Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Fum alb atunci cand motorul e rece!


Recommended Posts

Salut! Datorita faptului ca acum ceva timp in urma am avut probleme cu turbina acum suflu si-n iaurt :twoup: Mai bine zis am observat recent ca masina scoate fum alb destul de mult in trafic. M-am speriat crezand ca s-a dus turbo iar (turbo a fost inlocuit acum 6 luni cu unul nou original am doar 5000km cu el ). Abia azi mi-am dat seama ca face asa doar 4-5km pana se incalzeste motorul dupa care nu mai scoate fum. E normal si n-am observat eu pana acum ? Afara erau cam -4-5 grade. Am observat acest fenomen si inainte de a schimba uleiul si cum avea deja km necesari am schimbat uleiul (BMW 5W-30 LL04), am schimbat toate filtrele inclusiv cel epurator. Acum am sa monitorizez nivelul uleiului in baie sa vad daca consuma. Ati mai patit asa ceva ? Masina trage normal nu resimt pierderi de putere nici cand e motorul rece nici in rest. Multumesc pt. raspunsuri.
Link to comment
Share on other sites

Totusi parca ar fi si-un pic de albastrui daca ma gandesc bine sau o fi o iluzie de la culoarea oglinzilor ? Mie mi se pare cam mult pt. un simplu condens. Ma gandesc ca daca turbo ar arunca ulei pe evacuare sau mai rau pe admisie in capul pistonului fumul n-ar dispare dupa ce se incalzeste motorul nu ? Si-am verificat si pe loc atunci cand motorul este cald am turat in gol pana pe la 4000rpm ...nu e pic de fum nici alb nici negru ...cel de condens abia se vede ...nu stiu daca-l vezi in oglinda retrovizoare.
Link to comment
Share on other sites

Cand e turbo pe duca scoate mult fum....plus ca imediat se cunoaste in baia de ulei. Cat timp nivelul ramane constant in baie eu zic ca nu ai motiv de ingrijorare...

Uita-te dimineatza in trafic, in drum spre servici, sa vezi ca foarte multe masini fac asa....e condensul din esapament. Cand acesta se incalzeste se si usuca si dispare condensul. Cand e turbina pe duca scoate fum mereu, si la rece si la cald...

Link to comment
Share on other sites

eu am avut aceeasi problema insa doar la pornire si exact 2-3 sec dupa ce a pornit.Bujiile ti-s ok?? Nu-ti porneste greu?? E normal sa apara condens insa nu dureaza tare mult pana sa dispara. Poate ca ti s-a acumulat ulei pe instalatie(poate in catalizator) inainte de schimbi turbo-ul si de asta apare mai mult timp dupa pornire. Verifica uleiul neaparat pt ca nu e normal sa scoata mai mult de cateva secunde, nicidecum in mers decat la consum de ulei, sau daca zici ca e alb total e din cauza arderii motorinii. Si eu am 520d si am 248.000km dar scotea fum alb din cauza bujiilor si numai la pornirea la rece.
Link to comment
Share on other sites

mi se intampla la fel si in ro. Si era din cauza filtrului epurator si a bujiilor. Si stai linistit ca in ultimii ani nu e asa mare diferenta de clima fata de ro numai ca nu ajunge la atatea grade cu minus. Sapt trecuta in zona Madridului am avut -20 . Dar nu e ceva normal sa iasa mult timp fum. Ca e abur asta e altceva insa si condensul se elimina destul de repede, nu ar trebui sa tina pana se incalzeste de tot motorul. Oricum daca e din cauza catalizatorului o sa inceapa sa scoata incet sunete(cel putin la mine asa s-a intamplat) si l-am scos de tot.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Salut! Revin in final cu rezolvarea la problema mea dupa ce de sarbatori am stat fara masina :)( Se pare ca preincalzitorul de apa era fisurat pe undeva si imi dadea lichidul de racire pe teava de esapament. Era un por destul de mic deoarece dupa 10-20 km cand se incalzea metalul ala se inchidea si nu mai scotea fum. Am observat insa la un drum mai lung ca motorul a inceput sa se supraincalzeasca ...pierdusem destul de mult lichid de racire ... In final asta a fost buba ...m-am temut sa nu fie chiar garnitura de la _chiulasa_ :twoup: ... sper sa va fi fost de folos. Bafta!
Link to comment
Share on other sites

ma bucur ca ti-ai rezolvat problema. eu am zis ca nu e normal sa iasa condens asa de mult cand la mine dispare la 2 sec dupa pornirea motorului. cu timpul mai cedeaza cate una alta indiferent cat de bine ai intretine o masina.

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Salut! Revin in final cu rezolvarea la problema mea dupa ce de sarbatori am stat fara masina :)( Se pare ca preincalzitorul de apa era fisurat pe undeva si imi dadea lichidul de racire pe teava de esapament. Era un por destul de mic deoarece dupa 10-20 km cand se incalzea metalul ala se inchidea si nu mai scotea fum. Am observat insa la un drum mai lung ca motorul a inceput sa se supraincalzeasca ...pierdusem destul de mult lichid de racire ... In final asta a fost buba ...m-am temut sa nu fie chiar garnitura de la _chiulasa_ :twoup: ... sper sa va fi fost de folos. Bafta!

 

Ce ai facut mai exact, ai schimbat piesa 1 ? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?mo...hg=11&fg=50 , deci tie iti baga antigel prin egr in interiorul admisiei?

Link to comment
Share on other sites

Salut! Revin in final cu rezolvarea la problema mea dupa ce de sarbatori am stat fara masina :)( Se pare ca preincalzitorul de apa era fisurat pe undeva si imi dadea lichidul de racire pe teava de esapament. Era un por destul de mic deoarece dupa 10-20 km cand se incalzea metalul ala se inchidea si nu mai scotea fum. Am observat insa la un drum mai lung ca motorul a inceput sa se supraincalzeasca ...pierdusem destul de mult lichid de racire ... In final asta a fost buba ...m-am temut sa nu fie chiar garnitura de la _chiulasa_ :twoup: ... sper sa va fi fost de folos. Bafta!

 

Vin si eu cu putina intarziere, vroiam sa-ti aic ca de cand mi s-a defectat preincalzitorul (in cazul meu WEBASTO, cred ca la asta te referi cand zici preincalzitor) si trei dintre bujii nu functioneaza bine, am si eu aceeasi problema ca si tine, adica foarte mult abur alb, dar sunt constient ce este numai ca am sa-l las pana la primavara ca nu prea umblu cu el iarna, dar vad ca ai descoperit problema asa ca felicitari, nu e ceva grav, se vede clar ca e abur de condens sau de lichid de racire, apropo si mie imi consuma lichid de racire tot pe acolo.

 

Va salut.

Link to comment
Share on other sites

Salut! Revin in final cu rezolvarea la problema mea dupa ce de sarbatori am stat fara masina :)( Se pare ca preincalzitorul de apa era fisurat pe undeva si imi dadea lichidul de racire pe teava de esapament. Era un por destul de mic deoarece dupa 10-20 km cand se incalzea metalul ala se inchidea si nu mai scotea fum. Am observat insa la un drum mai lung ca motorul a inceput sa se supraincalzeasca ...pierdusem destul de mult lichid de racire ... In final asta a fost buba ...m-am temut sa nu fie chiar garnitura de la _chiulasa_ :twoup: ... sper sa va fi fost de folos. Bafta!

 

Vin si eu cu putina intarziere, vroiam sa-ti aic ca de cand mi s-a defectat preincalzitorul (in cazul meu WEBASTO, cred ca la asta te referi cand zici preincalzitor) si trei dintre bujii nu functioneaza bine, am si eu aceeasi problema ca si tine, adica foarte mult abur alb, dar sunt constient ce este numai ca am sa-l las pana la primavara ca nu prea umblu cu el iarna, dar vad ca ai descoperit problema asa ca felicitari, nu e ceva grav, se vede clar ca e abur de condens sau de lichid de racire, apropo si mie imi consuma lichid de racire tot pe acolo.

 

Va salut.

 

cel mai sigur il verificai ĂŽn apa sub presiune..... e clar ca era ceva de lucru sa obturezi niste orificii dar e bine ca ai descoperit problema , apropoo cand o sa cureti intercolerul sa nu uiti sa verifici daca vreo celula nu e fisurata ......tot sub presiune eu pt a fi sigur am facut asta la ambele cand am facut revizia la maÂşina...... am curatat bine tevile acelea mici din preincalzitor cu o improvizaĂžie ...am taiat o bucata de cablu de chilometraj ( de la dacie) de 20 cm si l-am montat in mandrina unei bormasini cu turaĂžie mai mica max 500-800 rot si am curatat bine traseul de circulatie al gazelor conteaza si treaba asta ...e totusi un risc daca e prea obosit preincalzit. sa nu il perfotrezi chiar tu la locurile mai corodate oricum am remarcat ca e destul de bine realizat in cele din urma e bine sa-i faci si o baie in diluant sau carburol bafta si fara evenim.....

 

cel mai sigur il verificai ĂŽn apa sub presiune..... e clar ca era ceva de lucru sa obturezi niste orificii dar e bine ca ai descoperit problema , apropoo cand o sa cureti intercolerul sa nu uiti sa verifici daca vreo celula nu e fisurata ......tot sub presiune eu pt a fi sigur am facut asta la ambele cand am facut revizia la maÂşina...... am curatat bine tevile acelea mici din preincalzitor cu o improvizaĂžie ...am taiat o bucata de cablu de chilometraj ( de la dacie) de 20 cm si l-am montat in mandrina unei bormasini cu turaĂžie mai mica max 500-800 rot si am curatat bine traseul de circulatie al gazelor conteaza si treaba asta ...e totusi un risc daca e prea obosit preincalzit. sa nu il perfotrezi chiar tu la locurile mai corodate oricum am remarcat ca e destul de bine realizat in cele din urma e bine sa-i faci si o baie in diluant sau carburol .......bafta si fara evenim.....

Link to comment
Share on other sites

 

cel mai sigur il verificai ĂŽn apa sub presiune..... e clar ca era ceva de lucru sa obturezi niste orificii dar e bine ca ai descoperit problema , apropoo cand o sa cureti intercolerul sa nu uiti sa verifici daca vreo celula nu e fisurata ......tot sub presiune eu pt a fi sigur am facut asta la ambele cand am facut revizia la maÂşina...... am curatat bine tevile acelea mici din preincalzitor cu o improvizaĂžie ...am taiat o bucata de cablu de chilometraj ( de la dacie) de 20 cm si l-am montat in mandrina unei bormasini cu turaĂžie mai mica max 500-800 rot si am curatat bine traseul de circulatie al gazelor conteaza si treaba asta ...e totusi un risc daca e prea obosit preincalzit. sa nu il perfotrezi chiar tu la locurile mai corodate oricum am remarcat ca e destul de bine realizat in cele din urma e bine sa-i faci si o baie in diluant sau carburol .......bafta si fara evenim.....

 

Vad ca esti foarte dedicat :twoup: , nu cred ca as avea rabdare sa fac asta, dar in cazul meu este vorba de pompa auxiliara de apa (WEBASTO) si bujiile incandescente (BERU).

Tu vorbesti de fapt de intercooler, nu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.