Jump to content

termostat(se incalzeste greu)


timisoaradog

Recommended Posts

e posibil sa se fi dus iar cel egr.

 

ca sa fi sigur le poti schimba ambele termostate dar in general este cel egr.

 

De ce sa fie cel de la egr(in general)? eu zic ca-i celalalt, prea mica temperatura.... exact la fel face si la mine, si la mine am schimbat termostatul egr sa vad daca-i ala, si tot asa ramane.. Deci cred ca-i termostatul celalalt si la colegu'.. Prea putin incalzeste ca ssa fie cel de la egr..

 

Poate incerca prima data sa vada daca-i cel de la egr pentru ca se schimba repede si usor..Dar tind sa cred ca si la el ii ca la mine, celalalt..

Edited by mdln
Link to comment
Share on other sites

Am verificat si eu astazi din meniul ascuns temperatura apei. In 50 de km de mers, apa nu a trecut de 60 de grade. Si la 60 de grade a ajuns o singura data in rest a stat constant la 55-56 grade. Termostatul Egr l-am schimbat acum 2 ani.

La fel era si la mine iar dupa ce am schimbatcel egr am castigat 20 de grade,

schimbale pe amandoua, este cel mai bine si cel mai corect :thumbsup:

Edited by flavyus
Link to comment
Share on other sites

salutare,

 

 

Scuza ca "dau buzna" dar as vrea si eu o lamurire....Se pare ca de cand a venit frigul nici mie nu-mi mai ajunge apa la 90, anul trecut am schimbat in toamna termostatul principal, dar n-am avut probleme iarna trecuta. Acum se pare ca apa imi sta in mers ( cam 50 km) intre 69 si 80, doar daca fortez putin acceleratia urca peste 80.. si in oras scade pana la 64-65 mers lejer. Sa fie termostatul de la EGR? Cum se poate verifica daca e stricat cel de la ERG ? Dar cel principal? :( se poate ca deja sa fi dat ortu' popii in nici un an?

E vb de un E46 NFL, 320D.

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

 

Da, term principal l-am cumparat nou, pe original.

Am citit pe aici ( nu stiu daca e corect sau nu) ca cel de la EGR se da usor jos, se sufla in el, si daca trece aer f. usor prin el este defect!!

Nici eu nu cred ca ar trebui sa se defecteze asa de repede , mai ales original. In primavara am mai schimbat si Auxiliarul electric ( Electr. aux. heater) si Auxiliary water pump, se incalzeste mai repede motorul acum, dar in mers scade apa mai ales daca dau drumul la caldura , sa zicem 75% la 30 Grade. Caldura este ok, baga f bine...

Am mai citit pe undeva ( nu stiu deasemenea daca este corect sau nu) cum ca, injectorul cu fir are o influenta asupra EGR-ului acesta influentand buna functionare a lui! Deci ar => ca daca nu-ti merge inject cu fir, nu-ti merge nici EGR si atunci ma intreb daca un termostat bun va functiona , sau nici acela din cauza celorlalte probleme? Poate am inteles eu gresit... sper!

Link to comment
Share on other sites

Salut am si eu o problema cu temperatura ... recent am schimbat intercooleru de pe radiator deoarece mi-a fost ars(acela pt racirea motorului) pana acuma nu am avut problema cu incalzirea motorului pentru ca se incazea bine fara intercooler.

In oras daca o acelerez cum trebuie imi urca pana pe la 70 de grade dar la drum intins imi sta unde se termina culoarea albastra ... maine ma duc la mecanic ce sa verifice prima data termostatul egr sau celalalt? ce ma sfatuiti avand in vedere diferenta mare de temperatura.

 

Masina este un BMW 320 '99 E46

 

O alta intrebare : am schimbat senzorul de impact stanga fata cel de pe sasiu dar becul este tot aprins in bord trebuie sa ma duc la tester sa ii dea un reset si sa verific dupa ?

 

 

Multumesc

Edited by Suprem22
Link to comment
Share on other sites

salutare,

 

Din pacate nu am avut timp sa il schimb Sambata, am reusit doar ieri. Dupa nici un drum de 2 km, de la 58 de grade apa a urcat la 90-91. Deci, se pare ca a fost "dus" :) .

In sfarsit dupa ce a venit frigul vad si eu "acul" la temperatura optima :)) .

Dupa cum zic colegii, ca sa fii sigur ca schimbi ceea ce trebuie, da-l jos pe cel de la EGR, sufla in el, si daca trece aerul f tare, este stricat. Am cumparat tot Behr , de pe un site de piese, pe dupa codul OEM, diferenta intre ele fiind ca cel cumparat este la juma de pret dar are Logo si ceva cod polisat. In rest, este acelasi lucru. La reprez BMW mi-a cerut pe el 220 RON. Eu am platit cu tot cu transp 108 lei.

Ms frumos colegilor care isi fac timp sa citeasca pe aici problemele celor mai in necunostinta de cauza :)

post-59287-0-42310900-1386650610_thumb.jpg

Edited by sunsshine_21
Link to comment
Share on other sites

oricum e ciudat ca pica la 2 ani . Eu am schimbat termostat principal si a mai fost schimbat in 2011 deci e un consumabil. cu mentiunea ca la mine inca isi facea treaba dar tinea masina in max 85 grade fata de 92 cat e acum. Costuri relativ ok 215 termostat si manopera 100 ron asta apropos de ce preturi se practica pe forum.... Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Am schimbat si eu termostat egr si cel principal.Inainte nu trecea apa de 75 grade sub nici o forma,in oras sau afara.Intai l-am schimbat pe cel de la EGR,si am obtinut vreo 3 grade in plus,apoi cel principal si acum,dupa cativa km in oras,se duce apa la 90 grade.Estimez si o economie de vreo 1-2 litri de motorina la 100 km,in oras :)
Link to comment
Share on other sites

salutare,

 

Din pacate nu am avut timp sa il schimb Sambata, am reusit doar ieri. Dupa nici un drum de 2 km, de la 58 de grade apa a urcat la 90-91. Deci, se pare ca a fost "dus" :) .

In sfarsit dupa ce a venit frigul vad si eu "acul" la temperatura optima :)) .

Dupa cum zic colegii, ca sa fii sigur ca schimbi ceea ce trebuie, da-l jos pe cel de la EGR, sufla in el, si daca trece aerul f tare, este stricat. Am cumparat tot Behr , de pe un site de piese, pe dupa codul OEM, diferenta intre ele fiind ca cel cumparat este la juma de pret dar are Logo si ceva cod polisat. In rest, este acelasi lucru. La reprez BMW mi-a cerut pe el 220 RON. Eu am platit cu tot cu transp 108 lei.

Ms frumos colegilor care isi fac timp sa citeasca pe aici problemele celor mai in necunostinta de cauza :)

de unde l-ai luat? poti sa imi dai PM sa nu se considere reclama. multumesc

Link to comment
Share on other sites

oricum e ciudat ca pica la 2 ani . Eu am schimbat termostat principal si a mai fost schimbat in 2011 deci e un consumabil. cu mentiunea ca la mine inca isi facea treaba dar tinea masina in max 85 grade fata de 92 cat e acum. Costuri relativ ok 215 termostat si manopera 100 ron asta apropos de ce preturi se practica pe forum....

 

Si eu l-am schmbat acum 2 ani (original) si deja da semne de oboseala - ajunge apa la 89 de grade si observ ca in meniul ascuns daca stau pe loc incepe sa scada pana la 86 si tot asa.

Link to comment
Share on other sites

Ala inca nu e semn de oboseala. Nu sunt perfecte nici ele.

Doar daca scade la 80 e deja o problema.

 

Ca idee de incalzire, la mine la N47 apa ajunge abia la 82 dupa 20km de mers preponderent extraurban. Si nu ramane fixa. Mai variaza usor chiar si daca ajunge la 90.

Termostatul e schimbat de 1 an.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

oricum e ciudat ca pica la 2 ani . Eu am schimbat termostat principal si a mai fost schimbat in 2011 deci e un consumabil. cu mentiunea ca la mine inca isi facea treaba dar tinea masina in max 85 grade fata de 92 cat e acum. Costuri relativ ok 215 termostat si manopera 100 ron asta apropos de ce preturi se practica pe forum....

 

Nu stiu cum pica la 2 ani, la mine-i de cand am masina, din 2005 si l-am schimbat acuma recent..Pana anu asta nu am avut treaba cu el(cel principal) doar cu termostatul egr...

Costuri tot asa, 200 ron + 80 lei manopera..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

am schimbat si eu termostatul de la motor. alta viata acum. apa se incalzeste mult mai repede. a ajuns in 10 km pana la 90 de grade.

am vazut insa ca am o scurgere de antigel pe la imbinarea dintre furtunul care vine din radiator si termostatul de la motor. se pot schimba doar oringuri-le? sau trebuie schimbat furtunul cu totul?

Link to comment
Share on other sites

Orice oring se poate schimba.

Daca nu gasesti pe cod la reprezentata, te duci cu el in mana la un magazin de rulmenti/simeringuri si sigur gasesti.

 

Tips: cand bagi mufa la loc, unge putin stutz-ul cu vaselina. Vei evita viitoare probleme.

Edited by C_o_s_m_i_n
Link to comment
Share on other sites

Azi am intrat si eu in meniul ascuns pentru a vedea performantele termostatului. Dupa aproximativ 20 km de mers in extraurban dar un pic mai agresiv abia mi-a ajuns temperatura la 80 grade. In general statea cam la 78 grade. Din ce am citit asta inseamna ca trebuie sa-l schimb dar cred ca nu mai apuc pana dupa sarbatori ca mecanicul meu a intrat deja in vacanta.

Apropo, a contribuit termostatul la infundarea DPF-ului pe care l-am curatat acum trei saptamani?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.