Jump to content

Cum ati mers in rodaj?


Core

Recommended Posts

Guest poleposition
Nu cred ca se mai face asa ceva, la generatiile astea de motoare! Bine, nici forja din prima, dar nici cum s-a facut rodajul la dacie, un mers normal cred ca da bine pt inceput! :twoup:

 

Spui o prostie, in manual la orice masina de generatie noua iti recomanda cum sa faci "brake in-ul", rodajul adica.

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca se mai face asa ceva, la generatiile astea de motoare! Bine, nici forja din prima, dar nici cum s-a facut rodajul la dacie, un mers normal cred ca da bine pt inceput! :twoup:

 

Spui o prostie, in manual la orice masina de generatie noua iti recomanda cum sa faci "brake in-ul", rodajul adica.

Rodajul inseamna sa mergi cu masina in limitele normale....cred daca am gresit va rog sa ma corectati

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

rodajul inseamna sa mergi cu masina fara sa depasesti o anumita turatie in diferite trepte de viteza si sa nu depasesti o anumita viteza, urmand niste specificatii pentru un numar de km recomandati de producator in cartea tehnica si la predarea masinii.... pe scurt, ca probabil mai sunt si alte indicatii.

 

La Toyota m-au avertizat ca pot pierde si garantia daca nu respect rodajul, ma rog, nu aveau cred cum sa afle, dar oricum am pierdut garantia ca nu m-am dus la revizia de 1000 km...

 

In carte la M6, spre exemplu, scria despre "brake-in" si era ceva de genul nu mai mult de 4000 rpm in primii 500 km, apoi 5000 rpm urmatorii 500km, etc etc (zicea si de treptele de viteza parca) nu mai mult de 200 km/h un x nr de KM si tot asa, nu mai stiu exact dar ceva de genul asta zicea in manual. Si din cate am auzit, rodajul este chiar foarte important.

 

La orice masina noua trebuie respectat rodajul, nu cred ca il recomada producatorii de idioti, ba dimpotriva, ca sa protejeze masina si in final, asta cred ca dicteaza si fiabilitatea motorului masinii dupa terminarea rodajului forever.

 

Asa cred eu cel putin si mie imi place sa respect ce zice producatorul, nu ma dau mai "intelijent" decat el, sa pun aral daca zice castrol, sa pun benzina de 95 cand el zice 98 sau sa pun aditivi in motor cand producatorul zice sa nu faci asta, sau sa merg in 8000rpm cand producatorul zice sa nu depasesti 4000 si asa mai departe. Bine, unii stiu mai bine si probabil sunt si mai "intelijenti".

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca se mai face asa ceva, la generatiile astea de motoare! Bine, nici forja din prima, dar nici cum s-a facut rodajul la dacie, un mers normal cred ca da bine pt inceput! :twoup:

 

Spui o prostie, in manual la orice masina de generatie noua iti recomanda cum sa faci "brake in-ul", rodajul adica.

Am scris clar ¨NU FORJA¨ aia inseamna mers frumos! ...vrei sa-ti traduc?

Link to comment
Share on other sites

Cred ca toate masinile au nevoie de o perioada de rodaj. Nu doar pentru motor, ci si pentru trenul de rulare, cutie de viteze, frane, etc.

 

Unele masini necesita un rodaj mult mai atent - vezi M-urile.

Altele au cerinte mai relaxate. In general cu cat masina este mai performanta, cu atat necesita un rodaj mai atent.

 

De exmplu, doar unele modele de M necesita in rodaj un ulei 5W30, diferit de 10W60 utlizat dupa rodaj.

Link to comment
Share on other sites

Inca sunt persoane care cred ca motorele,inainte de a fi montate pe masina,sunt rodate pe banc.Eu sincer nu pot sa cred ca la volumul de productie pe care i-l are o fabrica de masini sta cineva sa monteze,sa puna in functiune un motor pentru cateva ore bune si sa-l demonteze de pe banc pentru a fi montat ulterior pe masina,in concluzie cred ca rodajul este foarte important!
Link to comment
Share on other sites

eu am mers primii 500km cat mai intins .... am plecat pe autostrada parca... incercam sa nu depasesc 2000rpm .... apoi pana spre 2000-2500km incercam pe cat posibil sa accelerez cat mai liniar si fara zmucituri ..... apoi stiu ca i'am dat maxim pe autostrada - cat au putut.... si la coupe si la seria 1 ... apoi am lasat'o sa coboare pana pe la 120-130km/h dupa care am mers toata autostrada cu cruise control....
Link to comment
Share on other sites

Rodajul pe banc este real dar nu cu maximul de eficienta, cum se face la Rolls de exemplu: echivalentul a 100.000 mile, la rece , adica invartit cu un motor electric.

La productia de serie se face un rodaj la cald un numar de ore.

On : la 320d CR scrie sa nu depaseseti 3000rpm si 150km/h , 2000km, eu adug ca cele 3000rpm nu trebuie atinse cu pedala la fund si in nici un caz sa nu se mearga subturat, cel mai bine, in jurul a 2500, ceea ce nu e greu la drum intins.

Dupa o "segmentare" am tinut cont de recomandarile din carte si i-am facut pe toti in exterior, relax, la maxim 130 pe ceas.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

eu am mers primii 500km cat mai intins .... am plecat pe autostrada parca...

Eu ºtiam cã În rodaj nu e bine sã parcurgi o distanÞã prea mare dintr-una...

Motorul are nevoie de perioade de rĂŁcire, ca sĂŁ zic aÂşa..

AdicĂŁ mergi 100km sĂŁ zicem, ĂŽl opreÂşti Âşi ĂŽl laÂşi sĂŁ se rĂŁceascĂŁ, apoi porneÂşti iar, etc.

Pare logic, având În vedere cã, la un motor nou, din cauza toleranÞelor foarte mici, frecarea Între pãrÞile În miºcare este mai mare...

Link to comment
Share on other sites

eu am mers primii 500km cat mai intins .... am plecat pe autostrada parca...

Eu ºtiam cã În rodaj nu e bine sã parcurgi o distanÞã prea mare dintr-una...

Motorul are nevoie de perioade de rĂŁcire, ca sĂŁ zic aÂşa..

AdicĂŁ mergi 100km sĂŁ zicem, ĂŽl opreÂşti Âşi ĂŽl laÂşi sĂŁ se rĂŁceascĂŁ, apoi porneÂşti iar, etc.

Pare logic, având În vedere cã, la un motor nou, din cauza toleranÞelor foarte mici, frecarea Între pãrÞile În miºcare este mai mare...

Hai ca nu-i Dacie :twoup: ...chiar asa crezi ca ii un motor BMW?

Link to comment
Share on other sites

Poate pare logic dar motorul are jocurile optime la temperatura de functionare, sau pe plaja temperaturilor de functionare, asa ca nu are nevoie de nici o racire, dimpotriva la rece uzurile sunt mai mari.

La drum intins oricum temperatura e mentinuta in parte de jos a plajei optime de temperatura.

Pentru motor, ce trece de 100km nu conteaza, tot aia e daca faci 100km sau 1000km, atata timp cat nu abuzezi de el.

Repet rodajul adevarat se face pe banc, la temperatura de functionare, antrenat din exterior si fara compresie, dar nu se face asa ceva la masinile de serie.

Link to comment
Share on other sites

La 116i -ul meu scrie in carte sa nu depasesc 4500 rpm iar viteza sa nu depaseasca 160 km/h pentru primii 2000 km, ceea ce am respectat. Intrebam de rodaj pentru ca citisem pe undeva ca in primii 5000 sau 10000 km nu trebuie sa depasesti 2500 rpm, scria cineva care avea informatia "de la cineva care lucreaza la bmw"

Acum am 4950 km.

Stiu ca atunci cand am plecat prima data cu masina nu prea imi venea sa schimb viteza atunci cand imi zicea indicatorul (putin peste 2000 rpm) si schimbam pe la 3300-3500 ca mi se parea ca fortez motoru, dar in scurt timp am inceput sa urmez indicatorul cu schimbarea vitezei.

Pe la vreo 4300 km am alergat putin cu 150 km/h pe autostrada, doar cativa kilometri.

 

O intrebare, la ultimul drum (~pe la 4630km) urcam rampa pe la Balota, care are cam 9-10% in treapta a sasea de viteza cu vreo 80-90 km/h pentru ca asa afisa shift point display-ul. Urca smoothly cu 2 persoane la bord si ceva bagaj. Am fortat motorul si trebuie sa urc pante din acestea intr-o viteza mai mica sau este ok?

Edited by Core
Link to comment
Share on other sites

Intrebam de rodaj pentru ca citisem pe undeva ca in primii 5000 sau 10000 km nu trebuie sa depasesti 2500 rpm, scria cineva care avea informatia "de la cineva care lucreaza la bmw"

 

La 10 mii de km deja ai o masina uzata si tu inca te gandesti la rodaj? :)

Apoi cum naibi sa mergi 10 mii de km cu un benzinar si sa nu schimbi la mai mult de 2500rot/min?

La masinile cu motoare normale un rodaj de 1000-1500km e arhisuficient,restul sunt povesti de adormit copiii ! :twoup:

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

rodajul inseamna sa mergi cu masina fara sa depasesti o anumita turatie in diferite trepte de viteza si sa nu depasesti o anumita viteza, urmand niste specificatii pentru un numar de km recomandati de producator in cartea tehnica si la predarea masinii.... pe scurt, ca probabil mai sunt si alte indicatii.

 

La Toyota m-au avertizat ca pot pierde si garantia daca nu respect rodajul, ma rog, nu aveau cred cum sa afle, dar oricum am pierdut garantia ca nu m-am dus la revizia de 1000 km...

 

In carte la M6, spre exemplu, scria despre "brake-in" si era ceva de genul nu mai mult de 4000 rpm in primii 500 km, apoi 5000 rpm urmatorii 500km, etc etc (zicea si de treptele de viteza parca) nu mai mult de 200 km/h un x nr de KM si tot asa, nu mai stiu exact dar ceva de genul asta zicea in manual. Si din cate am auzit, rodajul este chiar foarte important.

 

La orice masina noua trebuie respectat rodajul, nu cred ca il recomada producatorii de idioti, ba dimpotriva, ca sa protejeze masina si in final, asta cred ca dicteaza si fiabilitatea motorului masinii dupa terminarea rodajului forever.

 

Asa cred eu cel putin si mie imi place sa respect ce zice producatorul, nu ma dau mai "intelijent" decat el, sa pun aral daca zice castrol, sa pun benzina de 95 cand el zice 98 sau sa pun aditivi in motor cand producatorul zice sa nu faci asta, sau sa merg in 8000rpm cand producatorul zice sa nu depasesti 4000 si asa mai departe. Bine, unii stiu mai bine si probabil sunt si mai "intelijenti".

 

din cate stiu se poate vedea ca ai atins turatia maxima pentru ca sunt log-urile ramase in computerul de bord, memoreaza pe o anumita perioada si distanta parcursa. Mi se pare normal sa respecti indicatiile producatorului ca doar nu degeaba ti le dau si cu siguranta duc la prelungirea vietii motorului. Am vazut si eu ca la Toyota e prima revizie la 1000km, ei zic ca e indicat pentru logevitatea motorului, banuiesc ca schimba uleiul, asta care o conduc are deja 7k km deci nu stiu ce s-o fi facut la service-ul ala de 1000, o sa ma uit in cartea service, sunt curios :twoup:.

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Rodajul pe banc este real dar nu cu maximul de eficienta, cum se face la Rolls de exemplu: echivalentul a 100.000 mile, la rece , adica invartit cu un motor electric.

Vrei sa spui ca orice Rolls nou vine cu motorul rulat echivalentul a 160,000km pe banc!? :twoup: Cred ca ce-ai auzit tu facea referire la anumite teste de anduranta ale motoarelor.

Edited by EQUANT
Link to comment
Share on other sites

Rodajul pe banc este real dar nu cu maximul de eficienta, cum se face la Rolls de exemplu: echivalentul a 100.000 mile, la rece , adica invartit cu un motor electric.

Vrei sa spui ca orice Rolls nou vine cu motorul rulat echivalentul a 160,000km pe banc!? :twoup: Cred ca ce-ai auzit tu facea referire la anumite teste de anduranta ale motoarelor.

daca rodajul pe banc este real,echivalentul a 100.000 de mile la rece inseamna ca motorul ala deja vine obosit din fabrica...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.