Jump to content

cum calculeaza ecu consumul ?


ak_47

Recommended Posts

Estimeaza cat ar consuma fiecare injector in functie de timpii de injectie?

 

Nu estimeaza ci stie exact timpii de injectie pentru ca el (ECU) ii calculeaza.

 

 

pai se poate spune ca estimeaza . E posibil ca injectoarele sa nu mai aiba debitul din fabrica , si chiar daca stie exact timpii de injectie, tot nu va sti cu exactitate cantitatea care trece pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

Ba ar trebui sa stie: la 1volt injectorul deschide 2 microni la 2 volti 5microni. Prin gaura de 2 sau 5 microni, daca lichidul are aceleasi caracteristici, poate trece mereu aceeasi cantitate de lichid. Valorile date sunt la misto, dar cred ca ai prins ideea. E un robinet caruia i se aplica un curent si inchide/deschide in functie de comenzile primite. Diferentele aparute din cauza uzurii la duza injectorului cred ca sunt neglijabile. Zic eu, cum zic mno...
Link to comment
Share on other sites

Cel putin consumul instantaneu se calcumleaza in functie de cantitatea de gaze arse si trecute prin somnda (sondele) lambda...nu are treaba cu nici un fel de tensiune,debit de aer la admisie etc...sper sa gasesc pdf-ul ala sa-l postez...o sa va convingeti...si mie mi-a venit greu sa cred dar asa se calculeaza consumul instantaneu...e scris negru pe alb,destul de detaliat...
Link to comment
Share on other sites

Sonda lambda analizeaza calitatea nu cantitatea gazelor evacuate. Deci, cine ar putea sa calculeze ce gaze ies pe evacuare si de ce? Nu ma pricep, dar e posibil la calculul consumului sa se tina cont si de cantitatea de aer intrata in motor, masurata de MAF, poate si de turatie, viteza, pozitie pedala. Poate mai depinde si de producator, cat de mult a complicat algoritmul de calcul al consumului.
Link to comment
Share on other sites

Estimeaza cat ar consuma fiecare injector in functie de timpii de injectie?

 

Nu estimeaza ci stie exact timpii de injectie pentru ca el (ECU) ii calculeaza.

 

 

pai se poate spune ca estimeaza . E posibil ca injectoarele sa nu mai aiba debitul din fabrica , si chiar daca stie exact timpii de injectie, tot nu va sti cu exactitate cantitatea care trece pe acolo.

 

ECU are 2 sarcini principale la masinile pe benzina: 1. sa calculeze timpul de injectie si sa comande injectoarele si 2. sa calculeze momentul scanteii (avansul) si sa dea comanda bobinelor.

 

Pct 1 este ce ai intrebat tu. Este adevarat ca daca un injector este infundat partial debitul de benzina va fi mai mic decat ar fi trebuit sa fie.

 

Ba ar trebui sa stie: la 1volt injectorul deschide 2 microni la 2 volti 5microni. Prin gaura de 2 sau 5 microni, daca lichidul are aceleasi caracteristici, poate trece mereu aceeasi cantitate de lichid. Valorile date sunt la misto, dar cred ca ai prins ideea. E un robinet caruia i se aplica un curent si inchide/deschide in functie de comenzile primite. Diferentele aparute din cauza uzurii la duza injectorului cred ca sunt neglijabile. Zic eu, cum zic mno...

 

Nu este asa. Injectorul este sau total inchis sau total deschis, comanda se face in impulsuri (PWM). Pentru a da mai multa benzina timpul de injectie va fi mai mare si invers.

 

Cand injectoarele sunt infundate sonda lambda va detecta un amestec sarac si ECU va face ajustarile necesare. Exista 2 corectii una pe termen lung si alta pe termen scurt.

 

Sonda lambda analizeaza calitatea nu cantitatea gazelor evacuate. Deci, cine ar putea sa calculeze ce gaze ies pe evacuare si de ce?

 

Corect.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.