Jump to content

O mica problema , cu ralanti si turatie!


ak_47

Recommended Posts

Am de mult o mica problema , coboara cam greu in turatie , mai ales cand o urc pe la 3-4000 .Stiu cum ar trebui sa coboare ca am mers cu o masina identica.

Si daca sting becurile, si toti consumatorii , uneori scade prea jos turatia, ajunge la 4-500 rpm . In loc de peste 600 +-50 rpm ! Fiind asa jos la turatie , e enervant ca trepideaza.

Cand este rece motorul socul automat ridica turatia si nu e problema cu turatia, sta ok.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

regulatorul de relanti curatat, daca nu inlocuit. Nu stiu pe unde e la V8, la M50 e destul de greu de ajuns, tre sa dai jos admisia..

 

 

La V8 , ajungi cum ridici capota , deasupra admisiei ,l-am curatat intr-o zi ! Nimic schimbat in bine sau rau !

Am imprumutat unul bun de la acel baiat , dar nici o schimbare .

Ideea e ca am uitat sa resetez computerul cu borna de + , o fi si asta ceva.

 

Am observat ca multe electronice necesita treaba asta.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

incearca sa cureti si senzorul clapetei de acceleratie. Cauta gaurele in furtunele de vacuum, verifica admisia sa nu traga aer fals..

L.E.. cu cat ma gandesc mai mult cu atat senzorul ala pare vinovat, se leaga ambele, si ezitarile la relanti si coboratul greu din ture..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

regulatorul de relanti curatat, daca nu inlocuit. Nu stiu pe unde e la V8, la M50 e destul de greu de ajuns, tre sa dai jos admisia..

 

Eu imi aduc aminte ca am dat jos regulatorul fara a desface admisia. Doar ca au cedat niste furtunuri coapte pe acolo.

Link to comment
Share on other sites

incearca sa cureti si senzorul clapetei de acceleratie. Cauta gaurele in furtunele de vacuum, verifica admisia sa nu traga aer fals..

L.E.. cu cat ma gandesc mai mult cu atat senzorul ala pare vinovat, se leaga ambele, si ezitarile la relanti si coboratul greu din ture..

 

 

Cred ca ai avut dreptate , in autodata zice la Throttle position sensor

 

intre pini 2 si 3 cu clapeta inchisa aprox 4700 ohmi

intre pini 2 si 3 cu clapeta deschisa maxim aprox 1500 ohmi

 

 

L-am prins pe bagabont :twoup:

are 1500 ohmi , orice as face la clapeta .

 

ECU crede ca clapeta de acceleratie e tot timpul deschisa la maxim.

 

Stie cineva , influenteaza si consumul in rau ?

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Probabil problema e legata de faptul ca s-a umblat la surubul care stabileste pozitia de repaus a clapetei de acceleratie. S-a modificat pozitia clapetei si sensorul de pozitie nu mai ajunge sa se inchida la ralanti.

ECU nu stie cand clapeta este inchisa si ca urmare ralantiul este neregulat.

Link to comment
Share on other sites

Probabil problema e legata de faptul ca s-a umblat la surubul care stabileste pozitia de repaus a clapetei de acceleratie. S-a modificat pozitia clapetei si sensorul de pozitie nu mai ajunge sa se inchida la ralanti.

ECU nu stie cand clapeta este inchisa si ca urmare ralantiul este neregulat.

 

Pai , surubul de reglaj clapeta sta bine pt ca , atunci cand pedala e neapasata , clapeta se inchide complet (am verificat ,am scos burlanul ala gros ca sa vad clapeta).Prin urmare senzorul ar trebui sa arate aprox 4700 ohmi cu clapeta inchis .

Si oricum senzorul de la clapeta functioneaza ca un potentiometru, deci e ceva aiurea pt ca rezistenta nu i se modifica niciodata.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Si oricum senzorul de la clapeta functioneaza ca un potentiometru, deci e ceva aiurea pt ca rezistenta nu i se modifica niciodata.

Din cate auzisem eu, senzorul de pozitie contine doar niste contacte, unul care detecteaza ca nu este apasata acceleratia si altul care detecteaza ca pedala este apasata la maxim. Primul ii spune calculatorului de injectie sa aibe grija de ralanti, al doilea ii spune ca e cazul sa suplimenteze un pic benzina.

Link to comment
Share on other sites

nu, are si un potentiometru ( valabil la M50 M60)

 

Da e potentiometru , si autodata zice ca trecerea ar trebuie sa fie fina(smooth) cand apesi clapeta.

 

eu am citit din autodata valorile mele , n-am testat astea de la tine pe pinii 1 si 2 . De curatat nu e nimic de curatat , nu vad nimic. In el intra o tija de la clapeta care rasuceste ceva in el . Prin urmare nu intra nici o mizerie in el de nicaieri. costa cam 170 ron pe febi

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Potentiometrele se curata cu gaz sau cel mai bine cu spray de curatat. Atentie, trebuie utilizat un spray care si unge, nu unul asa numit uscat.

 

se pare ca eu testam senzorul de la asc, care e langa cel de acceleratie , (e alta clapeta)

Senzorii sunt identici .

Senzorul pe care-l testam eu la apasarea acceleratiei era de asc , si d-aia nu modifica nici o valoare , pentru ca clapeta de asc era complet deschis si nu se misca la apasarea acceleratiei.

Am testat si pe cel de acceleratie si indica corect amandoua.

Ce sa mai fac ?

Link to comment
Share on other sites

asta iti face cand e pe benzina sau gaz ? sau ambele ?

Eu unul ma cam dau batut nu mai imi vine nici o idee.. decat benzina proasta.

Ma gandeam si la catalizator sa nu fie infundat, dar face altfel ala..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

asta iti face cand e pe benzina sau gaz ? sau ambele ?

Eu unul ma cam dau batut nu mai imi vine nici o idee.. decat benzina proasta.

Ma gandeam si la catalizator sa nu fie infundat, dar face altfel ala..

 

face pe amandoua, si chiar de dinainte sa montez gpl

 

deci am verificat cu alt debitmetru si valva relanti de la alta muasina cu acelasi motor

senzor clapeta l-am pus nou , verificat pozitie clapeta

Verificat senzor temperatura admisie.

Totusi nici la rece nu sta unde trebuie , sta la 800 rpm , si ar trebui sa stea la peste 1000

Doar ca la 800 rpm nu tremura ca la 4-500.

Link to comment
Share on other sites

de unde stii ca trebuie sa stea la 1000 ? cu cat e mai mare motorul cu atat sta mai jos. LA mine, motor mai mic sta la 800 maxim cand pornesc la -x grade, si cade destul de repede la 5-600 rpm.

Daca face pe ambele macar poti exclude alimentarea cu combustibil.

M-as mai uita pe la electric si dupa aer fals, poate ti-a scapt ceva..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.