Jump to content

Cum sa repari galeria de evacuare e60 530d


Blurrrache

Recommended Posts

Am decis sa scriu acest articol deoarece stiu ca problema asta este frecvent intalnita pe motoarele 3.0d (probabil nu numai la 3.0d) si anume galeria de evacuare crapa si scapa noxe care se resimt imediat in habitaclu si implicit pierdere de putere in urma scaderii presiunii exercitate de gazele de esapament asupra turbinei, urmate de o eroare in bord legata de noxe.

 

Tin sa mentionez faptul ca lucrarea nu este foarte simpla deoarece galeria de evacuare nu se vede aproape deloc si trebuie demontate 12 piulitze pe care nu le vezi deloc ci doar le simtzi. Un alt dezavantaj este faptul ca probabil nu se vor demonta decat jumatate din piulite,cealalta jumatate desfacandu-se cu tot cu prezoanele din _chiulasa_ si vor putea aparea complicatii la montaj.

Ca scule este necesara o trusa cu cheie clicket mica si cateva imbusuri, 1 torx de 35 parca, si tubulara de 10 mica, plus cea mai ciudata o tubulara de 12 dar cu 12 zimtzi nu cu 6 ca la cheia hexagonala obisnuita pentru a desface 3 suruburi care prind galeria de turbina.

Nu este necesara rampa!!!(doar daca scapi scule si suruburi)

 

 

Sa incepem:

 

Trebuie dat jos tot capacul de pe motor si anume cel central, plasticele care tzin filtru de polen si parca si traversa aceea (nu sunt sigur) apoi trebuie desfacut debitmetrul de aer si scos furtunul care duce jos (il tragi si iese din turbina foarte usor), si cele 2 capace care tzin filtrul de aer(acela care te lasa sa il vezi si efectiv carcasa superioara a filtrului), apoi ajungeti ca si in poza pe care o vedetzi mai jos unde avetzsi 3 dopuri de cauciuc care dupa ce le scoatetzi impreuna cu o tablitza mica veti vedea cele 3 suruburi care strang galeria de turbina(surburile alea smekere care necesita cheie tubulara de 12 dubluhexagonata)

 

post-37233-1291748798_thumb.jpg

 

Dopul de cauciuc si gaurile care duc la suruburile turbinei:

post-37233-1291749307_thumb.jpg

 

Asa arata un prezon care s-a desfacut cand incercam sa desfac doar piulitza de pe el(atentie piulita este dintr-un material ciudat gen alama/ cupru) recomand sa se schimbe macar pilutzele cu altele noi originale, daca nu si prezonul.

 

post-37233-1291749580_thumb.jpg

Edited by Blurrrache
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa arata zona dintre carcasa filtrului de aer(sub carcasa inferioara a filtrului) si turbina, cu galeria scoasa...Peisajul poate fi vazut doar daca ii faci poza cum am facut eu, ca nu incapi sa vezi decat daca arunci la propriu un oki pacolo si se pot vedea prezoanele care au ramas si cele care au iesit. Atentie la cele 3 garnituri si la cea de la turbina(fatza/spate)

post-37233-1291750082_thumb.jpg

 

Galeria de evacuare scoasa se vede crapatura transversala

post-37233-1291750394_thumb.jpg

 

Asa arata o galerie de evacuare

post-37233-1291750502_thumb.jpg

 

Se vede crapatura din dreptul primului piston

Asa erau si la pistonul nr 2 si 3 plus cea mare transversala

post-37233-1291750673_thumb.jpg

 

Apoi galeria sudata de niste baieti foarte priceputzi.

post-37233-1291750905_thumb.jpg

Edited by Blurrrache
Link to comment
Share on other sites

felicitari pt straduinta, pozele cam tulburi (MACRO ???) .

 

cam important, vad ca ti-a scapat, 50% era si trb celor cu sudura sa te avertizeze, TREBUIA SUDATA PRINSA STRANS CU TOATE CELE 12 SURUBURI PE O PLACA METALICA SUFICIENT DE GROASA CA SA ASIGURE PLANEITATEA FLANSELOR...daca nu, exista riscul sa se deformeze la sudura, cu consecintele cunoscute...

 

lica - un tratament de revenire si nu se mai crapa.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Se vede galeria cu cele 3 gauri sudate, cele de departe:

post-37233-1291834374_thumb.jpg

 

Atentie mare de tot la ce a spus colegul mai devreme, aveam de gand sa specific detaliul acesta dar s-a blocat forumul aseara. Mai mult decat atat eu recomand sa luatzi un carton mare pe care sa puneti galeria dupa ce atzi demontat-o de pe masina si sa marcati cu creionul pe fiecare gaura. Astfel dupa ce ati sudat galeria puteti sa verificati daca nu s-au tras gaurile.... Este foarte important pentru ca daca se deplaseaza gaurile este nasol mai ales ca nu vezi nimic din ce faci, iar daca nu vin gaurile nici nu stii ce ai de facut.

Deci este importanta verificarea cu semnele de pe carton de dinaintea sudarii. Inca ceva eu am folosit pentru a nu risca nimic, banda izoler peste tubulara cu putzin din piulitza, ca sa nu imi scape piulitza in scut sau mai stiu eu unde ca, tare incalcita e pe dedesupt, si asta la fiecare din cele 12 piulitze

 

Atasez si ultima poza cu sudura tranzversala.

 

post-37233-1291834935_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Asa arata zona dintre carcasa filtrului de aer(sub carcasa inferioara a filtrului) si turbina, cu galeria scoasa...Peisajul poate fi vazut doar daca ii faci poza cum am facut eu, ca nu incapi sa vezi decat daca arunci la propriu un oki pacolo si se pot vedea prezoanele care au ramas si cele care au iesit. Atentie la cele 3 garnituri si la cea de la turbina(fatza/spate)

post-37233-1291750082_thumb.jpg

 

Galeria de evacuare scoasa se vede crapatura transversala

post-37233-1291750394_thumb.jpg

 

Asa arata o galerie de evacuare

post-37233-1291750502_thumb.jpg

 

Se vede crapatura din dreptul primului piston

Asa erau si la pistonul nr 2 si 3 plus cea mare transversala

post-37233-1291750673_thumb.jpg

 

Apoi galeria sudata de niste baieti foarte priceputzi.

post-37233-1291750905_thumb.jpg

 

 

:) Cred ca inainte sa te apuci sa o sudezi era mai indicat sa intrebi pe forum la baietii care au mai multa experienta si o skimbai cu una sh de e39 si stateai foarte linistit,kiar daca te costa putin mai mult avand in vedere ca ai skimbat-o singur si ai skapat de manopera....dar makidonii makidoni....noroc ca am un prieten bun makidon si il inteleg perfect,glumeam.... :twoup: ...apropo,ma poate ajuta si pe mine cineva cu o problema?? nu prea ii dau de capat...am aceeasi problema cu gazele in habitaclu....numai cand stau pe loc la relanti, si cu ventilatia pornita , in 3,4 minute incepe sa miroasa a gaze in habitaclu din ce in ce mai tare....am avut de lucru putin in zona galeriei si am verificat-o,este ok fara fisurisi urme de funinigine,arata bine bine cred ca a skimbat-o vekiul proprietar inaintea mea,am verificat si renumitele clapete de la galeria de admisie verificand grosimea axului ca sa pot dormi mai linistit,sunt k si ele...tobe nesparte...si tot miroase a gaze ... :) ..??

 

Cum am timp o sa ma uit la racordul flexibil,sa vad in ca stare este,cu toate ca nu am zgomote de tobe sparte....ma gandeam ca mai poate fi altceva ...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Am incercat si eu varianta cu sudatul la o galerie de evacuare la E60 2.5D. A tinut aprox 7-8 luni, dupa care a cedat din nou. Acum vreau sa iau si eu o galerie de E39 aceeasi motorizare si o sa schimb. Problema este ca baietii cu dezmembrarile cer niste sume de iti vine sa mergi sa o cumperi noua - iar din cate am inteles de la unii pretul corect pentru aceasta piesa sh este intre 100-150 eur. Nu demult mi-a facut cineva o oferta buna pentru o galerie de E60 originala, dar el zice ca e din fonta - ca la E39 si explica acest lucru prin faptul ca masina este din 2004 si ca in 2003 si 2004 s-ar fi pus galerii din fonta. As vrea ca cineva sa imi confirme sau sa imi infirme aceasta informatie ca sa nu dau banii aiurea. Multumesc
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Galeria de fonta se da pe 600-700 lei. Pretul e dictat de cerere. Din moment ce aceasta este mare pentru ca aceste galerii de E60 sunt foarte proaste, e si normal sa ramana destul de mare pretul. Oricum e mai mic decat pretul unei galerii noi, deci oricum e bine. Sudarea nu e o solutie pe termen lung.

 

Nu cred ca exista galerie din fonta pe E60 diesel.

Edited by Service Premium
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu am gasit o galerie cu 190 de euro.oare ma poti ajuta cu un numar de telefon unde pot gasi galeria la 600-700 de lei?

 

Am incercat si eu varianta cu sudatul la o galerie de evacuare la E60 2.5D. A tinut aprox 7-8 luni, dupa care a cedat din nou. Acum vreau sa iau si eu o galerie de E39 aceeasi motorizare si o sa schimb. Problema este ca baietii cu dezmembrarile cer niste sume de iti vine sa mergi sa o cumperi noua - iar din cate am inteles de la unii pretul corect pentru aceasta piesa sh este intre 100-150 eur. Nu demult mi-a facut cineva o oferta buna pentru o galerie de E60 originala, dar el zice ca e din fonta - ca la E39 si explica acest lucru prin faptul ca masina este din 2004 si ca in 2003 si 2004 s-ar fi pus galerii din fonta. As vrea ca cineva sa imi confirme sau sa imi infirme aceasta informatie ca sa nu dau banii aiurea. Multumesc

Daca reusesti sa vezi galeria inainte sa o platesti iti vei putea da seama daca e din fonta sau din tabla.

Edited by adrianiulian
Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.