Jump to content

cum va porneste la -10?


darius_x

Recommended Posts

Eu nu am mai pornit masina din 15 ianuarie si am reusit sa o pornesc acum 2 zile prima data.Era toata sloi inghetata am dat la automat de 3 ori cate 4-5 secunde ,bineinteles cu contactul pus si scos pe buji inainte de 3-4 ori si nu a pornit pana nu i-am dat curent.Sa fie de la baterie?Este cea originala(bmw 320D 1999)
Link to comment
Share on other sites

la mine, dupa ce saptamana trecuta am avut probleme cu bateria (piesa cu tepi) si am schimbat-o, a revenit tot la normal, la sfert porneste ... doar ca imi consuma enorm. De obicei bag de 100 ron ~ 16 litri si merg cam 130km prin Bucuresti ... acum 80 km, adevarul este ca am si ramas inzapezit = da-i in rama cu si fara asc, las-o pornita ...in medie cred ca am pornit-o si oprit-o de cel putin 10 ori pe zi, probabil webasto "suge" si el de fiecare data. Ma gandesc ori filtru de motorina (vechime ~ an aproape) sa fie sau vre'un retur infundat, a motorina nu mirose de la motor sau ceva ... Poate apare ceva pe inpa <_< .
Link to comment
Share on other sites

la mine, dupa ce saptamana trecuta am avut probleme cu bateria (piesa cu tepi) si am schimbat-o, a revenit tot la normal, la sfert porneste ... doar ca imi consuma enorm. De obicei bag de 100 ron ~ 16 litri si merg cam 130km prin Bucuresti ... acum 80 km, adevarul este ca am si ramas inzapezit = da-i in rama cu si fara asc, las-o pornita ...in medie cred ca am pornit-o si oprit-o de cel putin 10 ori pe zi, probabil webasto "suge" si el de fiecare data. Ma gandesc ori filtru de motorina (vechime ~ an aproape) sa fie sau vre'un retur infundat, a motorina nu mirose de la motor sau ceva ... Poate apare ceva pe inpa <_< .

 

 

Cum adica piesa cu tepi??? Ce treaba are cu bateria?????

Link to comment
Share on other sites

imi ramanea pornita clima (insesizabil) dupa ce scoteam cheile din contact si mi-a terminat baterial!

ahaaaa. si la mine tot bazaie si bazaie ceva prin bord dupa ce opresc motorul. am baterie de un an si tot dimineata imi e descarcata bateria , nu de tot dar mi se aprinde ASC galben cand dau la cheie :((. cat e o piesa de asta cu tepi si cat dureaza schimbarea???/

Link to comment
Share on other sites

parerea mea este sa-l schimbi, am schimbat anul trecut o baterie din cauza asta (nu stiam atunci de tepos)...intr-un an "teposu" mi-a terminat si bateria asta. Piesa este vreo 250 ron ... operatiunea este simpla (scoti un panou, deconectezi piesa veche o scoti si o pui pe cea noua) dar pozitia in care trebuie sa stai si modul in care iese "teposu" iti da batai de cap vreo jumatate de ora ... pana te prinzi de miscare. Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

ahaaaa. si la mine tot bazaie si bazaie ceva prin bord dupa ce opresc motorul. am baterie de un an si tot dimineata imi e descarcata bateria , nu de tot dar mi se aprinde ASC galben cand dau la cheie :((. cat e o piesa de asta cu tepi si cat dureaza schimbarea???/

 

oricum stai linistit ca mai la toate E46 li se aprinde dsc-ul in bord la pornire cand sunt temperaturi cu -

Edited by srb_alex
Link to comment
Share on other sites

parerea mea este sa-l schimbi, am schimbat anul trecut o baterie din cauza asta (nu stiam atunci de tepos)...intr-un an "teposu" mi-a terminat si bateria asta. Piesa este vreo 250 ron ... operatiunea este simpla (scoti un panou, deconectezi piesa veche o scoti si o pui pe cea noua) dar pozitia in care trebuie sa stai si modul in care iese "teposu" iti da batai de cap vreo jumatate de ora ... pana te prinzi de miscare.

Tocmai de asta si eu ma miram . Am varta de 85 A de un an si sa ma lase acuma la a doua iarna. Mai mult de 3 invartituri scurte nu tine si alea la viteza redusa :p. Piesa am mi-a mancat si bateria originala se pare :((.

Link to comment
Share on other sites

@rbu_tuning - piesa cu tepi este o piesa de comanda a climei, masura temperatura, deschide si comanda anumite circuite.

@p3tric - Eu am incarcat bateria noua pe redresor si acum nu se mai incarca complet (am un bosch, trebuia sa scade tensiunea la 0 V cand este incarcata dar nu scade mai mult de 3V ramasi de incarcat) ... practic mi-a omorat bateria clima in decursul anului trecut, bateria veche (tot de 100A) s-a incarcat aproape complet.

Link to comment
Share on other sites

@rbu_tuning - piesa cu tepi este o piesa de comanda a climei, masura temperatura, deschide si comanda anumite circuite.

@p3tric - Eu am incarcat bateria noua pe redresor si acum nu se mai incarca complet (am un bosch, trebuia sa scade tensiunea la 0 V cand este incarcata dar nu scade mai mult de 3V ramasi de incarcat) ... practic mi-a omorat bateria clima in decursul anului trecut, bateria veche (tot de 100A) s-a incarcat aproape complet.

 

E nasol iarna cu problemele astea. L-a mine eu nu opresc niciodata ventilatia pentru ca uneori nu mai pornesc ventilatoarele ( cred ca tot piesa asta e problema). Am treaba se pare pt iarna viitoare. Acuma sper sa apuc primavara si eu si masina ca daca o mai tine asa nu se stie :p

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mie imi porneste absolut la sfert de cheie, nu am avut niciodata probleme. Dar ma pregatesc din timp pt. iarna, verific bujii, releu, demontez electromotorul si ii fac o revizie (la fel si cu alternatorul), verific densitatea din baterie, verific legaturile de masa si plusurile principale. In zilele cand nu prea circul cu masina bateria o incarc pe redresor cu un curent mic.

Masina sta intotdeauna afara, in atelier o bag doar cand lucrez ceva la ea.

Ca si chestie, pe masina am bateria originala a masinii, adica din 2002.

 

Am avut gura spurcata, azi bateria si-a dat obstescul sfarsit. Care pt. mine ramane un mare mister despre ce sa putut intampla. Pe scurt:

-aseara am uitat statia pornita, azi dimineata cand am dat sa pornesc am vazut ledul de la ea aprins. Am incercat totusi sa pornesc, nici macar becurile nu s-au mai aprins pe bord. Ok, dau bornele jos si o masor, putin peste 6v. Pun redresorul (si aici am gresit zic eu) si fiindca ma cam grabeam am incarcat-o cu curent mare, am dat in ea cu vreo 30A. Dupa vreo 20 min. opresc redresorul, masor bateria si avea 13.5v. Incerc sa pornesc, motorul porneste si in secunda urmatoare se opreste. Am ramas fara curent, masor bateria 0V.

Ceva sa intamplat cand am incarcat-o, fiind si calduta dupa ce am incarcat-o si am dat la automat ma gandesc ca sa dezlipit vreo punte dintre placi, altceva nu stiu ce ar putea fi.

Asa ca acum am Exide Excell, sper sa ma tina si asta macar jumate din cat a tinut bateria oem din 2002.

edit: si am modificat alimentarea statiei prin contact.

Link to comment
Share on other sites

am patit de mai multe ori chestia asta,doar afisajul de la player pornit si a doua zi ciuciu baterie.

 

da s a incarcat imediat.apropo,e vreo problema daca pornesti motorul,iei bateria in timp ce merge,pentru a pune alta baterie descarcata la incarcare?

Link to comment
Share on other sites

Niciodata sa nu faceti asa ceva!! dar daca chiar nu aveti alta posibilitate, porniti absolut toti consumatorii de pe masina, faruri, aeroterma, dezaburire etc si dupa aia schimbati bateria. Dar sa o faceti cat mai rapid.

Alternatorul vostru nu tine cont de electronica existenta pe masina si riscati sa prajiti unele module.

 

Dar ce redresor ai de poate sa incarce cu 30A? Mi se pare enorm de mult.

 

E clasicul robot de pornire romanesc, alea de la autobazele de camioane. Dar la care am schimbat grupul redresor, originalul fiind ars.

Dar am unul si mai sanatos, un redresor care incarca acumulatorii de la stivuitoarele alea electrice care se plimba prin supermarket-uri. Acesta va trebui insa modificat, baga 75-80v. Daca s-ar putea modifica ar fi extraordinar. Dar la cata electronica e in el..

Link to comment
Share on other sites

Niciodata sa nu faceti asa ceva!! dar daca chiar nu aveti alta posibilitate, porniti absolut toti consumatorii de pe masina, faruri, aeroterma, dezaburire etc si dupa aia schimbati bateria. Dar sa o faceti cat mai rapid.

Alternatorul vostru nu tine cont de electronica existenta pe masina si riscati sa prajiti unele module.

Eu zic sa nu se joace nimeni cu scosul bateriei in timp ce motorul merge ... ECU-ul este foarte sensibil, am auzit povesti de service care s-au terminat prin schimbarea ecu-uluil. Mai bine te chinui mai mult decat sa risti asa ceva (poate doar in cazuri extreme ... ramas inzapezit cine stie pe unde fara nici o solutie alternativa <_< )

Edited by neo2004
Link to comment
Share on other sites

revin si eu cu date concrete: video, consum, grade exact; cu precizarea ca masina nu a fost pornita de 4 zile, intre timp au fost si -20 grade, -12 la data pornirii...a invartit cam 5-6 secunde, dupa 3-4 min de stat la relantiv, a inceput sa se incalzeasca apa si a pornit fara probleme....

linkurile cu ambele filmarii:

 

Fratelo ... la al 2-lea clip m-am uitat mai atent si totusi apa e un pic mai sus nu e prima pornire !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.