Jump to content

Consumul mi-a depasit toate asteptarile


Recommended Posts

De o luna si ceva, aproape doua, mi se aprinde check engine, sta 3-4-5 zile aprins, dupa care se stinge pentru alte 3-4-5 zile.

Masina e un E39 530iA.

 

Am fost la AB sa vad ce e si mi-au zis ca eroare provine de circuitul de incalzire al unei sonde lambda din fata catalizatorului, dar ca defectul nu mai e prezent. Mi-au resetat eroarea si au zis sa vad daca mai face.

 

Becul in sine nu m-ar fi deranjat prea tare, dar s-a modificat si consumul. Cu putin inainte de aprinderea check engine consumul creste in oras de la 16-17l la 19-20l.

 

Similar, cu putin inainte de stingerea becului, consumul scade la normal si dupa aceea cam la o zi-doua se stinge si becul.

Si ciclul se reia ...

 

Consumul la care ma refer este cel indicat de computerul de bord. L-am verificat insa de mai multe ori si la pompa si este corect.

 

Acum vreo 15 zile am gasit un articol in care se spunea ca aprinderea si stingerea anormala a check engine ar putea fi cauzata de o eroare de soft.

Asa ca m-am dus din nou la AB. Defectul citit a fost tot cu circuitul de incalzire al sondei lambda.

Mi-au facut upgrade-ul de soft si am sperat ca totul s-a rezolvat. Tot atunci au testat si debitmetrul si a aparut ca fiind OK.

 

A mers vreo cateva zile normal, dupa care s-a aprins din nou check engine.

Partea cea mai neplacuta a inceput de 3 zile. Consumul a crescut in oras la 26-30l.

La 26 scade doar daca e drumul liber. Repet, chiar atata consuma, nu indica aiurea in bord.

 

In rest nu am mai observat nici o manifestare anormala. Nu scoate fum, porneste usor, nu am sesizat scaderi de putere, motorul merge rotund. Parca motorul a devenit totusi un pic mai zgomotos, dar nu sunt sigur.

 

Injectoarele sunt noi, le-am schimbat anul trecut si am cu ele cam 15.000Km. Bujiile le-am schimbat acum vreo luna. Toate filtrele sunt schimbate de curand.

 

Deja nu mai e funny. Maine am programare la AB. Sunt tare curios ce ar putea avea.

 

Sondele lambda nu cred ca au fost schimbate vreodata in aproximativ 175.000 Km cat are masina. Oare de la vreo sonda lamba defecta poate creste atat de mult consumul ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Baieti, ma bag si eu in treaba voastra, desi nu stiu sa dau vreun raspuns lui Paul... :blink:

Voiam de mult sa intreb pe cineva ...cam care este consumul mediu la un E39 cu motorul de 3000 benzina in oras/afara?

Inainte de a-mi lua dieselul-530 automat- gasisem la Munchen un 530 benzina, il vindea producatorul din parcul auto sh al fabricii, cu garantie internationala..etc. Era si mai nou, si putin mai ieftin. Inca ma intreb daca am facut alegerea buna si, daca nu va stric topicul, (nu mai fac!) poate-mi spuneti si mie cum se comporta motorul asta.

Link to comment
Share on other sites

Ce baiat bun esti shi tu! :)

Adica in loc sa rezolve problema, sa o vanda la un om nevinovat. :blink:

Shi ne mai intrebam de ce isi iau totzi mashini de afara.

132787[/snapback]

 

Relax baby! Este o diferenta intre a da un sfat in bascalie si chiar a face asa ceva. Din pacate, unii chiar o fac si dup-aia vin sa-ti dea si sfaturi intelepte. Stie lumea la cine ma refer. Ma rog, fiecare trebe sa manance o paine dupa ceva si daca altfel nu poate, mai merge si cate o tzeapa din cand in cand, nu?

 

Paul, tu vorbesti serios, doar 16-17 iti consuma inainte??? Pe bune? Vad este declarat consum de 15.5 la 530iA.

 

Tare as vrea sa te ajut, dar poate ma ajuti tu pe mine... Ma duc si eu la un test complet samptamana asta. Ai incercat s-o pui pe tempomat la 80-90 km/h? Mie imi papa 5,5-6-7 in conditiile respective. E drept ca n-am mers mai mult de 5-6 km asa.

Link to comment
Share on other sites

La condus calm consumul era cam 16-17. La un stil zbuciumat ajungea intradevar si la 18-19 in oras.

 

Mai e ceva ciudat. Inainte, imediat ce resetam consumul, indicatia incepea de la 9-10l si crestea incet pana la valoarea normala. Acum, dupa ce resetez consumul, indicatia incepe de la vreo 39l :blink: si incepe sa scada spre 26-30.

Link to comment
Share on other sites

La condus calm consumul era cam 16-17. La un stil zbuciumat ajungea intradevar si la 18-19 in oras.

 

Mai e ceva ciudat. Inainte, imediat ce resetam consumul, indicatia incepea de la 9-10l si crestea incet pana la valoarea normala. Acum, dupa ce resetez consumul, indicatia incepe de la vreo 39l :blink: si incepe sa scada spre 26-30.

132848[/snapback]

 

Adica incepe de la 39.5 chiar daca esti in miscare? Daca esti la stop, e normal sa inceapa la 39.5. Eu am patit sa ma invart prin centru vreo 30 min cu consum de 39.5. Era viteza medie de 5km/h :)

 

Aaaaa si inca ceva. Acul ala de consum instantaneu ce arata? La un consum mediu de 30 ar trebui sa stea cam tot timpul lipit de partea dreapta... :)

Edited by gbu
Link to comment
Share on other sites

La condus calm consumul era cam 16-17. La un stil zbuciumat ajungea intradevar si la 18-19 in oras.

 

Mai e ceva ciudat. Inainte, imediat ce resetam consumul, indicatia incepea de la 9-10l si crestea incet pana la valoarea normala. Acum, dupa ce resetez consumul, indicatia incepe de la vreo 39l :blink: si incepe sa scada spre 26-30.

132848[/snapback]

 

 

Daca resetezi in mers este normal sa arate consum 9-10l,daca resetezi la relanti arata 39l.

Sau si in mers face la fel? :)

Link to comment
Share on other sites

De o luna si ceva, aproape doua, mi se aprinde check engine, sta 3-4-5 zile aprins, dupa care se stinge pentru alte 3-4-5 zile.

Masina e un E39 530iA.

 

Am fost la AB sa vad ce e si mi-au zis ca eroare provine de circuitul de incalzire al unei sonde lambda din fata catalizatorului, dar ca defectul nu mai e prezent. Mi-au resetat eroarea si au zis sa vad daca mai face.

 

132775[/snapback]

 

Asta e problema de soft,cred.Daca zici ca ti-au reprogramat computerul cu ultima versiune,sters adaptatiile ,si tot face,probabil este sonda defecta.

Verifica oricum cablajul,inainte de a o schimba.Este ciudat ca a aparut imediat dupa ce ai schimbat lichidul la cutie,poate este o coincidenta. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Daca resetezi in mers este normal sa arate consum 9-10l,daca resetezi la relanti arata 39l.

Sau si in mers face la fel? :blink:

132863[/snapback]

Si in mers si pe loc face cam la fel acuma.

Daca resetez cat masina sta pe loc, apar doar 2 liniute, nu cifre "--" pentru ca probabil nu poate calcula consumul daca masina nu se misca. La plecarea de pe loc, consumul inainte incepea sa creasca de la 0 spre 9-10-15. Acum incepe sa scada de la vreo 39.

O fi de la softul mai nou ?

 

Oricum, consumul acesta urias nu a aparut imediat dupa upgrade-ul software, ci la cateva zile.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Asta e problema de soft,cred.Daca zici ca ti-au reprogramat computerul cu ultima versiune,sters adaptatiile ,si tot face,probabil este sonda defecta.

Verifica oricum cablajul,inainte de a o schimba.Este ciudat ca a aparut imediat dupa ce ai schimbat lichidul la cutie,poate este o coincidenta. :blink:

132865[/snapback]

Problema cu becul care se aprinde si se stinge o am de aproape 2 luni, iar uleiul la cutie l-am schimbat de vreo 4 zile.

Link to comment
Share on other sites

Problema cu becul care se aprinde si se stinge o am de aproape 2 luni, iar uleiul la cutie l-am schimbat de vreo 4 zile.

132870[/snapback]

 

 

Pai eu asa am banuit,ca nu ai zis nimic :blink:

 

Daca s-a reprogramat computerul si nu s-au sters adaptatiile,atunci motorul lucreaza cu vechile adaptatii si cu un soft nou.

Este foarte important sa fie sterse.

Link to comment
Share on other sites

Si in mers si pe loc face cam la fel acuma.

Daca resetez cat masina sta pe loc, apar doar 2 liniute, nu cifre "--" pentru ca probabil nu poate calcula consumul cata vreme masina nu se misca. La plecarea de pe loc, consumul inainte incepea sa creasca de la 0 spre 9-10-15. Acum incepe sa scada de la vreo 39.

O fi de la softul mai nou ?

 

Oricum, consumul acesta urias nu a aparut imediat dupa upgrade-ul software, ci la cateva zile.

132867[/snapback]

 

Pai asa e si la mine. E normal. Stand pe loc, consumul tinde spre infinit. Cand incepi sa te misti, e normal ca media sa scada. Presupun ca 39.5 e valoarea maxima ce se afiseaza. Ciudat ca inainte iti pornea calculul de la 0. Unde sta acul de consum instantaneu cand stai pe loc?

Link to comment
Share on other sites

Pai eu asa am banuit,ca nu ai zis nimic :blink:

 

Daca s-a reprogramat computerul si nu s-au sters adaptatiile,atunci motorul lucreaza cu vechile adaptatii si cu un soft nou.

Este foarte important sa fie sterse.

132872[/snapback]

O sa-i intreb maine. Nu stiu daca le-au sters.

Ei au urmat pasii din DIS si mi-au prezentat si mie tot listingul acela din DIS. Daca acolo zicea ca trebuie sterse probabil au facut-o. De exemplu aparea ca trebuie testat debitmetrul si l-au testat.

Link to comment
Share on other sites

O sa-i intreb maine. Nu stiu daca le-au sters.

Ei au urmat pasii din DIS si mi-au prezentat si mie tot listingul acela din DIS. Daca acolo zicea ca trebuie sterse probabil au facut-o. De exemplu aparea ca trebuie testat debitmetrul si l-au testat.

132876[/snapback]

 

 

In general erorile pentru incalzirea sondei sunt datorate softului.Dar sondele au ceva km deja,deci nu este exclus sa fie una defecta.

 

Debitmetrul nu poate cauza niciodata eroarea asta,ma mir ca a aparut in lista de testare.Este posibil sa fi fost si alta eroare,in afara de incalzirea sondei ?

 

Ai codurile de eroare si versiunea de soft pe care au pus-o?

Link to comment
Share on other sites

In general erorile pentru incalzirea sondei sunt datorate softului.Dar sondele au ceva km deja,deci nu este exclus sa fie una defecta.

 

Debitmetrul nu poate cauza niciodata eroarea asta,ma mir ca a aparut in lista de testare.Este posibil sa fi fost si alta eroare,in afara de incalzirea sondei ?

 

Ai codurile de eroare si versiunea de soft pe care au pus-o?

132877[/snapback]

Mi-am notat cate ceva de pe listingul DIS.

Eroarea din ECU a fost aproximativ, ca mi-am notat in graba :

"DME - (191) BF Insuficient heat output" la " Oxygen sensor 2, before catalytic convertor".

 

Am mai avut 2 erori la masina.

Una la LRA - Automatic headlight vertical aim control - Lwr2a

Si o eroare la IKE, dar nu am vazut ce.

 

Daca am notat ce trebuia, codul vechi la ECU era 7515561, si codul nou este 7545678.

Link to comment
Share on other sites

Mi-am notat cate ceva de pe listingul DIS.

Eroarea din ECU a fost aproximativ, ca mi-am notat in graba :

"DME - (191) BF Insuficient heat output" la  " Oxygen sensor 2, before catalytic convertor".

 

Am mai avut 2 erori la masina.

Una la LRA - Automatic headlight vertical aim control - Lwr2a

Si o eroare la IKE, dar nu am vazut ce.

 

Daca am notat ce trebuia, codul vechi la ECU era 7515561, si codul nou este 7545678.

132886[/snapback]

 

 

Da,aia este ultima versiune.

Codul pentru sonda in mod normal este provocat de soft,dar daca apare si dupa instalarea ultimei versiuni,probabil este defecta sonda.

Link to comment
Share on other sites

Dimineata am dus masina la AB.

Ca in filmele proaste, dimineata masina a mers perfect, adica consumul a fost cel normal !

Am pornit, si consumul a inceput sa creasca frumos de la 0 spre 10 litri si a ajuns pe la 13-14 cand am ajuns cu masina in service.

Sper totusi sa reuseasca sa descopere cauza defectului.

 

Astept sa ma sune sa-mi zica ce au rezolvat.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.