Jump to content

525d, e60 - Nu-mi mai merge climatizarea.


Recommended Posts

Buna seara si bine v-am gasit. Sunt nou pe forum si nu stiu sigur daca am postat unde trebuie. Acum 3 zile mi-am cumparat un e60, 525 diesel din 2004. Masina a mers perfect doar o saptamana dupa care a aparut si prima problema, climatizarea (e climatizare automata cu 3 rotite rotunde mici). Ca orice nou cumparator am schimbat toate filtrele, uleiul, placute de frana si bujiile. Dupa ce mi-au schimbat bujiile am pornit-o, a pornit frumos fara nicio problema, insa dupa 10-15 secunde a facut un scurt circuit undeva pe la motor in dreapta masinii, in zona compresorului sau turbinei, acolo undeva, nu a vazut nimeni exact unde , doar s-a auzit un poc, exact acel poc de scurt circuit si a fost o intrerupere a farurilor de jumatate de secunda ! Am plecat de la service, fiind frig rau afara am pornit incalzirea scaunului si climatizarea ! Am mers aproximativ 5-10 minute si am realizat ca nu se incalzeste in masina si nici scaunul, cu toate ca ledurile butonului de scaun si a rotitei de ventilatie erau aprinse. Am dat ventilatia la maxim si nimic, nu sufla nimic, pina sa schimb bujiile daca dadeam la maxim ventilatia ma zbura din masina. Am apasat butonul pt. dezaburire a parbrizului, pe acolo sufla puternic, exact ca inainte, insa prin bord si la picioare nu iese nimic. Am incercat sa reglez din meniul iDrive la distributia aerului, toate setarile sunt la maxim ! Deci nu imi functioneaza decat dezaburirea parbrizului. Am incercat sa dau si pe auto temperatura fiind setata la maxim, la fel, nici macar nu adie, nu sufla nimic ! Am apasat si butonul compresorului, acela cu un fulg pe el, si nu mai porneste nici compresorul, se aude doar un sunet slab infundat parca ar incerca sa cupleze ceva. Pina la aceasta problema, cand cuplam compresorul se auzea clar ca functioneaza, parca era un motoras care pornea, deci compresorul functiona.

Ma poate lamurii cineva cu problema asta ? De la ce poate fii ? Cei din service mi-au spus ca mai mult ca sigur e vorba de un releu, din cauza bujiilor, ca fiind noi au tras curent puternic la prima pornire si am avut un releu obosit care a cedat, dar de ce nu mai se incalzesc nici scaunele ? Astept ceva pareri si de la voi, oricum maine merg la BMW MHS sau la Bavaria sa o puna pe tester si sa vad exact despre ce e vorba !

Edited by bogdanov
Link to comment
Share on other sites

Rectific, masina am avut-o de proba 4 zile iar acum 3 zile am achitat-o! In 7 zile nu a avut nimic, insa ieri, dupa ce am schimbat bujiile si-a aratat coltii. Mentionez ca am verificat absolut toate sigurantele din torpedou si din portbagaj, toate sunt in regula. Mi-a mai spus cineva sa nu merg la MHS, ramane Bavaria baneasa sau Filaret, inclin spre filaret. O sa merg dupa amiaza direct fara sa ma programez, am inteles de la cineva ca daca-i sun pentru o programare ma amana o zi doua, asa direct cica te-ar primii daca e urgenta, doar sa astept probabil 1-2 ore ! Astept ceva opinii, nu a mai patit nimeni asa ceva ? E posibila faza cu relee prajite din cauza bujiilor noi ? Va multumesc. Edited by bogdanov
Link to comment
Share on other sites

incerca sa pui masina pe un tester si sa vezi ce erori apar.

PS:ai verificat sigurantele?sau releele?

 

uite link cu schema electrica

 

http://spaghetticoder.org/bmw/wds/e60e61/

Toate sigurantele le-am verificat si sunt bune toate. La relee nu am ajuns pt. ca nu stiu unde sunt, cu toate ca inclin sa cred ca de la vre-un releu e buba. Sper sa rezolv astazi si sa nu am cine stie ce problema grava. Abia am luat masina si deja incep sa regret, cred ca m-am pripit, cu toate ca am avut-o in probe 4 zile pina sa o platesc si era totul perfect !

Link to comment
Share on other sites

nu trebuie sa te necajesti ca asa-s masinile sh, si ce mai ca si cu cele noi intampina multa lume dificultati. Se intampla cate chestii pe ger, mai slabeste cate un contact sau altceva. Sunt chestii pe care nu ai cum sa le stii, chestii care merg bine cand e cald iar cand dau de frig apar problemele. E de preferat ca atunci cand cumperi masina in perioade reci sa incerci tot ce tine de masina cu motorul rece, sa verifici toate chestiile electrice pt ca daca are vreo problema, la rece e cel mai probabil sa se arate. Problema mare nu are cum sa fie de vreme ce motorasul invarte pe dezaburire. Si daca pui pe auto prima data eu stiu ca ca da aer doar pe la parbriz si apoi incet pe celelalte canale. Ai putea avea probleme la clemele de directionare a aerului insa asta numai daca auzi ca motorasul invarte cu putere cand il dai la maxim, eu am mai auzit de chestii din astea acuma pe frig. Numai ca, in cazul asta trebuie desfacut tot bordul si atunci e mai multa bataie de cap. Poate scapi numai cu releele. Mergi la un electrician bun si nu in orice service pt ca nu e de gluma cu frigul.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

Surpriza! Ieri, la prima pornire cand vroiam sa merg la service am fost placut surprins sa vad ca masina si-a revenit, imi functioneaza si incalzirea in scaun si ventilatia ! Am amanat vizita la service pina luni pentru ca tot nu e in regula, ventilatia baga cald dar sufla foarte incet. Pina la aceasta problema, cand butonul de ventilatie era dat la jumatate, sufla foarte tare, acum abia se simte cu toate ca setarile sunt date la maxim. Sufla tare pe la parbriz, insa prin restul gurilor de aer de pe bord si de la picioare abia se simte ! Acest model are cumva acea piesa cu tepi cum e la E39, am inteles ca la E39 cand se intampla asa ceva era de vina piesa cu tepi ! Orice indrumare e bine venita, va multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Am revenit cu rezultatul diagnozei nr.2 :

 

CAN - FFFF CAN: Communication fault

IHKA - 9C54 IHKA: AUC sensor - no signal or value - Fault currently NOT present

IHKA - 9C77 IHKA: Auxiliary - water pump - no signal or value - Fault currently present

DDE - 41AB DDE: Charge-air pressure sensor - Boost pressure too low ( not plausible in relation to pressure sensor)

DDE - 3EE0 DDE: Coolant temperature sensor, signal - Open or short circuit to positive - Fault currently NOT present

DDE - 4332 DDE: Rail-pressure control valve, activation - Open circuit - Fault currently NOT present

DDE - 4302 DDE: Delivery control valve, activation - Open circuit - Fault currently NOT present

DDE - 4252 DDE: Glow plug, cylinder 5 - Activation, open circuit - Fault currently present

DDE - 4222 DDE: Glow plug, cylinder 2 - Activation, open circuit - Fault currently present

DDE - 4212 DDE: Glow plug, cylinder 1 - Activation, open circuit - Fault currently NOT present

DDE - 4487 DDE: Intelligent battery sensor - internal voltage measurement faulty - Fault currently present

DDE - 4536 DDE: Power management, batery - Exhaustive discharge - Fault currently NOT present .

 

Am curatat toate contactele acestor senzori, le-am umplut cu spray de curatat contacte, singurele erori care acum sunt oarecum recuperate sunt cele cu "NOT present", in rest toate erorile sunt la fel ca la prima diagnoza unde absolut toate mentionate mai sus erau "Fault currently present". Acum cel putin, sunt 6 probleme in minus! Mentionez ca am verificat si toate bujiile, toate sunt bune ! Sa fie oare si releul de bujii stricat ?

Link to comment
Share on other sites

uita-te la prima eroare si anume CAN - FFFF CAN: Communication fault ----dupa cum vezi stai prost la capitolul comunicare intre interfata si module.....erorile alea ce apar pot fi demult de tot si nu pot fi sterse din lipsa de comunicare....sa nu fi facut proprietarul dinainte ceva peacolo(sa fi indoit vreun pin la comunicarea obd2) pt. a masca unele defecte
Link to comment
Share on other sites

Din descrierea ta se pare ca toate problemele au aparut DUPA ce s-a produs acel scurt undeva la motor.

Se pare ca cei care ti-au schimbat bujiile au facut o prostie. Trebuie sa identifici exact unde a fost acel scurt si mai departe ce anume a fost afectat de acel scurt. Ia-o de la cauza la efect, nu invers.

 

De senzorul de AUC poti sa uiti pe moment, se strica destul de frecvent si oricum nu cred ca este legat de celelalte erori. Si erorile care nu sunt prezente pot fi ignorate pentru inceput.

 

Eroarea "CAN - FFFF CAN: Communication fault" nu are probabil nici ea nicio legatura cu intefata de testare sau cu mufa OBDII.

Din cate se pare, erorile de comunicatie pe CAN pot avea urmatoarele cauze:

- Circuit breaks or short circuits on the CAN Low or CAN High communication leads

- Defective plug connections (contact damage, soiling, corrosion)

- Interference voltages in the vehicle electrical system (caused for instance by defective ignition coils or ground connections)

- Failure of the communication modules in the individual control units

- Failure of the voltage supply of individual control units (a battery voltage decreasing gradually when the battery is almost discharged can also lead to fault code entries as not all control units switch off simultaneously due to the voltages supply being too low).

 

Vezi ce anume s-a stricat in urma acelui scurt. Poate fi vorba de o siguranta, un modul sau un cablu.

Link to comment
Share on other sites

Eroarea "CAN - FFFF CAN: Communication fault" nu are probabil nici ea nicio legatura cu intefata de testare sau cu mufa OBDII.

 

- Defective plug connections (contact damage, soiling, corrosion)

 

Eu la asta ma refeream, iar un plug conector poate fi indoit intentionat in obd2 acolo unde se conecteaza interfata de diagnoza.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salut ! Dupa 3 luni de la problemele aparute si rezolvate atunci (vezi mai sus), iata ca acestea au revenit !!!!!!

Azi dimineata pornesc masina, stau 2-3 minute si plec . Dupa aprox. 5-10 minute observ ca ventilatia nu merge, dezaburirea lunetei nu merge, incalzirea din scaune nu merge, oglinzile nu se incalzesc ! Turbez, nu stiu ce sa mai fac, acum 3 luni cand am mai avut aceste probleme s-au rezolvat de la sine, fara a fi nevoie de o interventie la service, atunci am fost la service doar pt. o diagnoza si nu a mai iesit decat la bujii ceva, dar am rezolvat prin schimbarea releului de bujii !

Aer cald sau rece baga doar pe la parbriz, prin celelalte guri de ventilatie nu baga aer, compresorul merge ... nu stiu ce sa-i mai fac ! Ce ar putea fi ? Exista vre-o siguranta, releu sau modul care comanda in grup partea asta cu incalzirea scaunelor, dezaburirea si ventilatia ? E posibil sa fi cedat calculatorul de confort ?

Orice sfat e binevenit inainte de a merge iar la service !

Multumesc.

Edited by bogdanov
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am revenit , tarziu, dar abia acum am raspunsul acestor probleme ! Am fost la reprezentanta pt. ca la cate service-uri am fost nimeni nu a dat de cap problemelor de mai sus. La reprezentanta mi-a spus ca trebuie sa schimb releul de bujii si IBS-ul (inteligent battery sensor). Reprezentanta spune ca problema este de la releul de bujii, fiind praf, a dat un contrasoc in sensorul IBS de pe minusul bateriei, iar acest sensor a cedat si la randul lui a dat erori in calculatorul principal al masinii ! Din cauza acestui senzor IBS, masina a intrat in safe mode !!!???!!! si din aceasta cauza calculatorul masinii tine in functiune doar ce e necesar ca sa te poti deplasa cu ea la service, adica taie toti consumatorii puternici (incalzire in scaune, ventilatie, dezaburirea oglinzilor si lunetei etc...). Pe mine unu m-a lasat cu gura cascata raspunsul lor, ma asteptam sa ma puna sa schimb 100 de piese si calculatoare , dar spre surprinderea mea au fost fair play baietii de acolo ! Am comandat deja piesele si zilele astea astept sa le montez sa vad daca e asa cum au spus ei (nu la ei pt. ca erau de 3 ori mai scumpe). Altcineva de la un alt service unde o sa le montez, mi-a spus ca si piesa cu tepi e defecta si ca ar trebuii s-o schimb si pe aia, ca problema ventilatiei ar fi din cauza acestei piese cu tepi, reprezentanta nu mi-a spus nimic de aceasta piesa !

Acum alta minune, masina si-a revenit, si merg toate, cu exceptia vitezei ventilatorului care merge doar pina la jumatate, deci una dintre cauze sa fie faimoasa piesa cu tepi ???

Multumesc si va tin la curent !

Edited by bogdanov
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.