Jump to content

cum va porneste la -10?


darius_x

Recommended Posts

cazul meu 318i porneste greu, o ia din prima dar o invarte de cateva ori.....e o prostie sa calci acceleratia?..am incercat asa azi, a pornit instant, dar a murit cand am lasat-o, crek am inecat-o.....am mai dat odata fara acceleratie, a pornit normal, am lasat-o asa si am intrat in casa, dupa 5-10 min am obs:

- temp la apa era deja pe prima linie;

- o pata sub teava de esapament de la condensul care curgea pe toba;

Astea s-au intamplat azi la -10 afisate pe bord, nu am mai folosit masina de 4-5 zile, voua cum va porneste? daca nu o folosesc zilnic e recomandat sa o pornesc macar odata pe zi?

Link to comment
Share on other sites

eu am diesel. azi la -4 grade a pornit impecabil. de fapt imi porneste din prima cheie indiferent de temperaturi. exceptie cand mai sfaraie bendixul aiurea. imediat ce se stinge senzorul de bord al bujiilor porneste la sfert. nu am ce sa ii reprosez. pornea greu in urma cu cativa ani ca ii trebuia baterie buna si bujii incandescente noi
Link to comment
Share on other sites

eu am diesel. azi la -4 grade a pornit impecabil. de fapt imi porneste din prima cheie indiferent de temperaturi. exceptie cand mai sfaraie bendixul aiurea. imediat ce se stinge senzorul de bord al bujiilor porneste la sfert. nu am ce sa ii reprosez. pornea greu in urma cu cativa ani ca ii trebuia baterie buna si bujii incandescente noi

 

 

dieselurile de generatie mai noua am obs ca pornesc mai bine decat benzinarele iarna, am avut un focus din 2007, puteam sa-l las iarna o sapt fara sa-l folosesc si tot ca vara pornea.

Link to comment
Share on other sites

cazul meu 318i porneste greu, o ia din prima dar o invarte de cateva ori.....e o prostie sa calci acceleratia?..am incercat asa azi, a pornit instant, dar a murit cand am lasat-o, crek am inecat-o.....am mai dat odata fara acceleratie, a pornit normal, am lasat-o asa si am intrat in casa, dupa 5-10 min am obs:

- temp la apa era deja pe prima linie;

- o pata sub teava de esapament de la condensul care curgea pe toba;

Astea s-au intamplat azi la -10 afisate pe bord, nu am mai folosit masina de 4-5 zile, voua cum va porneste? daca nu o folosesc zilnic e recomandat sa o pornesc macar odata pe zi?

 

 

anul trecut am fost la Vatra Dornei si am prins cea mai scazuta temperatura din tara -28grade afisat pe bord (ce am reusit sa disting, cristalele lichide erau inghetzate) ,-26grade anuntat la radio. a pornit la prima cheie fara sa apas pedala de acceleratie . in primele 10 secunde a scos un zgomot ciudat , un uruit... dar dupa aia si-a dat drumu.

oricum am fost foarte mandru avand in vedere ca un prieten cu un Q7 4.2 TDI a pornit-o la a 5-a incercare, iar un Focus 2007 1.9 tot diesel nu a pornit deloc.

 

chiar daca nu a fost pornita de 4-5 zile, nu ar trebui sa ii tii relantiul cu acceleratia , nu e normal. si da , daca este foarte cald afara sau foarte frig , in manual scrie ca trebue sa apesi acceleratia la jumatate pentru pornire.

Link to comment
Share on other sites

ca sfat v-as zice sa porniti masina cu ambreiajul calcat (cei ce n-au hidramata) si sa-l tineti calcat primele 5-10 secunde la pornire,astfel decupland cutia de motor. Explicatia? Ii e greu motorului sa rupa marmelada din motor cat si aia din cutie la temperaturi scazute. Dupa un minut se poate porni fara probleme, evitand turatii mari, cel mai bine se incalzeste tinuta constant in mers la 2000. Evitati s-o lasati 10 minute la relanti la rece, nici nu se incalzeste (la diesel) si dauneaza si motorului aparent
Link to comment
Share on other sites

318i - M43... porneste impecabil si la minus 16 grade (atat am "prins" pe 18 dec.)

 

....e o prostie sa calci acceleratia?

eu cred ca da, motorul trebuie sa poata porni singur, fara sa il "supraalimentezi"

 

din obisnuinta, pornesc masina cu ambreiajul calcat... se pare ca e si asta un mit automobilistic pe cale de disparitie :twoup:

 

oricum, rau nu face...

Link to comment
Share on other sites

mi-a pornit si la minus 27 de grade la Ranca fara probleme, la prima cheie insa a invartit mai mult, ceea consider ca e foarte bine pentru apuca sa se lubrifieze putin si sa urce uleiul in rampa pana sa ajunga motorul la turatia de pornire care e peste 1200rpm la frigul ala, deci nu cred ca ar trebui sa iti faci griji ca invarte putin mai mult, doar la vara daca face tot asa ar trebui sa te ingrijoreze. Iarna pornesc cu pedala de ambreiaj calcata, de fapt si vara cam la fel, mi-a intrat in reflex. Nu o ajuta cu pedala de accelaratie, nu faci decat sa ii cresti turatia la pornire si nu e bine, las-o sa porneasca singura. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Eu merg zilnic cu masina dar nu am avut nici o problema la pornire pana acum.

Porneste "la sfert" dar las sa se stinga inclusiv senzorul de airbag (pasager) de fiecare data inainte sa dau cheie.

Daca este mai frig (-5 -10) dau contactat de 2 ori si dupa dau cheie (sa las timp bujiilor sa ajunga la temp si sa incalzeasca putin camera de ardere). Nu stiu daca e bine sau rau dar asa am mai auzit de prin "vecini".

 

Offtopic: in functie de temp la ce turatie sta la ralanti cand este rece masina? La mine sta tot timpul cam la 750 (indiferent daca e cald sau rece motorul). La Avensisul unei prietene sta la 1100 de ture pana se incalzeste putin...apoi revine la 900.

Link to comment
Share on other sites

cazul meu 318i porneste greu, o ia din prima dar o invarte de cateva ori.....e o prostie sa calci acceleratia?..am incercat asa azi, a pornit instant, dar a murit cand am lasat-o, crek am inecat-o.....am mai dat odata fara acceleratie, a pornit normal, am lasat-o asa si am intrat in casa, dupa 5-10 min am obs:

- temp la apa era deja pe prima linie;

- o pata sub teava de esapament de la condensul care curgea pe toba;

Astea s-au intamplat azi la -10 afisate pe bord, nu am mai folosit masina de 4-5 zile, voua cum va porneste? daca nu o folosesc zilnic e recomandat sa o pornesc macar odata pe zi?

 

 

 

chiar daca nu a fost pornita de 4-5 zile, nu ar trebui sa ii tii relantiul cu acceleratia , nu e normal. si da , daca este foarte cald afara sau foarte frig , in manual scrie ca trebue sa apesi acceleratia la jumatate pentru pornire.

 

dupa c porneste nu am probleme cu relantiul, nu oscileaza deloc, ma refeream atunci cand invarte daca e bine sau nu, sa fie ajutat din pedala, iar ce am observat: pe loc dupa ce am pornit aveam range 149km(cum a ramas ultima data cand am umblat cu ea).....dupa cateva sute de metri a scazut la 130, dupa ce s-a incalzit a inceput sa urce range-ul da usor....cand ajunge la aprox 80km, se aprinde becul de la benzina, indiferent daca e cald sau rece.....deci faza cu a calcula consumul la pompa e cam relativa..

 

la diesel, filtrul de motorina(suportul) e cu incalzire, incalzeste un pic motorina inainte de pornire cel putin asa era la focus!

Link to comment
Share on other sites

la mine 318i m43, e36, porneste excelent, dar am baterie noua si de 61, nu 55 cat ar trebui. Invarte de doua ori si porneste, cu bateria asta la -10 grade porneste mai repede decat pornea cu cea de 55 cand era vara. Oare o sa aiba vre-un efect asupra electromotorului faptul ca-i da curent mai puternic?
Link to comment
Share on other sites

Atat la diesel cat si la benzina,cat timp lasati motorul sa se incalzeaca ...2 minute,5?...sau e in functie de acul ce indica temperatura apei?

 

Si la mine azi dimineata a pornit la prima cheie in schimb a invartit un pic mai mult motorul ca de obicei...azi noapte au fost -14 si dimineata cred ca erau -10...-9 cam asa....

Eu unul o pornesc in fiecare zi chiar daca nu am treaba in oras tot ies sa dau o tura si apoi acasa cu ea...nu am garaj.

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea este ca nu ar trebui lasata mai mult de 1 saptamana masina fara sa o porniti. In schimb au fost multi care le-au lasat cateva luni de zile si tot au reusit sa porneasca masina (cabluri de curent uneori). Este o idee buna sa punem de doua ori contactul (asta cand pornim masina dimineata sau dupa un timp in care a stat) cand e foarte frig afara ca sa se creeze presiune in rampa (trebuie lasat pana se sting becurile din bord si sa se armeze corespunzator pompa de combustibil).
Link to comment
Share on other sites

Atat la diesel cat si la benzina,cat timp lasati motorul sa se incalzeaca ...2 minute,5?...sau e in functie de acul ce indica temperatura apei?

 

Eu unu o las (diesel) sa se incalzeasca intre 3 si 5 minute dimineata (fumator fiind, cat imi ia sa trag o tigara...)

 

Este o idee buna sa punem de doua ori contactul (asta cand pornim masina dimineata sau dupa un timp in care a stat) cand e foarte frig afara ca sa se creeze presiune in rampa (trebuie lasat pana se sting becurile din bord si sa se armeze corespunzator pompa de combustibil).

 

Faci referire doar la common rail, dar am observat ca pus contactul de 2 ori face bine si la celelalte... oricum a mea porneste destul de greut dimineaza si nu pot sa-mi dau seama de ce :twoup:

Link to comment
Share on other sites

318i - M43... porneste impecabil si la minus 16 grade (atat am "prins" pe 18 dec.)

 

....e o prostie sa calci acceleratia?

eu cred ca da, motorul trebuie sa poata porni singur, fara sa il "supraalimentezi"

 

din obisnuinta, pornesc masina cu ambreiajul calcat... se pare ca e si asta un mit automobilistic pe cale de disparitie :twoup:

 

oricum, rau nu face...

 

 

si la mine la fel tot din prima, si tot cu ambreajul calcat, eu asa pornesc mereu, nu cred ca as putea altfel.

Link to comment
Share on other sites

Da , la Range Rover asa este , are ca un mic motoras sub motor care se vede ca functioneaaza doar cand este foarte frig afara.

 

E chiar buna treaba pentru ca ajuta la incalzirea mai rapida a motorului si implicit a habitaclului si deci numai stai 10 km pana se incalzeste complet motoru.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

eu am o mica dilema, la e90 320d pun contactul, pot sta si un minut cu el pus, dar cand pornesc se aprinde o rezistenta mai intai, apoi imi scrie ''please wait, preheating'' si porneste imediat, deci stau cu contactul pus degeaba ca singura incalzeste bujiile cand vrea ea???? sau am vre-o bujie arsa???
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.