Jump to content

E36 318i touring din '95-VITEZA MAXIMA!


Catalin BMW

Recommended Posts

Cu 4 persoane in masina plus bagajele deabia am reusit sa prind 180 pe A3. In schimb singur in drum spre deva m-am tinut lejer de unul cu passat dinasta nou, cred ca si ala isi facea cruce cand a vazut ca la 180 eu am scos botul din spatele lui. Va dati seama ca in sec 2 cand am scos botul am avut senzatia ca imi pune cineva frana, tare faza asta cu statul la aspiratie.

 

Dane, 180 pe A3? Pai autostrada aceea e 90% o vale si un deal. Te urci si cobori non-stop pe ea...Unde ai prins tu 180? La vale banuiesc ca la deal no way.

 

Ah am uitat portiunea noua de la Turda la Campia Turzii e dreapta asa e. Poate acolo.

Link to comment
Share on other sites

Inseamna ca cei 195km/h pe care i-am prins,sunt in limite normale,zic eu...

App,am vazut in comm-urile de mai sus ca sunt mai multe tipuri de diferentiale;care sunt acestea si cum vad diferenta intre ele?la mine la masina,cum mi-as putea da seama ce tip de diferential am?

Link to comment
Share on other sites

la mine la masina,cum mi-as putea da seama ce tip de diferential am?

 

te uiţi sub maşină ĂŽn partea din spate şi pe diferenţial ar trebui să fie o plăcuţă de metal prinsă cu un şurub, pe care scrie raportul diferenţialului. (ĂŽn zona ĂŽncercuită cu roşu).

Edited by bogdan.m
Link to comment
Share on other sites

:twoup: Si as mai avea o intrebare pt cei care aveti cunostinta in cauza pt ca am vazut si pe alte topicuri(dar n-am vrut sa mai deschid un nou topic) vorbindu-se despre acel motor din nikasil:aveti idee daca pe modelul ca al meu am asa ceva?sau pe ce modele a fost pus genul asta de motor si intre ce ani?aaa,si cate supape am pe motorul meu?
Link to comment
Share on other sites

pe 316/318 cu motor m43 a fost pus diferential 3.38 nu 3.45 ca pe m40, cu 3.38 atingi viteza putin mai mare ca si cu 3.45

Sa inteleg ca 3.38 e un pic mai agil decat 3.45?pai si 3.45 pe ce modele au fost puse? :twoup:

huh...

motorul m40 de pe 318i e mai putin agil ca motorul m43 de pe acelasi 318i, din cauza asta m40 avea un diferential mai scurt si cu viteza maxima mai mica

la motorul m43 plusul de performanta le-a permis celor de la bmw sa puna un diferential mai lung astfel masina este cel putin la fel de agila, dar cu un top speed mai maricel

idem 316 m40/m43

click comparatie

 

m40 s-a pus pe e36 pana in 1993, iar m43 de la sfarsitul lui 1993

316i are codul la motoare m40b16 sau m43b16

318i are codul la motoare m40b18 sau m43b18

Link to comment
Share on other sites

:twoup: Si as mai avea o intrebare pt cei care aveti cunostinta in cauza pt ca am vazut si pe alte topicuri(dar n-am vrut sa mai deschid un nou topic) vorbindu-se despre acel motor din nikasil:aveti idee daca pe modelul ca al meu am asa ceva?sau pe ce modele a fost pus genul asta de motor si intre ce ani?aaa,si cate supape am pe motorul meu?

Nu stie nimeni lucrul asta? :)

Link to comment
Share on other sites

Salut!! Am creat un nou topic in speranta ca voi afla viteza maxima (cu care ati mers) a acestor modele si in special al acestui tip de motor.

Am mai creat acest topic si pt faptul ca nu sunt convins de puterea masinii mele,in sensul ca am ajuns la viteza maxima in jurul valorii de 195km/h si ma gandesc ca sunt altele care depasesc aceasta cifra.

As vrea pareri de la cei ce au astfel de motorizari (sau similare),dar care sa fie standard,adica fara tiunning-uri,cipuiri si alte minuni.

Mentionez ca nu am "calcat-o" la noi in tara,ci pe autostrazile din UE :) (acolo ai unde).

Respect si La Multi Ani si un an nou cu bucurii la toata lumea. :twoup:

 

 

vezi ca poate sa iti arate mai putin si din cauza cauciucurilor,te-ai uitat ai dimensiunea standard care era de fabrica?

daca diametrul rotii e mai mare decat cel standard vitezometrul automat iti va arata mai putin

 

normal un 318i cam 210-215km/h ar trebui sa mearga

Link to comment
Share on other sites

vezi ca poate sa iti arate mai putin si din cauza cauciucurilor,te-ai uitat ai dimensiunea standard care era de fabrica?

daca diametrul rotii e mai mare decat cel standard vitezometrul automat iti va arata mai putin

 

normal un 318i cam 210-215km/h ar trebui sa mearga

Pai cum sa arate diferit din cauza cauciucurilor? Viteza se masoara in diferential, nu la cauciuc, deci pe ceas o sa ai la fel indiferent de cauciucuri.

Poate pe GPS sa-ti arate altceva, cu diferite cauciucuri.

 

Cel mai mult am ajung la 190 pe ceas, la 5500 ture, si mai mergea, dar calaream pe unul din fata. Nu stiu cat de reali or fi...

Link to comment
Share on other sites

Cu cubul vitezei.

 

320d se comporta un pic diferit de 316i pt ca viteza maxima constructiva e atinsa in jurul turatiei de putere maxima dar ea e ceva mai mica decat cea care ar putea fi atinsa cu puterea respectiva. Asta in practica se traduce prin faptul ca variaza mai putin in functie de conditii, asa ca pot sa bag mana in foc ca daca pun greutatea maxima autorizata pe ea atinge cei 216km/h daca nu sunt si alte impedimente.

 

316i are rapoartele alese astfel incat, in conditii normale, curba rezultantei fortelor de rezistenta si cea a puterii se interescteaza cam la turatia de putere maxima (in ultima treapta, binenteles), cu variatii functie de temperatura, tren de rulare s.a.

 

Eu vorbeam in general de masini pentru ca toate merg pe acelasi principii , nu te mai lua de 316 meu .Si ca sa stii si tu ca 316 are puterea maxima la 5500 de ture ,deci mai are pana la 6200 rpm unde intra limitarea , asta ca sa contrazic iar ce ai spus tu.

Link to comment
Share on other sites

Nu ma iau de 316, poate vezi ca pe topicul cu leonul ii sustin punctele pe care le consider bune.

Chiar daca e entry-level, nu pot sa uit cat mi-as fi dorit una in facultate , de exemplu.

 

Ma refer ca aspiratele sunt intr-un echilibru mai fragil (ca sa zic asa) intre f rezist si cele propulsoare, punctul de maxim e destul de pronuntat iar dupa el curba puterii scade brusc datorita limitarii naturale a vitezei de curgere a aerului, lucru care nu se intampla la supra-alimentate, atat ascendenta cat si descendenta curbei facandu-se exclusiv datorita softului si fiind mai "lina".

Link to comment
Share on other sites

vezi ca poate sa iti arate mai putin si din cauza cauciucurilor,te-ai uitat ai dimensiunea standard care era de fabrica?

daca diametrul rotii e mai mare decat cel standard vitezometrul automat iti va arata mai putin

 

normal un 318i cam 210-215km/h ar trebui sa mearga

Pai cum sa arate diferit din cauza cauciucurilor? Viteza se masoara in diferential, nu la cauciuc, deci pe ceas o sa ai la fel indiferent de cauciucuri.

Poate pe GPS sa-ti arate altceva, cu diferite cauciucuri.

 

Cel mai mult am ajung la 190 pe ceas, la 5500 ture, si mai mergea, dar calaream pe unul din fata. Nu stiu cat de reali or fi...

Daca viteza e citita in diferential ,iar eu am roti pe 15 ce viteza reala am?

Dar daca pun roti pe 17,deci la acelasi nr de rotatii (diferential) eu acopar o distanta mai mare datorita diametrului cercului,atunci ce viteza reala am?

Pe ceas ai la fel dar viteza reala e mai mare.

Mai documenteaza-te are dreptate vali23b .

Link to comment
Share on other sites

vezi ca poate sa iti arate mai putin si din cauza cauciucurilor,te-ai uitat ai dimensiunea standard care era de fabrica?

daca diametrul rotii e mai mare decat cel standard vitezometrul automat iti va arata mai putin

 

normal un 318i cam 210-215km/h ar trebui sa mearga

Pai cum sa arate diferit din cauza cauciucurilor? Viteza se masoara in diferential, nu la cauciuc, deci pe ceas o sa ai la fel indiferent de cauciucuri.

Poate pe GPS sa-ti arate altceva, cu diferite cauciucuri.

 

Cel mai mult am ajung la 190 pe ceas, la 5500 ture, si mai mergea, dar calaream pe unul din fata. Nu stiu cat de reali or fi...

Daca viteza e citita in diferential ,iar eu am roti pe 15 ce viteza reala am?

Dar daca pun roti pe 17,deci la acelasi nr de rotatii (diferential) eu acopar o distanta mai mare datorita diametrului cercului,atunci ce viteza reala am?

Pe ceas ai la fel dar viteza reala e mai mare.

Mai documenteaza-te are dreptate vali23b .

La e36 viteza e citita din diferential. Ce e asa greu de inteles?

Crezi ca diferentialul stie ce roti ai tu?

Daca tot nu-ti vine sa crezi... Uite si o poza

http://lh5.ggpht.com/_-QymiYfDtM0/S9MmK_gGdfI/AAAAAAAAAPM/8uQY_-2_Cco/s720/DSCN2924.jpg

Vezi discul intrerupt din partea stanga? In aceeasi zona, pe capacul diferentialului, e un senzor, care masoara numarul de rotatii complete a rotii, si dupa cateva calcule, in care intervine o constanta data de producator ( circumferinta rotii standard ), iti afiseaza tie viteza in bord.

 

Viteza de pe ceas nu e cea reala daca nu folosesti anvelopa cu care cei de la bmw au calibrat computerul.

Link to comment
Share on other sites

vezi ca poate sa iti arate mai putin si din cauza cauciucurilor,te-ai uitat ai dimensiunea standard care era de fabrica?

daca diametrul rotii e mai mare decat cel standard vitezometrul automat iti va arata mai putin

 

normal un 318i cam 210-215km/h ar trebui sa mearga

Pai cum sa arate diferit din cauza cauciucurilor? Viteza se masoara in diferential, nu la cauciuc, deci pe ceas o sa ai la fel indiferent de cauciucuri.

Poate pe GPS sa-ti arate altceva, cu diferite cauciucuri.

 

Cel mai mult am ajung la 190 pe ceas, la 5500 ture, si mai mergea, dar calaream pe unul din fata. Nu stiu cat de reali or fi...

Daca viteza e citita in diferential ,iar eu am roti pe 15 ce viteza reala am?

Dar daca pun roti pe 17,deci la acelasi nr de rotatii (diferential) eu acopar o distanta mai mare datorita diametrului cercului,atunci ce viteza reala am?

Pe ceas ai la fel dar viteza reala e mai mare.

Mai documenteaza-te are dreptate vali23b .

La e36 viteza e citita din diferential. Ce e asa greu de inteles?

Crezi ca diferentialul stie ce roti ai tu?

Daca tot nu-ti vine sa crezi... Uite si o poza

http://lh5.ggpht.com/_-QymiYfDtM0/S9MmK_gGdfI/AAAAAAAAAPM/8uQY_-2_Cco/s720/DSCN2924.jpg

Vezi discul intrerupt din partea stanga? In aceeasi zona, pe capacul diferentialului, e un senzor, care masoara numarul de rotatii complete a rotii, si dupa cateva calcule, in care intervine o constanta data de producator ( circumferinta rotii standard ), iti afiseaza tie viteza in bord.

 

Viteza de pe ceas nu e cea reala daca nu folosesti anvelopa cu care cei de la bmw au calibrat computerul.

Eu stiu ce spui tu,eu ma refeream la spusele colegului,el a vrut sa spuna ca daca el avea de ex. roti pe 17,atunci in bord avea 185,dar real avea 191 sa zicem.

Tu ai dreptate,dar nu ai inteles la ce s-a referit colegul.Bafta.

Link to comment
Share on other sites

vezi ca poate sa iti arate mai putin si din cauza cauciucurilor,te-ai uitat ai dimensiunea standard care era de fabrica?

daca diametrul rotii e mai mare decat cel standard vitezometrul automat iti va arata mai putin

 

normal un 318i cam 210-215km/h ar trebui sa mearga

Pai cum sa arate diferit din cauza cauciucurilor? Viteza se masoara in diferential, nu la cauciuc, deci pe ceas o sa ai la fel indiferent de cauciucuri.

Poate pe GPS sa-ti arate altceva, cu diferite cauciucuri.

 

Cel mai mult am ajung la 190 pe ceas, la 5500 ture, si mai mergea, dar calaream pe unul din fata. Nu stiu cat de reali or fi...

Daca viteza e citita in diferential ,iar eu am roti pe 15 ce viteza reala am?

Dar daca pun roti pe 17,deci la acelasi nr de rotatii (diferential) eu acopar o distanta mai mare datorita diametrului cercului,atunci ce viteza reala am?

Pe ceas ai la fel dar viteza reala e mai mare.

Mai documenteaza-te are dreptate vali23b .

La e36 viteza e citita din diferential. Ce e asa greu de inteles?

Crezi ca diferentialul stie ce roti ai tu?

Daca tot nu-ti vine sa crezi... Uite si o poza

http://lh5.ggpht.com/_-QymiYfDtM0/S9MmK_gGdfI/AAAAAAAAAPM/8uQY_-2_Cco/s720/DSCN2924.jpg

Vezi discul intrerupt din partea stanga? In aceeasi zona, pe capacul diferentialului, e un senzor, care masoara numarul de rotatii complete a rotii, si dupa cateva calcule, in care intervine o constanta data de producator ( circumferinta rotii standard ), iti afiseaza tie viteza in bord.

 

Viteza de pe ceas nu e cea reala daca nu folosesti anvelopa cu care cei de la bmw au calibrat computerul.

Nu man, tu ai inteles gresit.Colegul de mai sus se referea la viteza reala a masinii raportata la vitezometru in functie de rot.Nu la viteza afisata de vitezometru in raport cu mecanismul de citire (diferential,cutie viteze,ect.).

Tu ai dreptate ,dar nu ai inteles la ce s-a referit :cand acul arata 180km/h cu roti pe 15 e corect,cand pui roti pe 17 viteza reala e mai mare .

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition
Asa, si daca diametrul rotii se pastreaza care mai e diferenta ? ex: 185/65/R15 si pui pe 17, dar scazi talonul, gen: 205/35/R17 Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.