Jump to content

bujii incandescente


raulnicolae

Recommended Posts

ihearto, probleme apar ca lumea, mai ales la diesel le lasa pana cand nu mai porneste masina de loc. Si stau saracele si cate 100k km neschimbate, facuti in dumnezeu stie cati ani. Scapi de o cheltuiala ca nu le schimbi 5 ani, uitand ca la orice diesel trebuie sa ai o grija speciala cu intretinerea, apoi dai 200 de euro sa ti le scoata, daca ai noroc..in loc sa le schimbi sau macar sa le desfaci sa te uiti la ele la un 50k km acolo, pui o unsoare ceva... sau la un 4 ani macar daca nu faci km aia..

LA benzina ase simt imediat cand nu sunt in regula si se schimba daca la nu la intervale regulate macar, cum e recomandat, oricum mai des..Nefunctionarea lor se vede la consum, si la cum trage masina si la cat de rotund merge, de asta apar mai rar problemele astea la benzina(vorbesc de blocatul bujiei)..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 61
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

DOMI - ai dreptate, asta inseamna intretinere programata, la voi poate, aici, oricui i-am spus ca trb desfacut ceva preventiv pt control si intretienere la o masina mi-a ras in fata.

 

paul - aici cam...nu... " In plus asigura si un bun transfer termic " la bujiile incandescente idealul ar fi sa putem evita transferul termic. nu-i ca la benzina.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Atunci, daca sunt probleme, de ce mama naibii nu le-au facut mai groase!?

Asa m-am intrebat si eu. Cred special le fac asa, sa se rupa, sa mai castige niste bani din reparatiile ulterioare ruperii bujiilor. Marketing.

 

initial au fost mai groase, chiar si la BMW.

dar de cand exista proiectarea + simularea asistata pe calculator, la ORICE subansamblu auto, prima conditie e " reperul trb sa reziste la maximum ' XXX ' cicluri ".

mai pe romaneste, te tine o viata...daca nu traiesti mult...

politica lor e ca masina trebuie sa performeze 2,5-3 ani, dupa aia incepe sa te lase, mergi la "stealership" unde-ti spune o domnisoara blonda... ca reparatia costa "o cifra absurda", dar tu fiind clientul fidel al firmei, ei iti fac un favor sa-ti ia masina ta veche si defecta ca un avans pt orice model nou pe cale vrei sa ti-l alegi....si iar te bagi sluga la finantare....

 

subjugarea materiala a simplului cetatean in societatea capitalista e mult mai perfida decat constrangerile vizibile comuniste. omu' tine capul la cutie pt ca nu vrea sa fie dat afara sa nu-si mai poata plati ratele si sa-i ia banca tot....

 

scuzati dizertatia....

Link to comment
Share on other sites

ca orice piesa consumabila au interval de service. Nu il respecta nimeni, ce sunt prosti ? daca mai merge de ce sa o schimb ? vor sa ma jefuiasca aia la service sau reprezentanta...

camera de ardere are o forma proiectata dupa zeci de ani de experiente, arderea intr-un cilindru e cea mai a dracului stiinta din mecanica si singura chestie unde s-au facut progrese adevarate si schimbari majore de cand e motorul otto si diesel, . in rest, in principi sunt identice cu alea de acum 100 de ani. Daca te apuci sa foloseseti alte materiale, filet mai gros etc sigur au o influenta.

Nu e mai simplu sa pui mana sa dai un 50 de euro odata la 50k km ?

Link to comment
Share on other sites

Indid :twoup: , pana si treaba cu gagica blonda e adevarata.

Oricum, m-am invatat minte - urmatoarea va fi V8 si benzina. Daca mai apuc, ca-s gagiLe :) din astea blonde peste tot. Of...

Domi, uite, in cazul meu - am intrebat de-atatea ori prin service da aia ce face, da aia nu trebuie schimbata, da aia nu se verifica, de mi s-a facut acru, am constatat ca mai tot ce pot sa zic ca stiu am invatat de pe forum, iar aia care trebuia sa-mi repare masina erau avioane. Nu trebuie, de ce, nu e nevoie, a nu... Cand am lasat masina si-am spus reparati-o, indiferent cat face, si-am mai dus si vreo 2 lazi cu bere la baieti si am strecurat, zambind, si niste milioane in buzunarele lor, tot cu autofiletante de rigips m-am trezit, ori cu vreun furtun lipsa.

 

intr-un final m-a dus Elf (sa traiesti nenea Elf!) la un baiat adevarat, dupa ce m-a certat putin, s-a apucat de masina si mi-a pus-o la punct si-a umblat pe unde nici eu nu credeam - ei, asta e problema, nu zgarcenia, ca doar nu suntem ...ciudati sa ne mancam de sub unghii, ci incompetenta alora care ar trebui sa stie macar sa stranga un surub.

Edited by ihearto
Link to comment
Share on other sites

ihearto - ai mare dreptate, sunt enorm de multi neaveniti si autosuficienti prin service-uri, mai ales prin cele de marca....la inceput aveam niste distractii pe la bavaria....2-3 mesteri BUNI, dar fie scarbiti de mancatoriile locale fie usor blazati, restul...sa nu-i lasi sa-ti scuture presurile, nu sa puna mana pe vreo cheie...ce disperare era cand veneam cu coduri de SDV-uri, care stiam ca nu-s in service, poza cu scula, si xerocopie dupa factura platita pt operatii care TREBUIAU facute cu scula respectiva....

 

nu prea ai c sa faci cu v8 in RO, bani aruncati geaba, un diesel de bun simt e destul, de diferenta du-te la plimbare prin lume....merita!

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

paul - aici cam...nu... " In plus asigura si un bun transfer termic " la bujiile incandescente idealul ar fi sa putem evita transferul termic. nu-i ca la benzina.

Diferenta de temperatura intre capul incandescent al bujiei si chiulasa este extrem de mare. Sunt 1000-1100 de grade celsius diferenta intre partea incandescenta care ajunge la 1000-1200 de grade si chiulasa care ajunge la 100 grade.

 

La o bujie incandescenta se incalzeste doar varful acesteia. Bujiile sunt proiectate astfel incat capul bujiei sa preia toata diferenta de temperatura.

post-787-1291832624_thumb.jpg

 

Nu trebuie ca sa avem un gradient mare de temperatura la zona de contact bujie-chiulasa. Asta nu ar face decat sa se accentueze fenomenele de coroziune si stresul la care este supusa imbinarea filetata.

 

Beru a scos un model de bujii care au capul ceramic pentru reducerea timpului in care bujia ajunge la temperatura dorita. Aceste bujii echipeaza noile modele de BMW :twoup: :

 

Ludwigsburg, Germany, September 17, 2010 – BMW is installing new ceramic glow plugs from BorgWarner BERU Systems in its new 1 and 3 Series diesel models.

 

The heating element in the BorgWarner glow plug, which is installed in symmetrical rotation, consists of an electrically conductive solid ceramic which glows only at the tip and surface of the ceramic pin. Due to this, the ceramic glow plug heats up very fast.

 

http://www.beru.com/english/aktuelles/pres...00917-PI328.php

Link to comment
Share on other sites

Pai nu prea e totuna :twoup:.

Gradient mic de temperatura inseamna ca trebuie sa avem un contact termic bun pentru a putea mentine o diferenta mica de temperatura. Intre chiulasa si corpul bujiei trebuie sa fie un transfer termic cat mai bun.

Link to comment
Share on other sites

Atunci, daca sunt probleme, de ce mama naibii nu le-au facut mai groase!?

Asa m-am intrebat si eu. Cred special le fac asa, sa se rupa, sa mai castige niste bani din reparatiile ulterioare ruperii bujiilor. Marketing.

Ati vazut cat loc este disponibil pentru o bujie la motoarele diesel moderne cu 4 supape pe cilindru? Pur si simplu nu ar incapea o bujie mai mare.

La benzinare e boierie, ai de bagat doar bujia. La diesel trebuie sa bagi un injector si o bujie incandescenta si nu ramane loc pentru o bujie mai mare.

 

post-787-1291838812_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pai nu, filetul sa fi fost mai gros... Ei, bat si eu campii. Parca citisem deunazi pe forum ca e39 ar fi ultima cu galeria de evacuare de fonta, care nu crapa, ca nu stiu ce plastic ar fi pus astia in... diferential (?) la seria 3...

Progres prin tehnologie, nu?

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

Pai nu prea e totuna :twoup:.

Gradient mic de temperatura inseamna ca trebuie sa avem un contact termic bun pentru a putea mentine o diferenta mica de temperatura. Intre chiulasa si corpul bujiei trebuie sa fie un transfer termic cat mai bun.

 

 

hm...

tu chiar ai o pb de intelegere a limbii romane.

 

de ce zici tu ca e nevoie de transfer termic bun intre chiulasa si corpul bujiei incandescente ?

 

in ceeace priveste bujiile incandescente, cam cate ai demontat ? la cate marci de masini ?

 

poza pe care ai pus-o tu e de la un motor cu injectie directa, aici e o discutie despre injectie indirecta....

 

oricum , la ambele versiuni, daca se dorea se putea redimensiona bujia. dar interesul e sa fie masa minima pe fiecare reper, de asta nu mai sunt reparabile usor, te obliga sa le arunci si sa iei unele noi.

 

ca si teoria cu barele de protectie din plastc.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Nu te lasi deloc :).

Cum poti sa spui ca este totuna a nu avea gradient de temperatura mare cu a evita un transfer termic??? :twoup:

Pentru reducerea diferentei de temperatura dintre chiulasa si corpul bujiei, conductibilitatea termica la zona de contact trebuie sa fie cat mai ridicata. Adica exact opusul evitarii transferului termic.

insa ce ai zis tu " Nu trebuie ca sa avem un gradient mare de temperatura la zona de contact bujie-chiulasa " e cam tot una cu asta "la bujiile incandescente idealul ar fi sa putem evita transferul termic '. numai ca spus in alt mod.

Vezi ce inseamna gradient de temperatura si mai vorbim dupa aceea.

 

Nu e nevoie sa mai confirmi dupa ce gasesti dictionarul.

Link to comment
Share on other sites

Atunci, daca sunt probleme, de ce mama naibii nu le-au facut mai groase!?

Asa m-am intrebat si eu. Cred special le fac asa, sa se rupa, sa mai castige niste bani din reparatiile ulterioare ruperii bujiilor. Marketing.

 

initial au fost mai groase, chiar si la BMW.

dar de cand exista proiectarea + simularea asistata pe calculator, la ORICE subansamblu auto, prima conditie e " reperul trb sa reziste la maximum ' XXX ' cicluri ".

mai pe romaneste, te tine o viata...daca nu traiesti mult...

politica lor e ca masina trebuie sa performeze 2,5-3 ani, dupa aia incepe sa te lase, mergi la "stealership" unde-ti spune o domnisoara blonda... ca reparatia costa "o cifra absurda", dar tu fiind clientul fidel al firmei, ei iti fac un favor sa-ti ia masina ta veche si defecta ca un avans pt orice model nou pe cale vrei sa ti-l alegi....si iar te bagi sluga la finantare....

 

subjugarea materiala a simplului cetatean in societatea capitalista e mult mai perfida decat constrangerile vizibile comuniste. omu' tine capul la cutie pt ca nu vrea sa fie dat afara sa nu-si mai poata plati ratele si sa-i ia banca tot....

 

scuzati dizertatia....

 

 

Bun comentariu, sustin :twoup:

 

Mai ales ultima parte "subjugarea materiala a simplului cetatean in societatea capitalista e mult mai perfida decat constrangerile vizibile comuniste. omu' tine capul la cutie pt ca nu vrea sa fie dat afara sa nu-si mai poata plati ratele si sa-i ia banca tot...." ...ca la prima, ce tine de tehnica mai mult...nu ma prea pricep :)

 

E vorba de "sclavism modern", daca-i pot spune asa :)

Inainte omul era facut sclav cu biciul...acum e cu banca, care-i cel mai mare camatar :twoup:

 

Sunt niste carti si niste filme...ZEITGEIST...vreo doua sau 3 filmulete interesante :twoup:

Se gasesc pe youtube :twoup:

 

Restu`...stiti voi :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Apropo, cam care este "durata de viata" a unei bujii/a unor bujii si/sau in ce se masoara?

In numarul de porniri ale masinii...in km...in ani ?:twoup:

 

Adica...a mea masina are 170 000 km si s-a dus o bujie ...e normal...e bine...e rau ? Adica e bine ca m-au tinut atat...s-a dus prea devreme...sau ?:)

Desi...daca n-au fost schimbate niciodata...4 ani si 170 000 km...mie mi se pare mai mult decat ok :)

Link to comment
Share on other sites

hornetb - bineinteles ca numarul de porniri e cel mai important.

in cazul tau ; 4 ani si 170 000 km...ESTE mai mult decat ok....ar trebui verificate / demontate macar o data la 2 ani.

 

Buna dimineata, dupa cum ziceam...nu ma pricep...da` am luat-o logic ...tinand cont de faptul ca bujiile functioneaza doar putin cand porneste masina...m-am gandit ca trebuie sa fie dupa cate porniri au fost...adica la taxi poate se duc mult mai rpd, spre exemplu :twoup:

 

"in cazul tau ; 4 ani si 170 000 km...ESTE mai mult decat ok" - atunci nu pot sa ma supar c-o sa le schimb curand pe toate :)

 

"ar trebui verificate / demontate macar o data la 2 ani." - o sa fac asta de acum inainte :)

 

Multumesc :twoup:

Link to comment
Share on other sites

e de dorit ca verificarea la 2 ani sa o faci septembrie-octombrie, sa fie o temperatura ambianta 20-18, nu sa lucrezi pe frig. eu cam in perioada aia fac si o revizionare a electromotor + alternator, spalare ventilatie motor, daca e cazul schimb ulei / filtru. daca ai garaj incalzit....e altceva.

nu uita sa cauti pe indelete inainte unsoare grafitata de calitate, daca se poate sintetica. un cartus de 300ml (gen tub de silicon sanitar) iti ajunge lejer 5 ani pt ce ai de facut la intretinerea unei masini. inainte de intrare in iarna, e bine sa verifici/gresezi si articulatiile comenzilor cutiei de viteze.

a mai scris un coleg o smecherie f desteapta, 1-2 cm3 de ulei grafitat bagati cu siringa pe la gulerele mici la pivoti / capete de bara. inmoaie unsoarea uscata.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

hornetb - nu stiu ce conditii de lucru ai tu, nu pot sa vb in numele tau, insa, daca poti bujiile si electromotorul inainte de frig, te-ar ajuta, mai ales pt electromotor, apoi e si riscul sa te mai lase 1-2 bujii.

mai corect pui acum 4 noi, treci iarna lejer, in primavara le pui pe cele vechi, daca ai noroc mai gasesti una sa mergi cum trb in 4, cele vechi o sa faca servici destul pe timpul verii, la toamna switch, asta, asa, ca solutie mai d criza sa fructifici la max pe cele vechi.

 

nu stiu ce drumuri faci tu, daca poti, pune-ti in toata partea de jos a radiatorului o bucata de carton de 10 cm latime. protejeaza zona aia de sare, nu stiu cum stai cu scuturi, daca ai, oricum, dupa un drum pe sosea tratata cu sare, incearca sa speli ext radiatorul la jet cu apa calda, evident fara carton pus.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Postasem ceva...si-a disparut...tare :twoup:

 

Referitor la acest post al tau:

 

e de dorit ca verificarea la 2 ani sa o faci septembrie-octombrie, sa fie o temperatura ambianta 20-18, nu sa lucrezi pe frig. eu cam in perioada aia fac si o revizionare a electromotor + alternator, spalare ventilatie motor, daca e cazul schimb ulei / filtru. daca ai garaj incalzit....e altceva.

nu uita sa cauti pe indelete inainte unsoare grafitata de calitate, daca se poate sintetica. un cartus de 300ml (gen tub de silicon sanitar) iti ajunge lejer 5 ani pt ce ai de facut la intretinerea unei masini. inainte de intrare in iarna, e bine sa verifici/gresezi si articulatiile comenzilor cutiei de viteze.

a mai scris un coleg o smecherie f desteapta, 1-2 cm3 de ulei grafitat bagati cu siringa pe la gulerele mici la pivoti / capete de bara. inmoaie unsoarea uscata.

 

Am zis ca ma gandeam sa fac aceasta verificare totala la primavara...tot ce ai zis tu + spalare radiator...si ce-ai mai zici sau ce mai zici c-ar mai trebui facut :)

 

Referitor la acesta:

 

hornetb - nu stiu ce conditii de lucru ai tu, nu pot sa vb in numele tau, insa, daca poti bujiile si electromotorul inainte de frig, te-ar ajuta, mai ales pt electromotor, apoi e si riscul sa te mai lase 1-2 bujii.

mai corect pui acum 4 noi, treci iarna lejer, in primavara le pui pe cele vechi, daca ai noroc mai gasesti una sa mergi cum trb in 4, cele vechi o sa faca servici destul pe timpul verii, la toamna switch, asta, asa, ca solutie mai d criza sa fructifici la max pe cele vechi.

 

nu stiu ce drumuri faci tu, daca poti, pune-ti in toata partea de jos a radiatorului o bucata de carton de 10 cm latime. protejeaza zona aia de sare, nu stiu cum stai cu scuturi, daca ai, oricum, dupa un drum pe sosea tratata cu sare, incearca sa speli ext radiatorul la jet cu apa calda, evident fara carton pus.

 

 

N-am conditii de lucru...si nici nu lucrez :)

 

"daca poti bujiile si electromotorul inainte de frig, te-ar ajuta, mai ales pt electromotor, apoi e si riscul sa te mai lase 1-2 bujii." - bujiile o sa le schimb curand, dar la electromotor ce sa-i fac ? ce se poate face? se "curata" ...sau ?:twoup: scuze, dar nu stiu...

 

"mai corect pui acum 4 noi, treci iarna lejer, in primavara le pui pe cele vechi, daca ai noroc mai gasesti una sa mergi cum trb in 4, cele vechi o sa faca servici destul pe timpul verii, la toamna switch, asta, asa, ca solutie mai d criza sa fructifici la max pe cele vechi." - pun 4 noi acum si acolo raman pana s-or duce din nou...sau pana se va duce vreuna...ca n-are rost sa le tot schimb, mai ales ca pe mine ma costa sa le schimb, nu le schimb singur :twoup:

Si ma costa mai mult sa le tot schimb...decat costa ele :twoup:

 

"nu stiu ce drumuri faci tu, daca poti, pune-ti in toata partea de jos a radiatorului o bucata de carton de 10 cm latime. protejeaza zona aia de sare, nu stiu cum stai cu scuturi, daca ai, oricum, dupa un drum pe sosea tratata cu sare, incearca sa speli ext radiatorul la jet cu apa calda, evident fara carton pus." - pai...cu scuturile...stau STANDARD :twoup: Adica...am tot ce are/ar fi trebuit sa aiba masina...nimic in plus...nimic in minus...nu-s suficiente ?

Pai la cate drumuri fac...cum spal acel radiator dupa fiecare drum ? Trebuie dat jos sau merge spalat in pozitia in care e ?

 

Multumesc pentru sfaturi :twoup:

Edited by hornetb
Link to comment
Share on other sites

se poarta stersul postarilor , pe sest..."dupe posibilitati..."

 

e super bine ca ai scuturile ok si la locul lor. radiatorul il speli asa cum e , la locul lui. fie il speli cu o masinarie la spalatorie auto, presiune si temp mari. fie iti iei o pompa manuala de 3-5l o umpli din casa cu apa fierbinte si ceva detergent bun si poti sa faci operatia in parcare.

 

electromotorul daca-l revizionezi scapi de pierderile de curent nedorite prin praful / pilitura de carbuni, inlocuiesti unsoarea uscata sau lipsa, vezi daca a intrat apa la vreo balta mai mare si cureti gaura de drenaj (daca are), vezi starea bendix-ului si a reductorului,cureti / gresezi si strangi bine conexiunea de la + sa n-ai pierderi, maruntisuri d'astea

 

credeam ca-ti poti face tu interventiile astea minore, nu mai dai bani si astepti dupa altii.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

se poarta stersul postarilor , pe sest..."dupe posibilitati..."

 

e super bine ca ai scuturile ok si la locul lor. radiatorul il speli asa cum e , la locul lui. fie il speli cu o masinarie la spalatorie auto, presiune si temp mari. fie iti iei o pompa manuala de 3-5l o umpli din casa cu apa fierbinte si ceva detergent bun si poti sa faci operatia in parcare.

 

electromotorul daca-l revizionezi scapi de pierderile de curent nedorite prin praful / pilitura de carbuni, inlocuiesti unsoarea uscata sau lipsa, vezi daca a intrat apa la vreo balta mai mare si cureti gaura de drenaj (daca are), vezi starea bendix-ului si a reductorului,cureti / gresezi si strangi bine conexiunea de la + sa n-ai pierderi, maruntisuri d'astea

 

credeam ca-ti poti face tu interventiile astea minore, nu mai dai bani si astepti dupa altii.

 

 

<<se poarta stersul postarilor , pe sest..."dupe posibilitati...">> - AM VAZUT, A FOST STERS UN INTREG TOPIC ODATA...alta data o singura postare de-a mea...care ma bucur ca a reaparut ulterior...ma rog, acolo am inteles ...criticam pe cineva, dar aici chiar nu am zis nimic in neregula...oricum am mai zis mai sus inca o data :twoup:

 

 

"electromotorul daca-l revizionezi scapi de pierderile de curent nedorite prin praful / pilitura de carbuni, inlocuiesti unsoarea uscata sau lipsa, vezi daca a intrat apa la vreo balta mai mare si cureti gaura de drenaj (daca are), vezi starea bendix-ului si a reductorului,cureti / gresezi si strangi bine conexiunea de la + sa n-ai pierderi, maruntisuri d'astea" - AHA, MARUNTZISURI, SIGUR :twoup:) PENTRU TINE CA TE PRICEPI :)

 

"credeam ca-ti poti face tu interventiile astea minore, nu mai dai bani si astepti dupa altii." - EU SINGUR NICI GAND SA M-APUC DE-ASA CEVA :)

Am un prieten care se pricepe...sa vad daca-l conving...daca nu...la mecanic :twoup:

 

Ti-am spus, in primavara as vrea sa fac toate aceste operatiuni...daca ai putea face o lista cu tot ce-ar trebui facut la o masina ...ar fi extraordinar :twoup:

 

Adica ceva de genu`:

 

1. spalarea radiatorului

2. verificarea si curatarea piesei CUTARE...

3. etc....

 

Multumim :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.