Jump to content

Oprire motor de urgenta cutie steptronic


IulianC

Recommended Posts

A oprit-o fortat, exact ca la camioanele de pe vremea lu' bunicu ! Se baga in a 5 a sau a 6 a, se tine apasat frana la maxim si se da drumul usor la ambreiaj ! La masinile automate banuiesc, are trebuii sa fie la fel ! Dupa ce sa oprit motorul, ambreiajul e praf, dar macar e paguba mai mica, doar un ambreiaj !

 

Nu este la fel.

Nu se opreşte motorul dacă ai automată nici măcar dacă pui ĂŽn treapta a 5-a şi iei piciorul de pe frână.

 

Obturarea admisiei e singura cale.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

am prieten cu 320dA si in vara l-a lasat turbo si motorul functiona cu uleiul care ajungea prin admisie in camera de ardere, a scos cheia din contact si nu intelegea ce se intampla. imeidat a obturat cu mana pe acolo pe unde trage filtru de aer si s-a oprit. motorul statea turat la 3000rpm.
Link to comment
Share on other sites

IulianC - practic, la ce model de masina crezi ca ai putea intalni situatia asta ?

- ai acces de bun simt cu mana goala la conexiunea unde intra uleiul in turbo ?

- poti sa pui o poza cu zona aia ?

La ce situatie te referi?

Nu cred ca e la indemana imbinarea conductei cu turbosuflanta, daca la asta te referi.

Eu vorbesc despre E60, dar intrebarea/problema e valabila la orice masina cu turbo si cutie automata.

 

totusi, in clipul cu X5 cum a oprit tipul masina? a facut ceva in masina

 

cine imi explica tehnic care sunt pasii care conduc spre dezastrul asta?

 

ca si rezolvare, fiind diesel banuiesc ca daca scoti bateria nu are nici un efect. si la benzinare cu turbo se poate intampla asta? acolo merge scoasa bateria?

A oprit-o fortat, exact ca la camioanele de pe vremea lu' bunicu ! Se baga in a 5 a sau a 6 a, se tine apasat frana la maxim si se da drumul usor la ambreiaj ! La masinile automate banuiesc, are trebuii sa fie la fel ! Dupa ce sa oprit motorul, ambreiajul e praf, dar macar e paguba mai mica, doar un ambreiaj !

Daca vrei s-o opresti imediat la cele manuale, treapta 5 sau 6 (depinde de cutie), frana de mana trasa si luat piciorul brusc de pe ambreiaj. La cele automate nu e deloc la fel, sunt gandite sa nu se opreasca motorul indiferent de treapta, daca o pui manual pe 6, iti muta singura pe 1 sau 2.

De ce sa fie ambreiajul praf daca opresti motorul cu ajutorul lui? Inseamna ca cele de pe masinile de scoala de soferi sunt de unica folosinta.

Edited by IulianC
Link to comment
Share on other sites

Banuiesc ca toata lumea stie de gaze de carter.

Poate mai putina lume stie ca aceste gaze sunt evacuate, practic, in/prin admisia de aer, prin intermediul unei aerisitor si un furtun.

La motoare cu uzura mare, este posibil ca o parte din gazele rezultate prin combustie sa ajunga in blocul motor, din cauza lipsei de etanseitate intre segmenti si cilindri. Din cauza presiunii formate in carter/bloc motor, acea supapa/valva se deschide. In felul acesta, vapori de ulei ajung in admisie si motor, deasupra pistonului. In momentul acesta, motorul nu mai poate fi oprit prin intreruperea alimentarii cu motorina. Se incearca oprirea normala a motorului, din cheie, tocmai pt oprirea alimentarii, dar nu se va opri.

O alta cauza este deteriorarea semeringurilor la turbina, defectiune care are efectul descris mai sus.

Mentionez ca, odata ce a luat-o pe ulei, motorul va continua sa mearga pana la epuizarea uleiului.

Ce se poate face in aceste cazuri:

1. La cutii manuale, selectarea celei mai mari trepte de viteza, piciorul pe frana si eliberarea ambreiajului sau varianta urmatoare.

2. La cutii automate, blocarea admisiei de aer a motorului. Cu carpe sau orice aveti la indemana. Cel mai elegant si mai rapid, daca aveti extinctor cu CO2, dati cu extinctorul in dreptul gurii de admisiei de aer.

3. Desfacerea urgenta a filtrului de ulei sau a busonului de golire a baii, astfel incat presiunea din bloc sa se piarda..

Personal, consider varianta 2 cea mai rapida si, deci, cea mai buna.

La motoarele pe benzina, chiar si cu turbo, sansele sa o ia pe ulei sunt, poate, nule, avand in vedere modul diferit in care este controlata turatia motorului.

Si, chiar daca s-ar intampla, la benzina e suficient sa iei contactul.

Sper sa nu fim, niciunul dintre noi, nevoiti sa punem in aplicare variantele de mai sus.

Bafta.

Link to comment
Share on other sites

P.s. @calin78

Se intampla si la motoare pe benzina, turbo? Cum?

Eu stiam ca la diesel turatia motorului creste datorita cantitatii mai mari de combustibil care ajunge in cilindri.

De aia, practic, se tureaza singure.. Si aprinderea are loc prin caldura generata de compresie.

La benzina cum se poate intampla? Si de ce nu s-ar opri motorul, odata ce ai luat contactul?

Link to comment
Share on other sites

" prin intermediul unei aerisitor si un furtun. " - gazele se evacueaza atat din partea superioara a motorului cat si din cea inferioara, prin epurator si apoi o canalizare conectata la admisie,inainte de turbo, practic datorita presiunii negative din admisie carterul este ventilat fortat.

 

" Din cauza presiunii formate in carter/bloc motor, acea supapa/valva se deschide. " - nu se poate face presiune in carter decat daca se obtureaza aerisirea / se infunda epuratorul, tocmai de asta e recomandata curatarea / intretinerea acestui traseu. la ce supapa / valva faci referire ?

 

" 3. Desfacerea urgenta a filtrului de ulei sau a busonului de golire a baii, astfel incat presiunea din bloc sa se piarda..

Personal, consider varianta 2 cea mai rapida si, deci, cea mai buna. " - filtrul si busonul sunt greu accesibile si destul de fierbinti....ca sa nu mai spunem ca masinile moderne au si scut....si sa incerci sa dai drumul la ulei la +100' C...e cam riscant...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Motorul Otto, pe benzina, indiferent ca e turbo sau nu, depinde de scanteia bujiei ca sa funtioneze. Nu de autoaprindere, ca la diesel.

Deci, daca nu e curent (contact luat), nu e nici scanteie. Plus ca vaporii de ulei nu prea ard de la scanteie, deci fara benzina (iar, fara curent, pompa de benzina nu baga)...

 

Valva pe admisia de aer avea Aro-ul vechi, 244. Tin minte si acum cand a mers taicamiu prima data cu Aro-ul lui unchimiu si l-a oprit militianul; A scos cheia din contact si motorul inca mergea. Noroc cu organul ca stia cum se opreste - trebuia sa tragi de o manivela din bord.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.