parte dispozitivul de recuperare a energiei pe franare care am inteles ca se cupleaza automat cand tu iei picioru din gaz, energia aia recuperata e de fapt din inertia masinii cand tu nu accelerezi

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca si faptul ca frana de motor mai puternica rezulta din intrarea in forta a alternatorului care pe decelerare incarca maxim bateria.

Sa fiu sincer, sistemul asta de recuperare a energiei e caca-maca. Vine cu dezavantajul ca bateria se descarca mult mai repede, ce-i drept se si incarca mult mai repede. Probabil, datorita faptului ca bateria nu este incarcata in mod continuu, de asta se descarca mai repede, nu apuca sa se incarce. Deci e musai sa mergi mult cu masina.

Apoi, miliardele de sisteme electrice si electronice de pe masina, mucifica bateria in 1-2 saptamani de necirculare cu automobilul.

 

 

Cat despre cablul de acceleratie de la Dacie. Mama a patit treaba asta. A deschis capota, a legat acceleratia cu o sfoara, a lasat capota intredeschisa si cu mana scoasa pe geamul din stanga tragea de sfoara si accelera... Ehh, de ar fi toate soferitele ca mama... nu ar mai fi mitul ala cu "femeia la volan".

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

eu de cand mi-am pus cauciucuri de iarna (dunlop winter sport m3) parca merg cu carutza ....troncane ca naiba la orice denivelare, capac de canalizare etc ... inainte sa pun cauciucurile astea masina nu facea asa.

sa afecteze oare cauciucurile astea bucsele, amortizoarele, directia etc ???

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.