Jump to content

Pilitura in filtru de motorina


Recommended Posts

Am achizitionat un BMW 320d, 136 cp din 2001 cu 220.000 Km in urma cu 2 luni. Sunt foarte multumit de el si asa cum o spun tuturor celor cu care vorbesc despre masina, "am redescoperit placerea de a conduce". Pot spune ca masina a fost foarte intretinuta de fostii proprietari, are toate consumabilele schimbate la timp, are cam tot ce inseamna suspensii (amortizoare, flanse etc) schimbate de putin timp + alte elemente de uzura ale motorului (debitmetru, furtune vacum, egr ).

Problema a aparut in urma cu cateva zile pe cand ma intorceam de la Slatina, pe drumul de intoarcere am simtit mici intreruperi, pierderi de putere (pentru cei care isi mai amintesc de cum facea batrana dacie cand prindea ceva la jiglere). Pierderile de putere sau usoara senzatie ca "da in nas" era de scurta durata, atunci cand calcam mai brusc acceleratia, de tras masina trage dar imi face asa mai tot timpul acum....

Am ajuns acasa si, fiind convins de faptul ca am prins ceva "gunoi" in motorina am desfacut filtrul ( acesta l-am scimbat cand am cumparat masina fara sa ma uit cu atentie in locasul decantor al filtrului), filtrul era curat tinand cont ca abia facusem aprox. 3.000 km dar, la o inspectie mai amanuntita in motorina din locasul filtrului, am obs. pe fundul acestuia, decantata, o cantitate apreciabila de pilitura metalica...(de alimentat alimentez numai de la OMV ).

M-am impacientat crezand ca e ceva ce am tras de pe fundul rezervorului, am curatat bine filtrul si decantorul, am montat totul la loc si am plecat.

Totul a fost ok pana a doua zi cand la un drum mai lung, dupa aprox. 30 - 40 km a inceput iar sa dea in nas...

Am vb cu fostul proprietar care, mi-a spus ca si el a obs. pilitura acolo de vre-o 6 -7 luni si ca, a sch. filtrul fara sa curete decantorul, crezand ca daca nu a trecut de filtru nu e nici o problema.

Precizez ca am mers cateva sute de km, nu a mai aparut pilitura in decantor, porneste f bine masina si mersul motorului e f rotund doar ca....mi se pare ca doar cand se incalzeste suficient (dupa 20 -30 km ) are aceste laguri in mers...si cand face..face indiferent ca merg 10 sau 100 de km.

Rog ceva pareri sau sfaturi daca vi s-a itamplat si voua ceva asemanator.

Link to comment
Share on other sites

Pilitura metalica provine, in cele mai multe cazuri, de la pompa de injectie. Daca e asa, inseamna ca trebuie sa schimbi pompa.

Ai grija si fa-i o verificare cat mai curand; pilitura va ajunge (daca nu a si ajuns!!) in injectoare si ...gata! O sa fie nevoie sa le inlocuiesti sau sa le reconditionezi (din motive financiare). Si, nu uita: trebuie curatata si instalatia de alimentare (altfel, le inlocuiesti degeaba).

Dar cred ca un mecanic bun iti va spune exact cum stai cu pompa si injectoarele.

Bafta!!!

Link to comment
Share on other sites

Mda..sa spunem ca ar fi pompa, din cate stiu simptomele acesteia sunt printre altele si pornirea foarte grea a motorului, eu nu am aceasta problema; si..nu pot sa nu ma gandesc ca, asa cum mi-a spus fostul proprietar pilitura ar fi acolo de cel putin 6 luni..daca era o uzura de atunci si pana acum, ma gandesc ca se agrava.

Imi poate recomanda cineva un mecanic sau un service care ar putea sa verificice aceasta "eventuala" problema?

Multam fain !

Link to comment
Share on other sites

e de la pompa insa mai are ceva viata nu trebuie sa pui deja alta. mergi asa ca nu i pb. intreruperile alea nu sunt neaparat de la pompa. pot fi de la egr, turbina, electrovalve care comanda egr si turbina, debitmetru etc. eu zic ca o diagnoza completa si profesionista spune mai mult decat noi fara sa ne conectam la masina ta
Link to comment
Share on other sites

e de la pompa insa mai are ceva viata nu trebuie sa pui deja alta. mergi asa ca nu i pb. intreruperile alea nu sunt neaparat de la pompa. pot fi de la egr, turbina, electrovalve care comanda egr si turbina, debitmetru etc. eu zic ca o diagnoza completa si profesionista spune mai mult decat noi fara sa ne conectam la masina ta

Merci frumos Florentin, la ceva de genul asta ma gandeam si eu, probabil ca e de la pompa insa, asa cum spui si tu nu pare sa fie ceva f. urgent (oricum o sa am in vedere ca trebuie sa ajung la un service pt. pompa de injectie).

Ce ma contrariaza este faptul ca are acele intreruperi foarte scurte in mers si, sincer am impresia ca se intampla dupa ce merg ceva km., tin constant pedala de acceleratie la o anumita turatie si, in mod norma daca decelerez putin si apoi calc brusc pedala simt cum se infige, alteori...intrerupe scurt (asta se intampla si in mers pur si simplu).

O sa incerc sa curat egr si electrovalva.

I-am facut o diagnoza cand am cumparat-o la TCM Turbo, nu a iesit nimic in neregula, de fapt nu stui daca poate iesii ceva tinand cont ca poate fi ceva mecanic...

Link to comment
Share on other sites

Ajutati-ma sa inteleg cateva aspecte mecanice, am citit in cateva topicuri cu probleme asemanatoare (vis-a-vis de pilitura din filtrul de motorina), ca ar putea fi in afara de pompa de injectie ; si din pompa de inalta sau joasa presiune. sa inteleg ca una este cea din rezervor si cealalta fiind cea de sub masina (in dreptul scaunului soferului) ?

Se pare ca inclusiv din acestea poate provenii problema cu pilitura...

Poate cineva are la cunostiinta si acest aspect.

Link to comment
Share on other sites

tu nu ai pompa sub scaun. si nu e de la cea din rezervor. vine din pompa de injectie. datorita motorinei uscate se uzeaza pompa in timp si apare pilitura.

Sfatul meu este sa mergi cat mai repede cu masina la un specialist si sa NU mai circuli. Pilitura (oricare ar fi cauza ei) va ajunge curand in injectoare si asta va ridica MULT costul facturii.

Sunt bune si intrebarile si sfaturile colegilor, dar DU-TE la un specialist in pompe de injectie si injectoare. Nu circula asa pentru ca ...

Cel mai simplu ar fi sa mergi direct la service BMW; vei afla cauza exacta a piliturii si nu costa mult (la diagnoza ma refer). Apoi, in functie de "verdict", vezi ce se poate face.

Bafta!

Link to comment
Share on other sites

  • 12 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.