Jump to content

termostat(se incalzeste greu)


timisoaradog

Recommended Posts

Azi am intrat si eu in meniul ascuns pentru a vedea performantele termostatului. Dupa aproximativ 20 km de mers in extraurban dar un pic mai agresiv abia mi-a ajuns temperatura la 80 grade. In general statea cam la 78 grade. Din ce am citit asta inseamna ca trebuie sa-l schimb dar cred ca nu mai apuc pana dupa sarbatori ca mecanicul meu a intrat deja in vacanta.

Apropo, a contribuit termostatul la infundarea DPF-ului pe care l-am curatat acum trei saptamani?

 

Da afecteaza , ptr ca neajungand la 90 de grade nu da comanda ptr regenerare.

Link to comment
Share on other sites

Azi am intrat si eu in meniul ascuns pentru a vedea performantele termostatului. Dupa aproximativ 20 km de mers in extraurban dar un pic mai agresiv abia mi-a ajuns temperatura la 80 grade. In general statea cam la 78 grade. Din ce am citit asta inseamna ca trebuie sa-l schimb dar cred ca nu mai apuc pana dupa sarbatori ca mecanicul meu a intrat deja in vacanta.

Apropo, a contribuit termostatul la infundarea DPF-ului pe care l-am curatat acum trei saptamani?

nu cred ca asa repede dar nu lasa sa faca regenerare , din ce am constatat , studiat , testat asa face regenerare , daca temperatura motor are 90 grade si daca bujiile fct toate , ca am vazut ceva discutii ca ar porni si cu 1 dusa dar nu cred ca ai cum sa verifici . Mie imi tot aparea o eroare /regenerari prea dese , dupa ce am rezolvat si termostat si bujii a disparut . Chiar am vazut ca nu mai baraia toba ca ala e sunetul care arata ca regenereaza , suna ca o toba sport :)

Link to comment
Share on other sites

Hm,se pare ca si eu am probleme la e60 530d,de obicei merge sotia cu ea, zilele astea , am facut eu vreo 400 km si apa nu a trecut 75 de grade(temperature exterioara -4).Caldura face in masina f repede,termostatul egr l-am schimbat acum 2 ani,azi dimineata l-am demontat si trece greu aer prin el,teoretic e bun.In timpul mersului cind nu trece de 75,furtunul de la radiator din stinga jos(cum stai in fata masinii) e rece,cel din dreapta din partea de sus a radiatorului e fierbinte,deci apa nu circula prin radiator,deci teoretic si termostatul principal e bun...Dupa revelion le voi schimba pe amindoua preventiv sa vedem daca se schimba situatia
Link to comment
Share on other sites

Hm,se pare ca si eu am probleme la e60 530d,de obicei merge sotia cu ea, zilele astea , am facut eu vreo 400 km si apa nu a trecut 75 de grade(temperature exterioara -4).Caldura face in masina f repede,termostatul egr l-am schimbat acum 2 ani,azi dimineata l-am demontat si trece greu aer prin el,teoretic e bun.In timpul mersului cind nu trece de 75,furtunul de la radiator din stinga jos(cum stai in fata masinii) e rece,cel din dreapta din partea de sus a radiatorului e fierbinte,deci apa nu circula prin radiator,deci teoretic si termostatul principal e bun...Dupa revelion le voi schimba pe amindoua preventiv sa vedem daca se schimba situatia

 

Asa statea si la mine, schimba pe cel principal :thumbsup: si o sa faci sauna cand afara sun -15 :rolleyes:

Edited by flavyus
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
Intre timp am schimbat si termosatatul principal (GATES) si cu acesta ocazia am inlocuit si antigelul. Ce observ in contiunare este faptul ca, daca pornesc caldura in timp ce acul sta la 90 si nu numai, temperatura motorului incepe sa scade. Ulterior urca si ramane la 90. Este normal sa se intample asta?
Link to comment
Share on other sites

Daca nu ma insel ai un mic "radiator electric" care iti incalzeste lichidul de racire pe timp de iarna (in functie de valoarea data de senzorul de temperatura cred) iar imediat dupa pornire lichidul de racire are de fapt rol de incalzire. Martorul din bord iti indica 90 de grade, insa motorul nu ajunge la acea temperature imediat, aia e temperatura lichidului de racire. Cand iti scade indicatia si se opreste pe la mijloc, aia e de fapt temperatura motorului. E un lucru normal, nu iti fa griji, un diesel dpdv tehnic ok, in 8 - 10 min de functionare ar trebui sa ajunga motorul la 90 de grade. Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsuri. Am testat astazi si intr-adevar acul urca la 90 grade in aproximativ 10 minute daca nu dau drumu la caldura. In conditiile astea prefer sa folosesc doar incalzirea in scaune. :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

Cred ca faci cel mai bine asa (eu nu am scaune cu incalzire, insa mi-am pus huse cu incalzire) deoarece cu cat motorul ajunge mai repede la temperatura optima de functionare cu atat are mai putin de "suferit". Eu nici iarna nu pornesc ventilatia pana nu urca apa la 90 grade, asta e unul din dezavantajele de a avea diesel.

Fii atent insa, daca in 10-15 min cu tot cu ventilatie nu ajunge motorul la la 90 grade (in conditiile in care turatia sa fie constanta in jur de 2000-2500 rpm) ai o problema cu termostatele de obicei. Un prieten, iarna i se incalzea mai greu in masina (dupa aprox 30 min) si cand am facut o comparatie cu masina mea....s-a dus la mecanic: termostatul principal schimbat si rezolvat problema.

Link to comment
Share on other sites

Incalzitorul ala auxiliar intra in functiune undeva sub 0 grade. Temperatura de-acum e cea mai nepotrivita. E deja prea rece sa se incalzeasca motorul fara ajutor, dar nu suficient ca sa porneasca incalzirea auxiliara.

Nu stiu la ce temperatura intra in functiune, eu ma refeream la comportamentul pe iarna in general.

kma , razzzzvan - nu ma refer la webasto, ala are un rol mai complex. La masinile fara webasto, in loc de webasto, in compartimentul din stanga cum te uiti la masina, ai o cutie mai mica in care iti intra un cablu electric gros si 2 furtune. Acea cutie de fapt are rol de a-ti incalzi lichidul de racire pe timp de iarna pentru a ajuta motorul sa ajunga mai repede la 90 de grade.

Link to comment
Share on other sites

Nu webasto ci cutia mentionata si de george.

Are in ea niste rezistente foarte puternice care incalzesc circuitul mic (prin caloriferul din habitaclu) al antigelului.

La modelele mai noi, acea cutie a fost inlocuita cu rezistente montate direct in bord, pe traseul aerului suflat de aeroterma.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 months later...

salut, am citait ce au scris colegii mai sus, dar poate sa-mi confirme cineva ca daca nu baga caldura este o problema cu termostatul principal sau cu cel de la egr? care este temperatura de lucru la un 530xD din 2006? Multumesc mult.

cand incepe sa bage putin aer cald pui mana pe furtunul care duce la radiator, daca e cald atunci e termostatul principal, de obicei asta e cauza incalzirii grele, daca este doar termostatul de la EGR se incalzeste si apoi cand nu mai e in sarcina sau mergi cu viteza se raceste.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salutare,

 

In seara asta am iesit un pic la drum cu masina (e90 320d lci) cu temperatura apei din meniul ascuns afisata pe bord. Nu-mi mai facea regenerarea si citind aici despre incalzitea motorului vad ca ar avea o oarecare legatura.

Am plecat din Berceni, temperatura ramanea la 89, chiar daca ajungea la 90, in cateva sec ajungea inapoi la 89. Iesit de centura, temperatura tot asa, 89. Pe A2 am mers pana la Fundulea, temp s-a setat pe la 86. Intoarcerea la Fundulea, temp revine la 89. Inapoi pe A2, de aceasta data temp ramane pe la 88, pe centura iar 89.

La dus am mers pe manual DS, tinut cam in 3500 rot, inapoi am lasat pe Auto.

Erori de bujii/releu nu am, era o eroare la un moment dat la o bujie, era din releu si l-am schimbat cu unul OE.

Este clar ca un termostat e dus, dar care?

 

Merci pt orice sugestie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.