Jump to content

Check engine si EML aprinsi. diagnoza.


leoberti

Recommended Posts

salut

Pentru ca se apropie Craciunul, masina mea a considerat ca ar fi bine daca ar aprinde niste beculete in bord.....

mi s-a intamplat urmatoarea chestie la e46 318i 2002:

in timp ce mergeam cu masina s-a aprins martorul galben EML, imediat motorul a intrat in LIMP MODE, adica nu mai puteam tura mai mult de 2000RPM si acolo ajungea foarte foarte greu. In timp ce martorul EML era aprins si eu trageam de masina sa o parchez (eram in trafic, incurcam circulatia) s-a aprins si martorul check engine (cred ca asa se numeste . este martorul galben in forma de motor imediat in stanga EML-ului). Am reusit sa parchez masina, am oprit-o si am repornit-o, moment in care s-a stins martorul EML dar a ramas aprins Check Engine. Masina a mers normal fara sa simt vreo diferenta aproximativ 250 km, moment in care s-a aprins din nou EML dar de data asta nu a mai pus motorul in LIMP MODE si s-a comportat normal. Am repetat figura de mai devreme si din nou martorul EML s-a stins, check engine ramanand aprins.

Am fost cu masina in service de dimineata am pus-o pe tester si mi-a dat ca eroare :supapa de admisie si vanos-ul. Mecanicul a resetat erorile si mi-a spus sa merg pentru moment normal cu masina si doar daca reapar erorile sa o luam la puricat.

 

 

Voi ce parere aveti? Banuiesc ca nu sunt singurul caruia i s-au aprins cei doi martori.In mod sigur se pot aprinde din varii motive, dar cand returneaza eroare supapa de admisie si vanos cat de rau este?

O supapa cam stiu ce este, dar vanosul?

 

 

Mentionez ca acum 2 saptamani s-a aprins acel EML pentru prima oara. Am resetat computerul si s-a stins. Nu i-am dat importanta la vremea aceea.De atunci nu s-a mai fost nici un moment in care sa se aprinda.

masina are aprox 182.000 km , pana acum nu s-a umblat in motor, iar cand s-a intamplat evenimentul si prima oara si a doua oara motorul era mai rece de 90grade.

 

Este posibil ca prima eroare EML sa fi generat a doua eroare, Check Engine?

Link to comment
Share on other sites

supapa de admisie?sau senzor axa cu came admisie?

 

vezi si aici

 

http://www.bimmerforums.co.uk/forum/f18/20...s-fault-t62835/

 

daca nu apare adresa corecta da-mi un pm cu mailul tau sa ti-o trimit

 

 

mecanicul s-a exprimat "supapa de admisie"....

acum am cautat si eu mai mai multe forumuri din afara si am vazut pe mai multi cu probleme la senzorul axa cu came.

nu stiu ce sa zic, astept sa vad daca mai apare problema si o iau la puricat :twoup:.

mersi de link.

 

vanosul ce este?

Link to comment
Share on other sites

http://en.wikipedia.org/wiki/VANOS :twoup:

roaga-l pe mecanic sa iti zica exact eroarea,posibil ca vanosul sa aiba legatura cu eroarea de pe admisie

 

 

am plecat de la el, nu mi-a trecut prin cap sa ii cer codurile de eroare.

 

de pe wikipedia: "Another common effect is a rattling sound coming from the upper valve train assembly. The original seal material was found to be inferior for the application and tends to break down within 75k - 100k miles. VANOS Seal & Rattle kits are available to address these shortcomings."

 

chestia asta se intampla si la mine, de ceva timp se aude un "taca taca taca..." din partea superioara a motorului.

Link to comment
Share on other sites

mai nene tu nu ai vanos la motor

asta stiam si eu....am si eu un 318 ci motor 2000 cmc 143 cp, stiam ca nu avem vanos. Avem sau nu?

 

 

cica avem....

 

If your engine is N42B20 you definitely have VANOS and also Valvetronic but your VANOS system is different from that of 6 cylinder engine. VANOS control the valves timming where as Valvetronic system control the intake valve "lift" for engine throttling.

 

Mai degraba ti s-a dus clapeta de acceleratie electronica.

 

nu ar trebui sa apara ca eroare pe tester? intreb. nu stiu.

din cate stiu se poate curata, nu ?

Link to comment
Share on other sites

salut

Pentru ca se apropie Craciunul, masina mea a considerat ca ar fi bine daca ar aprinde niste beculete in bord.....

mi s-a intamplat urmatoarea chestie la e46 318i 2002:

in timp ce mergeam cu masina s-a aprins martorul galben EML, imediat motorul a intrat in LIMP MODE, adica nu mai puteam tura mai mult de 2000RPM si acolo ajungea foarte foarte greu. In timp ce martorul EML era aprins si eu trageam de masina sa o parchez (eram in trafic, incurcam circulatia) s-a aprins si martorul check engine (cred ca asa se numeste . este martorul galben in forma de motor imediat in stanga EML-ului). Am reusit sa parchez masina, am oprit-o si am repornit-o, moment in care s-a stins martorul EML dar a ramas aprins Check Engine. Masina a mers normal fara sa simt vreo diferenta aproximativ 250 km, moment in care s-a aprins din nou EML dar de data asta nu a mai pus motorul in LIMP MODE si s-a comportat normal. Am repetat figura de mai devreme si din nou martorul EML s-a stins, check engine ramanand aprins.

Am fost cu masina in service de dimineata am pus-o pe tester si mi-a dat ca eroare :supapa de admisie si vanos-ul. Mecanicul a resetat erorile si mi-a spus sa merg pentru moment normal cu masina si doar daca reapar erorile sa o luam la puricat.

 

 

Voi ce parere aveti? Banuiesc ca nu sunt singurul caruia i s-au aprins cei doi martori.In mod sigur se pot aprinde din varii motive, dar cand returneaza eroare supapa de admisie si vanos cat de rau este?

O supapa cam stiu ce este, dar vanosul?

 

 

Mentionez ca acum 2 saptamani s-a aprins acel EML pentru prima oara. Am resetat computerul si s-a stins. Nu i-am dat importanta la vremea aceea.De atunci nu s-a mai fost nici un moment in care sa se aprinda.

masina are aprox 182.000 km , pana acum nu s-a umblat in motor, iar cand s-a intamplat evenimentul si prima oara si a doua oara motorul era mai rece de 90grade.

 

Este posibil ca prima eroare EML sa fi generat a doua eroare, Check Engine?

 

 

ai 2 electrovalve la valvetronic, probabil e vb de una dintre ele...de curiozitate...ce ulei ai in masina?

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

Pe N42 exista vanos (valvetronic).

EML se refera la pedala de acceleratie.

 

 

Nu la pedala, la clapeta electronica. Imi aduc aminte ca avea probleme cu clapeta asta la Alfa Romeo, ii zicea "corpo farfalato". :twoup:

Edited by WLF
Link to comment
Share on other sites

ok, te intrebam deoarece motoarele cu valvetronic sunt pretentioase la uleiuri in sensul ca uleiurile mai groase (gen 10w...)strica valvetronicul, de obicei electrovalvele alea pica primele, cati km ai, ai sch vreodata oring-urile de la electrovalvele alea, nu ai scurgeri de ulei in zona lor?
Link to comment
Share on other sites

ok, te intrebam deoarece motoarele cu valvetronic sunt pretentioase la uleiuri in sensul ca uleiurile mai groase (gen 10w...)strica valvetronicul, de obicei electrovalvele alea pica primele, cati km ai, ai sch vreodata oring-urile de la electrovalvele alea, nu ai scurgeri de ulei in zona lor?

 

masina are aprox 182.000 km. nu am schimbat nimic la motor. are o scurgere de ulei in partea stanga cum te uiti la el, este ud, dar cred ca este de la buson (pe unde se baga ulei).

Link to comment
Share on other sites

pai daca ai scurgere de ulei si deasupra electrovalvei e posibil sa fie de la buson, altfel poate fi de la electrovalva, la mine le-am sch la 110k si erau aproape plastic, sunt cate 2 pe fiecare electrovalva: verde mica si neagra mai mare, costa penibil de putin si se schimba usor
Link to comment
Share on other sites

pai daca ai scurgere de ulei si deasupra electrovalvei e posibil sa fie de la buson, altfel poate fi de la electrovalva, la mine le-am sch la 110k si erau aproape plastic, sunt cate 2 pe fiecare electrovalva: verde mica si neagra mai mare, costa penibil de putin si se schimba usor

 

 

nu stiu exact unde sa ma uit. la ce electrovalve te referi tu ? poti sa imi arati pe o diagrama ?

http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AY...47632&hg=11

Link to comment
Share on other sites

EML = Elektronische Motorleistungsregelung, include tot ce tine de sistemul electronic de acceleratie (pedala, clapeta, computer, etc) - "electronic throttle management" in engleza

 

Problema nu e la pedala, este la motorasul clapetei de acceleratie, ala se duce deobicei. Mai era un pic si enumerai si suruburile.

Link to comment
Share on other sites

nu am spus ca e de la pedala...tu ai citit tot ce am spus eu? am spus ce contine eml care e un sistem intreg nu doar o componenta, orice defectiune a unei parti a sistemului respectiv o sa faca EML sa se aprinda...chiar nu e cazul sa fi sarcastic

 

pai daca ai scurgere de ulei si deasupra electrovalvei e posibil sa fie de la buson, altfel poate fi de la electrovalva, la mine le-am sch la 110k si erau aproape plastic, sunt cate 2 pe fiecare electrovalva: verde mica si neagra mai mare, costa penibil de putin si se schimba usor

 

 

nu stiu exact unde sa ma uit. la ce electrovalve te referi tu ? poti sa imi arati pe o diagrama ?

http://realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AY...47632&hg=11

 

vezi poza

 

ps am atasat un document pentru documentare :twoup:

Edited by zeronoo
Link to comment
Share on other sites

S-a intamplat din nou ! temperatura de afara -9 grade. motorul a functionat perfect pana in momentul cand s-a oprit in mers (exact in momentul ala schimbam viteza , aveam ambreiajul la podea).

EML in prima faza apoi CHECK ENGINE aprins, dupa repornirea motorului ramane doar martorul check engine aprins. am fost ceva mai atent de data asta si problema (nu tine relantiul) apare exact cand motorul ajunge la temperatura cand se anuleaza socul electronic. adica o temperatura ceva mai sus de zona albastra si mai jos de temperatura normala de functionare 90grade. imi amintesc perfect ca acul de temperatura era tot in zona aia de fiecare data cand s-a intamplat.

 

valva de relanti ? pcv sau cum se numeste?

Link to comment
Share on other sites

Salut,dute si curata clapeta de acceleratie si ti va disparea imediat EML ul,garantat.

Suna ma si ti explic 0766.433.747 begin_of_the_skype_highlighting              0766.433.747      end_of_the_skype_highlighting

Lasa in pace senzorii si alte prostii.

 

EML-ul dispare la fiecare repornire de motor. ramane Check Engine aprins.

din cauza clapetei de acceleratie sa nu tina relanti-ul?

 

 

P.S. te-am sunat dar nu mi-ai raspuns.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.