Jump to content

Problemele unui E46 318i !


greenkidb

Recommended Posts

Salutare! Este vorba de un e46, 318i din 2000, 118CP, 115000 km reali pe care l-am cumparat anul acesta in primavara de la un var!

Masina a fost foarte bine intretinuta dar avea niste probleme cu sonda lamba(inainte de KAT) si cu debitmetrul de aer (verificat pe tester)

inca de cand a cumparat-o el (acum 4 ani) in sensul ca nu se tura deloc cand era rece iar calda, nu trecea de 2500 rot/min!

Nu vreau s-o lungesc... dar altfel nu se poate!

Le-am schimbat cu unele noi dar ieftine (si proaste) - probleme cu banii, mon cher- a mers bine, se tura brici iar dupa o luna s-a reaprins

martorul de engine dar... totusi se tureaza (ajunge-n 6000 dar mai greoi decat inainte). Asta nu ma deranjeaza foarte tare...

1. Ma deranjeaza ca uneori relantiul variaza si cateodata moare motorul cand este scoasa din viteza iar cand este bagata in treapta mai are

momente cand se gatuieste... ca si cand ar frana spatele intermitent! Tin minte ca atunci cand ma scimbat debitmetrul nu vroia sa porneasca.

Abia la a 5-a cheie a luat-o si o zi a mers cam nasol dar si-a revenit. (martorul engine stins) Acum o luna am scos mufa de la debitmetru

si n-am vazut nicio diferenta. Posibil si sonda si debitmetrul sunt duse iarasi. Pe tester totul functioneaza OK (GT1).

Am curatat regulatorul de relanti, clapeta de aer, am schimbat bujiile, am verificat daca trage aer fals pe undeva cu spray-ul si...

NICIO AMELIORARE! Mai am sa verific valva PCV... Asta sa fie cauza variatiei relanti?

 

2. Cand pornesc motorul, are un zgomot de parc-ar fi diesel... Un rumegat... Parca s-aude un zgomot si de la valva DISA (asa am inteles ca

se numeste).

3. Partea de sus a lunetei(ultimele 3-4 linii de cablaj) nu se mai dezabureste. Are o siguranta pentru toate sau mai multe grupate pe bucati de segmente?

N-am observat nicio intrerupere a traseului!

4. Intra cam greoi in viteza cand este rece (treptele1,2) iar cand se-ncalzeste parca merg mai bine (dupa 10km). Se aude si-un boom pe spate cand bag in

treapta 1 sau marsarier (la diferential). Verificat ulei cutie!!! Sa fie de la rulmentul de presiune? (parca se-aude un pic!)

5. Am desfacut busonul de ulei in timp ce masina mergea la relanti si s-a oprit! Este normal?

 

FOILETON. N-a fost tot dar... ajunge. N-a durut, n-a usturat!

Merci anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Problemele 1 si 2 nu le am; din acest motiv nu am cumparat benzina :twoup: :)

3 - la mine merg toate

Problema 4 o am si eu; Zilele astea o sa incerc sa ii dau de cap.

E si o rezolvare in topic (dar presupune demontarea cutiei - eu sper sa nu ajung acolo): http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=89159

Edited by MOTANUL
Link to comment
Share on other sites

1 , vezi ca dupa ce schimbi debitmetru e bine sa iti reciteasca softul, ca sa-l recunoasca klumea, la mine asa s-a intamplat pana nu l-a bagat pe tester nu l-a recunoscut si facea figuri, si e bine debitmeru sa fie bosh, ca altfel nu te tine mult.

 

2. vezi sa nu fie de la tacheti;

 

3. dute l-a un electrician;

 

4. asa e boala lor;

 

5. n-are legatura; pur coincidenta;

 

bafta!

Link to comment
Share on other sites

Orice-as mai cumpara de-acum inainte are sa fie BOSCH!

 

GRATIS NU EXISTA, IEFTIN NU REZISTA!!!

 

Dar sonda lamda, care este-o fieratanie cu ceramica din care ies 4 fire cu mufa, chiar asa de repede se strica, oricare-ar fi producatorul ei?

Am inteles ca oricum este recomandat sa fie schimbate ambele sonde lamda la 120000km dar asta nu m-a tinut nici 20000!!! :twoup:

Link to comment
Share on other sites

nu e neaparat stricata, problema e ca probabil ai luat una "universala" care merge la toate dar nu se potriveste la nimic de fapt..:twoup: Trebuie sa iei un BOSH exact dupa part no care il ai sau una originala BMW, care e cea mai sigura dar costa pe masura. Nici eu nu sunt un maniac cu piese OEM, foarte putine iau OEM, dar pe asta am luat-o OEM..a costat o caciula de bani dar avand in vedere ca a scazut consumul cu 1l % in medie, in 4-5 luni imi scot banii pe ea la cati km fac.
Link to comment
Share on other sites

Sonda nu este universala! Cel de la magazin mi-a dat alternativa pentru una BOSCH (480lei), asta este FACET (220lei) - pentru modelul meu.

Dupa ce-am pus-o pe masina, am scos mufa de la debitmetrul stricat (BOSCH) si mergea de vis - tragea calumea. Consumul nu era de speriat (8.1%) in conditii de trafic 50%urban + 50%extra. Oricum, mai mic decat il am eu acum cu debitmetrul nou dar prost 10.2%.

Daca scot acum mufa de la debitmetru, nu este nicio diferenta, de unde si concluzia: sonda lambda = leguma!!!

 

Intrebarea intrebarilor: Daca-mi schimb sonda lambda cu una noua BOSCH si merg cu mufa de la debitmetru pana-mi iau altul nou (tot BOSCH) scoasa vreo 2-3 luni, se-ntampla ceva nasol?

 

Poate fi sonda lambda actuala cauza mersului prost la relanti?

Edited by greenkidb
Link to comment
Share on other sites

sonda lamda nu prea iti da relanti prost, ci lipsa de cuplu in turatii mici si consum marit.

Cu mufa de la debitmetru scoasa, ECU baga niste valori din burta, o sa ai consum marit, dar va merge mai bine decat cu el mort..

IN timp poti avea probleme de la amestec prost in cilindri.. e uzura mai mare, poti risca sa infunzi catalizatorul..care costa si ala ceva. Depinde cati km faci si cum ii faci..

 

Pana la urma ce debitmetru ai acum ? e sigur bun ?

LA tester nu prea apar decat cand sunt moarte complet (vorbesc de sonda si debitmetru), sau trebuie sa fie prea meserias ala care iti face testarea, sa interpreteze valorile alea dinamic..

 

cand zici ca ai curatat clapeta de aer la ce te referi ? senzorul clapetei ?

Link to comment
Share on other sites

Si-nca ceva! Acum o luna mi-am dat jos electromotorul... Din greseala am spart furtunul care intra in valva PCV - era copt si pe dinauntru era obturat de mazga, etc... L-am schimbat cu unul de udat in gradina si i-am pus coliere, dar n-am verificat daca valva PCV mai tine aer!

ASta am sa fac in viitorul apropiat... numai sa nu ninga!

 

Debitmetrul nu stiu cat de bun mai este... Pe tester nici ala vechi nu arata c-ar avea vreo problema, cu toate ca era prajit.

Numai dupa ce i-am scot mufa ne-am dat seama ca este dus!

Clapeta pe care am curatat-o este intr-un corp de aluminiu - seamana cu un carburator- pe care este prins cablul de acceleratie, imediat dupa debitmetrul de aer (conectate printr-un burduf de cauciuc). Despre asta este vorba, si-am mai curatat regulatorul de relanti care este prins tot pe corpul asta!

Edited by greenkidb
Link to comment
Share on other sites

clapeta aia are un senzor de pozite, daca e defect poate crea si ala probleme..De exemplu nu ii zice lui ECU ca e complet inchisa si ECU nu comanda cum trebuie valva ICV..De aici pot veni si ezitari in acceleratie.. etc..

Arunca un ochi si la aia...faza ca are cam multe chestii in neregula si se calca toate in picioare in simptome.. :twoup: ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.