Jump to content

Lanturi VS huse roti


claudiuBWR

HUSE vs HUSE ROTI  

220 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Am citit un test intr-o revista. Husele alea sunt cam degeaba. Aderenta slaba de tot pe zapada. Pe asfalt fara zapada le rupi in cativa kilometri. Lanturile sunt bune daca nu ai cauciucuri de iarna si prinzi un drum cu zapada. Pe asfalt curat trebuie sa le dai jos ca le distrugi plus ca nu poti sa mergi cu ele cu viteza prea mare.

 

Concluzia acelui test: anvelopele de iarna, rullz!

Link to comment
Share on other sites

Lanturile se folosesc in ultima instanta, sa treci portiunea cu zapada [ in afara orasului ] dupa care le dai jos, in oras sunt inutile, in caz ca ramai intepenit pe o straduta are cine sa te impnga sa iesi la liman iar pe bulevarde se da zapada atat cat sa nu ai nevoie de lanturi. Doar in sectorul 5 ai nevoie de lanturi :twoup: Edited by Vinti
Link to comment
Share on other sites

Pai nu prea e bine sa tratam punctual o problema atat de complexa.

 

Lanturile au caracter temporar. Se pun in caz de forta majora si nicidecum sa mergi cu ele tot timpul. Deasemenea, zapada trebuie sa fie cat de cat afanata, altfel, pe zapada inghetata=gheata e ca si cum ai merge cu ele pe asfalt. Adica dauneaza major masinii, mai ales la BMW-uri care au suspensiile mai rigide e dezastru.

Eu am cu mine si un set de lanturi, sa fie acolo, nu se stie peste ce poti da. Va recomand modelul cu romb.

 

"Ciorapii" aia care se pun pe pneuri sunt buni doar pentru zapada mica, eventual usor inghetata. Mi se pare cea mai slaba si aiurea solutie asa ca nu e prea mult de zis de ea.

 

Pneurile de iarna sunt un must have in conditii de iarna. S-a discutat pe n topicuri ce si cum cu ele, temperatura etc. Deasemenea sunt bune atunci cand e gheata, polei.

Pneurile cu crampoane de la Nokian iar sunt marfa. De ce sunt bune si de ce sunt deosebite cele de la Nokian. Pai in primul rand beneficiaza de toate avantajele crampoanelor plus ca astea se retrag pe asfalt, astfel micsorandu-se uzura accentuata atat a crampoanelor cat si deteriorarea asfaltului.

Sunt interzise in tarile cu apa calda, mai putin tarile nordice.

 

In cazul folosirii lanturilor se recomanda si folosirea pneurilor de iarna.

 

 

Pentru Romania, o tara central europeana cu o clima foarte schimbatoare, cu ierni in care temperaturile alterneaza de la chiar +20 de grade Celsius pana la -15, chiar -25 de grade Celsius, cei de la Nokian au dezvoltat un pneu Nokian WR G2 foarte bine adaptat conditiilor mai sus descrise.

Asadar, evitati sa uzati prematur pneurile de iarna atunci cand la noi iarna e ca vara si ne trezim cu 20 de grade Celsius afara si in acelasi timp aveti un pneu care se descurca aproape la fel de bine ca leaderii pneurilor de iarna in conditii de iarna.

 

Acest pneu se numeste all weather, atentie, nu confundati sau amestecati cu all season, ala e altceva.

 

 

Au mai fost amintite anumite dispozitive care inlocuiesc lanturile de iarna. Sunt niste solutii foarte bune si acelea care inlocuiesc cu brio lanturile si vin cu avantajul montarii/demontarii lor mult mai usoare. Ca si lanturile sunt solutii temporare.

 

In fine, mai sunt multe de zis dar participam cu totii la discutie :twoup: Pana una alta e important sa avem pneuri de iarna si nu doar atat, e important sa avem o masina cu tractiune fata sau integrala. Mercurile si BMW-urile sunt vai mama lor in anumite conditii de iarna. Cea mai mica panta daca te-ai oprit, pleci maine de acolo.

Fara suparare dar e o realitate, daca nu ai cum sa iti iei elan, esti pa.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Gumele de iarna nu ajung in cazuri de conditii meteo deosebite.Lanturile sunt ca si gumele,de muulte calitati...asta nu inseamna ca cine se chinuie cu lanturi de supermarket are dreptul sa eticheteze lanturile ca sunt greu de pus sau strica masina.. :twoup: ...dar ca de obicei multa lume se pronunta aiurea,doar ca sa posteze......Legislatia CE este clara privitor la uzul de lanturi si spikes....
Link to comment
Share on other sites

in rest ce pot sa zic wr g2 rullz,de fapt sunt printre cele mai proaste anv de iarna.

 

cu wr g2-urile daca nu ai masina serioasa te-a pupat camila.

 

Sa-mi bag picioarele daca am inteles ceva! :twoup: nu esti multumit de nokian sau ce-ai vrut sa spui?

 

 

In testul respectiv se vede eficienta huselor,a anvelopelor de iarna si a lanturilor pe carosabil acoperit de zapada;se poate observa ca nu sunt cu nimic mai prejos decat lanturile.

 

nokianurile pe langa dunlopuri sunt slabe,cel putin intre ac am avut ocazia sa fac diferente,sa nu mai zic de testul facut de autobild sau ams,au iesit pe locul 8 sau 9 din 10.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

@ionut marius, WR g2 nu sunt niste pneuri de iarna pur sange dar in clasament intra la categoria "recomandabil"

Spui ca sunt pe locurile 8-9 din 10, pai stii cate zeci, sute de pneuri sunt dupa ele?

 

Diferentele intre primele 10 sunt infime si nicidecum asa de catastrofale cum sunt intre un pneu de iarna, Dunlop de exemplu si un pneu "cHINA", ca tot abunda piata si de astea.

 

@Myx, interesant, de asta nu stiam. Multam pentru link.

Link to comment
Share on other sites

Scuze,deci inttr-un test facut de AMS,wrg2-urile ocupa locul 10/10 la 3 dintre testele desfasurate pe zapada si la al 4-lea locul 6/10,wrg2-ul este depasit de producatori precum fulda,kumho,iar la pret este destul de premium;lucru care se simte si in viata de zi cu zi testat de mine.

 

In rest chiar nu conteaza cati producatori no name fac anvelope mai proaste decat wrg2-urile facute de nokian.

 

Iar in testul precizat de mine huse vs lanturi vs anvelope de iarna;eficienta a fost 205% huse,185% lanturi,100% anvelope,concluzia o trageti singuri

Link to comment
Share on other sites

Ionut, da un google pe preturi la nokian si ai sa vezi ca au preturi chiar de bun simt. Cu cel putin 25-30% sub producatori cu pneuri la fel de bune. Faptul ca sunt produse la mama lor iar spune multe.

Fulda si Kumho nu sunt deloc producatori de pneuri de mana a doua asa cum lasi tu sa se inteleaga.

 

Ca sa nu mai vorbim vorbe si sa inducem lumea in eroare iata ultimul test din 2010 al celor de la ADAC.

http://www.adac.de/infotestrat/tests/reife...rcePageId=31821

Link to comment
Share on other sites

nokian cu 30% mai ieftin decat un dunlop,cand asta ?

 

in ultimul test facut de ams,rezultate obtinute pe zapada

-locul 10/10 -rulare in cerc

-locul 10/10 - manevrabilitate

-locul 10/10 -tractiune

-locul 6/10 franare

 

-VARZA

 

iar in viata de zi cu zi crede-ma ca se simte,este o dif f mare intre un dunlop 3d si un wr g2,nici nu vreau sa ma gandesc la o comparatie intre un ultragrip 7 si wr g2.

 

de fapt nu stiu ce vrei sa demonstrezi cu wrg2-ul,ca daca ai asa ceva pe masina inseamna ca nu iti mai trebuie nimic,am si eu asa ceva si te pot contrzice,unde mai pui ca eu am si awd.

Link to comment
Share on other sites

pe o dacie 1310 ar fi mers lanturile .... dar pe masina mea nu as pune niciodata :twoup:

 

Perfect de acord. Mai bine nu merg cu BMW-ul in locuri gen Pasul Tihuta cand sunt drumurile inzapezite decat sa chinui suspensia si masina cu totul cu lanturile.

 

 

cu wr g2-urile daca nu ai masina serioasa te-a pupat camila.

:twoup: :) :) geniala vorba =)))) demult n-am mai auzit o vorba asa tare :twoup:)))) =))))

 

Acum revenind la subiect... Am niste Dunlop Winter Sport M3, ma descurc excelent cu ele prin oras. Sincer acum, BMW cu tractiune spate nu e masina de plecat la drum cand sunt drumurile toate inzapezite. Insa in oras sincer eu ma descurc in fiecare iarna foarte bine si nu imping deloc la ea. Iar noaptea cateodata poate merg inconstient de tare pe zapada cand sunt bulevardele libere. Bineinteles ajuta extrem de mult si DSC, dar cauciucurile sunt de baza. Singurul loc unde trebuie sa imping este parcarea blocului meu unde se strange foarte multa zapada si ramane saraca masina suspendata pe burta. Am Dunlop de iarna de multi ani si se comporta foarte bine. Am mers cu gume de mai multe firme consacrate, iar Dunlop m-au impresionat cel mai tare. Nu le-as schimba pe alta firma niciodata, referitor la capitolul iarna vorbesc.

 

Huse nu am incercat si nu pot sa ma pronunt, dar am inteles ca sunt pistol cu apa... Iar despre lanturi am scris mai sus...mai bine nu ies cu masina decat sa o chinui cu lanturile.

Edited by Sherifu'
Link to comment
Share on other sites

@ionut, am WR G2 si nu doar eu pe X3 3.0d.

Sunt la a doua iarna cu ele. Am prieteni care au pe masini 2x4 si am mers si cu alea.

Mai am si Dunlop M3 si 3D, Michelin Alpin A4, Semperit SpeedGrip, Sava Eskimo si altele, ce zici, pot sa-mi fac o idee cam cum ar fi WR G2 in contextul asta?

Eu am spus ca in conditiile in care Nokian WR G2 e un pneu de iarna all wheather se comporta bine si e un pneu recomandabil, mai ales pentru faptul ca se comporta bine si la temperaturi de peste 7 grade Celsius si nu se uzeaza prematur asa cum ar face-o pneurile de iarna dedicate.

 

Ce zici, daca s-ar face un test cu WR G2 si celelalte pneuri de iarna in conditii de temperatura ridicata, cam pe ce loc s-ar situa?

 

Cat despre faza cu preturile, ia si cauta pe cauciucuridirect.ro Eu pentru X3 am gasit Nokian cu ~500ron iar restul erau de la 900-1000ron in sus. Pe dimensiunea necesara masinii mele ma refer.

 

Daca vrei sa ai cat de cat credibilitate, incearca sa uiti de expresii gen "varza" la un pneu care a iesit pe locul 10 din 10 cele mai bune pneuri din acest moment. Te-ai gandit cate mai sunt dupa locul 10 incolo?

Oricum, discutia capata un caracter neserios si nu are sens...

Link to comment
Share on other sites

Iar in testul precizat de mine huse vs lanturi vs anvelope de iarna;eficienta a fost 205% huse,185% lanturi,100% anvelope,concluzia o trageti singuri

Eu am tras urmatoarea concluzie: lanturi pe cauciucuri de iarna, adica 185%+100%=285%. Deci bat clar husele care au doar 205%. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.