Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Problema incalzire 320d e46!


nmatrix

Recommended Posts

Salutari , am incercat pe bmwclub.ro sa gasesc rezolvare la problema mea repostez exact ce am postat acolo si dak e cineva care ma poate indruma .

 

Salutari din uk, dupa multe cautari am gasit si eu forumul aceasta si cer ajutorul vostru in rezolvarea unei probleme cu masina.

 

Detin un BMW 320D e46 2001 136bhp, volan pe dreapta , l-am cumparat acum vreo 4 luni , si a doua zi mi s-a supraincalzit motoru , oprit masina lasat sa se raceasca ca sarea apa din ea, recompletat cu apa totu ok pana azi. Masina plina de zapada o pornesc dau drumu la caldura la maxim in interior si ma apuc sa dau jos zapada de pe ea. Apoi ma pun la drum si observ ca nici dupa 5 minute motoru deja se apropia de temperatura normala de functionare. Mai merg ce mai merg prin trafic cativa km incepe sa creasca si cand am dat sa intru pe autostrada dau sa accelerez nimica putere si observ ca temperatura se cam apropia de rosu opresc rapid pe stanga. Sun mecanicu , imi spune ca termostatu ar fi blocat .

 

Stau 10minute masina sa raceste plec spre munca , (uitat sa mentionez clima setata pe 32grade si baga aer foarte rece in masina ) , ajung la munca si motoru se apuca iar de supraincalzit. Dupa 8 ore de munca la ora 4 dimineata plec sprea casa , temperatura crescu de la rece la temperatura normala in nici 4-5 km , ies de pe autostrada ma apropii spre casa temperautra nu trecea peste normal, dau drumu la clima tot aer rece baga in masina si cand ajung in fata casei iesea abur de sub capota , opresc motor si vad apa pe capacele de la motor . Nu am apuc sa dau seama de unde vine din cauza lipsei de lumina.

 

Maine la prima ora cand ma trezesc pornesc masina tin sa se incalzeasca sa vad ce simptome mai scoate.

 

Idei va rog? Multumesc celor care au citit toate problema mea ! apreciez gestu

 

NOUTATI

 

Am comandat un nou termostat pe net , azi imi vine si ma duc la mecanic sa il monteze, m-am folosit si azi-noapte de masina sa merg la munca aprox 8-10km totu ok pornit plecat la drum (nimik caldura in masina nici nu am pornit climatronicu deci am inghetat -5grade) , temperatura a crescut in primi 3-4 km la ora 12 si a ramas a acolo pana am ajuns la munca. Am pornit climatronicu la munca si gata a luato razna a inceput instant sa creasca temperatura sprea ora 2 pe ceas si am oprit motoru. Arunca apa prin partea dreapta a motorului de undeva.

 

Dupa 8 ore de munca plecat spre casa aceleasi lucru tempertura statea normal , ajung acasa fara sa pornesc climtronicu ridic capota si sarea apa tot din partea dreapta dar motoru era la temperatura normala.

 

Azi schimb termostatu sper sa imi rezolve problema. Intrebare : Unde se afla termostatu la masina , ca m-am tot holbat la motor vreo juma de ora si nu mi-am dat seama, stiu cum arata din pozele de pe situ de unde am comandat altu dar nu il recunosc pe motor.

 

O poza ceva cu locatia termostatului ? Ca mecanicu meu intarzie si nu cred ca o sa poata sa mi-o rezolve decat dupa craciun si ma gande-am sa incerc sa il inlocuiesc eu cu niste indrumari de la voi dac se poate.

Link to comment
Share on other sites

Piesa nr 5-termostatul principal

Piesa nr 8 -termostatul EGR

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...hg=11&fg=35

 

 

mersi , cred ca o sa reusesc acu sa le depistez , si am o presimtire ca e rupt termostatu egr , o sa fac o poza si postez, oricum intreb anticipat dak termostatu egr e rupt poate influenta masina cum am specificat mai sus ? sau e clar termostatu de apa?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

am dus masina la mecanic. A schimbat termostat egr si termostatu de la apa. A completat cu apa facut aerisire. Dar tot am probleme , acum masina baga caldura inauntru dar mergand pe autostrada la 80km si accelerand spre 100 incepe sa creasca temperatura, reduc din acceleratie scade si tot asa trebuie sa ma joc cu acceleratia sa nu ajunga la limita de reducere putere. Daca vine un deal am puso. Am duso iar la mecanic a facut iar aerisire din cele trei puncte dar tot la fel. Nush ce sa ii mai fac si dupa cate am vazut nici mecanicu

 

update: mecanicu tot reaeriseste , partea ciudata e ca masina merge superb prin oras la viteze sub 60km/h o turez cat vreau si nu creste deloc temperatura. Problema e cand ies pe autostrada 80km/h+ mai ales cand ajung la un deal si apas putin mai tare pedala instant creste iau de pe pedala foarte putin scade pana la normal ... ma gandesc poate din cauza ca nu schimbat tot lichidu si doar a completat sau poate ca nu aeriseste el cum trebuie ..nush ce sa mai cred anu trecut numai probleme am avut cu mecanici la vechea masina nici unu nu stia ce face mai rau strica

 

pana la urma mecanic mi-a dat cu flit zicand ca e o problema electronica ...

Link to comment
Share on other sites

In primul rand nu este nevoie sa-i faci tu aerisirea la instalatie , sistemul de racire se aeriseste singur , singura ta grija este sa completezi cu lichid de racire ( antigel si apa distilata ) nu apa simpla , daca cumva cand desfaci busonul de la vasul de expansiune nu iese afara acea tija care indica nivelul lichidului ! Parerea mea este ca ar fi bine sa verifici daca functioneaza electroventilatorul care raceste lichidul din radiator , un alt posibil defect esta sa ai radiatorul infundat sau foarte murdar !
Link to comment
Share on other sites

In primul rand nu este nevoie sa-i faci tu aerisirea la instalatie , sistemul de racire se aeriseste singur , singura ta grija este sa completezi cu lichid de racire ( antigel si apa distilata ) nu apa simpla , daca cumva cand desfaci busonul de la vasul de expansiune nu iese afara acea tija care indica nivelul lichidului ! Parerea mea este ca ar fi bine sa verifici daca functioneaza electroventilatorul care raceste lichidul din radiator , un alt posibil defect esta sa ai radiatorul infundat sau foarte murdar !

 

Tija se ridica am completat exact cat trebuie cu antigel si apa distilata. Oricum am observat in ultimu timp cand circul prin oras temperatura mai ramane constanta nu oscileaza asa mult, dar cum am iesit autostrada si apasat pedala e cu totu si cu tot u alta poveste.

Link to comment
Share on other sites

cum as putea verifica? trebuie data afara sau pot verifica fara? intr-o zi am stat si pe loc temperatura era cam prima linie si accelerand pe loc 10 secunda a crescut pana la normal oprit din acceleratie in 20 secunde scazut inapoi la prima linie. Ca si cum termostatu cand accelerez blocheaza circulatia apei in loc sa o deschida.
Link to comment
Share on other sites

Pompa de apa ar trebui data jos sa o verfici, dar daca o dai jos ai putea foarte bine sa o inlocuiesti...

 

Oricum, dupa ce ai scris in ultimul post, nu-mi pot imagina conditiile care sa faciiteze incalzirea apei in 10 secunde si apoi racirea ei in 20 secunde... s-ar putea ca mecanicul la care ai fost sa aiba dreptate si problema ta sa fie de natura electrica... o anomalie a senzorului de temperatura.

Edited by ASs
Link to comment
Share on other sites

nu prea cred ca e o anomalie a senzorului , pentru ca am fost acu o saptama pana la aeroport aprox 100km si a trebuit sa ma joc cu acceleratia tot drumu sa nu ajunga la limita de reducere putere , cu toate ca de vreo 2 ore chiar pe rosu era sa ma duc , si cand am ajuns la aeroport dade-a apa afara pe la capacu de completare si am stat vreo 1h si juma apoi am plecat la drum . Oricum o sa vorbesc cu alt mecanic sa verifice . Edited by nmatrix
Link to comment
Share on other sites

si un coleg a avut problema ta :

 

Am o mare problema,si e cam urgent!Va rog daca ma puteti ajuta sa imi spuneti care e cauza!Dupa cum scrie si in titlu fierbe apa in prima suta de metri parcursa,daca opresc masina pe loc cu motorul pornit incet, incet se raceste si mai pot face inca o suta de metri dupa care se repeta problema.E foarte nasoala treaba pentru ca masina am imprumutat-o tatalui meu care a plecat la drum lung si a ramas in munti prin serpentine cu ea la vreo 150 km de destinatie!Chiar nu are variante pentru ca platforma e RIDICOL de scumpa si el se pricepe cat de cat sa inlocuiasca piese daca e ceva de inlocuit.

Bule de gaz nu ieseau prin vasu de expansiune deci garnitura de chiulasa nu cred ca este,parerea mea e ca este ori pompa de apa care eventual s-a blocat ori termostatul a ramas blocat!

 

 

rezolvarea:

 

Gata a rezolvat-o,nu a scapat de platforma erau paletele de la pompa de apa,alta pompa termostat si antigel,masina merge foarte bine!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...
Salut, detin un E46 320d si azi a fost cea mai calduroasa zi de cand o am, am mers cu masina si mi-a fiert apa si din ce am vazut mi-a iesit apa pe la Termostatul EGR. Tin sa va zic ca termocupla nu functioneaza, de aici sa fie problema?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.