Jump to content

Consumul mi-a depasit toate asteptarile


Recommended Posts

Am luat masina de la AB.

Din pacate defectul nu a fost identificat.

 

E ciudat si dificil ca defectul este intermitent. Masina merge bine cateva zile -4,5- dupa care alte cateva zile creste consumul si tot asa. Si asta fara sa-i fac absolut nimic.

 

Dimineata, in drum spre AB, am constatat ca masina isi revenise. Am lasat-o insa la ei pentru test.

 

Eroarile de azi a fost diferite de ultimele.

I-am rugat sa-mi dea si listingul testului.

Una din erori a fost ca amestecul e prea sarac. Ca defectul este intermitent si ca nu mai este prezent.

S-au testat sondele lambda si sunt OK.

 

A mai aparut si o eroare la debitmetrul, dar nici ea nu mai era prezenta.

 

Ca explicatii se zice ca sondele lamda sunt OK, dar este o problema cu prepararea amestecului, e prea sarac. Sa se verifice daca nu trage aer fals.

 

Unul dintre mecanici a zis ca ar fi posibil sa fie o problema si cu debitmetrul, deoarece ar fi fost un pic in afara plajei. La masuratoare air mass indica 18.5 Kg/h in timp ce plaja admisa era 9 ... 16 Kg/h. Totusi masina are perioade in care merge normal, si e putin probabil ca debitmetrul sa mearga aleator.

 

Mi-au resetat din nou erorile si asta e tot ce au putut face. Au fost foarte amabili si efectiv nu cred ca puteau face mai mult in conditiile date.

 

Din pacate la AB nu aveau un debitmetru de proba. Si politica firmei nu le mai permite sa tina piese pe stoc. Aduc piese doar la comanda, pe riscul clientului : e nu e de vina piesa, o cumperi. Cam nasol sa ma risc sa dau 380 euro + TVA pe un debitmetru de care nu sunt sigur ca e intradevar defect.

 

Ar mai fi o varianta sa gasesc eu sau ei o masina similara sa fac testul cu debitmetrul. Mi-au zis ca maine e posibil sa le vina o asemenea masina si ma cheama sa testeze.

 

Nu stiu ce sa mai cred. Daca ar trage aer fals atunci ar trebui sa traga tot timpul, nu sa-si revina singura din cand in cand dupa care sa traga din nou.

 

Dupa ce am plecat de la ei am mai fost la un amic sa mai facem si noi niste teste mai "pe genunchi".

Am verificat toate posibilitatile de a trage aer fals si nu trage pe nicaieri. Am facut si presiune in circuitul de admisie ( am suflat aer pe la circuitul de servo si am obturat furtunul spre filtrul de aer ) sa vad daca scapa pe undeva si iarasi nu a fost nici o problema.

Am curatat toate contactele electrice de la motor si de la ECU, in eventualitatea ca ar fi un contact imperfect pe undeva.

 

Pe seara am testat masina la mers si consumul e iarasi OK, undeva la 13-14 l in oras si in mamaia, mers pe drumuri libere.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la AB si au facut proba si cu alt debitmetru. Concluzia a fost ca defectul meu nu pare a fi de la debitmetru. Au mai facut inca odata testul al motor si nu s-a descoperit nimic.

 

Problema deja devine enervanta. Pe drumul de intoarcere de la AB mi s-a aprins din nou becul de check engine. Ciudat, consumul nu pare sa fi crescut. Inca ...

 

Daca nu se stinge pana maine, merg din nou la AB. Dar nimeni nu stie de unde sa apuce problema :blink:.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Am fost azi la AB si au facut proba si cu alt debitmetru. Concluzia a fost ca defectul meu nu pare a fi de la debitmetru. Au mai facut inca odata testul al motor si nu s-a descoperit nimic.

 

Problema deja devine enervanta. Pe drumul de intoarcere de la AB mi s-a aprins din nou becul de check engine. Ciudat, consumul nu pare sa fi crescut. Inca ...

 

Daca nu se stinge pana maine, merg din nou la AB. Dar nimeni nu stie de unde sa apuce problema :blink:.

133602[/snapback]

 

 

Paul verifica si furtunul din poza,nr 7.,sub capacul de la injectoare.

Si tubulatura de langa debitmetru.

post-66-1159554181_thumb.jpg

post-66-1159554212_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

O sa postez imediat rezulatele testelor.

 

@bavaria : Am verificat extrem de atent orice posibilitate de intrare aer fals.

Pentru a elimina orice dubiu am schimbat si Regulatorul de presiune vacum.

Am testat etansietatea circuitului de aer si pare OK.

 

Am testat influenta unui aer fals suplimentar intrat in sistem pe la joja de ulei sau prin busonul de umplere ulei. Imediat s-a schimbat mersul motorului si s-a modificat indicatia debitmetrului, in sensul scaderii cantitatii de aer masurate. Pare destul de improbabil sa traga aer fals. Sau daca trage pe undeva, nu trage mereu, trage aleator.

 

Ce nu am testat este servofrana. Testele de depresiune si presiune aer le-am facut prin furtunul de la servo.

 

Pentru siguranta am comandat si supapa de la servo si pompa de vacuum de la servo. Am comandat si furtunele 2, 3 si 7 desi sunt OK.

 

E posibil oare sa traga intermitent aer fals pe la servo ? Si fara sa se modifice sesizabil forta de franare ?

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

O sa postez imediat rezulatele testelor.

 

@bavaria : Am verificat extrem de atent orice posibilitate de intrare aer fals.

Pentru a elimina orice dubiu am schimbat si Regulatorul de presiune vacum.

Am testat etansietatea circuitului de aer si pare OK.

 

Am testat influenta unui aer fals suplimentar intrat in sistem pe la joja de ulei sau prin busonul de umplere ulei. Imediat s-a schimbat mersul motorului si s-a modificat indicatia debitmetrului, in sensul scaderii cantitatii de aer masurate. Pare destul de improbabil sa traga aer fals. Sau daca trage pe undeva, nu trage mereu, trage aleator.

 

Ce nu am testat este servofrana. Testele de depresiune si presiune aer le-am facut prin furtunul de la servo.

 

Pentru siguranta am comandat si supapa de la servo si pompa de vacuum de la servo. Am comandat si furtunele 2, 3 si 7 desi sunt OK.

 

E posibil oare sa traga intermitent aer fals pe la servo ? Si fara sa se modifice sesizabil forta de franare ?

133780[/snapback]

 

 

Pune te rog rezultatul cu erorile.Ai si pm.

Link to comment
Share on other sites

Azi am fost din nou la la AB sa-mi citeasca si sa reseteze erorile.

Becul de check engine mi se aprinsese din nou ieri. Consumul crescuse, dar nu asa mult, doar pe la vreo 20-21 si si-a revenit singura dupa vreo 50 Km de mers prin oras.

 

Eroarea a fost tot de amestec prea sarac.

 

Din pacate persoana specializata in diagnoza nu era la job azi, asa ca nu am reusit decat resetarea corectiilor ( adaptatiilor ). Nu a stiut cum sa citeasca vechile valori pentru corectiile additive si multiplicative. O sa merg din nou luni sa-mi citeasca si aceste valori.

Link to comment
Share on other sites

Azi am fost din nou la la AB sa-mi citeasca si sa reseteze erorile.

Becul de check engine mi se aprinsese din nou ieri. Consumul crescuse, dar nu asa mult, doar pe la vreo 20-21 si si-a revenit singura dupa vreo 50 Km de mers prin oras.

 

Eroarea a fost tot de amestec prea sarac.

 

Din pacate persoana specializata in diagnoza nu era la job azi, asa ca nu am reusit decat resetarea corectiilor ( adaptatiilor ). Nu a stiut cum sa citeasca vechile valori pentru corectiile additive si multiplicative. O sa merg din nou luni sa-mi citeasca si aceste valori.

134129[/snapback]

 

 

Presiunea de benzina au verificat-o?

 

Filtrul de aer e ok?

Link to comment
Share on other sites

Presiunea de benzina au verificat-o?

 

Filtrul de aer e ok?

134137[/snapback]

Filtrul de aer e schimbat de curand si e curat.

Presiunea de benzina nu am verificat-o. O sa schimb filtrul de benzina impreuna cu regulatorul de presiune si verific si presiunea.

Link to comment
Share on other sites

Nu am progresat deloc.

Partea naspa e ca defectul nu se manifesta permanent. Consumul este normal pentru cateva zile, dupa care creste foarte mult pentru alte cateva zile si se aprinde check engine, isi revine singur la normal si tot singur se stinge indicatorul si tot asa ....

 

De sambata trecuta consumul a fost OK, insa din pacate nu pot fi sigur ca s-a rezolvat problema.

Ultima operatie facuta la AB a fost stergerea corectiilor ( adaptarilor ) din ECU. Nu e sigur ca fusesera sterse dupa update-ul de soft.

 

Nu pot face decat sa astept sa vad daca se mai manifesta defectul si sa merg rapid la AB sa o prinda si ei pe defect.

Link to comment
Share on other sites

paul ai dat vre-un ban la Bavaria la fiecare interventie ?

136791[/snapback]

Am platit prima data upgrade-ul de soft la ECU si la LCM si pentru testare. A fost in jur de 250 RON.

 

Vazand ca nu s-a rezolvat problema am fost din nou la ei si am platit cam 150 de RON pentru teste si pentru proba cu alt debitmetru.

 

Deoarece problema nu s-a rezolvat, am convenit cu ei sa revin cand se manifesta defectul si sa nu mai platesc pana nu se identifica defectul.

 

Deci teoretic ar trebui sa nu ma mai coste nimic identificarea defectului.

Link to comment
Share on other sites

Am platit prima data upgrade-ul de soft la ECU si la LCM si pentru testare. A fost in jur de 250 RON.

 

Vazand ca nu s-a rezolvat problema am fost din nou la ei si am platit cam 150 de RON pentru teste si pentru proba cu alt debitmetru.

 

Deoarece problema nu s-a rezolvat, am convenit cu ei sa revin cand se manifesta defectul si sa nu mai platesc pana nu se identifica defectul.

 

Deci teoretic ar trebui sa nu ma mai coste nimic identificarea defectului.

136809[/snapback]

 

 

Ai reusit sa vezi valorile adaptatiilor?

Link to comment
Share on other sites

Ai reusit sa vezi valorile adaptatiilor?

136852[/snapback]

Din pacate nu. Cel care lucra cu testerul GT1 ( electricianul probabil ) era liber sambata trecuta si cel care-i tinea locul a fost extrem de amabil sa ma ajute, insa nu a gasit cum se pot citi valorile, ci doar meniul din care se reseteaza.

Asa ca le-am resetat. O sa-i rog sa-mi zica valorile cand o sa merg data viitoare la AB.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Din pacate nu. Cel care lucra cu testerul GT1 ( electricianul probabil ) era liber sambata trecuta si cel care-i tinea locul a fost extrem de amabil sa ma ajute, insa nu a gasit cum se pot citi valorile, ci doar meniul din care se reseteaza.

Asa ca le-am resetat. O sa-i rog sa-mi zica valorile cand o sa merg data viitoare la AB.

136856[/snapback]

 

 

Ai reusit sa schimbi filtrul de benzina,sau sa verifici presiunea de benzina?

Link to comment
Share on other sites

Ai reusit sa schimbi filtrul de benzina,sau sa verifici presiunea de benzina?

136869[/snapback]

Am masurat presiunea de benzina in rampa si este corecta, 3,5 atm.

Dar masuratoarea s-a facut cand consumul era OK, nu cand se manifesta defectul.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Si in sarcina ai verificat?La relanti nu spune mare lucru.

 

Ai reusit sa citesti adaptatiile?

137454[/snapback]

Verificarea s-a facut cu masina pe loc.

 

Adaptatiile nu le-am citit inca, nu am cu ce acasa. Am zis sa ma duc din nou la AB cand se manifesta iarasi defectul. Si a naibii masina de 9 zile merge normal.

Link to comment
Share on other sites

Verificarea s-a facut cu masina pe loc.

 

Adaptatiile nu le-am citit inca, nu am cu ce acasa. Am zis sa ma duc din nou la AB cand se manifesta iarasi defectul. Si a naibii masina de 9 zile merge normal.

137458[/snapback]

 

Am crezut ca ai fost la service.Daca poti,incearca sa conduci masina cand ai ceasul de presiune conectat.Verifica cand este in sarcina.Daca scade,chiar si un pic,nu este bine.

Sa verifici si furtunul care pleaca de la admisie si merge la regulatorul de presiune,sub masina.Nu are importanta asupra mersului motorului daca este infundat,dar sa nu traga aer fals pe acolo.

 

Mai ales ca este o problema intermitenta,poate sa fie de la presiunea de benzina.Daca ai citi valorile adaptatiilor,ti-ai da seama de mai multe.Poti sa iti dai seama daca este debitmetrul de vina,sau exista aer fals.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am patit ca in bancul cu taranul care s-a dus cu calul in targ nu ca sa-l vanda ci ca sa-l faca de ras :blink:.

 

De trei saptamani consumul e normal si nici becul de la Check Engine nu s-a mai aprins !

Sper sa ramana asa. Ultima operatie facuta acum trei saptamani a fost stergerea corectiilor ( adaptatiilor ) din ECU. Nu eram sigur ca cei de la AB le-au sters dupa ce mi-au facut update-ul de soft, asa ca am mai fost odata la ei pentru asta, conform recomandarii facute de @bavaria.

 

Deci, concret, nu am facut nimic altceva la masina decat un update de soft si o stergere a corectiilor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.