Jump to content

ce "consum" are aerul conditionat si..


Bec

Recommended Posts

mai eu ce stiu stiu '' din auzite '', cica ar consuma 1l / 100 km si ia putin din puterea motorului, asta am simtit eu inainte de a avea bmwul am avut un seat ibiza 14 benzina 60 de caluti sufocati de caldura din spania, iar cand mergeam cu clima pornita simteam in pedala ca nu mai trage la fel ... mai mul nu stiu :blink:
Link to comment
Share on other sites

eu stiam de cam 0.5 litrii la suta cu tot cu faruri aprinse

 

Vara cel putin, mersul cu peste 100 km/h cu gemurile deschise creste consumul mai mult decat aerul conditionat.

Edited by Mihai
Link to comment
Share on other sites

tot atat se zvoneste si prin vecinatatile mele,1l/100km,iar performantele sunt afectate doar in cazu` motoarelor mici.eu am o alta problema,cum afecteaza aeru` conditionat soferu`.......

134538[/snapback]

iti spun eu.. iti pocneste capu, te dor dintii si ti se unfla okii.. :blink:

Link to comment
Share on other sites

eu stiam de cam 0.5 litrii la suta cu tot cu faruri aprinse

 

Vara cel putin, mersul cu peste 100 km/h cu gemurile deschise creste consumul mai mult decat aerul conditionat.

134565[/snapback]

 

adik consuma si farurile carburant sau cum ?

Link to comment
Share on other sites

adik consuma si farurile carburant sau cum ?

134586[/snapback]

 

 

orice consumator afecteaza consumul global al masinii materializat in combustibil... am vazut chiar ieri la DW un reportaj cu un neamt care a redus consumul masinii modificand sistemul de incarcare a bateriei... experimentul s-a facut pe un Peugeot 407 care a scazut de la 10 si ceva la suta la 9 si ceva adica aproape 1 la suta reducere doar din eficientizarea incarcarii bateriei... testul s-a facut pe o masina cu motor pe benzina...

in principiu clima afecteaza cuplul masinii nu puterea si de aceea se simte asa rau in pedala la motoarele mai mici pe benzina... la diesel nu se simte asa tare pentru ca cuplul e foarte mare comparativ cu puterea (in raport cu un motor pe benzina) si acolo efectul e mai mic...

Edited by crisjohn
Link to comment
Share on other sites

ma precis, legat de faruri, cand acestea sunt aprinse, alternatorul trebuie sa compenseze consumul de curent facut de acestea, stand mai mult in sarcina. Iar alternatorul este actionat de motor(printr-o curea), transformand energia mecanica a acestuia in energie electrica. Si in timp ce asigura curent pt consumatori, alternatorul incarca si bateria. Daca bateria nu face fata, atunci se ia si curent din baterie. Insa aceasta situatie nu tre sa fie de durata caci de buleste bateria. Practic, in mers, bateria devine un consumator pt bietul alternator
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Guest IulianE
orice consumator afecteaza consumul global al masinii materializat in combustibil... am vazut chiar ieri la DW un reportaj cu un neamt care a redus consumul masinii modificand sistemul de incarcare a bateriei... experimentul s-a facut pe un Peugeot 407 care a scazut de la 10 si ceva la suta la 9 si ceva adica aproape 1 la suta reducere doar din eficientizarea incarcarii bateriei... testul s-a facut pe o masina cu motor pe benzina...

in principiu clima afecteaza cuplul masinii nu puterea si de aceea se simte asa rau in pedala la motoarele mai mici pe benzina... la diesel nu se simte asa tare pentru ca cuplul e foarte mare comparativ cu puterea (in raport cu un motor pe benzina) si acolo efectul e mai mic...

134597[/snapback]

foarte adevarat...asta am observat si din propria experienta

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Test vazut pe "Discovery"

Doua Jeep-uri identice - cu aceeasi cantitate de benzina in rezervor [19l] mers pe pista de stadion cu viteza constanta 70km/h.

Una mergea cu clima pornita, a doua cu geamurile deschise.

Prima a terminat benzina cea care avea clima pornita.

Masina cu geamurile deschise a mai facut aproximativ 25km.

Concluzia - consumul cu clima pornita comparativ cu geamurile deschise - aproximativ 10-15% mai mult consum.

Asta confirma consumul aditional mediu de aprox 1l/100km

Link to comment
Share on other sites

Test vazut pe "Discovery"

Doua Jeep-uri identice - cu aceeasi cantitate de benzina in rezervor [19l] mers pe pista de stadion cu viteza constanta 70km/h.

Una mergea cu clima pornita, a doua cu geamurile deschise.

Prima a terminat benzina cea care avea clima pornita.

Masina cu geamurile deschise a mai facut aproximativ 25km.

Concluzia - consumul cu clima pornita comparativ cu geamurile deschise - aproximativ 10-15% mai mult consum.

Asta confirma consumul aditional mediu de aprox 1l/100km

145306[/snapback]

da, am vazut si eu. parca la MythBusters era..

Link to comment
Share on other sites

Test vazut pe "Discovery"

Doua Jeep-uri identice - cu aceeasi cantitate de benzina in rezervor [19l] mers pe pista de stadion cu viteza constanta 70km/h.

Una mergea cu clima pornita, a doua cu geamurile deschise.

Prima a terminat benzina cea care avea clima pornita.

Masina cu geamurile deschise a mai facut aproximativ 25km.

Concluzia - consumul cu clima pornita comparativ cu geamurile deschise - aproximativ 10-15% mai mult consum.

Asta confirma consumul aditional mediu de aprox 1l/100km

145306[/snapback]

 

la viteze mari raportul se inverseaza pentru ca aerodinamica influenteaza mult consumul...

Link to comment
Share on other sites

Rezultatul oricarui test este afectat de conditiile in care are loc testul.

Cu asta cred ca am spus totul.

Temperatura, aerodinamicitatea masinii, viteza de test, cit de identice sunt cele doua masini [le-a testat cineva ??], temperatura reglata in habitaclu, puterea motorului, tip motor [diesel/benzina] ... si ar mai fi multe.

Cum credeti ca ne-am regasi diferenta de consum pentru masina noastra ca si o valoare valabila pentru orice masina si orice stil de condus ??.

Un lucru este clar - compresorul fura din energia motorului deci consumul este normal sa creasca - cu cit ? Imposibil de dat o valoare general valabila.

Este in general acceptat ca aportul climei aduce un consum suplimentar de 10-max15%.

Vi s-a intimplat altfel ?? - greu de crezut .

Edited by bazil
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.