Jump to content

E36 318i touring din '95-VITEZA MAXIMA!


Catalin BMW

Recommended Posts

@Catalin (or fi in mile :twoup: )...eu stiu ca pe vremea cind aveam 318is maxim a tinut 220 (Ploiesti - Baicoi)...pe vremea aia se putea (~10 ani), insa sigur nu erau 220 reali, cum la 528 desi pe bord ajunsese in 242-243 constructiv are 238 viteza maxima...in concluzie conform abaterii ~ 5 -6 km cam acolo ajungi. la un 318i in mintile lui mai mult de 205-210 nu ai cum sa te duci (poate tunat dar si asa sa zicem ca ajungi in 220-225). Nu pune in calcul viteza la vale ca ....asa treci de m3 :)

Acum m-am uitat mai bine pe talon,nu scrie viteza max, :) scrie doar ceva legat de pneuri,cum ca,cu un anumit tip de pneuri(185/65R15 cu profil de iarna) viteza max e de 160km/h. App,masina e inscrisa pe italia,deci talonul e italian.

 

Apropos,viteza maxima poate sa fie influentata si de tipil de caroserie al masinii?ma gandesc ca touring-ul e putin mai greu fata de celelalte variante... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Am avut acu vreo 10 ani un E30 din 1990 cu motor de e36 318i 113cai sau asa ceva....viteza maxima pe ceas cu acea masina a fost 220km/h.

Tzucule,e si normal,atata timp cat e30-ul are (daca nu ma insel) aproape o tona iar e36-le(in special varianta touring)are in jur de 1500 kg :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Pentru 318i e36 touring - Top Speed : 197 km/h .

 

Cred ca ar fi trebuit sa-ti arate in bord un 205 - 210 .

 

Si ca sa verifici daca masina este in mintile ei ,mai poti face testul de agilitate (nu este asa riscant) , adica , de la 80 la 120 numai cu treapta a 4-a . Trebuie sa-ti scoata 10,8 secunde . Sa zicem ca nu esti pilot si eu zic ca ar fi rezonabil un timp pana in 11 secunde jumate , avand in vedere si vechimea masinii .

Edited by Billy M
Link to comment
Share on other sites

Greutatea influenteaza viteza maxima cu aproape 0,nimic, o pala de vant pro sau contra, dimensiunie trenului de rulare,sunt mult mai influente.

Apropo, daca masina citeste viteza din cutie (nu stiu daca-i cazul aici), diferentialul diferit de fabrica o pacaleste.

 

Nu cred ca 115CP tsunt suficienti pentru 220km/h, atunci 318is/320i ar trebui sa atinga 250.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Greutatea influenteaza viteza maxima cu aproape 0,nimic, o pala de vant pro sau contra, dimensiunie trenului de rulare,sunt mult mai influente.

 

Nu cred ca 115CP tsunt suficienti pentru 220km/h, atunci 318is/320i ar trebui sa atinga 250.

 

foarte bine punctat.

Link to comment
Share on other sites

Greutatea influenteaza viteza maxima cu aproape 0,nimic, o pala de vant pro sau contra, dimensiunie trenului de rulare,sunt mult mai influente.

Apropo, daca masina citeste viteza din cutie (nu stiu daca-i cazul aici), diferentialul diferit de fabrica o pacaleste.

 

Nu cred ca 115CP tsunt suficienti pentru 220km/h, atunci 318is/320i ar trebui sa atinga 250.

Ai spus 2 mari prostii ...

Viteza maxima e influentata de greutate .

Si viteza nu e pacalita de diferential .

Link to comment
Share on other sites

Lucian,aici tind sa te contrazic si eu,pai hai s-o luam babeste:punem un motor de 100cp pe un lastun(adaptat binenteles la transmisia si trenul de rulare corespunzator)si apoi il punem pe un hummer sau chiar un camion,sa vedem,tot aceeasi viteza maxima obtinem in ambele cazuri?eu nu cred... :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Catalin, tu compari 2 caroserii diferite cu doua aerodinamici diferite, nu doar mase diferite.

Compara viteza maxima pe aceeasi masina cu ea goala sau plina, dar nu ma refer la barcile care se lasa pe spate cand sunt incarcate, modificandu-si astfel aerodinamica.

Viteza maxima e scazuta un pic datorita frecarii mai mari la contactul asfalt-cauciuc (in cazul masei mai mari), lucru ce poate fi partial corectat prin adaptarea presiunii in pneuri.

Altele sunt influentele relevante, de exemplu pe A2 , viteza maxima pe care o prindeam cu un accent de 1.3 era clar mai mare pana la fundulea decat in restul autostrazii, de fiecare data si in oricare din sensuri.

 

Dest

1.Mai rasfoieste un manual de fizica inainte sa decretezi care sunt prostii.

2.Am scris ca nu stiu daca e cazul la e 36, la e46 stu ca e citita de senzorii direct la roata. Indiferent de metoda de citire pot sa zic sigur ca o roata cu diametru total diferit de cel standard va pacali vitezometrul de bord.

 

Pentru cine nu crede poate incerca sa gaseasca o masina de talia seriei 3 care atinge o viteza semnificativ mai mare la aceeasi putere dar greutate diferita.

Link to comment
Share on other sites

:twoup: Lucian,hai sa-ti mai dau un exemplu,daca tot zici de aerodinamica:compara un lastun facut din tabla de conserva si un altul facut din plumb(ambele cu aceeasi motorizare);tot la fel se duc si astea la viteza maxima?si bagam aer in pneuri,cat vrei tu... :)
Link to comment
Share on other sites

Am spus

Viteza maxima e scazuta un pic datorita frecarii mai mari la contactul asfalt-cauciuc (in cazul masei mai mari), lucru ce poate fi partial corectat prin adaptarea presiunii in pneuri.

Nu zic ca o tona sau 10 sunt tot una dar intre dua masini de aceeasi talie diferenta nu e mai mare de 50% iar discutia aici era de la e30 la e36 unde diferenta nu e nici de 25%, asa ca in cazul asta , da fortele de frecare cresc neglijabil cu greutatea.

Link to comment
Share on other sites

318i 94'11 m43 sedan - motor in mintile lui masina intretinuta viteza maxima apx. 205km/h autostrada soarelui viteza atinsa in decurs de maxim 3-4km.. pana la limitare mai aveam vre-o 500rpm (6300rpm) a-5a,dupa 2minute de mers la viteza maxima mirosea a ulei incins.

Important ca o idee pentru altii mai incepatori si mai ales daca doar ce au cumparat o masina ii sfatuiesc inainte de merge cu viteza maxima sa faca o inspectie la masina,incepand de la cauciucuri pana la bucsi directie etc...

Numai bine!

Link to comment
Share on other sites

Cat de intretinuta masina se reflecta in timpul in care se atinge viteza maxima, si mai ales in senzatiile pe care le ai la viteza aceea...:twoup:)

 

eventual si timpul in care franeaza de la viteza aia si cum... ma rog, detalii mai putin importante.

Esti off topic!

Link to comment
Share on other sites

318i 94'11 m43 sedan - motor in mintile lui masina intretinuta viteza maxima apx. 205km/h autostrada soarelui viteza atinsa in decurs de maxim 3-4km.. pana la limitare mai aveam vre-o 500rpm (6300rpm) a-5a,dupa 2minute de mers la viteza maxima mirosea a ulei incins.

Important ca o idee pentru altii mai incepatori si mai ales daca doar ce au cumparat o masina ii sfatuiesc inainte de merge cu viteza maxima sa faca o inspectie la masina,incepand de la cauciucuri pana la bucsi directie etc...

Numai bine!

M A D,la mine,limitarea e pe la 6400-6500 max,dupa care i se "taie" injectia.

Link to comment
Share on other sites

Catalin, tu compari 2 caroserii diferite cu doua aerodinamici diferite, nu doar mase diferite.

Compara viteza maxima pe aceeasi masina cu ea goala sau plina, dar nu ma refer la barcile care se lasa pe spate cand sunt incarcate, modificandu-si astfel aerodinamica.

Viteza maxima e scazuta un pic datorita frecarii mai mari la contactul asfalt-cauciuc (in cazul masei mai mari), lucru ce poate fi partial corectat prin adaptarea presiunii in pneuri.

Altele sunt influentele relevante, de exemplu pe A2 , viteza maxima pe care o prindeam cu un accent de 1.3 era clar mai mare pana la fundulea decat in restul autostrazii, de fiecare data si in oricare din sensuri.

 

Dest

1.Mai rasfoieste un manual de fizica inainte sa decretezi care sunt prostii.

2.Am scris ca nu stiu daca e cazul la e 36, la e46 stu ca e citita de senzorii direct la roata. Indiferent de metoda de citire pot sa zic sigur ca o roata cu diametru total diferit de cel standard va pacali vitezometrul de bord.

 

Pentru cine nu crede poate incerca sa gaseasca o masina de talia seriei 3 care atinge o viteza semnificativ mai mare la aceeasi putere dar greutate diferita.

 

 

Eu cred ca tu ar trebui sa mai rasfoiesti un manual de fizica .Si vezi ca te contrazici singur in afirmatii .

Link to comment
Share on other sites

Daca zici tu ca la 200km/h cea mai importanta forta rezistenta e asta, atunci ok, eu spun prostii si daca scotii roata de rezerva, mergi cu becu aprins la benzina, si conduce unu cu 10kg mai usor cred ca 316 se apropie de 230.

 

P.S. Sunt unele execptii in care masina nu are aerodinamica cea mai buna cand e goala, si atunci surpriza - atinge viteza maxima nu e atinsa la gol.

Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Cat de intretinuta masina se reflecta in timpul in care se atinge viteza maxima, si mai ales in senzatiile pe care le ai la viteza aceea...:twoup:)

 

eventual si timpul in care franeaza de la viteza aia si cum... ma rog, detalii mai putin importante.

Esti off topic!

 

Da, am sa-mi dau 2 palme.

Link to comment
Share on other sites

Daca zici tu ca la 200km/h cea mai importanta forta rezistenta e asta, atunci ok, eu spun prostii si daca scotii roata de rezerva, mergi cu becu aprins la benzina, si conduce unu cu 10kg mai usor cred ca 316 se apropie de 230.

 

P.S. Sunt unele execptii in care masina nu are aerodinamica cea mai buna cand e goala, si atunci surpriza - atinge viteza maxima nu e atinsa la gol.

 

 

niciodata nu vezi la 1.6 asta ,nu e problema greutatea,daca i se termina turele la motor poate sa fie de 800 kg masina ca tot 199 merge maxim sau 201 cat prinde un 1.6 , diferenta e in cat timp ajunge la 200 daca e mai usoara,nu ca merge mai tare.

Link to comment
Share on other sites

Daca zici tu ca la 200km/h cea mai importanta forta rezistenta e asta, atunci ok, eu spun prostii si daca scotii roata de rezerva, mergi cu becu aprins la benzina, si conduce unu cu 10kg mai usor cred ca 316 se apropie de 230.

 

P.S. Sunt unele execptii in care masina nu are aerodinamica cea mai buna cand e goala, si atunci surpriza - atinge viteza maxima nu e atinsa la gol.

 

Nu am spus eu nicaieri asa ceva .Cea mai semnificativa forta care actioneaza la viteza de 200 km/h e forta de frecare cu aerul care creste cu patratul vitezei .Dar mai este si forta de frecare care depinde de greutatea masinii.

Daca bagi in masina ta 5 dodolani de 100 kg fiecare si bagaje eu zic ca nu mai ajunge la viteza maxima .

Link to comment
Share on other sites

Cu 4 persoane in masina plus bagajele deabia am reusit sa prind 180 pe A3. In schimb singur in drum spre deva m-am tinut lejer de unul cu passat dinasta nou, cred ca si ala isi facea cruce cand a vazut ca la 180 eu am scos botul din spatele lui. Va dati seama ca in sec 2 cand am scos botul am avut senzatia ca imi pune cineva frana, tare faza asta cu statul la aspiratie.
Link to comment
Share on other sites

Cu cubul vitezei.

 

320d se comporta un pic diferit de 316i pt ca viteza maxima constructiva e atinsa in jurul turatiei de putere maxima dar ea e ceva mai mica decat cea care ar putea fi atinsa cu puterea respectiva. Asta in practica se traduce prin faptul ca variaza mai putin in functie de conditii, asa ca pot sa bag mana in foc ca daca pun greutatea maxima autorizata pe ea atinge cei 216km/h daca nu sunt si alte impedimente.

 

316i are rapoartele alese astfel incat, in conditii normale, curba rezultantei fortelor de rezistenta si cea a puterii se interescteaza cam la turatia de putere maxima (in ultima treapta, binenteles), cu variatii functie de temperatura, tren de rulare s.a.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.