Jump to content

bujii incandescente


raulnicolae

Recommended Posts

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

la care temperatura te referi ?

ambianta ?

a motorului ?

 

bujiile se activeaza la alimentarea cu energie, cand pui contactul. in cele mai multe cazuri...

Omul a pus o intrebare concreta, tu iarasi vii cu poezii :twoup: .

Daca stii despre ce este vorba, da un raspuns clar si la obiect, nu generalitati ca de obicei.

Oricine cunoaste cum functioneaza sistemul stie despre ce temperatura poate fi vorba.

Link to comment
Share on other sites

intrebarea initiala iti pare pusa de catre un cunoscator al "sistemului" ?

de ce sa banuiesc si, poate, sa inteleg gresit ?

omul a fost evaziv, poate n-a dat importanta, intreb si ne lamurim. simplu.

 

dar mai exista si categoria "bagatori de seama" asa cum am fost avertizat in PM-uri...stiau baietii ceva...

 

tu iar ai postat sa incerci sa te bagi in seama inutil cu mine sau e ceva "on topic" in ceeace ai scris ?

raspunde-i omului daca tot ocupi spatiul pe subiect.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

1 Preincalzirea

Cand temp. apei de racire motor este sub 25°C bujiile sunt activate pt 0.5s. Timpul creste cu scaderea temperaturii ajungand pana la max 2.7s cand temp. apei e sub -25°C

 

Avertizarea pe bord apare doar cand temperatura apei ajunge sub 0°C

 

2 Dupa preincalzire (adica dupa ce motorul e pornit)

Cand temp. apei e sub 30°C, activarea si perioada de activare a bujiilor e dependenta de temperatura apei si se foloseste pt a mentine turatii cat mai constante la relanti si pt a scadea emisiile.

 

3 Preincalzirea pt pornire

Functia dureaza aprox 10s si se activeaza daca timpul pt preincalzire a trecut (se refera la cele "max 2.7s" ) motorul nu e pornit si cheia ramane pe accesorii.

 

gaseai pe forum daca dadeai "search"

Link to comment
Share on other sites

Esti beton. Niciodata nu postezi ceva care ar putea fi de folos cuiva, dar iti place sa te bagi in seama. Dai doar raspunsuri evazive, in doi peri, poate poate s-o nimeri ceva pe aproape, pentru ca dupa ce altcineva da raspunsul corect sa apari si tu si sa preiei informatia ca si cand ai fi fost expert in respectiva problema :twoup: .

 

Tu ai intrebat :

"la care temperatura te referi ?

ambianta ?

a motorului ?"

O asemenea intrebare nu o pune de cineva care sustine ca stie despre ce vorbeste. Deoarece cel care cunoaste subiectul stie ca singura temperatura de care tine cont sistemul de preincalzire este temperatura lichidului de racire!

Cunoscand acest lucru e lipsit de sens sa intrebi la ce temperatura se refera cineva care intreaba "la ce temperatura se activeaza bujiile incandescente la diesel" :) .

 

 

In al doilea rand, algoritmul de activare a bujiilor incandescente nu este acelasi pentru toate motorizarile. Ceea ce a spus @sorynvl este valabil pentru masini mai noi, cu DDE 5.0.

 

In cazul de fata, daca ne referim la masina lui @raulnicolae, initiatorului topicului, care se pare ca are un 320d M47 de 136 cp cu DDE 3.0, algoritmul este diferit.

 

Durata preincalzirii depinde de temperatura lichidului de racire si de tensiunea bateriei. Cu cat temperatura lichidului este mai mica si cu cat tensiunea bateriei este mai mica, cu atat este mai lung timpul de preincalzire.

De exemplu, pentru temperaturi cuprinse intre +6 si +20 de grade celsius, preincalzirea dureaza aproximativ 2 secunde.

Preincalzirea nu se face deloc la temperaturi de peste 20 de grade.

 

E bine de retinut ca in afara de preincalzire mai exista si o faza de postincalzire, DUPA pornirea motorului. Postincalzirea se face doar daca lichidul de racire are temperatura sub 40 de grade, in scopul imbunatatirii mersului motorului la ralanti si pentru reducerea noxelor.

Link to comment
Share on other sites

eu, deocamdata astept sa raspunda initiatorul topicului la intrebare.

 

in ceeace priveste modul cum sunt alimentate bujiile la un diesel BMW, cam sunt familiarizat cu asta din 1991...asa ca....

pt simpla ta informare, adk inutil, pot sa-ti spun ca cele 3 faze se ragasesc la orice diesel BMW, difera doar modul de comanda insa rezultatele sunt aceleasi.

Link to comment
Share on other sites

Dai doar raspunsuri evazive, in doi peri, poate poate s-o nimeri ceva pe aproape, pentru ca dupa ce altcineva da raspunsul corect sa apari si tu si sa preiei informatia ca si cand ai fi fost expert in respectiva problema :twoup: .

Esti predictibil :) .

Link to comment
Share on other sites

da, pai se transmite caldura in corpul bujiei intr-o anumita masura. Uleiul de masina nu e protrivit din mai multe motive. El chiar arde, de asta se si schimba la x km, sau ma rog, unul din motive pentru care isi pierde proprietatile. .. Ajunge in contact cu piese foarte fierbinti, de exemplu segmentii, sau unde exista frecari mari datorita unor mici defecte, sunt puncte unde se ajunge usor la ceva sute de grade.

Uleiul auto cand arde lasa reziduri, nu mari dar exact genul ala care se solidifica. sSludge-ul din baia de ulei in mare parte asta e.. resturi de ulei si particule arse..

Uleiul moto in schimb arde mult mai curat (ma refer la cel pentru motare cu 2 timpi care se amesteca cu benzina si arde si el in cilindru.) E facut sa arda curat prin design, cel auto are alta treaba..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Ia sa va spun eu una, dar recunosc ca nu e meritul meu :twoup: : de ce n-as da cu putin ulei de motor filetul bujiei, e logic ca ala n-o sa se topeasca/depuna, de ce mi-ar trebui vaselina sau mai stiu eu ce?

 

nu e vorba de ulei de motor sau unsoare simple / uzuale.

 

eu mereu am recomandat ulei sau unsoare grafitata pt ca dintre toate adaosurile anti-gripare folosite in prezent, grafitul are cea mai ridicata temperatura de topire si cele mai bune proprietati de clivaj.

 

in prezent, aproape toti producatorii care se respecta, au ridicat mult temperatura de picurare a unsorilor, mai ales ale celor cu adaosuri anti-gripare, asa ca pana la temperatura de ardere mai avem ceva grade...nu trb sa ma credeti pe mine, puteti consulta cateva fise tehnice de unsori anti-gripare.

 

calitatile bune nici nu mai sunt facute pe o baza de unsoare minerala, baze sintetice sau semisintetice.

 

eu sunt un posesor de BMW care-si face singur toate operatiile necesare la masina, am avut destule masini in mana si nu mi-am stricat nici una. ce am sfatuit cu ulei / unsoare grafitata e rezultat din experienta mea proprie, dupa ce am fost sfatuit de diversi mecanici cu experienta pe care i-am cunoscut.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

pai cum adica, temperatura chiulasei (asa-i zice?) unde intra filetul bujiei (ca doar nu o dau cu ulei pe varf) e mai mare decat temperatura din motor, pe unde umbla uleiul? :)

Pai si in camera de ardere se aduna depuneri de carbon in timp. Uita-te in capul pistonului sau in zona supapelor.

 

Dar nu doar depunerile sunt cauza blocajului. Mai intervine un factor extrem de important, si anume corodarea galvanica (l-am lasat la urma - prietenii stiu de ce :twoup: )

Corodarea galvanica apare frecvent la contactul a doua metale diferite - in cazul nostru otel la bujie si aluminiu la chiulasa.

 

Prin corodare suprafata de aluminiu devine rugoasa si ca urmare se ingreuneaza desfacerea bujiilor.

 

Bujiile sunt acoperite din fabrica cu un strat de nichel (sau zinc), care protejeaza filetul interior al chiulasei de aluminiu contra coroziunii galvanice.

De aceea la bujiile noi nu este obligatoriu sa se dea cu pasta antiblocaj.

 

In timp, datorita temperaturilor ridicate si a variatiilor mari de temperatura, stratul de protectie se deterioreaza. De aceea, daca bujiile sunt remontate, este absolut obligatoriu sa se foloseasca vaselina antiblocaj.

 

Vaselina antiblocaj prezinta urmatoarele caracteristici:

1. Nu se arde si nu se intareste in timp

2. Protejeaza suprafata de contact impotriva coroziunii galvanice

3. Lubrefiaza suprafetele aflate in contact.

4. Nu se evapora

5. Rezista la temperaturi ridicate

 

De obicei vaselina antiblocaj contine o vaselina sintetica sau semisintetica si o pulbere metalica foarte fina. Pulberea poate fi de cupru, aluminiu sau zinc. Pulberea metalica are atat rol de lubrefiere cat si de inhibitor de coroziune. In plus asigura si un bun transfer termic.

 

Febi face o asemenea vaselina care contine o pulbere ceramica, gen : beryllium oxide, aluminum nitride, aluminum oxide, zinc oxide, silicon dioxide.

 

Febi "Special ceramic grease for injectors and glow plugs" 26712 is a special paste to prevent corrosion between injectors and glow plugs in the cylinder head.

-Reliable prevention against corrosion between injectors and cylinder heads.

-Temperature resistant up to +1400 °C – specifically developed for use under the most severe conditions.

-Recommended for all Common Rail injectors and glow plugs.

-Resistant to most acids and alkalis

post-787-1291834026_thumb.jpg

 

Coroziunea galvanica a aluminiului apare la toate piesele de aluminiu aflate in contact cu alt metal. Contactul poate fi direct sau chiar prin intermediul unui fluid, cum ar fi lichidul de racire.

 

Mai multe detalii legate de coroziunea aluminiului pot fi gasite aici.

Link to comment
Share on other sites

Discutiile astea de pe forum, din ultimele zile, despre ruperea bujiilor, m-au pus tare de tot pe ganduri. Sper ca n-am avut un noroc chior cand le-am schimbat pe alea 3, stiam, ca citisem inainte, ca e periculos sa le schimbi, insa la mine singura "problema" (daca pot sa-i zic asa) a fost faptul ca, la un momemnt dat, simteam ca se invarte in gol. Drept urmare am lasat cheia si-am desfiletat, tragand incetisor spre mine (asa, ca si cum trebuia sa faca...priza) cu mana pe toate 3.

 

Atunci, daca sunt probleme, de ce mama naibii nu le-au facut mai groase!?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.