Jump to content

verificare debitmetru, si curatare


ak_47

Recommended Posts

cu ce sa curat debitmetru , cu wd 40 de contacte sau spray de carburator ?

debitmetru este hot film

Salut , poti sa-l cureti si cu spray de contact . Eu l-am curatat cu spray de contacte si l-am suflat cu aer dupa aceea . WD40 este putin uleios si se prinde praf daca filtrul nu-si face treaba.

Link to comment
Share on other sites

cheie pt desfacere debitmetru , unde gasesc ?

Nu te chinui sa desfaci suruburile , da jos sitele si da cu spray inauntru apoi sufla cu aer .

 

pai asta am facut dupa care am vrut sa sterg usor cu un betisor de urechi , lamelele s-au rupt instant :twoup: . Cred ca erau fisurate de dinainte, am pus debitmetru pe masina. Am dat prima oara sa pornesc, a pornit greu , am pornit iar , a pornit usor si masina merge la fel ca inainte.

Cred ca problema mea cu coboratul turatiei lente e din debitmetru . O sa monitorizez consumul , daca e identic cu cel de dinainte , ramane o piesa suspecta

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

cheie pt desfacere debitmetru , unde gasesc ?

Nu te chinui sa desfaci suruburile , da jos sitele si da cu spray inauntru apoi sufla cu aer .

 

pai asta am facut dupa care am vrut sa sterg usor cu un betisor de urechi , lamelele s-au rupt instant :twoup: . Cred ca erau fisurate de dinainte, am pus debitmetru pe masina. Am dat prima oara sa pornesc, a pornit greu , am pornit iar , a pornit usor si masina merge la fel ca inainte.

Cred ca problema mea cu coboratul turatiei lente e din debitmetru . O sa monitorizez consumul , daca e identic cu cel de dinainte , ramane o piesa suspecta

Omule , cu regret te anunt ca poti sa-ti cauti un debitmetru daca s-au rupt lamelele . De pornit o sa-ti porneasca dar computerul v-a funciona in mod "safe"adica nu v-a regla deschiderea injectoarelor functie de debitul de aer aspirat ci v-a functiona dupa niste valori predefinite ( daca e buna exprimarea ). Tocmai de aceea ti-am spus ca este bine sa dai cu jet de aer dupa curatarea cu spray....

Link to comment
Share on other sites

oricum era mort .. cand scoteai mufa trebia sa iti fluctueze relantiul apoi sa isi revina. Daca mergea si tragea la fel.. ala era mort de mult.

Cum spunea si Lancer, ECU acum baga niste valori din burta..

Debitmetru numai Bosch sa cumperi sau original, altfel il mai schimbi odata in 10k km.. costa ceva.. un 8 mil asa...

Link to comment
Share on other sites

oricum era mort .. cand scoteai mufa trebia sa iti fluctueze relantiul apoi sa isi revina. Daca mergea si tragea la fel.. ala era mort de mult.

Cum spunea si Lancer, ECU acum baga niste valori din burta..

Debitmetru numai Bosch sa cumperi sau original, altfel il mai schimbi odata in 10k km.. costa ceva.. un 8 mil asa...

 

 

pe realoem apare ca fiind compatibil cu 325 pisica si 525 e34, voi gasi foarte usor si second.second daca-l iau si il testez cu tester pe masina e o idee buna ?

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

nu e treaba simpla.. poate ai noroc si merge, poate tine un 20k ala second, poate nu, poate il arunci pe fereastra intr-o saptamana. In principiu se verifica cu un multimetru urmaresti valorile care le da. Masina trebuie sa fie calda si ECU in close loop, e greu de diagnosticat si la masinile cu OBDII. Ai descrierea in manulul Bentley cam cum se verifica si un tabel cu valori acolo..

Eu la debitmetru si sonda lamba nu ezit de loc sa le cumpar noi ca influenteaza mult consumul si iti scoti banii pe ele relativ repede..

Cum am pus sonda lambda noua cum mi-a scazut media cu 1.5l% pe langa faptul ca trage mult mai bine si alte efecte benefice.. gen poluez mai putin etc.. :twoup: ...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

pe realoem apare ca fiind compatibil cu 325 pisica si 525 e34, voi gasi foarte usor si second.second daca-l iau si il testez cu tester pe masina e o idee buna ?

Vezi ca-l gasesti la mai multe modele , ceea ce ai gasit tu este pt echiparea USA , vezi link : http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...n&details=1

Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

nu

 

 

Nu e chiar cum spuneti voi ca daca scoateti mufa se modifica mersul motorului .

La cald da, dar am incercat la rece , si motorul merge la fel cu mufa scoasa la debitmetru.

Unu din teste la cald pe care l-am facut a fost urmatorul .

Am scos debitmetrul din burlan , si l-am tinut in aer , sa nu mai aiba nici un flux de aer , binenteles cu mufa conectata la el.

Cand suflu in el prin lamele se opreste motorul.

Asta e un test la ureche sa vezi daca functioneaza. Testul de acuratete probabil doar un tester si nici ala nu-l poate face.

 

 

Anunt pe toti cei care vreti sa va curatati debitmetrele , nu pulverizati cu presiune pe lamele , se rup instant. Sunt din ceramica , portelan nu stiu da , nu sunt elastice. Se farama. Nu faceti prostia pe care am facut-o eu. Nu atingeti cu nimic, sunt extrem de sensibile.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Am spus mai sus, cand verifici debitmetrul motorul trebuie sa fie la cald, si ECU in close loop. Asta nu se intampla la rece.

ECU in close loop inseamna ca tine cont de toate informatiile de la toti senzorii. De exemplu el nu poate intra in close loop pana nu primeste informatii corecte de la sonda lambda si aia dureaza ceva pana se incalzeste. Unele sonde au un circuit de incalzire propriu si intra mai repede, altele se incalzesc doar de la gaze..

 

La fel si cu senzorul de temp a motorului, nu intra pana nu se atinge o temperatura oarecare...(vorbesc de cel intern, nu cel din bord care iti arata temperatura lichidului de racire..)

S.a.m.d.. pana intra toti senzorii in parametri.

Deci e normal ca la rece cand scoti mufa aia la debitmetru sa nu se intample nimic..

Cand debitmetru nu functioneaza, sonda lambda e lenesa, el nu mai face amestecul acordat fin, ci conform unor tabele prestabilite si in functie de apasarea pedalei, viteza, turatie etc..de asta ai pierderi de putere, consum mare si ce se mai intampla pe acolo..

 

Teoretic daca ai pe cineva priceput stie sa citeasca si sa interpreteze corect valorile de amestec din tester si iti zice care e pe moarte, care e lenesa .. dar trebuie sa fie cineva priceput..

Testul de care ziceam noi ca trebuie sa aibe o fluctuatie si apoi sa isi revina la normal iti dai seama daca e mort de tot sau nu.

TU esti si pegaz, poate sa fie si de la un reglaj fin de acolo. Sincer nu stiu cum merge instalatia ta, daca la relanti la cald e pe gaz sau benzina. Ca atunci se schimba lucrurile ca treaba e controlata de ECU instalatiei de GPL. Poate are nevoie de un tweek ceva..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am spus mai sus, cand verifici debitmetrul motorul trebuie sa fie la cald, si ECU in close loop. Asta nu se intampla la rece.

ECU in close loop inseamna ca tine cont de toate informatiile de la toti senzorii. De exemplu el nu poate intra in close loop pana nu primeste informatii corecte de la sonda lambda si aia dureaza ceva pana se incalzeste. Unele sonde au un circuit de incalzire propriu si intra mai repede, altele se incalzesc doar de la gaze..

 

La fel si cu senzorul de temp a motorului, nu intra pana nu se atinge o temperatura oarecare...(vorbesc de cel intern, nu cel din bord care iti arata temperatura lichidului de racire..)

S.a.m.d.. pana intra toti senzorii in parametri.

Deci e normal ca la rece cand scoti mufa aia la debitmetru sa nu se intample nimic..

Cand debitmetru nu functioneaza, sonda lambda e lenesa, el nu mai face amestecul acordat fin, ci conform unor tabele prestabilite si in functie de apasarea pedalei, viteza, turatie etc..de asta ai pierderi de putere, consum mare si ce se mai intampla pe acolo..

 

Teoretic daca ai pe cineva priceput stie sa citeasca si sa interpreteze corect valorile de amestec din tester si iti zice care e pe moarte, care e lenesa .. dar trebuie sa fie cineva priceput..

Testul de care ziceam noi ca trebuie sa aibe o fluctuatie si apoi sa isi revina la normal iti dai seama daca e mort de tot sau nu.

TU esti si pegaz, poate sa fie si de la un reglaj fin de acolo. Sincer nu stiu cum merge instalatia ta, daca la relanti la cald e pe gaz sau benzina. Ca atunci se schimba lucrurile ca treaba e controlata de ECU instalatiei de GPL. Poate are nevoie de un tweek ceva..

 

Am interfata diagnoza GPL acolo pot vedea majoritatea parametrilor motorului .Calibrarea se face automat , dupa care poti seta manual anumite chestii.

Pe benzina merge identic , si treaba asta e de dinainte sa montez instalatia.

Deci nu are legatura cu instalatia.

Link to comment
Share on other sites

Am gasit si in Ro, 17 ron parca, isi face treaba bine, nu stiu daca trebuia sa curat, insa am facut-o si masina raspunde o idee mai bine...

 

Ieftin.

Unde ai gĂŁsit?

La o firma din Constanta sau Tulcea nu mai retin exact, sunt foarte de treaba, l-au trimis prin curier cu 10 ron, in total 27 ron, a meritat, faza e ca am dat la multa lume si mai am putin numai :twoup:

Am cautat pe google in draci dupa: ''CRC Air Flow Sensor Cleaner'', asa se numeste pe la noi :) Numai la americani e ''CRC MAF Cleaner'' insa tubul si continutul e acelasi.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.